خانه » مقالات » ویزای خوداشتغالی کانادا

ویزای خوداشتغالی کانادا

erfan keyvan بدون نظر بهترین کشور برای مهاجرت
4
(1)
ویزای خوداشتغالی کانادا
3.5/5 - (2 امتیاز)

امروزه دلایل مختلفی وجود دارد که باعث شده‌اند افراد زیادی تصمیم به مهاجرت به کشورهای دیگر بگیرند. در این میان کشور کانادا یکی از کشورهایی است که به واسطه کیفیت بالای زندگی در آن و شرایطی که دارد مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. اما مسئله مهم در اینجا نحوه مهاجرت و اخذ اقامت دائم کانادا می‌باشد که از شرایط به خصوصی برخوردار است.

یکی از این روش‌ها اخذ ویزای خوداشتغالی کانادا است که تنها افراد واجد شرایط می‌توانند آن را دریافت نمایند. در ادامه این موضوع را به‌طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم. همچنین به منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از موسسه مهاجرتی افق ویزا کمک بگیرید.

ویزای خوداشتغالی کانادا چیست؟

ویزای خوداشتغالی یکی از انواع ویزا است که به کمک آن می‌توان برای اقامت دائم در کشور کانادا درخواست داد. این ویزا تنها به افراد خاصی که از شرایط مربوطه برخوردار باشند تعلق می‌گیرد. مهم ترین شرط برای اخذ ویزای خوداشتغالی، داشتن یک شغل و حرفه مستقل است، به گونه‌ای که به ارگان خاصی وابسته نباشد. افراد متقاضی دریافت ویزای مذکور می‌بایست از رزومه کاری بسیار قوی برخوردار باشند و بتوانند مهارت و توانایی خود را در زمینه خوداشتغالی به اثبات برسانند. معمولا این نوع از ویزا به ورزشکاران حرفه‌ای و همچنین افرادی که دارای رزومه و سابقه کاری در زمینه فرهنگی و هنری هستند تعلق می‌گیرد.

چه کسانی واجد شرایط ویزای خوداشتغالی هستند؟

مهم‌ترین و اساسی‌ترین شرط برای گرفتن ویزای خوداشتغالی کانادا داشتن مهارت و حرفه‌ای است که بتوانید با مدرک ثابت کنید حداقل در دوسال گذشته به آن مشغول بوده‌اید. این مهارت و حرفه شما بایستی کاملا مستقل باشد و از نوع استخدامی نباشد. شما باید دارای یک رزومه بسیار قوی و سابقه کاری باشید تا قوانین این ویزا نقض نشود. همانطور که پیش از این ذکر شد ورزشکاران و هنرمندان به راحتی می‌توانند این نوع ویزا را کسب نمایند.

حتما بخوانید: راهنمای شرکت در دوره های کواپ کانادا co-op

علاوه بر این افراد، مزرعه‌داران و کشاورزان علاقه‌مند و دارای شرایط نیز می‌توانند با کسب این نوع از ویزا، برای گرفتن اقامت دائم کانادا درخواست دهند. که البته این برنامه در حال حاضر برای کشاورزان بسته است. به طور کلی طبق قوانین تعیین شده باید افراد دارای دو سال سابقه کاری به صورت مستقل و یا در سطح بین المللی داشته باشند. همچنین می‌توانند یک سال سابقه کاری مستقل، به همراه یک سال سابقه کاری بین المللی داشته باشند. در کنار این مسئله مهم افراد باید دارای تمکن مالی، تحصیلات مناسب و عدم سابقه کیفری باشند.

لیست مشاغل خوداشتغالی کانادا

لیست مشاغل خوداشتغالی کانادا

برخی از مشاغل در کانادا نسبت به سایر مشاغل از طرفداران و متقضیان بیشتری برخوردار هستند. چنانچه حرفه و شغل انتخابی شما جز این مشاغل باشد، شانس دریافت این نوع ویزا توسط شما بیشتر است. لازم به ذکر است که این مشاغل کاملا مستقل هستند و به مهارت‌های خود فرد وابسته می‌باشند و افراد دارای سابقه کاری قوی‌تر در اولویت بالاتری قرار دارند. در ادامه لیستی از این مشاغل در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

  • اپراتور فیلم و ویدیو
  • عکاس
  • بازیگر، کمدین، تهیه کننده و کارگردان
  • خوانندگی، رهبر ارکستر و نوازنده
  • مترجم و کارشناس تولید محتوا
  • خبرنگار
  • روزنامه نگار
  • تصویربردار و صدابردار
  • تکنسین هنرهای گرافیکی
  • ورزشکار، مربی ورزش
  • داور و مقامات ورزشی
  • مجسمه ساز
  • معمار و طراح دکوراسیون داخلی
  • طراح لباس
  • آرایشگر
  • آشپز و سرآشپز

سیستم امتیازدهی ویزای خوداشتغالی

سیستم امتیازدهی ویزای خوداشتغالی کانادا بر اساس شرایطی که متقاضیان از آن برخوردار هستند اقدام به امتیاز دهی به آنان می‌کند. اگر چه امتیاز قبولی در این سیستم 35 می‌باشد، اما حداکثر امتیاز قابل کسب توسط متقاضیان امتیاز 100 است. این سیستم دارای یک معیار 5 گانه است که هر یک از این معیارها از امتیاز متمایزی برخوردار هستند. معیارها وامتیازات مربوطه به شرح زیر است:

  • سابقه کار 35 امتیاز
  • تحصیلات 25 امتیاز
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی 24 امتیاز
  • سن 10 امتیاز
  • انطباق پذیری 6 امتیاز

لازم به ذکر است که مقاطع مختلف تحصیلات، رده‌های سنی متفاوت، مدت زمان سابقه کاری، مدارک و نمرات قبولی در آزمون‌های تعیین سطح زبان انگلیسی هر یک دارای طیف امتیازدهی متفاوتی هستند. همچنین پس از امتیازدهی ممکن است که شما را به مصاحبه دعوت کنند. طی مصاحبه مذکور، یک فرد به عنوان افسر ویزا توضیحات لازم در رابطه با کاستی و نقص اسناد ارائه شده و همچنین اطلاعات دارای نقص و مبهم را از شما می‌خواهد.

حتما بخوانید: همه چیز درباره سیستم اکسپرس اینتری کانادا

هزینه‌های دریافت خوداشتغالی کانادا

هزینه‌هایی که به این منظور باید تقبل کنید ثابت نیستند اما طی آخرین تحقیقات صورت گرفته هر فرد باید مبلغ 2075 دلار کانادا را پرداخت نماید. لازم است بدانید که مبلغ ذکر شده شامل هزینه درخواست ویزا و دریافت حق اقامت دائم می‌باشد. به منظور دریافت ویزای خوداشتغالی کشور مورد بحث بایستی پیش از ارسال مدارک لازم، هزینه‌های مربوط را واریز نمایید. پس از این مرحله فیش واریزی را به همراه مدارک ارسال کنید. همچنین بهتر است بدانید که چنانچه شما به هر دلیلی تصمیم به انصراف از دریافت ویزای خوداشتغالی داشته باشید، به جز هزینه حق اقامت دائم، هیچ یک از هزینه‌های پرداختی عودت داده نمی‌شوند.

انواع ویزاهای خوداشتغالی کانادا

انواع ویزاهای خوداشتغالی

ویزای خوداشتغالی در کشور کانادا با توجه به حرفه و مهارت فرد متقاضی انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

ویزای هنرمندان

هنرمندان فعال در زمینه هنری و فرهنگی چنانچه علاقه‌مند به مهاجرت و اخذ اقامت دائم کانادا باشند به راحتی می‌توانند اقدامات لازم را برای دریافت اقامت انجام دهند. نکته مهم این است که تفاوتی در رابطه با شرایط قبولی در سیستم امتیازدهی بین هنرمندان و مردم عادی وجود ندارد و هنرمندان نیز باید کاملا واجد شرایط باشند. افراد هنرمندی که قصد اقامت دائم در کانادا را دارند باید دو سال سابقه فعالیت فرهنگی و هنری داشته باشند و همچنین در این کشور نیز به فعالیت‌های هنری خود ادامه دهند.

ویزای ورزشکاران

در میان مهاجران کانادا تعداد بسیاری از ورزشکاران نیز وجود دارند. این افراد باید دارای سابقه کاری فوق العاده‌ای در سطح ملی و بین المللی باشند. شرط بعدی پس از رزومه کاری، قبولی در سیستم امتیازدهی و کسب امتیاز قابل قبول در معیارهای پنج گانه است.

حتما بخوانید: بازار کار برنامه نویسی در کانادا

ویزای فریلنسری

مشاغل آزاد و فریلنسری به سرعت در حال توسعه می‌باشند و کشورهایی مانند کانادا شرایط خوبی برای کار و زندگی افراد دارای شغل فریلنسری را فراهم آورده است. افرادی که در حوزه فناوری اطلاعات و بخش‌های هنری (مانند موشن گرافیک و طراحی لوگو و….) فعالیت دارند می‌توانند با اخذ ویزای فریلنسری اقدام به اخذ اقامت دائم کانادا کنند. همچنین این افراد نیز باید از شرایط ذکر شده در خطوط قبلی برخوردار باشند و حداقل امتیاز معیارهای پنج گانه را کسب کنند.

سخن پایانی

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای خوداشتغالی این کشور امروزه به یکی از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرت به کانادا تبدیل شده است. ما در این مطلب سعی کردیم تمام اطلاعاتی که در این باره به آن نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهیم. با این وجود برای این که بتوانید فرایند اخذ ویزای خوداشتغالی کانادا را راحتتر و با آسودگی خاطر بیشتر طی کنید توصیه می‌کنیم از کارشناسان یک موسسه مهاجرتی کمک بگیرید. موسسه مهاجرتی افق ویزا یکی از موسساتی است که با سابقه درخشان طولانی مدت توانسته است با ارائه خدمات فوق‌العاده، حداکثر رضایت افراد را کسب نماید.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 4 / 5. تعداد رای‌ها: 1

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان