خانه » مقالات » حداکثر سن برای مهاجرت به کانادا

حداکثر سن برای مهاجرت به کانادا

erfan keyvan بدون نظر بهترین کشور برای مهاجرت مقالات
3
(2)
حداکثر سن برای مهاجرت به کانادا
3.7/5 - (3 امتیاز)

یکی از سؤالات متداول افراد برای مهاجرت به کانادا این است که، حداکثر سن برای مهاجرت چقدر است؟

باید گفت، معمولاً افراد در هر سنی می‌توانند برای مهاجرت به کشور کانادا اقدام کنند، اما این کشور مانند بسیاری از کشورهای دیگر، شرایط مختلفی را برای وضعیت‌های متفاوت در نظر گرفته است.

اگر قصد دارید در مورد شرایط سنی برای مهاجرت به کشور کانادا اطلاعاتی را به دست بیاورید، تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.

فرم مشاوره رایگان
تیم وکلا و مشاوران باتجربه افق ویزا در کنار شما هستند. درخواست تان را ثبت کنید تا با شما تماس گرفته شود.

عوامل مؤثر جهت مهاجرت به کانادا

باید بدانید، راه‌های بی‌شماری برای مهاجرت به این مقصد وجود دارد. اما، شما قبل از اقدام برای مهاجرت به این کشور باید هدف و شرایط خود را به‌طور کامل بررسی کنید.

عوامل بسیاری در انتخاب شما تأثیرگذار هستند، که قبل از اقدام باید آن موارد را در نظر گرفته و شرایط آن را مطالعه نمایید.

6 عامل تأثیرگذار برای مهاجرت به شرح زیر می‌باشد:

  • تحصیلات
  • توانایی‌های زبانی
  • مقدار سرمایه
  • سن
  • استخدام و کار
  • تجربه و سازگاری

عمده توجه این مقاله جهت اقدام برای مهاجرت به کانادا، شرایط سنی با توجه به عوامل بالا است.

عوامل مؤثر جهت مهاجرت به کانادا

تأثیر سن در مهاجرت به کانادا

کانادا با توجه به سیاست‌های جمعیتی که در سال‌های گذشته تعیین کرده است، از حضور مهاجرین به ‌ویژه جوانان استقبال زیادی می‌کند.

همین عامل باعث شده است که قانون حداکثر سن برای مهاجرت به کانادا از سیاست‌های جمعیتی این کشور برداشته شود یا کاهش پیدا کند. البته درصورتی‌که سن افراد برای مهاجرت به کانادا کمتر باشد، امتیاز بیشتری دریافت می‌کنند و احتمال پذیرش آن‌ها در این کشور بیشتر می‌شود.

اما با این ‌وجود مسن‌ترها نیز می‌توانند به فکر مهاجرت به این کشور باشند.

درصورتی‌که سن شما کمتر از 30 سال است به‌ راحتی و با دردسر کمتری می‌توانید به کانادا مهاجرت کنید. پس این فرصت را از دست ندهید و از یک موسسه مهاجرتی معتبر مشورت بگیرید.

حداکثر سن برای مهاجرت به کانادا برای دریافت ویزای تحصیلی

در رابطه با شرایط تحصیل در کانادا باید گفت که، مدت زمان آموزش در کانادا مشابه ایران است.

در این کشور همه کودکان از 6 سالگی تا 18 سالگی به مدرسه می‌روند و دانش آموزان از 6 سالگی به مدت 6 سال در پایه ابتدایی تحصیل کرده و پس‌ازآن وارد مقطع دبیرستان می‌شوند.

تحصیل در این مقطع نیز مانند دوران دبستان 6 سال است.

پس ‌از این 12 سال، فرد وارد دانشگاه شده و مدرک لیسانس خود را طی 4 سال می‌گذارند. اما برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور رادارند، شرایط مقداری متفاوت خواهد بود.

افراد برای دریافت ویزای تحصیلی باید ابتدا تاییدیه مأمور مهاجرت را دریافت کنند.

سازمان مهاجرت، برای دریافت ویزای تحصیلی، حداکثر سن برای مهاجرت را حدود 50 سال تعیین کرده است. معمولاً افراد بالای 50 سال برای دریافت پذیرش از مراکز آموزشی با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

بهترین سن برای مهاجرت به کانادا 18 سالگی است.

فرد در چنین سنی به‌ راحتی می‌تواند ویزای تحصیلی دریافت کند، اما هرچه سن افراد بیشتر شود، دریافت ویزای تحصیلی سخت‌تر خواهد شد.

به همین دلیل باید حتماً به حداکثر سن برای دریافت ویزای تحصیلی توجه کرد تا بعداً با مشکل روبه‌رو نشد. البته با وجود تفاوت قوانین بین ایالت‌های مختلف این کشور، دریافت ویزای تحصیلی برای سنین پایین هیچ‌گونه محدودیتی ندارد و فرد می‌تواند در سنین ابتدای تحصیل به راحتی درخواست ویزا بدهد.

حداکثر سن برای ورود به کالج

ورود افراد به کالج‌های کانادا کار دشواری نیست و همه افراد می‌توانند وارد کالج‌ شوند.

. حتی افرادی که سن بالایی دارند، می‌توانند برای ارتقا مدرک خود برای تحصیل در کالج‌ها درخواست دهند.

پذیرش در کالج‌ها محدود به سن خاصی نیست اما برای دریافت ویزا، افزایش سن می‌تواند مشکلاتی را برای افراد به وجود آورد و فرایند اخذ ویزا را طولانی کند.

حداکثر سن در مقطع فوق لیسانس

برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد در کشور کانادا، حداکثر سن، جهت دریافت ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد به سال فارغ التحصیلی لیسانس و گپ تحصیلی برای اقدام به ادامه تحصیل، بسیار تاثیر گذار است.

دانشگاه‌ها با توجه به معیارهایی، پذیرش یا عدم پذیرش را، برای افراد مشخص می‌کنند.

پیشنهاد می‌شود که برای پذیرش در این مقطع حداکثر تا سن 35 سالگی اقدام کنید.

حداکثر سن درمقطع فوق لیسانس

سن مهاجرت در مقطع PHD

معمولاً حداکثر سن برای دریافت ویزا در مقطع دکترا 40 سالگی است. دریافت ویزای تحصیلی در این مقطع آسان‌تر است و فرد برای دریافت ویزا با مشکلات کمتری مواجه می‌شود.

شرایط سنی جهت دریافت ویزای کاری

برای دریافت ویزای کار کانادا شما باید ابتدا یک پیشنهاد کاری از کارفرمای کانادایی دریافت و از طریق پیشنهاد وی اقدام به اخذ ویزا کنید.

برای دریافت ویزای کار، شرایط سنی خاصی وجود ندارد و هر فردی می‌تواند برای این نوع ویزا درخواست دهد. البته شرایط کار و وظایف کاری باید با شرایط سنی هم خوانی معقول داشته باشد.

البته شما درصورتی‌که مهارت یا تخصص خاصی داشته باشید، می‌توانید برای دریافت ویزای کار اقدام کنید.

این شرایط سن متقاضی اهمیت زیادی دارد و به آن امتیاز بیشتری داده می‌شود. در واقع افرادی که بیشترین امتیاز را دریافت کردند، راحت‌تر ویزا می‌گیرند.

حداکثر سن برای مهاجرت به کانادا جهت دریافت ویزای کاری 47 سال است. افرادی که بالاتر از این سن باشند، ویزای مهارت به آن‌ها اختصاص داده نمی‌شود.

بهترین سن برای مهاجرت کاری به کانادا 25 سالگی و حداقل سن 49 سالگی است که امتیاز زیادی دارد. هرچه این سن کمتر باشد، احتمال دریافت ویزا بیشتر خواهد بود.

البته معیارها و ملاک‌های دیگری مانند میزان تحصیلات، مهارت، تأهل و مدرک تافل در پذیرش یا عدم پذیرش افراد مؤثر خواهد بود. افراد باید از 100 امتیاز جهت دریافت ویزای کاری حداقل 70 را کسب کنند.

حداکثر سن جهت سرمایه‌گذاری در کانادا

کانادا از جمله کشورهای است که معیارهای سختی را برای پذیرش جهت سرمایه‌گذاری مهاجران تنظیم نکرده است. قانون حداکثر سن برای مهاجرت درزمینه‌ی سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

این کشور به دلیل جذب منابع مالی و رشد اقتصادی پذیرای همه افراد سرمایه‌گذار در این زمینه است و شرایط حضور سرمایه‌گذاران را در کشور مهیا می‌کند

این کشور به دلیل جذب منابع مالی و رشد اقتصادی پذیرای همه افراد سرمایه‌گذار در این زمینه است و شرایط حضور سرمایه‌گذاران را در کشور مهیا می‌کند

از همین جهت افراد مسن‌تر درصورتی‌که درآمد و دارایی قابل‌توجهی دارند، می‌توانند از این روش برای پذیرش در کشور کانادا استفاده کنند.

حداکثر سن جهت سرمایه‌گذاری در کانادا

حداکثر سن برای مهاجرت به کانادا جهت راه‌اندازی کسب ‌و کار

افرادی که قصد مهاجرت و راه‌اندازی کسب ‌و کار در کانادا رادارند، باید برای راه‌اندازی فعالیت خود اقدامات قانونی انجام دهند.

شرایط سنی در این زمینه وجود ندارد ولی مدیران کسب‌وکارها باید حداقل 18 سال داشته باشند. در صورتی‌ که سن آن پایین‌تر از 18 سال است و قصد راه‌اندازی کسب ‌و کار را دارد، باید یک فرد بالای 18 سال را به ‌عنوان وکیل قانونی خود انتخاب کند.

بیشتر احتمال پذیرش در این مورد، در بین سنین 40 تا 60 سالگی است؛ زیرا معمولاً از تجربه و منابع مالی بیشتری برخوردار هستند.

شرایط سنی برای مهاجرت جهت راه‌اندازی استارتاپ در کانادا

قانون حداکثر سن برای راه‌اندازی استارتاپ نیز وجود ندارد. زیرا، معتقد هستند که افراد در سنین 40 سالگی استارتاپ خود را با بازدهی بهتر و بیشتری می‌توانند مدیریت کنند و درنتیجه میزان درآمد آن‌ها بیشتر است.

با توجه به تحقیقات انجام‌ شده افراد بالای 45 سال استارتاپ های قوی را ایجاد کرده‌اند. از همین رو برای گرفتن پذیرش جهت راه‌اندازی کسب ‌و کار محدودیت سنی وجود ندارد و همه افراد به‌ویژه افراد مسن‌تر می‌توانند ویزا دریافت کنند.

سن مورد نظر جهت خوداشتغالی

حداکثر سن برای مهاجرت، پذیرش و دریافت ویزا برای خوداشتغالی 60 سال است. یعنی اگر سن شما بالای 60 سال است باید به فکر دریافت ویزا از طریق دیگری باشید.

بیشترین امتیاز برای افرادی است که سن پایین تری دارند.

در برخی از ایالت‌های کانادا قوانین آسان‌تری در این زمینه وجود دارد و افراد می‌توانند راحت‌تر ویزا برای خوداشتغالی در کانادا دریافت کنند.

سن مورد نظر جهت خوداشتغالی

پیشنهاد برای افراد مسن

افرادی که سن بالایی دارند ولی برای رفتن به کانادا برنامه‌ای در نظر گرفته‌اند، باید مؤلفه‌ها و معیارهای دیگری را برای پذیرش و دریافت ویزا بررسی کنند.

بعلاوه باید در این معیارها امتیاز بیشتری کسب کرده تا بتوانند درنهایت در این کشور پذیرش بگیرند.

این افراد می‌توانند مدرک تافل گرفته و سطح سواد خود را بالاتر ببرند و مهارت قابل‌توجهی را به دست آورند. با این وجود احتمال پذیرش برای این افراد نیز مانند جوانان بیشتر خواهد شد.

پس اگر سن بالایی دارید و به فکر مهاجرت هستید از تصمیم خود ناامید نشوید و به فکر دریافت امتیازات بیشتر باشید.

مشاوره تخصصی مهاجرت
زمان شما ارزشمند است فرصت را از دست ندهید
نگران قوانین پیچیده مهاجرت نباشید، وکلای با‌تجربه ما در این مسیر همراه شما هستند

نتیجه گیری

کانادا از جمله کشورهایی است که مهاجران به دلیل وضعیت اقتصادی و اجتماعی که دارد، آن را به ‌عنوان مقصد اصلی مهاجرت خود تعیین می‌کنند.

مهاجران برای حضور در کانادا باید مراحل و قوانین خاص این کشور را بگذرانند.

یکی از قوانین بسیار مهم حداکثر سن برای مهاجرت به کانادا بود که در ارتباط با آن به‌صورت کامل صحبت کردیم.

همان‌طور که گفته شد، کانادا برای فعالیت‌های اقتصادی مانند راه‌اندازی استارتاپ یا کسب و کارهای مختلف و سرمایه‌گذاری قوانین سختی را تعیین نکرده است.

این کشور برای اینکه بتواند منابع مالی بیشتری را جذب کند،در این زمینه برای افراد علاقه‌مند محدودیت سنی ندارد. اما درصورتی‌که قصد ادامه تحصیل و پذیرش در دانشگاه‌های کانادا را دارید، باید از سن پایینی اقدام کنید.

با افزایش سن، احتمال پذیرش در کانادا سخت‌تر خواهد بود.

به شما پیشنهاد می‌شود قبل از هر اقدامی با یک موسسه مهاجرتی مشورت کنید تا متناسب با شرایط و ویژگی‌هایی که دارید، به شما در این زمینه مشورت دهند.

با این کار در کمترین زمان ممکن ویزا کانادا را دریافت کنید.

از طرفی درصورتی‌که سن زیادی ندارید، همین‌الان به فکر مهاجرت به کانادا باشید. زیرا در سال‌های آینده دریافت ویزا برای این کشور برای شما دشوارتر خواهد شد.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 3 / 5. تعداد رای‌ها: 2

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان