خانه » مقالات » شرایط اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند در سال 2022

شرایط اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند در سال 2022

erfan keyvan بدون نظر مهاجرت تحصیلی
4
(1)
شرایط اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند
4.7/5 - (3 امتیاز)

مهاجرت تحصیلی یکی از دغدغه‌های اغلب جوانان امروزی است. این افراد تمایل دارند که کشوری را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب کنند که شرایط تحصیل و زندگی در آن از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

در میان یکی از کشورهایی که اغلب به عنوان مقصد مهاجرت شناخته می‌شود، کشور نیوزلند می باشد که دارای شرایط بسیار مناسبی است. برای مهاجرت تحصیلی به این کشور شما می‌بایست ابتدا موفق به اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند شوید. در ادامه این مطلب توضیحات کاملی در رابطه با ویزای تحصیلی این کشور ارائه می‌دهیم.

همچنین برای اینکه بتوانید فرایند اخذ این ویزا را راحت‌تر و با آسودگی خاطر بیشتر طی کنید توصیه می‌کنیم از خدمات بی نظیر موسسه مهاجرتی افق ویزا کمک بگیرید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند

به منظور اخذ این نوع از ویزا افراد متقاضی باید از شرایط ویژه‌ای برخوردار باشند. یکی از مهم‌ترین شروط پذیرش فرد متقاضی از سوی دانشگاه، موسسات آموزشی یا مدارس این کشور است. پس از فراهم آوری این شرط داشتن تمکن مالی بسیار مهم است.

فرد متقاضی اخذ ویزا باید هزینه یک سال زندگی در نیوزلند، شهریه دانشگاه و بازگشت به وطن را در حساب بانکی خود داشته باشد. چنانچه فرد متقاضی سنی کمتر از 18 سال داشته باشد باید مدارک لازم جهت اثبات برخورداری از محل اقامت در نیوزلند را ارائه دهد. در کنار تمام این موارد، کشور نیوزلند نیز مانند بسیاری دیگر از کشورها شروط عدم سوء پیشینه و داشتن گواهی سلامت را نیز جز شروط اخذ ویزا قرار داده است.

مزیت تحصیل در نیوزلند

تحصیل در کشور نیوزلند مزایای بسیاری به همراه دارد و همین مسئله باعث شده‌است که افراد بسیاری این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب کنند. یکی از نکات جالبی که وجود دارد این است که تحصیل در نیوزلند شباهت بسیاری با تحصیل در استرالیا دارد اما نکته مهم این است که هزینه تحصیل در نیوزلند نسبت به استرالیا بسیار کمتر است.

سیستم آموزشی این کشور از استانداردهای فوق العاده‎ای برخوردار است و مدرک ارائه شده توسط دانشگاه‎های نیوزلند از ارزش و اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند. همچنین با زندگی و تحصیل در نیوزلند می‌توانید زندگی امن، به همراه خدمات رفاهی و حمایتی عالی را تجربه کنید.

یکی دیگر از مزیت‌های تحصیل در کشور نیوزلند امکان کار حین تحصیل است. موسسات آموزشی و دانشگاه‌های این کشور به دانشجویان اجازه می‌دهند که حداکثر 20 ساعت در هفته مشغول به کار باشند، همچنین در تعطیلات نیز این مدت زمان به حداکثر 40 ساعت در هفته افزایش می‌یابد. با توجه به قوانین و حقوق تعیین شده از طرف اداره کار این کشور، حقوق دریافتی بابت کار در مدت زمان تعیین شده می‌تواند کمک مالی خوبی به دانشجویان باشد.

همچنین این کشور آماده ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان نیز می‌باشد که می‌تواند از نظر هزینه‌هایی که دانشجو باید محتمل شود کمک بسیار خوبی به او باشد. در کنار تمام این موارد، از آن جایی که کشور نیوزلند یک کشور خوش آب و هوا است و طبیعت بکر و بی‎نظیری دارد زندگی در آن می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

حتما بخوانید: راهنمای مهاجرت تحصیلی به کانادا

همچنین افرادی که دارای ویزای تحصیلی کشور نیوزلند هستند می‌توانند پس از پایان تحصیلات خود ویزای کاری این کشور را دریافت نمایند و اقامت خود را تمدید کنند. علاوه بر این لازم است بدانید که این کشور شرایط راحت‌تری را برای ارائه ویزای تحصیلی خود نسبت به باقی کشورها تعیین کرده است و حداقل نمره قبولی در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های این کشور نیز نسبتا راحت کسب می‌شود. کشور نیوزلند محدودیتی از نظر سن و تابعیت برای ارائه ویزای تحصیلی خود تعیین نکرده است.

مراحل اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های نیوزلند

مراحل دریافت پذیرش تحصیلی نیوزلند

اولین و مهم‌ترین گام برای اخذ ویزای تحصیلی کشور مورد بحث دریافت مدرک پذیرش از طرف دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی مورد تایید نیوزلند است. شما ابتدا باید دانشگاه و رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس در آزمون‌های ورودی شرکت کنید. با بدست اوردن نمره قبولی، مدرک پذیرش شما در دانشگاه ارائه داده می‌شود.

سپس فرد متقاضی باید اقدام به فراهم آوری مدارک لازم مانند مدرک اثبات تمکن مالی، مدرک زبان، گواهی سلامت و مدرک مبنی بر عدم سوء پیشینه کند. بعد از جمع آوری این مدارک و با داشتن وقت قبلی باید به سفارت نیوزلند مراجعه کنید و مدارک گردآوری شده را تحویل دهید. پس از طی کردن این مراحل به منظور دریافت نتیجه نهایی پذیرش تحصیلی باید چند هفته منتظر بمانید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی نیوزلند

همانطور که پیش از این ذکر شد برای اخذ ویزای تحصیلی کشور مذکور نیاز به مدارک مختلفی دارید که در ادامه این مطلب لیست مدارک لازم را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

  • ارائه پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • مدرک اثبات تمکن مالی
  • پرداخت 250 دلار نیوزلند برای دریافت ویزای تحصیلی
  • نامه پذیرش از دانشگاه‌های نیوزلند
  • ارائه اصل آخرین مدرک تحصیلی به همراه ترجمه آن و ریز نمرات
  • مدرک زبان با کسب نمره قبولی در آزمون‌های زبان
  • سند ازدواج در صورت تاهل
  • انگیزه نامه
  • تکمیل فرم‌های مربوط به درخواست ویزای تحصیلی
  • گواهی سلامت و مدرکی مبتنی بر نداشتن سابقه کیفری

هزینه های گرفتن پذیرش تحصیلی از نیوزلند

هزینه‌های ویزای تحصیلی نیوزلند

هزینه اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند را نمی‌توان به صورت دقیق پیش بینی کرد. با این حال طبق آخرین تحقیقات صورت گرفته، هزینه سابمیت کردن پرونده ویزا در سفارت نیوزلند مبلغی نزدیک به 530 دلار است. همچنین در این مسیر فرد متقاضی با هزینه‌های دیگری نیز مواجه می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به هزینه ترجمه مدرک تحصیلی اشاره نمود.

حتما بخوانید: صفرتاصد تحصیل در اروپا

شرایط کار دانشجویی در نیوزلند

به منظور زندگی و تحصیلات با کیفیت‌تر و آرامش بیشتر دولت نیوزلند به دانشجویان بین‌المللی که به واسطه ویزای تحصیلی در این کشور حضور دارند اجازه کار حین تحصیل را صادر کرده است. طبق قوانین از پیش تعیین شده، دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مجازند که به مدت حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند.

همچنین این مدت زمان برای دانشجویان مقطع دکتری به واسطه شرایط ویژه آنان به حداکثر 40 ساعت در هفته افزایش یافته است. بهتر است بدانید که دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توانند در ایام تعطیل مانند عید پاک، کریسمس و تعطیلات تابستانی به مدت 40 ساعت در هفته کار کنند.

لازم به ذکر است که کار دانشجویان بین‌المللی در نیوزلند باید خویش فرما نباشد و علاوه بر آن، دانشجو دارای قرارداد کاری باشد. همچنین دولت نیوزلند اجازه نمی‌دهد که دانشجویان هر گونه شغل تحت نظر کارفرما را انجام دهند و فعالیت در برخی از مشاغل را، حتی در صورت داشتن کارفرما ممنوع اعلام کرده است.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده نموده اید تحصیل در نیوزلند از مزایای بسیار زیادی برخوردار است و همین مسئله باعث شده که توجه افراد زیادی را به خود جلب نماید. دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی این کشور از کیفیت آموزشی بسیار بالایی برخوردار هستند.

فرایند دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند فرایندی است که طی آن باید صبر و حوصله فراوانی به خرج دهید و در این مسیر از یک مشاور خوب در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید با اطمینان خاطر به هدف خود برسید.

کارشناسان و مشاوران موسسه مهاجرتی افق ویزا با سابقه درخشان طولانی مدت توانسته‌اند انواع ویزای مورد نظر افراد را در مدت زمان کوتاهی برای آنان فراهم کنند. همچنین از دیگر مزایای این موسسه می‌توان به قیمت مقرون به صرفه خدمات آن اشاره کرد.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 4 / 5. تعداد رای‌ها: 1

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان