خانه » مقالات » بازار کار برنامه نویسی در کانادا

بازار کار برنامه نویسی در کانادا

erfan keyvan بدون نظر بهترین کشور برای مهاجرت مهاجرت کاری
4
(2)
بازار شغل برنامه نویسی در کانادا
4/5 - (2 امتیاز)

اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی‌های تلفن‌ همراه، به روزرسانی گوشی به نسخه‌ای بالاتر، دریافت پول و یا انجام سایر خدمات بانکی با استفاده از دستگاه ATM و مثال‌هایی از این دست همه و همه محصول برنامه ‌نویسی هستند.

رشته تحصیلی برنامه نویسی را می‌توان بیشتر از یک رشته‌ی تحصیلی دانست که به عنوان مهارتی خواند که با تعریف کدهایی معین، زبانی مشخص و قابل فهم بین انسان و ماشین برقرار می‌کند. با توجه به پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی وماشینی شدن سبک زندگی نیاز به افرادی ماهر در این امر برای پیشبرد امور، امری ضروری است.

به همین دلیل قصد داریم در این مقاله از وب‌سایت افق ویزا به بررسی بازار کار رشته برنامه‌ نویسی در کانادا بپردازیم و تمام جوانب آن را بسنجیم.

معرفی رشته برنامه نویسی کامپیوتر در کانادا

برنامه نویسی یکی از شغل‌های پرطرفدار است و در جهت خلق الگوریتم‌های کامپیوتری دستوراتی را برای کامپیوتر تعیین و آن را موظف به اجرا می‌نماید. در واقع این کار به واسطه زبان مشترک و قابل فهمی که بین ماشین و انسان طراحی شده که توسط افراد متخصص در این امر به دستگاه موردنظر برای اجرا داده می‌شود.

گرایش های رشته برنامه نویسی در کانادا

در رشته برنامه نویسی در کانادا می‌توانید بر اساس سلیقه و توانایی خود در گرایش‌های مختلفی که مورد ارائه است تحصیل کنید.

این گرایش‌ها عبارتند از:

توسعه وب: دربرگیرنده فعالیت‌هایی است که از طریق وب، روی شبکه اینترنت قرار می‌گیرد.

برنامه نویسی وب: این گرایش درمورد طراحی سایت روی وب مورد مطالعه قرار می‌گیرد و افراد از طریق آن می‌توانند به طراحی یک سایت با تمام جزئیات آن بپردازند.

برنامه نویسی موبایل: با تحصیل در رشته برنامه نویسی افراد قادر خواهند بود تا به طراحی نرم‌افزار بر روی سیستم‌ عامل‌های موجود برای گوشی‌های تلفن همراه بپردازند.

برنامه نویسی دسکتاپ: این گرایش نیز به گرایش برنامه نویسی موبایل شباهت دارد با این تفاوت که برنامه‌ها برای سیستم عامل‌های لپ‌تاپ و کامپیوترها (PC) طراحی می‌شود.

یادگیری ماشین (Machine-learning): این گرایش در ارتباط با رشته هوش مصنوعی است به پیش‌بینی موارد لازم برای اجرای برنامه‌های مختلف طراحی شده می‌پردازد.

مزایای کار برنامه نویسی در کانادا

مزایای کار به عنوان برنامه نویس در کانادا

افراد با مهارت برنامه‌نویسی با مهاجرت به کانادا امکان اشتغال و ارتقای دانش خود را در یکی از مدرن‌ترین کشورها خواهند داشت و می‌توانند در محیطی مناسب به رشد و پیشرفت خود اقدام نمایند.

کشور کانادا به برنامه‌نویس و توسعه مشاغل مرتبط به آن نیازمند است. برنامه نویسی در کانادا فرصت‌های شغلی بسیاری را برای افراد متخصص در این رشته به همراه دارد.

برنامه نویسی در کانادا بیمه کاری مناسب، حقوق و مزایای قابل توجه و راضی کننده‌ای را هم دربر دارد.

شما برای مهاجرت از این طریق امکان بردن اعضای خانواده خود به کانادا را نیز خواهید داشت.

حتما بخوانید: بازار کار رشته داروسازی در کانادا

با اشتغال به برنامه نویسی در کانادا و برخورداری از سابقه کار در این حوزه، امکان دریافت شهروندی کانادا برای افراد مهیا است.

برخورداری از مزایای رایگان بهداشت و درمان نیز از دیگر امتیازاتی است که برای افراد مشغول به این امر و خانواده آن‌ها مهیا خواهد بود.

بازار کار برنامه نویسی در کانادا

با توجه به کمبود نیروی متخصص در این رشته در کشور کانادا می‌توان گفت که فرصت‌های شغلی بسیاری برای برنامه‌ نویسی در کانادا وجود دارد.

در این کشور شرکت‌ها و موسسات فناوری بسیاری وجود دارد که به افرادی متخصص در برنامه نویسی نیازمند هستند.

بازار کار برنامه نویسی در کانادا از پردرآمدترین بازارهای کاری است و این امر را می‌توان با توجه به وجود شرکت‌های بین‌المللی و داخلی بسیاری در این حوزه تایید کرد.

براساس پیش‌بینی‌های انجام شده نیز می‌توان گفت نیاز به افراد متخصص در این مهارت تا سال 2028 ادامه خواهد داشت.

درآمد رشته برنامه نویسی در کانادا

درمورد میزان درآمدی که می‌توان گفت از طریق شغل و رشته برنامه نویسی در کانادا می‌توان به دست آورد، باید گفت این رقم با توجه به تخصص و سابقه کاری افراد متفاوت است.

این میزان از درآمد را برای افراد با سابقه کاری کمتر از 2 سال با کمترین میزان دریافتی در این شغل می‌توان به مبلغ 61.300 دلار در سال و برای افرادی با سوابق کاری بالاتر در حدود 10 تا 15 سال در حدود 148.000 دلار در نظر داشت.

بیشترین میزان پرداختی نیز برای افرادی با سابقه کاری بالاتر از 20 سال و در حدود سالانه 174.000 دلار می‌باشد.

انواع روش های مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نویسی

روش های مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نویسی

برای مهاجرت از طریق برنامه نویسی در کانادا می‌توان از روش‌های متفاوتی اقدام کرد. هریک از این روش‌ها را با بررسی کامل تمامی جوانب و نزدیک بودن آن‌ها به شرایط خود، می‌توانید به عنوان روش مهاجرتی به کانادا انتخاب نمایید.

به همین منظور می‌توان با استفاده از سیستم اکسپرس اینتری، ویزای اسکیل ورکر، جاب آفر، برنامه تجربه کانادایی و یا اسکیل ترید نسبت به مهاجرت و اشتغال به برنامه نویسی در کانادا اقدام نمود.

در ادامه به بررسی جزئیاتی از هریک از این روش‌های مهاجرتی نام برده می‌پردازیم.

اکسپرس اینتری

این برنامه می‌تواند در کمترین زمان ممکن امکان مهاجرت به کانادا را فراهم سازد. بر اساس سیاست‌های این طرح افراد متخصص در حوزه برنامه نویسی می‌توانند بر اساس مواردی که در آن درنظر گرفته شده ارزیابی شوند و با کسب امتیاز لازم شانس ورود به کانادا را داشته باشند.

در اکسپرس اینتری مواردی نظیر وضعیت تاهل، تحصیلات مرتبط، سن، سابقه کاری، مدرک زبان و تطبیق‌پذیری مورد بررسی قرار می‌گیرد. با کسب حداقل نمره 67 از 100 نیز امکان ورود به این سیستم برای افراد مهیا است.

حتما بخوانید: بررسی سیستم اسکیل ورکر کانادا

ویزای اسکیل ورکر

این برنامه مهاجرتی را می‌توان به عنوان برنامه‌ای برای مهاجرت بر اساس تخصص افراد دانست. درواقع افراد متخصص در حوزه برنامه نویسی می‌توانند برای دریافت ویزای کاری به عنوان برنامه نویس در کانادا اقدام نمایند.

اسکیل ورکر کانادا خود دارای 3 نوع برنامه مهاجرتی است که عبارتند از:

  • برنامه مهاجرت استانی
  • برنامه نیروی کار کبک
  • برنامه نیروی کار ماهر فدرال

جاب آفر کانادا

اگر در حوزه برنامه‌ نویسی نیرویی متخصص هستید امکان دریافت پیشنهاد کاری در حوزه مرتبط برای شما فراهم است. این روش نیز خود در برنامه‌های مهاجرتی دیگری جای دارد که می توان بر اساس شرایط خود از مناسب‌ترین آن بهره برد.

این برنامه‌‌های مهاجرتی عبارتند از:

  • برنامه های مهاجرتی آلبرتا
  • برنامه های مهاجرتی بریتیش کلمبیا
  • برنامه های مهاجرتی نیوفاندلند و لابرادور
  • برنامه های مهاجرتی نیوبرانزویک
  • برنامه های مهاجرتی پرنس ادوارد آیلند
  • برنامه های مهاجرتی ساسکاچوان
  • برنامه های مهاجرتی یوکان
  • برنامه های مهاجرتی نوااسکوشیا

برنامه تجربه کانادایی

با استفاده از این برنامه افرادی که دارای سابقه کار برنامه نویسی در کانادا هستند می‌توانند برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام نمایند.

  1. به همین منظور برخورداری از شرایطی خاص نیز موردنظر است.
  2. میزان سابقه کاری فرد در کانادا نباید با زمان تحصیل وی همزمان بوده باشد.
  3. حداقل میزان سابقه کاری را می‌بایست 3 سال درنظر داشت.
  4. اشتغال به کار تمام وقت در حوزه برنامه نویسی در کانادا باید حداقل 1 سال باشد.
  5. میزان سابقه کاری شما در شرایطی امور خویش‌ کارفرما (Self-employed) و Co-op مورد محاسبه نمی‌باشد.

اسکیل ترید

اگر در حوزه برنامه نویسی تحصیلات و مدرک مرتبط ندارید اما این مهارت را دارا هستید، به شرط دریافت جاب آفری 1 ساله از کارفرمای کانادایی می‌توانید اقدام به مهاجرت و اشتغال به برنامه نویسی در کانادا نمایید. برای بهره‌مندی از این روش مهاجرتی لازم است تا از حداقل نمره 5 برای مدرک آیلتس خود، تمکن مالی، صلاحیت کاری، مهارت کافی و سابقه کاری مرتبط برخوردار باشید.

حتما بخوانید: درآمد کار دانشجویی در کانادا

سایت های کاریابی در زمینه برنامه نویسی

به منظور اشتغال به شغل برنامه نویسی در کانادا و برخورداری از مزایای این شغل می‌توانید به به این وب‌سایت‌ها مراجعه کرده و شغلی در خور تخصص و مهارت خود را بیابید.

  • Indeed
  • CIPS Job Board
  • T-NET
  • BC JobConnect
  • IT Job Universe Canada
  • Career Door
  • Simply Hired
  • Robert half
  • Monster
  • Job bank
  • Eluta

سخن پایانی

برنامه نویسی شغل و مهارتی کاربردی، موردتقاضا و تخصصی است که می‌توان به وسیله‌ی آن جایگاه شغلی مناسبی را در حوزه‌های بسیاری به کار گرفت.

اگر در حال حاضر به فکر مهاجرت هستید و دوست دارید این شغل و مهارت را در شرایطی بهتر و با امکان پیشرفت و ترقی در کشوری دیگر تجربه کنید، می‌توانید برای مهاجرت به کشورهایی نظیر کانادا اقدام کرده و راه پیشرفت و کسب درآمد و ساختن زندگی رویایی خود را هموار سازید.

ما در موسسه مهاجرتی افق ویزا با تکیه بر تجربه، تخصص و پرونده‌های مهاجرتی موفق در زمینه‌های گوناگون در مسیر مهاجرت و پیشرفت شما همراهتان هستیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه تمامی امور مهاجرتی و دریافت اقامت و … با مشاوران و متخصصان افق ویزا در تماس باشید.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 4 / 5. تعداد رای‌ها: 2

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان