خانه » مقالات » ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان

erfan keyvan بدون نظر مهاجرت سرمایه گذاری مهاجرت کاری
3.7
(3)
ثبت شرکت در آلمان
3.5/5 - (2 امتیاز)

آلمان یکی از پیشرفته‌ترین و مرفه‌ترین کشورهای اروپایی به حساب می‌آید. اقتصاد این کشور به شدت قدرتمند و در حال رشد است و به همین دلیل محیطی مناسب برای کارآفرینی و سرمایه گذاری محسوب می‌شود. یکی از بهترین سرمایه گذاری‌ها در اروپا، ثبت شرکت در آلمان است.

شما می‌توانید علاوه بر سرمایه گذاری در یکی از با ثبات ترین و وسیع‌ترین اقتصادهای جهان، از این طریق به آلمان مهاجرت کنید. به همین دلیل است که بسیاری از متقاضیان بین‌المللی، سعی می‌کنند تا با این روش به آلمان مهاجرت کنند. اگر می‌خواهید شرکت خود را در آلمان ثبت کنید، باید با شرایط، ضوابط و مراحل آن به خوبی آشنا باشید و اطلاعات کاملی در این زمینه کسب کنید.

در این مقاله به صورتی جامع و کامل ثبت شرکت در آلمان بررسی شده و تمام جوانب آن توضیح داده خواهد شد، به نحوی که به تمام سوال‌هایی که در این زمینه دارید، پاسخی کاربردی داده شود.

دلایل ثبت شرکت در آلمان

دلایل ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان مزایای فراوانی دارد که مهمترین آن‌ها، امکان مهاجرت از این طریق به آلمان است. شما می‌توانید برای ثبت شرکت اقدام کنید و از طریق سرمایه گذاری اجازه اقامت بگیرید و در آلمان ساکن شوید. از مزیت‌های ثبت شرکت، فعالیت اقتصادی و زندگی درآلمان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ثبات سیاسی و اقتصادی

تمام متقاضیان از طریق ثبت شرکت در آلمان، می‌توانند در کشوری با ثبات سیاسی زندگی کنند و کسب و کار خود را توسعه دهند. آلمان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان و اروپا به حساب می‌آید و به همین دلیل محلی ایده‌آل برای کار و زندگی است.

وسیع ترین و قوی ترین اقتصاد اروپا

همان طور که قبلا نیز اشاره شد، اقتصاد آلمان پویا و قوی است. درصد بیکاری در این کشور به شدت پایین است و کمترین درصد را در بین کشورهای اروپایی دارد. به دلیل رونق اقتصادی آلمان، می‌توانید اطمینان داشته باشید که شرکت راه‌اندازی شده و سرمایه گذاری که انجام می‌دهید، موفق خواهد بود.

وجود مشتریانی از فرهنگ‌های مختلف و بین المللی

آلمان کشوری است که سالانه میزبان تعداد زیادی از مهاجرین است و به همین دلیل می‌توان فرهنگ‌های مختلفی در آن مشاهده کرد. علاوه بر این، آلمان صنعت توریست و گردشگری قوی دارد. به این خاطر شما می‌توانید به مشتریانی از سرتاسر جهان و همچنین با فرهنگ‌های مختلف دسترسی داشته باشید که این موضوع برای شرکتی که راه خواهید انداخت بسیار اهمیت دارد.

وجود نیروی کار متخصص و ماهر

آلمان یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در اروپا را دارد و دانشگاه‌های این کشور از سطح علمی بسیار بالایی برخوردارند. به همین دلیل نیروی جوان، تحصیلکرده و متخصص در آلمان کم نیست و اگر می‌خواهید شرکت مورد نظر خود را راه اندازی کنید، برای استخدام نیروی ماهر مشکلی نخواهید داشت.

امکان زندگی در آلمان به همراه خانواده

بعد از این که متقاضی توانست با موفقیت شرکت را ثبت کند، به همراه خانواده خود اجازه اقامت موقت در آلمان را به مدت سه سال خواهد داشت. بعد از گذشت 5 سال نیز می‌تواند برای خود و خانواده همراه، اقامت دائم این کشور را دریافت کند.

امکان درخواست وام

متقاضی ثبت شرکت، می‌تواند از وام‌ها و کمک هزینه‌های بانکی و دولتی استفاده کند. طرح‌ها و برنامه‌های حمایتی متنوعی در اختیار افراد قرار دارد که می توانند بعد از ثبت شرکت از آن‌ها در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.

انواع شرکت ها جهت ثبت شرکت در آلمان

اقتصاد آلمان زیرساخت‌های قوی دارد و به همین دلیل سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در آلمان، به دلیل مزیت‌هایی که دارد توصیه می‌شود. قوانین مشخصی برای ثبت شرکت در این کشور وجود دارند که باید از آن‌ها به خوبی آگاه باشید. یکی از مواردی که به کارتان خواهد آمد، آشنایی با انواع شرکت در آلمان است. هر کدام از انواع شرکت‌ها، قوانین و ضوابط مختص به خود را دارند و آشنایی با آن‌ها می‌تواند به شما در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین نوع شرکت برای ثبت، کمک کند.

انواع شرکت ها جهت ثبت شرکت در آلمان

شرکت شرکت مسئولیت محدود یا GmbH

GmbH مخفف عبارت Gesellschaft mit beschränkter Haftung است که یکی از محبوب‌ترین انواع شرکت در آلمان به حساب می‌آید. برای ثبت این نوع شرکت، نیازی به تعداد زیادی سرمایه گذار نیست و خود متقاضی به تنهایی می‌تواند به عنوان سرمایه گذار، آن را ثبت کند. برای ثبت این نوع شرکت در آلمان، متقاضی باید حداقل 25 هزار یورو سرمایه گذاری کند.

شرکت شرکت مسئولیت محدود، تنها زمانی قانونی خواهد بود که ثبت رسمی شود. یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن دقت کنید، این است که سهام این نوع شرکت، قابلیت فروش یا انتقال به فرد دیگری را ندارد. معمولا مجموعه‌ای از سهام‌داران، مدیریت شرکت را تعیین می‌کنند که این فرد مسئولیت کامل اداره شرکت را به عهده خواهد داشت.

شرکت سهامی یا AG

AG مخفف Aktiengesellschaft است و برای راه اندازی آن به 5 نفر سرمایه گذار نیاز است. در این حالت، حداقل 50 هزار یورو باید سرمایه گذاری انجام شود و برای ثبت شرکت باید حتما اساسنامه‌ای معین و دقیقی تنظیم شود. معمولا اگر قصد ثبت شرکت بزرگی را داشته باشید، باید به سراغ این نوع شرکت بروید. شرکت سهامی باید هیئت مدیره داشته باشد که تمامی تصمیمات کسب و کار توسط آن‌ها گرفته می‌شود.

مشارکت محدود یا KG

KG که مخفف Kommanditgesellschaft است، شرکتی است که دو شریک سرمایه گذار دارد. شریک اول، شریک عمومی نام دارد که دارای مسئولیت‌های کامل است و سهمی در قسمت سهام تجاری ندارد. شریک عمومی در شرکت‌های مشارکت محدود، اختیارات بیشتری دارد. شریک دوم، شریک محدود یا ساکت است که در سرمایه تجاری شرکت سهیم می‌شوند و مسئولیت آن‌ها به اندازه سهمی است که ارائه داده‌اند.

افتتاح شعبه یا Branch

شما می‌توانید برای شعبه‌ای از یک شرکت مادر، در آلمان شرکت ثبت کنید. در این حالت شرکت ثبت شده به شرکت مادر وابسته است و شعبه مرکزی مدیریت اصلی تمامی شعبات را به عهده خواهد داشت.

شرایط لازم جهت ثبت شرکت در آلمان

متقاضیان بین‌المللی برای ثبت شرکت در آلمان، باید ابتدا برای ویزای سرمایه گذاری اقدام کنند. یادتان باشد که آلمان قصد دارد تا استعدادهای کارآفرینی را برای رونق بخشیدن به صنعت و اقتصاد، جذب این کشور کند. به این منظور تمامی متقاضیان باید بیزینس پلنی قوی ارائه دهند که در آن جزئیات شرکت و کارکرد آن را کامل و شفاف توضیح داده باشند. برای پذیریش درخواست، بیزینس پلن ارائه شده باید دارای شرایط زیر باشد:

  • باید بتوانید ثابت کنید که کسب وکار شما در رشد و توسعه اقتصاد آلمان تاثیرگذار است.
  • فعالیت اقتصادی شرکت ثبت شده شما، باید تاثیر مثبت در اقتصاد آلمان بگذارد.

از طرفی دیگر متقاضی ثبت شرکت باید دارای شرایط زیر باشد:

  • دارای سن حداقل 18 سال و حداکثر 45 سال
  • عدم داشتن سوء پیشینه و سابقه کیفری
  • ارائه بیزینس پلن یا طرح کسب و کار قوی و کامل
  • ایجاد اشتغال برای شهروندان آلمانی

مراحل ثبت شرکت در آلمان

برای ثبت شرکت در آلمان باید مراحل خاصی را طی کنید. توجه داشته باشید که هر مرحله باید تکمیل شود تا در میان راه به مشکل برنخورید. نکته مهم دیگر استفاده از کمک مشاورین خبره در این زمینه است. برای ثبت شرکت در این کشور، باید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: انتخاب نوع شرکت

همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز توضیخ داده شد، انواع شرکت‌های مختلفی وجود دارند که باید مناسب‌ترین نوعی که قصد راه‌اندازی آن را دارید و با بودجه شما متناسب است، انتخاب کنید

مرحله دوم: انتخاب نام شرکت

برای این که بتوانید شرکت مورد نظر خود را به طور قانونی ثبت تجاری کنید، باید برای آن نام مناسبی انتخاب کنید. توجه داشته باشید که نام انتخابی شما نباید تکراری بوده و قبلا ثبت شده باشد.

مرحله سوم: تنظیم اساسنامه

باید برای شرکت خود اساسنامه‌ای کامل و مدون تنظیم کنید. برای این منظور نیز باید فرم‌ها و درخواست‌های لازم را در دفاتر اسناد رسمی کشور آلمان تکمیل کنید.

مرحله چهارم: سرمایه گذاری

در این مرحله باید در آلمان حساب بانکی باز کنید و حداقل مبلغی که برای سرمایه گذاری در شرکت مورد نظر نیاز است را به آن واریز کنید.

مرحله پنجم: ثبت نهایی شرکت

در نهایت باید شرکت را در دفاتر رسمی و به طور قانونی ثبت کنید. در این مرحله ارائه کامل اسناد و مدارک الزامی است.

مالیات راه اندازی شرکت در آلمان

هزینه ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در این کشور، هزینه‌هایی دارد که باید آن‌ها را در برنامه ریزی مالی خود لحاظ کنید. البته انواع مختلف شرکت هزینه‌های متفاوتی به همراه دارد. برای شرکت‌های GmbH، علاوه بر سرمایه گذاری حداقل 25 هزار یورویی، هزینه ثبت قانونی اسناد بین 207 تا 608 یورو می‌شود. ثبت قانونی برای شرکت‌های KG بین 124 تا 276 یورو هزینه دارد.

از هزینه‌های دیگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه ثبت بیزینس و کسب و کار: 60 یورو برای هر کدام
  • ثبت نام در سامانه ثبت شرکت‌ها: 150 یورو برای هر کدام
  • ثبت نام تجاری: بین 10 تا 60 یورو

دریافت تابعیت آلمان از طریق ثبت شرکت در آلمان

پس از ثبت شرکت می‌توانید اجازه اقامت موقت گرفته و شرکت خود را اداره کنید. شما سه سال اجازه اقامت دریافت خواهید کرد که برای تمدید آن، شرکت ثبت شده باید کاملا فعال بوده و توسعه پیدا کرده باشد. توجه داشته باشید که پس 5 سال زندگی و کار در خاک آلمان، می‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

بعد از گذشت 8 سال نیز با داشتن اقامت دائم، می‌توانید تابعیت آلمان را به دست آورید. خانواده شما نیز در پرونده شما شریک خواهند بود و می‌توانند همراه با شما اقامت و سپس تابعیت آلمان را به دست آورند. توجه داشته باشید که با داشتن تابعیت آلمان، به تحصیل و خدمات درمانی رایگان دسترسی خواهید داشت و از تمامی حقوق قانونی شهروندان آلمانی برخوردار خواهید شد. البته نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که با گرفتن تابعیت آلمان، تابعیت‌های دیگر باطل می‌شود و نمی‌توانید تابعیت دوگانه داشته باشید.

شرایط دریافت اقامت دائم از طریق ثبت شرکت در آلمان

همان‌طور که گفته شد شما می‌توانید به مدت سه سال از طریق ثبت شرکت با اقامت موقت در آلمان زندگی کنید که این مدت زمان قابل تمدید است و بعد از 5 سال این امکان وجود دارد که اقامت دائم این کشور دریافت کنید. اما برای دریافت اقامت دائم با این شیوه متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • اجازه اقامت موقت متقاضی برای 5 سال اعتبار داشته باشد.
  • متقاضی باید ثابت کند که از تمکن مالی کافی برخوردار است به نحوی که می‌تواند هزینه زندگی خود و خانواده همراه را در آلمان تامین کند.
  • متقاضی نباید هیچگونه سابقه کیفری داشته باشد.
  • متقاضی و خانواده وی برای دریافت اقامت دائم، باید مهارت حداقلی در زبان آلمانی داشته باشند و مدرک زبان معتبری ارائه دهند.
  • شرکت راه‌اندازی شده، باید فعال باشد.

مالیات راه اندازی شرکت در آلمان

شرکت‌هایی که در آلمان ثبت می‌شوند، موظف هستند تا مالیات پرداخت کنند. تمامی شرکت‌های سهامی، مسئولیت محدود و … ملزم به پرداخت مقدار مشخصی از مالیات هستند که بر اساس درآمد خالص محاسبه می‌شود. مالیات در آلمان برای شرکت‌ها ثابت بوده و مقدار آن 15 درصد است. علاوه بر این هزینه اضافی یا نرخ همبستگی نیز 5.5 درصد می‌باشد. مقدار کلی مالیات 15.825 درصد است. اگر بخواهید اطلاعات بیشتری در زمینه مالیات برای ثبت شرکت در آلمان پیدا کنید، می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.

مالیات راه اندازی شرکت در آلمان

نحوه ثبت انواع شرکت در آلمان

همان‌طور که در مراحل ثبت شرکت در آلمان توضیح داده شد؛ ابتدا باید نوع شرکتی که قصد راه اندازی آن را دارید، انتخاب کنید. سپس باید نام آن را انتخاب کرده و اساسنامه‌ای کامل برای آن تنظیم کنید. در نهایت باید سرمایه‌ای که در نظر گرفته‌اید را به حساب شرکت وازیر کرده و در دفاتر اسناد رسمی اقدام به ثبت قاونی شرکت مورد نظر کنید. در آخر باید اظهارنامه مالیاتی را تکمیل کنید و تشکیل شدن شرکت تجاری را به دولت آلمان اعلام نمایید.

پس از این مراحل، شرکت مورد نظرمی‌تواند در آلمان شروع به کار کند. در این حالت شرکت‌ها با جذب نیروی متخصص، فعالیت اقتصادی خود را آغاز خواهند کرد. از آن جا که آلمان کشوری است با نیروی کار تحصیل کرده‌، پیدا کردن و استخدام نیروی ماهر کار چندان مشکلی نیست.

شرایط سرمایه گذاران در آلمان

سرمایه گذارانی که قصد ثبت شرکت در این کشور را دارند، باید در درجه اول بیشتر از 18 سال سن داشته و سابقه کیفری خاصی نداشته باشند. افرادی که بالاتر از 45 سال سن دارند باید قبل از اقدام برای ثبت شرکت، تاییدیه سفارت آلمان را دریافت کنند. کلیه کسانی که قصد سرمایه گذاری در آلمان را دارند، باید از تمکن مالی کافی برخوردار باشند و بتوانند با مدارک مالی که ارائه می‌دهند، این تمکن مالی را اثبات کنند. از طرفی دیگر اگر قصد مهاجرت دارند باید حداقل مدارک زبان آلمانی معتبررا ارائه دهند.

شرایط سرمایه گذاران در آلمان

جمع بندی

آلمان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است و اقتصاد آن پویا و در حال رشد می‌باشد. شهروندان این کشور از رفاه اجتماعی و استاندارد زندگی بالایی برخوردار هستند و به این خاطر سالانه تعداد زیادی از افراد از سرتاسر جهان به این کشور مهاجرت می‌کنند. امکان ثبت شرکت در این کشور وجود دارد و آلمان کارآفرینان بین‌المللی را تشویق می‌کند که با راه‌اندازی شرکت در این کشور، به رشد اقتصادی آن کمک کنند.

یکی از مزایای ثبت شرکت در آلمان، علاوه بر یک سرمایه گذاری سود آور و موفق، گرفتن اقامت دائم و مهاجرت به آلمان از طریق آن است. شما بعد از 5 سال سکونت و کارکردن در آلمان، می‌توانید اقامت دائم آلمان را به دست آورید و بعد از 8 سال نیز می‌توانید برای تابعیت آلمان اقدام کنید.

در آلمان انواع مختلفی شرکت برای ثبت وجود دارند و گرفتن مجوز و ثبت کردن هر یک از آن‌ها مراحل، شرایط و ضوابط خود را دارد. در این مقاله به صورت کامل، شرایط و مراحلی ثبت شرکت در آلمان بررسی گردید و انواع شرکت‌های قابل ثبت، معرفی شدند. به دلیل اهمیت و حساسیت تشکیل پرونده و ثبت موفق شرکت در آلمان، توصیه می‌کنیم که در تمامی مراحل کار از مشاورین کاربلد و باتجربه کمک بگیرید.

سوالات متداول

حداقل مبلغ سرمایه گذاری جهت راه اندازی شرکت در آلمان چه قدر است؟

بسته به نوع شرکتی که قصد راه اندازی آن را دارید، حداقل مبلغ سرمایه گذاری متفاوت خواهد بود. برای شرکت‌های مشارکت محدود که نیازی به سرمایه گذار همکار وجود ندارد، حداقل سرمایه گذاری مورد قبول 25 هزار یورو است. برای شرکت‌های سهامی، حداقل سرمایه گذاری باید 50 هزار یورو باشد.

چگونه با تاسیس شرکت اقامت آلمان را دریافت کنیم؟

یکی از روش‌های مهاجرت به آلمان راه اندازی شرکت در این کشور است. شما با ثبت شرکت در آلمان به مدت سه سال اجازه کار و اقامت در آلمان را خواهید داشت و اگر شرکت معرفی شده کماکان فعال باشد، می‌توانید این مدت زمان را تمدید کنید. در نهایت بعد از 5 سال می‌توانید اقامت دائم آلمان را به دست آورید و بعد از 8 سال برای دریافت تابعیت این کشور اقدام کنید. اگر سرمایه کافی داشته باشید و شرایط شما هم نیز برای این روش مساعد باشد، می‌توان گفت که یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به آلمان به حساب می‌آید.

با راه اندازی شرکت آیا می توان اقامت دائم دریافت کرد؟

بله. همان‌طور که در این مقاله نیز توضیح داده شد، شما می‌توانید بعد از سه سال فعالیت در آلمان اقامت موقت خود را تمدید کنید و بعد از گذشت 5 سال از ورود خود، برای دریافت اقامت دائم آلمان اقدام کنید.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 3.7 / 5. تعداد رای‌ها: 3

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان