خانه » مقالات » راهنمای افتتاح حساب بانکی در کانادا

راهنمای افتتاح حساب بانکی در کانادا

erfan keyvan بدون نظر بهترین کشور برای مهاجرت مقالات
4.5
(2)
راهنمای باز کردن حساب بانکی در کانادا
3.7/5 - (3 امتیاز)

یکی از موارد مهم و ضروری که لازم است حتما در اولین اقدامات خود حین دریافت اقامت و یا تابعیت کشور دیگر آن را به انجام برسانید، افتتاح حساب بانکی است.

قوانین حاکم بر نظام بانکداری تقریبا در همه‌ جا یکسان است اما با توجه به اینکه هر کشوری قوانین خود را دارد و ممکن است در مواردی مانند میزان درصد سود، چگونگی افتتاح حساب و … تفاوت‌هایی وجود داشته باشد، بهتر است با تمامی موارد مرتبط با افتتاح حساب بانکی در کانادا به عنوان مقصد مهاجرت خود آشنا شوید.

نحوه افتتاح حساب بانکی در کانادا

اگر مقصد شما کشور کانادا است و قصد افتتاح حساب بانکی در کانادا را دارید باید مراحلی را تا به سرانجام رساندن این امر طی نمایید. مدارک و اسناد لازم و موردنظر برای این کار را به صورت کامل جمع آوری نمایید و سپس با مراجعه حضوری به یکی از موسسات مالی اقدام به افتتاح حساب بانکی کنید.

البته برخی از موسسات نیز وجود دارند که به صورت آنلاین خدمات مرتبط با افتتاح حساب را ارائه می‌دهند. در صورت تمایل به بهره‌مندی از خدمات این موسسات مالی، با آن‌ها تماس گرفته و تمام اطلاعات و ملزومات افتتاح حساب بانکی به صورت آنلاین را جویا شده سپس اقدام نمایید.

شرایط و مدارک لازم برای افتتاح حساب بانکی در کانادا

اگر دارای ویزای اقامت در کانادا هستید هیچگونه منع قانونی برای افتتاح حساب بانکی شما وجود ندارد. بنابراین و با توجه به گفته‌های پیشین می‌‌توانید به صورت آنلاین و یا حضوری اقدام به افتتاح حساب در کانادا نمایید.

برای این امر نیز برخورداری از شرایط و مدارکی لازم است که در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  • پاسپورت دارای اعتبار
  • کارت بیمه
  • کارت اقامت کشور کانادا و یا گواهی شهروندی
  • کارت SIN (Social Insurance Number)
  • مجوز تحصیلی
  • گواهینامه رانندگی معتبر (کانادایی)

با داشتن 2 نمونه از مدارک ذکر شده شما امکان افتتاح حساب بانکی در کانادا را خواهید داشت. البته نوع بانک انتخابی شما می‌تواند درخواست مدارک دیگری را داشته باشد که بنابر خواسته‌ی آن‌ها لازم است این مدارک را تهیه و تسلیم نمایید.

حتما بخوانید: بازار کار رشته داروسازی در کانادا

این مدارک می‌تواند شامل مجوز‌های کار، تحصیل، اقامت موقت و … باشد. شما برای افتتاح حساب باید دارای سن قانونی (حداقل 18 سال) باشید و آدرسی از محل زندگی خود ارائه دهید.

افتتاح حساب بانکی در کانادا برای شهروندان غیر کانادایی

در صورتی که به هر دلیلی شهروند غیر کانادایی محسوب می‌شوید و تابعیت این کشور را ندارید و نیاز به افتتاح حساب بانکی در کانادا هست، می‌توانید با ارائه مدارک شناسائی لازم و معتبر نسبت به این کار اقدام نمایید.

برای اطمینان از اینکه برای افتتاح حساب در بانک موردنظر دقیقا باید از چه شرایط و مدارکی برخوردار باشید بهتر است به طور مستقیم با موسسه مالی مورد نظر خود تماس گرفته و یا حضوری به محل این موسسه مراجعه نمایید.

اما اگر بخواهیم به صورت کلی به مدارکی که اغلب درخواست شده اشاره کنیم، به شرح زیر می‌باشند:

  • پاسپورت دارای اعتبار
  • مدارک و اسناد مهاجرتی
  • شماره SIN (بیمه اجتماعی)
  • آدرس محل سکونت و اثبات ساکن بودن شما در آن محل

همچنین اغلب یکی از موارد زیر نیز توسط بانک‌ها برای افتتاح حساب شهروندان غیر کانادایی درخواست می‌شود:

  • مجوز اقامت موقت در کشور کانادا
  • مجوز کاری در کانادا
  • مجوز تحصیلی در کانادا
  • تاییدیه اقامت دائم در کانادا

انواع حساب های بانکی در کانادا

انواع حساب‌ های بانکی در کانادا

حساب‌های بانکی متنوعی در نظام بانکداری کشور کانادا تعریف شده‌اند که هریک با توجه به مزایا و موارد مختص به خود مجزا می‌شود.

هریک از انواع این حساب‌ها عبارتند از:

1. Chequing account

با استفاده از این حساب این امکان را خواهید داشت تا نقدینگی شخصی‌تان را مدیریت کنید. شما با افتتاح حساب چکینگ از امکان انجام امور روزانه، برداشت و خرید برخوردار خواهید بود و در واقع به طور مستقیم به پول خود دسترسی دارید.

در این حساب هیچ سود و بهره‌ای به شما تعلق نمی‌گیرد. امکان دسترسی و استفاده از خدمات عابر بانک‌ها، شبکه بین‌المللی ATM و لینک این حساب با حساب Saving نیز در دسترس شماست.

2. CDN Saving account

این حساب که با عنوان حساب دلاری کانادا نیز از آن یاد می‌شود به عنوان حسابی برای پس‌انداز و ذخیره دلار کانادایی است و درصد کمی سود برای صاحب حساب به همراه دارد.

3. Credit Card account

این حساب یکی از حساب‌های مناسب برای انجام امور و خرید‌‌های روزمره است. در این حساب امور مربوطه به صورت اینترنتی و آنلاین انجام می‌شود و لازم است هرماه در موعد مقرر نسبت به تسویه بدهی خود اقدام نمایید.

در صورت دیرکرد در پرداخت نیز علاوه بر مبلغ بدهی جریمه‌ به آن تعلق خواهد گرفت.

انواع کارت های اعتباری بانکی در کانادا

شما می‌توانید در کشور کانادا با توجه به شرایط و نوع کاربری از کارت‌های اعتباری متنوعی که ارائه می‌شود استفاده نمایید.

انواع این کارت‌های اعتباری در کانادا عبارتند از:

1. کارت اعتباری ضامن دار: این کارت‌ها به صورت توافقی با اعتباری محدود ارائه می‌شوند. ارائه‌ دهنده‌ی آن نیز علاوه بر مبلغی که به عنوان اعتبار کارت پرداخت شده میزانی سود نیز دریافت می‌کند. برای دریافت این کارت بایستی وثیقه‌ای را به صادر کننده ارائه دهید.

2. کارت اعتباری مشارکتی: این نوع از کارت از انواع کارت‌های اعتباری معمولی است. برای دریافت آن نیاز به ارائه‌ی وثیقه نیست. تفاوت آن هم در وجود شخصی ثالث به عنوان استفاده کننده از اعتبار کارت می‌باشد. این شخص باید دارای سابقه اعتباری باشد و می‌تواند از بین دوستان، خانواده و یا همکارانتان انتخاب گردد.

حتما بخوانید: مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا

3. کارت اعتباری خرده‌فروشی: برخی از اماکن خرده‌فروش و مشاغلی از این دست کارت‌هایی با این عنوان را بدون نیاز به ضامن به درخواست‌کنندگان ارائه می‌دهند. این کارت براساس وفاداری مشتری و به عنوان امتیازی که باعث تشویق وی به خرید می‌شود به او داده می‌شود. بدهی‌های موجود نیز باید در موعد مقرر تسویه شوند. فقط توجه داشته باشید که نرخ بهره این کارت‌ها در مقایسه با کارت اعتباری ضامن‌دار بیشتر است.

نکات مهم قبل از افتتاح حساب بانکی در کانادا

با توجه به اینکه همه‌ی ما به داشتن حسابی بانکی در کشور محل زندگی خود نیاز داریم، لازم است قبل از اقدام به افتتاح حساب بانکی در کانادا نیز نکاتی را درنظر داشت و سپس اقدام به این کار کرد.

  • هزینه‌های ماهانه‌ی خود را حساب کنید و درنظر داشته باشید.
  • کیفیت ارائه‌ خدمات بانکی آنلاین توسط بانک موردنظر خود را بررسی نمایید.
  • شرایط تخصیص کارت‌های اعتباری را به دقت بررسی کرده و مناسب‌ترین را برای خود برگزینید.
  • با درنظر گرفتن نوع استفاده خود حساب پس‌انداز و یا جاری را انتخاب نمایید.
  • به هزینه‌ها و کارمزدهای پرداختی بانک موردنظر دقت نمایید.
  • میزان بهره‌ی تعلق گرفته به حساب خود را مدنظر داشته باشید.

از اینکه درصورت ورشکستگی بانک موردنظر، آیا مبالغ سپرده‌ی شما تحت پوشش بیمه خواهد بود یا خیر نیز اطمینان حاصل نمایید.

هزینه های افتتاح حساب بانکی کانادایی

هزینه‌ های مربوط به حساب بانکی در کانادا

افتتاح حساب بانکی در کانادا هزینه و پرداخت‌هایی را نیز دربر دارد که لازم است آن‌ها را نیز مدنظر داشته باشید.

این هزینه‌ها عبارتند از:

  • هزینه ماهانه: این هزینه‌ها تا مدتی محدود برای مهاجرین رایگان است و پس از این مدت می‌تواند تا 30 دلار باشد. درصورت داشتن مانده حساب در حدود حداقل 3500 دلار اغلب بانک‌ها از این هزینه صرف‌نظر می‌کنند.
  • هزینه‌های تراکنش: تعداد معینی از تراکنش‌های ماهانه شما رایگان است. با اتمام این تعداد به ازای هر تراکنش مبلغی در حدود 1 دلار از حساب شما کسر خواهد شد.
  • هزینه‌های خودپرداز: با استفاده از دستگاه‌ خودپرداز بانکی جز بانک خود لازم است برای هر تراکنش مبلغی در حدود 1.50 دلار پرداخت نمایید.
  • هزینه‌های انتقال پول بین‌المللی: این مورد نیز به تعدادی معین رایگان است. بعد از آن باید این هزینه را هنگام انتقالات خود پرداخت نمایید.

 

WorldRemit چیست و چگونه می‌ توان از کانادا پول به خارج از کشور منتقل کرد؟

ورلد‌رمیت سیستم مالی معتبری برای انتقال آنلاین است. یا استفاده از آن این امکان را خواهید داشت که پول خود را به خارج از کشور به صورت اینترنتی ارسال نمایید. با استفاده از این سرویس می‌توان بوسیله‌ی انواع روش‌های پرداختی از جمله دبیت کارت، کارت‌های اعتباری و با خدمات آنلاین بانک، به خارج از کانادا پول ارسال کرد.

حتما بخوانید: حداکثر سن برای مهاجرت به کانادا

سن قانونی برای افتتاح حساب بانکی در کانادا

برای افتتاح حساب بانکی در کانادا لازم است دارای سن قانونی (حداقل 18 سال تمام) باشید و با در دست داشتن مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب اقدام نمایید.

سخن آخر

نظام بانکی معمولا در سراسر دنیا از قوانین واحدی پیروی می‌کند اما گاها می‌توان تفاوت‌هایی را در برخی از خدمات بانک‌ها در کشورهای مختلف دید. اگر شما هم قصد مهاجرت و دریافت اقامت کانادا را دارید باید بدانید که یکی از مهمترین امور پیش روی شما افتتاح حساب بانکی در کانادا است.

در این مقاله از وب‌سایت افق ویزا تمامی موارد و نکات حائز اهمیت را مورد بررسی قرار دادیم. شما می‌توانید در صورت نیاز به مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون این موضوع، با مشاوران موسسه مهاجرتی افق ویزا در تماس باشید.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 4.5 / 5. تعداد رای‌ها: 2

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان