خانه » مقالات » مهاجرت از طریق برنامه های استانی کانادا 2022

مهاجرت از طریق برنامه های استانی کانادا 2022

erfan keyvan بدون نظر مهاجرت کاری
4.5
(6)
مهاجرت استانی کانادا
4/5 - (4 امتیاز)

کانادا یکی از مناسب‌ترین و در عین حال پر متقاضی ترین کشورهای جهان در زمینه مهاجرت است. همان طور که می‌دانید مهاجرت، روش‌ها و شیوه های خاصی دارد و هر کشور بسته به قوانین خود پذیرای مهاجران خارجی است. یکی از روش‌های معتبر و تضمینی برای اخذ اقامت دائمی این کشور، مهاجرت به شیوه استانی است. امروزه به دلیل تقاضاهای بسیار زیاد افراد برای مهاجرت، برنامه های استانی کانادا گزینه مناسبی برای اخذ اقامت به حساب می‌آیند.

در ادامه قصد داریم مزیت‌ها، روش ها و شرایط مورد نیاز برای مهاجرت استانی کانادا یا pnp را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

برنامه مهاجرت استانی به کانادا چیست؟

در واقع مهاجرت از طریق برنامه های استانی کانادا مخصوص افرادی است که قصد دارند تا در استان خاصی از این کشور ساکن شده و اقامت دائم آنجا را اخذ کنند. به این منظور در صورتی که افراد واجد شرایط هر استان بوده و مدارک لازم برای اخذ اقامت را داشته باشند، می‌توانند با توجه به قوانین و ضوابط خاص هر استان، درخواست مهاجرت خود را ثبت کنند.

دولت کانادا برای توسعه اقتصاد چندگانه خود به شدت به نیروی کار جدید نیاز دارد و به همین علت نامه های استانی کانادا یک کلید طلایی برای مهاجرت و اخذ اقامت در استان‌های مختلف می باشند که افراد می‌توانند با توجه به شرایط شغلی، بازار کار، میزان عرضه و تقاضا در استان مورد نظر و مواردی از این قبیل استان خاصی را برای دریافت اقامت انتخاب کنند. این ویژگی سبب شده است تا متقاضیان مهاجرت به کانادا حق انتخاب داشته و بتوانند آینده خود را در استان مورد نظر خود متصور شوند. در ادامه بیشتر درباره مزیت ها و شرایط مهاجرت استانی کانادا صحبت خواهیم کرد.

مدارک و شرایط مورد نیاز برای مهاجرت استانی به کانادا

در این بخش قصد داریم شرایط اصلی برای مهاجرت استانی کانادا را مورد بررسی قرار دهیم.

برنامه مهاجرت استانی به کانادا چیست

زبان

افرادی که قصد دارند به عنوان نیروی کاری با مهارت مشخص اقدام به اخذ اقامت استان‌های کشور کانادا نمایند باید در درجه اول دارای مدرک زبان استان مورد نظر باشند. سطح دانش متقاضیان مهاجرت در اولویت اصلی دولت و استان های کشور کانادا است اهمیت بسیار زیادی برای موضوع قائل هستند. اگرچه میزان دانش اولیه به زبان کشور کانادا در هر استان متغیر می‌باشد، ولی به طور کلی افراد باید دارای سطح دانش زبانی متوسط رو به بالایی باشند تا بتوانند از اولین و یکی از اصلی‌ترین فیلترهای اخذ اقامت با برنامه های استانی کانادا بگذرند.

سابقه کار و رزومه

سابقه کار و رزومه نیز یکی دیگر از مهم ترین شرایط اصلی برنامه های استانی کانادا به حساب می‌آید و افراد باید همراه با مدارک اصلی هویتی خود، مدارک مربوط به سابقه کار و همچنین رزومه خود را نیز در اختیار واحد بررسی درخواست مهاجرت متقاضیان استان مورد نظر خود قرار دهند.

همان طور که گفتیم کشور کانادا به منظور ارتقا و توسعه سطح اقتصادی خود به دنبال نیروی های کار ماهر و واجد شرایطی است تا بتوانند در این روند سهیم باشند و سود خود را نیز ببرد. در نتیجه رزومه و سوابق کاری در زمینه مهارت مورد نظر افراد نیز مورد توجه دولت این کشور قرار می‌گیرد. 

سرمایه

افرادی که قصد سرمایه گذاری و کارآفرینی در کشور کانادا را دارند حتماً باید دارای حداقل سرمایه اولیه به منظور ایجاد کسب و کار جدیدی در یکی از استان‌های این کشور باشند. سرمایه اولیه به منظور اطمینان حاصل کردن از توانایی فرد برای کار آفرینی و به کارگیری چند شهروند در استان مورد نظر است. افرادی که از لحاظ سرمایه دارای شرایط مورد نظر باشند، به احتمال زیاد می توانند اقامت دائم و کاری استان و همچنین امکان مهاجرت خانوادگی را نیز دریافت کنند.

حتما بخوانید: ویزای اسکیل ورکر کانادا چیست؟

شرایط تحصیلی

در صورتی که افراد قصد سرمایه‌ گذاری نداشته و نمی خواهند به عنوان یک نیروی کار با مهارت مشخصی اقدام به دریافت اقامت دائم کانادا نمایند، می‌توانند از شیوه دریافت اقامت تحصیلی طبق برنامه های استانی کانادا (pnp) درخواست مهاجرت خود را ثبت کنند. شرایط و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به شیوه تحصیلی نیز در هر استان متغیر می‌باشد و قوانین خاص خود را دارد.

ولی به طور معمول به منظور مهاجرت استانی کانادا برای تحصیل، افراد باید دارای مدرک آکادمی معتبری از سوی دانشگاه‌های داخل کشور خود باشند که پس از ارائه آن واحد مهاجرت، مدرک فرد طبق قوانین آموزش و پرورش استان کانادا معادل سازی می شود و در صورتی که افراد زیر دیپلم باشند، شرایطی از قبیل سطح دانش زبانی و همچنین مقطع تحصیلی فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین علاوه بر مدارک تحصیلی، فرد متقاضی باید مدارک هویتی خود را نیز به صورت ترجمه شده در اختیار واحد مهاجرتی استان مورد نظر قرار دهد.

در صورتی که فرد شرایط سرمایه‌ گذاری و اشتغال طبق مهارت مورد نظر خود در استان‌های کانادا را نداشته باشد، بهترین شیوه مهاجرت از طریق برنامه های استانی کانادا به منظور تحصیل است.

مزایای مهاجرت از طریق برنامه های استانی کانادا

تا اینجا با شرایط کلی برنامه های استانی کانادا برای مهاجرت آشنا شدید. در ادامه قصد داریم مزایای مهاجرت استانی کانادا را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

مزایای مهاجرت از طریق برنامه های استانی کانادا

سیستم تحصیلی رایگان

یکی از اصلی ترین مزیت های کانادا، سیستم تحصیلی رایگان است. به طور کلی فرزندان افرادی که به صورت کاری و تحصیلی دارای تابعیت و یا اقامت دائم یکی از استانهای این کشور باشند، می‌توانند به صورت رایگان در مقاطع تحصیلی این کشور مشغول به تحصیل شوند. جالب است بدانید که کشور کانادا یکی از قدرتمندترین کشورها در زمینه آموزش و پرورش است و مدارک دیپلم فارغ التحصیلان در سطح بین‌المللی اعتبار خواهد داشت.

همچنین باید بدانید که حدود ۵ درصد از دانشگاه های برتر جهان در کشور کانادا واقع شده‌اند و افراد می‌توانند به منظور تحصیل در مقاطع و رشته های مختلف در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند. همچنین هزینه تحصیلات عالی و دانشگاهی در استان‌های کشور کانادا نسبتا ارزان است و در عین حال مدارک آکادمیکی که به فارغ‌التحصیلان اعطا می‌شود در سطح جهانی اعتبار دارد.

همچنین طبق مواردی که در بخش‌های قبل به آنها اشاره کردیم افرادی که قصد داشته باشند تا طبق برنامه های استانی کانادا اقدام به مهاجرت نمایند، می توانند در حین تحصیل و در صورت واجد شرایط بودن، اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

درمان رایگان

یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌هایی که کشور کانادا را نسبت به کشورهای صنعتی همچنان آمریکا متمایز می‌کند سیستم درمان رایگان این کشور است. جالب است بدانید که تمام افرادی که دارای اقامت دائم و یا تابعیت این کشور باشند به راحتی می‌توانند به صورت کاملآ رایگان از خدمات درمانی عمومی و تخصصی نظیر درمانگاه ها و بیمارستان‌ها استفاده کنند. علاوه بر آن، باید بدانید که کانادا یکی از پیشرفته‌ترین کشورها در زمینه ارائه خدمات درمانی عمومی در جهان به حساب می‌آید و همین ویژگی سبب شده است تا تعداد متقاضیان مهاجرت استانی کانادا بسیار بیشتر از دیگر همسایگان این کشور باشند.

نرخ اشتغال بالا

از دیگر مزیت های بزرگ مهاجرت به کانادا باید به میزان نرخ اشتغال بالای این کشور اشاره کنیم. کشور کانادا دارای اقتصادی پویا و بازار اشتغال ای بسیار مناسبی برای تمام افراد متخصص و با مهارت در هر زمینه‌ای است. همچنین جالب است بدانید که بیش از ۹۰ درصد دانشجویان فارغ التحصیل در کانادا ظرف کمتر از ۶ ماه مشغول به کار شدند و توانستند درآمد خوبی دست پیدا کنند.

همچنین علاوه بر نرخ اشتغال بالا، میزان درآمد در نظر گرفته شده برای افراد دارای اقامت دائمی و تابعیت این کشور نیز بسیار قابل توجه است. به طور متوسط میزان درآمد ماهانه کارگران و کارمندان مشغول در کلان‌ شهرهای کانادا بیش از ۲۵۰۰ دلار تخمین زده شده است. همچنین باید بدانید افرادی که دارای مهارت‌های خاص و سطح دانش زبان مناسبی باشند، دارای درآمد چند برابری به عنوان پایه حقوق ثابت خواهند بود. امروزه مهارت‌ها و رشته‌هایی از قبیل کامپیوتر، مهندسی، پزشکی و پیراپزشکی، برنامه نویسی و… در کشور کانادا بسیار پولساز هستند.

شاخص امید به زندگی بسیار بالا

به عنوان یکی دیگر ویژگی‌های مهاجرت استانی کانادا باید به شاخص امید به زندگی بسیار بالای این کشور اشاره کنیم. همان طور که می‌دانید کشور کانادا یکی از شادترین کشورهای جهان است؛ به طوری که عمر متوسط افراد ساکن در هر یک از استان های این کشور حدود ۸۰ سال می باشد. این میزان نرخ عمر متوسط برای یک کشور بسیار حائز اهمیت است و بیانگر شرایط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مناسب این کشور است.

حتما بخوانید: راه‌کارهای دریافت جاب آفر کانادا

آزادی

دیگر نیاز به بازگو کردن موضوع آزادی بیان و حقوق شهروندی در کشور همچون کانادا نیست و تقریباً تمام افراد جهان قائل به این موضوع هستند. در کشور کانادا آزادی بیان و حقوق شهروندی در جایگاه ویژه و بسیار بالایی قرار دارد و می توان گفت که این کشور یکی از لیبرال ترین کشورهای جهان می‌باشد. همین عامل سبب شده است تا فرهنگ این کشور نیز بسیار غنی باشد و مواردی از قبیل تبعیض نژادی و فاصله طبقاتی به ندرت در سطح جامعه مشاهده می‌شود.

نرخ جرم و جنایت پایین

در آخر باید به میزان نرخ جرم بسیار پایین کشور کانادا اشاره کنیم این موضوع زبان زد خاص و عام است. کانادا در زمینه امنیت نیز یکی از امن ترین کشورهای جهان به حساب می آید و در آن جرم و جنایت های اجتماعی، تعرض، تجاوز، فساد مالی و مواردی از این قبیل تا حد زیادی کنترل شده است. به همین دلیل بسیاری از نوجوانان که به سن قانونی رسیده اند به راحتی و به صورت مستقل از والدین خود به تحصیل و زندگی بپردازند.

معایب برنامه های مهاجرت استانی کانادا

حالا که با مزیت های مهاجرت استانی کانادا آشنا شدید، در ادامه بهتر است با برخی معایب این کشور نیز آشنا شوید.

نرخ مالیات بالا

اگر چه شرایط شغلی و تحصیلی در کشور کانادا در سطح مطلوبی قرار دارد، ولی باید به میزان نرخ مالیات این کشور نیز توجه داشته باشید. اگرچه این نرخ برای افراد ساکن در کانادا معمول و معقول است، ولی ممکن است در ابتدا برای متقاضیان مهاجرت استانی pnp کمی عجیب و اذیت کننده به نظر برسد. در نتیجه باید به میزان نرخ مالیات کانادا نیز توجه کنید و پیش از اقدام مهاجرت حتماً با یک حسابدار مشورت داشته باشید.

فاصله جغرافیایی تا ایران

یکی دیگر از معایبی که می‌توانیم درباره کشور کانادا به آن اشاره کنیم، میزان فاصله جغرافیایی این کشور تا ایران است و به همین دلیل بسیاری از مهاجران به سختی می‌توانند بعد از اخذ اقامت و تابعیت این کشور به ایران تردد داشته باشند. این مورد باید قابل توجه افرادی باشد که قصد مهاجرت با برنامه های استانی کانادا به صورت فردی و غیر خانوادگی را دارند.

چطور از طریق برنامه های استانی به کانادا مهاجرت کنم؟

در این بخش دو روش اصلی برای برنامه استانی کانادا را به شما عزیزان می‌گویم. 

نام روش شرح انجام روش
اکسپرس اینتری 1 ارسال درخواست مهاجرت و ارائه پروفایل
اکسپرس اینتری 2 ارسال درخواست تحت عنوان ابراز علاقه و تمایل به سکونت در استان و ارائه پروفایل
روش کاغذی ارسال نامه به واحد پذیرش مهاجر استان مورد نظر

اکسپرس اینتری

یکی از رایج ترین روش های ثبت درخواست مهاجرت روش اکسپرس اینتری است که بسیار سریع تر از دیگر روشهای رایج است. در این روش شما به دو طریق مختلف می‌توانید از شیوه یک صورت اکسپرس اینتری درخواست مهاجرت خود را به استان مورد نظر اعلام کنید. روش اول تماس با واحد پذیرش مهاجر استان مورد نظر در کانادا و اعلام درخواست نامزدی واحد مربوطه می‌باشد. در صورتی که این استان در خواست شما را قبول کند، می‌توانید یا پروفایل از پیش ساخته شده اکسپرس اینتری خود و یا پروفایل جدیدی را در اختیار واحد مورد نظر قرار دهید.

در روش دیگر شما میتوانید با ابراز علاقه و نشان دادن تمایل خود برای اقامت در استان مشخصی به واحد مهاجرت کانادا درخواست اولیه خود را مطرح کنید و در صورت تایید، پروفایل اکسپرس اینتری خود را برای بررسی ارائه دهید.

توجه داشته باشید که در هر دو روش پس از تایید، واجد شرایط بودن شما از لحاظ مهارتی، سرمایه‌ای، تحصیلی و کاری مورد بررسی قرار می گیرد و پس از آن جواب تایید یا رد نهایی به شما اعلام خواهد شد.

روش کاغذی

دیگر روش برای مهاجرت استانی کانادا (pnp) روش ثبت درخواست کاغذی است که همان طور که از اسمش پیداست شما باید به صورت نوشتاری درخواست خود را به قلمرو و استان مشخصی از کشور کانادا ارسال کنید. در صورتی که درخواست کاغذی شما توسط استان مورد نظر را بررسی و تایید شد، حالا می‌توانید نامه دیگری تحت عنوان دریافت ویزا به واحد مهاجرتی استان مورد نظر را ارسال کنید تا پس از پردازش، کارهای اقامتی خود را انجام دهید.

در نظر داشته باشید که مدت زمان پردازش درخواست کاغذی مهاجرت متقاضیان در روال کاری برنامه‌های استانی کانادا در مقایسه با روش اکسپرس اینتری کانادا طولانی تر است.

استان های اجرا کننده برنامه مهاجرت استانی به کانادا

در ادامه لیستی از استان‌های این کشور که در برنامه مهاجرت استانی کانادا قرار می‌گیرند را برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم:

برنامه مهاجرت استانی به کانادا

البرتا

در حال حاضر پیگیری برنامه های استانی مهاجرت به البرتا به سه طریق قابل اجرا است:

برنامه مهاجرت استانی البرتا

انتاریو

مسیرهای مهاجرت استانی به این استان از روش‌های مختلفی قابل انجام است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

برنامه مهاجرت استانی انتاریو

بریتیش کلمبیا

برنامه مهاجرت استانی به استان بریتیش کلمبیا اکثر مسیرهای مهاجرتی اصلی را پوشش می‌دهد و افراد می‌توانند بر حسب شرایط خود، از طریق هریک از این روش‌ها اقدام به مهاجرت نمایند:

برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا

پرنس ادوارد

این جزیره کوچک نیز روش‌های مهاجرت استانی مختلفی را پوشش ‌دهی می‌کند که در ادامه آنها را به شما معرفی می‌کنیم:

برنامه مهاجرت استانی پرنس ادوارد

ساسکاچوآن

این استان در برنامه‌های مهاجرتی خود به مسیرهای کارآفرینی و مهارتی توجه ویژه‌ای دارد تا بتواند نیروهای کار متخصص را جذب کند:

برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوآن

مانیتوبا

برنامه‌های مهاجرت استانی مانیتوبا نیز فرق چندانی با دیگر استان‌ها ندارد و سرمایه گذاران و نیروهای کار متخصص را در اولویت‌های اصلی خود قرار داده است:

برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا

نوا اسکوشیا

این استان برنامه‌های مهاجرتی بسیار متنوعی دارد که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید.

برنامه مهاجرت استانی نوا اسکوشیا

نیو برانزویک

برنامه مهاجرت استانی نیو برانزویک

نیو فاندلند

برنامه‌های مهاجرت استانی این استان هم بسیار متنوع است و افراد بسته به شرایط تحصیلی و کاری خود می‌توانند هریک از آنها را انتخاب کنند. البته اکثر مسیرهای مهاجرتی این استان در سطح بین المللی در نظر گرفته شده است:

برنامه مهاجرت استانی نیو فاندلند

نگاهی به روند کلی مهاجرت استانی به کانادا

به طور کلی در روند مهاجرت طبق برنامه‌های استانی کانادا دارای دو مرحله اصلی است. اگرچه در این روش متقاضی قصد دریافت اقامت استان مشخصی را دارد، ولی با این حال دولت فدرال اصلی کانادا باید این درخواست را تأیید کند.

در این روال ابتدا فرد درخواست خود را به دو شیوه اکسپرس اینتری و یا کاغذی در استانداری مورد نظر ثبت می‌کند و پس از آنکه استانداری درخواست را تأیید کرد، مدارک به دولت فدرال ارجاع داده می‌شود تا در آنجا نیز مورد بررسی قرار گرفته و در نتیجه تأییدیه اصلی صادر شود.

پس در اولین قدم متقاضی باید واجد شرایط بودن خود را بررسی کند و با توجه به شرایط کاری، شخصی و تحصیلی خود برنامه مناسبی را به عنوان مسیر مهاجرتی برگزیند. سپس فرد باید مدارک تحصیلی و هویتی مورد نیاز را طبق روال اداری به واحد پذیرش مهاجر استان ارائه دهد و بعد از تأیید و دریافت گواهی مهاجرت استانی، درخواست اقامت دائم خود را به دولت فدرال ارائه دهد تا بررسی نهایی صورت بگیرد.

پیشنهاد می‌شود که این روال طولانی و حیاتی را به روش اکسپرس اینتری پیش ببرید تا هم سرعت پردازش بالاتر باشد و هم شانس دریافت اقامت نیز افزایش یابد.

سوالات متداول

کدام استان کانادا به مهاجران بیشتری احتیاج دارد؟

بر اساس آمار استان های بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان اونتاریو و مانیتوبا مهاجر پذیرترین استان های کانادا هستند.

آیا میتوانم از طریق مهاجرت استانی به کانادا اقامت دائم این کشور را اخذ کنم؟

به طور کلی اگر شما به شیوه مهاجرت استانی کانادا به عنوان محصل، سرمایه گذار و یا نیروی کاری با مهارت خاص درخواست مهاجرت خود را ثبت کنید، در صورت واجد شرایط بودن میتوانید ابتدا تابعیت و سپس اقامت دائم این کشور را اخذ کنید.

آیا مهاجرت کاری به کانادا در روش استانی آسان است؟

به صورت کلی در بین شیوه های درخواست مهاجرت به برنامه های استانی کانادا، می توانیم بگوییم مهاجرت کاری روال آسان تر و سریعتری نسبت به مهاجرت تحصیلی دارد.

به کدام یک از استان های کانادا میتوانم مهاجرت کنم؟

شما عزیزان میتوانید طبق قوانین pnp به هر یک از استان‌های مورد نظر خود در کشورهای کانادا مهاجرت کنید و این مورد کاملا بستگی به شرایط شغلی و بازارکار حاکم بر استان و در نهایت تطابق آن با شرایط شغلی و شخصی شما دارد.

بهترین استان برای مهاجرت به کانادا کدام است؟

در این باره باید به شما بگوییم که تمام مزیت های کشور کانادا شامل هر یک از استان‌های واقع در این کشور می باشد و در صورتی که هر یک از استان‌های کشور را برای مهاجرت انتخاب کنید، از مزیت‌های کلی کشور برخوردار خواهید شد.

آیا میتوانم از یک استان به استان دیگر در کانادا منتقل شوم؟

این مورد به وضعیت تابعیت و اقامت شما و همچنین واجد شرایط بودن فرد متقاضی بستگی دارد.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 4.5 / 5. تعداد رای‌ها: 6

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان