خانه » مقالات » مهاجرت به کانادا بدون وکیل

مهاجرت به کانادا بدون وکیل

erfan keyvan بدون نظر مقالات
4.5
(2)
مهاجرت به کانادا بدون وکیل
3.5/5 - (4 امتیاز)

بسیاری از افراد به دلیل امکانات و شرایط عالی کانادا قصد مهاجرت به این کشور را دارند. شاید برای شما این سوال مطرح شود که آیا امکان مهاجرت بدون وکیل به کشور کانادا وجود دارد یا خیر؟

اینکه به چه شکل و چگونه می‌توان بدون وکیل به کشورهای مختلف به ویژه کانادا مهاجرت کرد، سوال بسیاری از مهاجرین است. گاهی، بعضی از افراد با توجه به دلایل و شرایط مختلفی که دارند، نمی‌توانند برای پرونده مهاجرت خود به کانادا، وکیل استخدام‌ کنند. در صورتی‌ که شما جز این گروه از افراد هستید و قصد دارید که به کانادا بدون وکیل مهاجرت کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ما در این مقاله بر آن بوده‌ایم تا به شما آموزش دهیم که از کجا و به چه شیوه برای مهاجرت خود اقدام کنید. دولت کانادا با توجه به شرایط و نیازهای کشورش هر سال در برنامه‌های مهاجرتی خود تغییراتی را ایجاد می‌کند. به همین دلیل استفاده و مشورت از افراد متخصص می‌تواند روند اخذ ویزا و یا اقامت را سرعت دهد.

به همین منظور شما می‌توانید با مراجعه به مؤسسه مهاجرتی افق ویزا از متخصصین و مشاورین ما در این زمینه مشورت بگیرید. در صورتی‌ که خودتان بخواهید پرونده مهاجرت به کانادا را پیگیری کنید، قطعاً با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوید. مگر اینکه قبل از شروع فعالیت خود اطلاعات مختلفی را در این زمینه کسب کنید تا بعد با مشکل روبرو نشوید.

در ادامه به بررسی روش‌هایی که از این طریق می‌توانید به مهاجرت بپردازید و سایر نکات مرتبط با آن می‌پردازیم.

فرم مشاوره رایگان
تیم وکلا و مشاوران باتجربه افق ویزا در کنار شما هستند. درخواست تان را ثبت کنید تا با شما تماس گرفته شود.

روش های مهاجرت به کانادا بدون وکیل

روش‌های بسیاری برای مهاجرت بدون وکیل به کانادا وجود دارد، شما می‌توانید برای مهاجرت به این کشور ویزای تحصیلی، ویزای کار، ویزای سرمایه‌گذاری، ویزای استارتاپ کانادا یا از سیستم اکسپرس اینتری استفاده کنید. البته استفاده از سیستم اکسپرس اینتری شاید پیچیده و زمان‌بر باشد که لازم است قبل از شرکت در آن، با مشاور گفت و گویی انجام پذیرد.

شما می‌توانید فرایند اداری و کاری پرونده مهاجرت خود را بدون وکیل پیگیری کنید اما بهتر است قبل از حتما از مشاوره های تخصصی و حرفه ای استفاده نمایید.

روش های مهاجرت به کانادا بدون وکیل

مهاجرت به کانادا بدون وکیل و ویزای تحصیلی

در مورد مهاجرت تحصیلی به کانادا، بسیاری از افرادی که برای ادامه تحصیل به کشور کانادا مهاجرت می‌کنند معمولاً برای خود وکیل استخدام نمی‌کنند. در این شرایط باید تمامی مدارک برای دریافت ویزای تحصیلی توسط خود شخص تهیه گردد. به این منظور متقاضی نامه‌ای تنظیم و تدوین کرده و برای استاد دانشگاه موردنظر ارسال می‌کند.

با ارسال این نامه برای شخص موردنظر، لازم است درمورد علایق و رزومه تحصیلی شرح حالی ارائه شود. اگر دفاع و مطالب ارائه شده بتواندنظر گیرنده‌ی نامه را جلب نماید، متقاضی خواهد توانست پذیرش خود را از دانشگاه کانادا دریافت کند.

مهاجرت به کانادا بدون وکیل از طریق ازدواج

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به کانادا بدون وکیل، ازدواج با یک فرد مقیم کانادا است. برخی از مردم برای مهاجرت به این کشور به‌ صورت صوری با خانم یا آقایی در کشور کانادا ازدواج می‌کنند تا بتوانند از این طرق آنها اقامت دریافت کنند. طبق قانون کانادا، هر شهروند کانادایی می‌تواند همسر و فرزندان خود را به این کشور بیاورد و در آنجا اقامت بگیرد.

حتما بخوانید: همه چیز درباره آزمون TEF کانادا

در صورتی‌ که دولت کانادا متوجه ازدواج صوری افراد شود، اجازه اقامت در را نمی‌دهد و ویزای آن‌ها را باطل می‌کند. به‌طور کل دریافت اقامت در کانادا از طریق ازدواج به نسبت آسان است و درصورت تکمیل درست و دقیق مدارک و فرم های لازم، متقاضیان می‌توانند بدون وکیل از این طریق به کانادا مهاجرت کنند. این ازدواج باید حتماً توسط سازمان مهاجرت کانادا بررسی شود تا پس از تائید صحت ازدواج برای افراد اقامت صادر گردد.

مهاجرت به کانادا بدون وکیل از طریق ازدواج

ویزای استارتاپ برای مهاجرت به کانادا بدون وکیل

یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا، اخذ ویزای استارتاپ از این دولت است. معمولاً ویزای استارتاپ را برای کارآفرینان صادر می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند تا در کشور کانادا اقامت داشته باشد. البته خود کارفرما نیز باید دارای ویژگی‌هایی باشد تا این ویزا به او تعلق بگیرد.

هدف دولت کانادا از صدور ویزای سرمایه‌گذاری این است که بتواند کارآفرینان برتر را جذب تا در کشورش سرمایه‌گذاری انجام دهند. روند طی این پروسه نیز بدون گرفتن وکیل و با داشتن دانش و اطلاعات کافی و دقیق درباره مدارک و قوانین کانادا ممکن است. اما زمان این پروسه را افزایش می‌دهد.

اخذ ویزای سرمایه‌گذاری در کشور کانادا بدون وکیل

اخذ ویزای سرمایه‌گذاری در کشور کانادا بدون وکیل

کشور کانادا برای جذب و دریافت سرمایه‌های زیاد به کشورش به افرادی که تمکن مالی و دارایی زیادی دارند، ویزای سرمایه‌گذاری کانادا اختصاص داده است. هدف از این کار هم کمک به رشد اقتصادی هرچه بیشتر است. با دریافت این ویزا نیز بدون وکیل با نیاز به دانستن قوانین میسر است اما استفاده از وکیل روند کار را سهل‌تر می‌نماید. این نکته را مدنظر شما باشد که دریافت انواع ویزاها بسیار طولانی است. در واقع مهاجرت به کانادا بدون وکیل دشوار است‌. درصورتی‌که زمان و وقت کافی برای پیگیری پرونده مهاجرت خود را ندارید، بهتر است آن را به یک وکیل بسپارید.

شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا

دولت کانادا با توجه به سیاست‌هایی که ایجاد کرده شرایطی را برای اخذ ویزای تعیین نموده است.

افرادی که برای ویزا بدون وکیل اقدام می‌کنند باید حتماً شرایط و ویژگی‌های خاصی داشته باشند و با قوانین و نحوه ارائه مدارک و اطلاعات آشنا باشند.
اگر قصد مهاجرت به کانادا بدون وکیل را دارید باید تمام مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا را خود آماده کرده و به سفارت کانادا در کشورهای همسایه ارسال کنید.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا به صورت زیر است:

  • مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا به صورت زیر است.
  • اصل و کپی پاسپورت
  • عکس پرسنلی
  • کامل کردن فرم مربوط به اطلاعات خانواده
  • تکمیل فرم دریافت ویزای مربوطه
  • ارائه کارت واکسیناسیون
  • اثبات قدرت و تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی

کسانی که قصد دریافت ویزا بدون وکیل را دارند باید قبل از زمان درخواست ویزا حداقل به مدت 24 ماه در زمینه‌های مختلف فعالیت داشته باشند. این فعالیت‌های می‌تواند در بخش‌های مختلف انجام شود. سابقه کاری تأثیر زیادی در دریافت ویزا یا اقامت دارد.

برای دریافت ویزا باید حتماً فرد مدرک تحصیلی معتبر داشته باشد. کسانی که مدرک تحصیلی دارند، فرایند دریافت ویزای آن‌ها با مشکلات کمتری روبه‌رو می‌شود. افراد باید حداقل مدرک تحصیلی دیپلم را در این کشور کسب کرده باشند و معدل درسی آن‌ها پایین‌تر از 12 نباشد. قاعدتاً فرصت شغلی برای پیدا کردن کار برای افراد دارای مدرک‌های بالاتر، بیشتر خواهد بود. توصیه می‌شود که حداقل یک مشاوره متخصص شرایط و مدارک شمارا برای اخذ اقامت بررسی کند تا بعد با مشکل روبه‌رو نشوید.

حتما بخوانید: تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا

معمولاً افرادی که از وکیل برای صدور ویزا خود استفاده نمی‌کنند باید حتماً از مشاور مشورت بگیرند. یک جلسه مشاوره هزینه زیادی ندارد اما می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. افرادی که قصد مهاجرت به کانادا بدون وکیل را دارند باید درآمد و تمکن مالی مناسبی داشته باشد تا بتواند ویزا دریافت کنند.

زبان کشور کانادا، انگلیسی است. تمامی مهاجرین باید مدرک انگلیسی داشته باشند و بتوانند به زبان انگلیسی به‌راحتی صحبت کنند. اگر قصد دریافت مدرک انگلیسی را دارید، می‌توانید با مراجعه به مؤسسات زبان در آزمون کشوری تافل و یا آیلتس شرکت کنید. در صورت قبولی و کسب نمره در این آزمون‌ها به شما مدرک زبان معتبر می‌دهد. این نکته را مدنظر قرار دهید که این مدرک اعتبار یک‌ساله دارد و شما مجدد باید بعد از یک سال در آزمون شرکت کنید.

تسلط به زبان فرانسوی در کنار انگلیسی کمک شایانی به شما می‌کند و امتیازتان را بالا می‌برد. برای دریافت ویزا از کشور کانادا بدون وکیل باید حتماً در امتحانات و آزمون‌ها نمره قبولی دریافت کنید. در کانادا افراد برای دریافت کار باید ابتدا امتیازبندی شوند.

کشور کانادا، خود آزمون‌های آیلتس را طراحی می‌کند تا از طریق آن میزان توانایی افراد را تشخیص داده شود. البته آزمون آیلتس تنها یک آزمون نیست و از سه آزمون تشکیل می‌شود که متقاضیان با توجه به نوع ویزا و مهاجرتی که انجام می‌دهند باید در یکی از این آزمون‌ها پذیرفته شوند. درواقع، تمامی کسانی که در این آزمون شرکت می‌کنند باید حتماً حداقل نمره را دریافت نمایند. البته شرکت در آزمون‌ها نیاز به وکیل ندارد اما ارائه مدارک از طرف وکیل می‌تواند انجام شود.

معایب ارائه مدارک بدون وکیل

اگر در هنگام ارسال مدارک و فرم‌ها به سفارت کانادا از وکیل استفاده نکنید امکان دارد که در ارائه اطلاعات اشتباهی رخ دهد. این مورد می‌تواند به ضرر شما باشد و صدور ویزا را با مشکل روبرو کند یا سفارت کانادا به درخواست شما جواب رد دهد.

در این حالت احتمال موفقیت شما برای دریافت ویزا کمتر خواهد شد. شما می‌توانید به شیوه صحیح پر کردن فرم یا هرگونه اطلاعات دیگری را از وب‌سایت‌های موسسات مهاجرتی دریافت کنید. البته شما باید از صحت اطلاعات اطمینان حاصل کنید تا دچار مشورت‌های غلط نشوید. در صورتی‌ که تقاضا برای مهاجرت به کانادا بدون وکیل را به ‌درستی درخواست ندهید، ممکن است که نتوانید ویزای این کشور را دریافت کنید. از طرفی به دلیل عدم آشنایی با روند صدور ویزا، امکان طولانی شدن پروسه اخذ ویزا وجود دارد. زیرا ممکن است با کوچک‌ترین اشتباه روند صدور ویزای شما به تعویق بیفتد یا در برخی مواقع درخواست ویزای شما به‌صورت کامل رد شود.

عدم اطلاع در ارتباط با نحوه تکمیل مدارک و قوانین کشور کانادا، می‌تواند شما را با مشکلات زیادی روبرو کند. درصورتی‌که در این زمینه اطلاعات کافی ندارید، بهتر است که این کار را به یک وکیل باتجربه بسپارید تا خیالتان از صدور ویزا راحت باشد.

معایب ارائه مدارک بدون وکیل

در چه شرایطی برای صدور ویزا نیاز به وکیل است ؟

همانطور که گفته شد اقدام برای مهاجرت به کانادا بدون وکیل معایبی را دارد بعلاوه در برخی از شرایط استفاده از وکیل ضروری است.

اگر در سال‌های گذشته درخواست ویزای شما توسط دولت کانادا رد شده باشد و مجدد قصد درخواست ویزا داشته باشید، باید برای خود یک وکیل باتجربه بگیرید تا این بار با برطرف کردن نواقص و مشکلات قبلی دولت کانادا را برای صدور ویزا مجاب کند. وکیل شما می‌تواند با بررسی درخواست قبلیتان، نظر افسر دولت کانادا را نسبت به درخواست شما تغییر دهد.

اگر شما به دلایل مختلفی مرتکب جرمی شدید و سوءپیشینه دارید، کار صدور ویزا دشوار خواهد شد. در این شرایط شما باید حتماً با یک وکیل باتجربه مشورت کرده تا فرایند صدور ویزای شمارا انجام دهد. زیرا وکلا با توجه به آشنایی که با قوانین کشور دارند، می‌توانند در مسیر صدور ویزا شما را همراهی کنند. در صورتی‌ که در پذیرش موفق نبوده‌اید و نمره خوبی کسب نکردید، باید حتماً این موضوع را با یک وکیل در میان بگذارید تا به شما کمک کند تا امتیاز خود را افزایش دهید.

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کانادا بدون وکیل را دارند با فرم‌ها و آزمون‌های پیشرو آشنا نیستند. اگر هر یک از متقاضیان در آزمون‌ها به حداقل نمره نرسیده‌اند یا فرم‌ها را اشتباه پرکرده‌اند در صدور ویزا با مشکل روبه‌رو خواهند شد. این یک واقعیت است که برنامه‌های مهاجرتی کانادا سختی و پیچیدگی‌های زیادی دارد. اگر به دنبال دردسرهای این کار نیستید، می‌توانید از همین الان به فکر یک وکیل ماهر باشید.

حتما بخوانید: حداکثر سن برای مهاجرت به کانادا

شما می‌توانید قبل از ارائه درخواست ویزا به کشور کانادا با مراجعه به موسسات مهاجرتی مختلف در سراسر کشور اطلاعاتی در ارتباط با انواع آزمون‌ها، حداقل نمره قبولی، میزان دشواری آزمون‌ها و نحوه سنجش آزمون کسب کنید. این نکته را مدنظر داشته باشید که به موسسات مهاجرتی معتبر مراجعه کنید تا بعد با مشکلات مختلف روبه‌رو نشوید.

آیا برای مهاجرت به کانادا حتماً باید وکیل داشته باشیم ؟

در پاسخ به اینکه برای مهاجرت به کانادا حتما نیاز به وکیل است باید گفت خیر. متقاضیان برای انجام هیچ ‌کدام از پروژه‌های صدور ویزای خود الزام به داشتن وکیل ندارد. برخی از افراد به دلایل مختلف برای خود وکیل می‌گیرند تا فرایند صدور ویزای آن‌ها را سریعتر، صحیح و دقیق انجام دهند.

محاسن ارائه مدارک و مهاجرت به کانادا بدون وکیل

بیشترین مزیت عدم استفاده از وکیل برای ارسال و ارائه مدارک به سفارت کانادا، شاید صرفه‌جویی در هزینه‌ها است. وکلا با توجه به فعالیتی که برای شما انجام می‌دهند هزینه را از شما دریافت می‌کنند که با توجه به تجربه و تخصص وکیل این هزینه متفاوت است.

محاسن ارائه مدارک و مهاجرت به کانادا بدون وکیل

استفاده از مترجم ماهر و معتبر

درصورتی‌که قصد مهاجرت به کانادا بدون وکیل را دارید باید از مترجم ماهر و معتبر استفاده کنید.

یک مترجم ماهر و معتبر باید تمامی مدارک و درخواست‌های شما را به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه کند. زیرا برای ارائه به سفارت کانادا تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی نوشته شده باشد تا بررسی روی آن‌ها انجام گردد. از طرفی وجود یک مترجم معتبر ضروری است. درصورتی‌که نتوانید از یک مترجم معتبر برای ترجمه مدارک خود استفاده کنید، شاید در آینده با مشکلاتی روبه‌رو شوید که امکان برگشت آن وجود نداشته باشد.

حتما بخوانید: بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان

ترجمه اشتباه یک کلمه یا جمله می‌تواند شمارا به دردسر بیندازد. شما می‌توانید از مترجمان متعددی که مؤسسات مهاجرتی پیشنهاد می‌دهند، استفاده کنید اما حتماً قبل از عقد قرارداد با این مترجمین با سایر افراد نیز مشورت کنید.

مشاوره تخصصی مهاجرت
زمان شما ارزشمند است فرصت را از دست ندهید
نگران قوانین پیچیده مهاجرت نباشید، وکلای با‌تجربه ما در این مسیر همراه شما هستند

نتیجه گیری

درصورتی‌که به فکر مهاجرت به کانادا بدون وکیل هستید باید از همین ‌الان برنامه‌ریزی کنید.

کسب اطلاعات مختلف در ارتباط و شیوه پر کردن فرم‌ها و قوانین کشور کانادا اهمیت زیادی دارد. پس اگر تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارید، سعی کنید با یک مترجم برای ترجمه مدارک خود قرارداد ببندید. حتماً تایم و زمان مناسبی را برای پیگیری روند صدور ویزا اختصاص دهید. برای سرعت صدور ویزای خود بهتر است از کشورهای همسایه مانند ترکیه یا امارات اقدام کنید. در هنگام صدور ویزا از مشاورین مختلف مشورت بگیرید تا اشکال یا اشتباهی در حین کار برای شما ‌اتفاق نیفتد.

فرآیند صدور ویزا را موسسه‌های مهاجرتی مختلف انجام می‌دهند. در صورتی‌ که زمان کافی برای پیگیری صدور ویزای خود ندارید، می‌توانید با مراجعه به یکی از این مؤسسات، فرایند صدور ویزا را به آن‌ها بسپارید. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت‌های مختلف این مجموعه‌ها، از خدمات غیرحضوری آن‌ها نیز بهره‌مند شوید.

یکی از مؤسسات برتر در ایران که همه ساله فرایند صدور ویزای تعداد بسیار زیادی از هم‌وطنان را پیگیری می‌کند، موسسه مهاجرتی افق ویزا است.

این موسسه با کادر مجرب و متخصص که شامل حقوقدانان، وکلا و مشاورین برتر کشوری هستند، به سرعت و در کمترین زمان ممکن فرایند صدور ویزای شما را انجام می‌دهند. هزینه این کار به نسبت سایر مؤسسات مهاجرتی بسیار پایین‌تر است و همه هم‌وطنان می‌توانند از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 4.5 / 5. تعداد رای‌ها: 2

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان