خانه » مقالات » همه چیز در مورد تمکن مالی کانادا

همه چیز در مورد تمکن مالی کانادا

erfan keyvan بدون نظر بهترین کشور برای مهاجرت عمومی
4
(1)
همه چیز در مورد تمکن مالی کانادا
4/5 - (2 امتیاز)

سالانه تعداد زیادی از متقاضیان به قصد کار یا تحصیل، به کانادا سفر می‌کنند و افراد زیادی هستند که قصد دارند به این کشور مهاجرت کنند. این موضوع تعجب آور نیست؛ زیرا شرایط اقتصادی کانادا روند رو به رشدی دارد و سطح رفاهی زندگی شهروندان این کشور بسیار مناسب است. شما برای اقامت دائم یا موقت در کانادا باید ویزا بگیرید و برای گرفتن ویزا یکی از مواردی که افسر مهاجرت به آن توجه ویژه‌ای می‌کند، تمکن مالی است.

اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید یا می‌خواهید برای یکی از انواع ویزای موقت اقدام کنید، باید اطلاعات کافی در مورد تمکن مالی کانادا داشته باشید تا در روند بررسی پرونده و گرفتن ویزا یا اقامت دائم این کشور، به مشکل نخورید. هر روش مهاجرتی تمکن مالی خاص خود را دارد و به همین دلیل باید حتما در مورد تمکن مالی مورد نیاز روش مهاجرتی منتخب خود، تحقیق کنید. در این مقاله در مورد تمکن مالی مورد نیاز در روش‌های مختلف مهاجرتی و برای ویزاهای گوناگون، صحبت می‌شود تا به تمامی سوال‌های شما در این زمینه پاسخ داده شود.

فرم مشاوره رایگان
تیم وکلا و مشاوران باتجربه افق ویزا در کنار شما هستند. درخواست تان را ثبت کنید تا با شما تماس گرفته شود.

تمکن مالی کانادا چیست؟

نامه تمکن مالی برای اثبات مقدار موجودی و قدرت مالی متقاضی است که توسط اداره مهاجرت کانادا از او تقاضا می‌شود. به عبارت دیگر تمکن مالی کانادا نشان می‌دهد که متقاضی توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌ای که او را همراهی می‌کند، دارد. معمولا نامه تمکن مالی و مدارک مربوط به آن شامل موارد زیر می‌شود:

  • مبالغی که به حساب متقاضی واریز شده‌اند.
  • مبالغی که از حساب برداشت شده‌اند.
  • آخرین گردش حساب
  • مانده حساب متقاضی
  • جزئیات حساب بانکی

توجه داشته باشید که تمامی اطلاعات فوق در بازه زمانی 6 ماه قبل از اقدام برای دریافت ویزا، از متقاضی خواسته می‌شود. تمامی مدارکی که در این رابطه تحویل اداره مهاجرت کانادا می‌شوند، در جهت اثبات توانایی مالی متقاضی است. به این معنی که فرد اثبات می‌کند که می‌تواند از عهده مخارج زندگی در کانادا بر آید و نیازمند وام یا قرض گرفتن پول از دیگران نیست.

اگر به همراه خانواده که شامل همسر و فرزندانتان می‌شود، قصد دارید تا به کانادا مهاجرت کنید، سرمایه آن‌ها نیز در تمکن مالی به حساب می‌آید. متاسفانه در جریان مهاجرت به کانادا، بسیاری از متقاضیان به تمکن مالی کانادا توجه نمی‌کنند و در روند پروسه مهاجرت به مشکل می‌خورند و در برخی مواقع همین عدم توجه باعث ریجکت شدن درخواستشان می‌شود.

عوامل موثر بر تمکن مالی کانادا

اینکه تمکن مالی کانادا برای متقاضی چه قدر باشد تا مورد تایید اداره مهاجرت کانادا قرار گیرد، به عوامل مختلفی بستگی دارد. همان طور که گفته شد برای ویزاهای مختلف، مقدار تمکن مالی مورد نیاز متفاوت است که برای دریافت ویزا حتما باید به آن توجه کنید. بسیاری از درخواست‌های ویزا به دلیل نداشتن تمکن مالی حداقلی، ریجکت می‌شوند و به این دلیل توجه به آن برای مهاجرت به کانادا و دریافت ویزای این کشور بسیار اهمت دارد.

این مبلغ بر اساس معیارهای زیر تعیین می‌شوند:

  • هزینه‌های جاری زندگی مانند هزینه حمل و نقل و هزینه خورد و خوراک
  • هزینه‌های سفر متقاضی که شامل هزینه سفر به کانادا و برگشت از آن است (به عبارتی دیگر همان هزینه بلیط هواپیمای متقاضی)
  • هزینه مسکن و اقامت در کانادا
  • اگر فرد متقاضی ویزای دانشجویی باشد، هزینه شهریه برای سال اول تحصیل نیز اهمیت پیدا می‌کند.

از آن جا که برای ویزاهای گوناگون و روش‌های مهاجرتی مختلف، تمکن‌های مالی مختلفی مورد نیاز است و گواهی آن‌ها باید به اداره مهاجرت ارائه شوند؛ در ادامه میزان تمکن مالی کانادا برای ویزاهای مختلف بررسی می‌شوند.

تمکن مالی کانادا برای ویزای تحصیلی

کانادا به دلیل سیستم آموزشی پیشرفته و داشتن دانشگاه‌هایی با رتبه‌های برتر جهانی، مقصد مهمی برای ادامه تحصیلی دانشجویان بین‌المللی و به خصوص دانشجویان ایرانی است. شما برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر کانادا، باید ویزای تحصیلی بگیرید. در این حالت به شما تا پایان تحصیل، ویزای تحصیلی داده می‌شود و پس از آن می‌توانید مشغول به کار شده و ویزای کاری بگیرید. بعد از گذشت مدت زمان مشخصی نیز می‌توانید برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

تمکن مالی کانادا برای ویزای تحصیلی

یکی از روش‌های خوب مهاجرت به کانادا، مهاجرت تحصیلی است. برای اقدام از این روش، حتما باید از تمکن مالی تعیین شده برخوردار باشید تا در روند دریافت ویزای تحصیلی به مشکل برنخورید. همان طور که قبلا نیز اشاره شد، این موضوع از آن جهت مهم است تا به اداره مهاجرت نشان دهید که توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی در کانادا را در طول تحصیل خود دارید.

مدارکی که برای اثبات تمکن مالی کانادا برای ویزای تحصیلی باید ارائه دهید شامل گواهی تمکن مالی 4 ماه قبل از درخواست متقاضی، گواهی تمکن مالی سرپرست خانواده، گواهی مربوط به بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی (در صورت وجود) و تحویل رسید پرداخت شهریه سال اول دانشگاه است.

متوسط تمکن مالی برای ویزای دانشجویی، مقدار 10 هزار دلار کانادا برای یک سال در نظر گرفته شده است که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

مقدار تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای تحصیلی کانادا

شما برای این که بتوانید ویزای تحصیلی بگیرید، باید بتوانید به اداره مهاجرت کانادا اثبات کنید که توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌ای را که شما را همراهی می‌کند، دارید. مقدار تمکن مالی کانادا برای متقاضیان ویزای تحصیلی، مطابق جدول زیر است:

متقاضیان ویزای تحصیلیتمکن مالی مورد نیاز
متقاضی  (فردی که برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام می‌کند)10 هزار دلار کانادا برای هر سال
همسر متقاضی یا اولین عضو خانوادهبیش از 4 هزار دلار کانادا
به ازای اضافه شدن هر فرزند تحت تکفلبیش از 3 هزار دلار کانادا

مقدار تمکن مالی برای ویزای تحصیلی به صورت ماهیانه، به شرح زیر است:

  • برای متقاضی – 833 دلار کانادا به صورت ماهیانه
  • برای اولین عضو خانواده – 333 دلار کانادا به صورت ماهیانه
  • به ازای هر عضو دیگر خانواده – 255 دلار کانادا به صورت ماهیانه

مواردی که عنوان شد، تنها برای تامین هزینه زندگی فرد است. متقاضی علاوه بر این، باید شهریه یک سال دانشگاه را نیز پرداخت کرده باشد. هزینه دانشگاه‌های کانادا در استان‌ها و همچنین رشته‌های مختلف متفاوت است. به صورت میانگین هزینه شهریه دانشگاه در کانادا بین 10 تا 30 هزار دلار کانادا به صورت سالانه است.

در میان استان های کانادا، کبک مقدار متفاوت‌تری را برای تمکن مالی متقاضیان در نظر گرفته است که به شرح زیر است:

متقاضیان ویزای تحصیلی در استان کبکتمکن مالی مورد نیاز به صورت سالیانهتمکن مالی مورد نیاز ماهیانه
یک نفر زیر سن 18 سال6569 دلار کانادا547 دلار کانادا
یک نفر با سن 18 سال یا بالاتر13134 دلار کانادا1095 دلار کانادا
دو نفر با سن 18 سال یا بالاتر19264 دلار کانادا1605 دلار کانادا
2 نفر با سن 18 سال یا بالاتر از آن و یک نفر زیر 18 سال21579 دلار کانادا1798 دلار کانادا
2 نفر با 18 سال یا بلاتر از آن و 2 نفر زیر 18 سال23290 دلار کانادا1941 دلار کانادا

تمکن مالی کانادا برای ویزای کاری

مهاجرت کاری به کانادا یکی از بهترین و ارزان‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود. افراد می‌توانند از طریق اکسپرس اینتری اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. اکسپرس اینتری دارای سه برنامه مهاجرتی زیر است:

برنامه مهاجرتی زیر است:

  • برنامه نیروی کار متخصص و ماهر فدرال (Federal Skilled Worker Program)
  • برنامه اسکیلد تریدز فدرال (Federal Skilled Trades Program)
  • برنامه تجربه کانادایی (Canadian Experience Class)

این برنامه‌های مهاجرتی توسط اداره مهاجرت کانادا ارائه شده‌اند تا کمبود نیروی ماهر و متخصص در کانادا جبران شود. سیستم اکسپرس اینتری به صورت رقابتی است و متقاضیان بسته به شرایطی که دارند، امتیاز دریافت می‌کنند. در نهایت کسانی که رتبه‌های بالاتری داشته باشند، می‌توانند برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

تمکن مالی کانادا برای ویزای کاری

متقاضیانی که بخواهند از طریق اکسپرس اینتری برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنند، علاوه بر پرداخت هزینه‌های مهاجرت، باید به اداره مهاجرت کانادا ثابت کنند که از تمکن مالی کافی برای زندگی در کانادا برخوردارند. در تمکن مالی کانادا برای این روش مهاجرتی، تعداد نفرات خانواده تاثیرگذار است که شامل متقاضی، همسر و فرزندان او می‌شود. مقدار تمکن مالی مورد نیاز در روش اکسپرس اینتری به شرح زیر است:

تعداد نفرات خانوادهحداقل تمکن مالی کانادا به ازای نفرات
1 نفر13213 دلار کانادا
2 نفر16449 دلار کانادا
3 نفر20222 دلار کانادا
4 نفر24553 دلار کانادا
5 نفر27847 دلار کانادا
6 نفر31407 دلار کانادا
7 نفر3560 دلار کانادا
به ازای هر نفر اضافه3560 دلار کانادا اضافه می شود.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که بودجه و تمکن مالی که در جدول به آن اشاره شده است، باید در تملک فرد یا تملک مشترک با همسر او باشد و متقاضی نمی‌تواند مبلغ را از فرد دیگری قرض کند. از طرفی دیگر مقداری که برای تمکن مالی در این روش مهاجرتی تعیین شده است، باید در تمام مراحل اقدام فرد، چه در زمان درخواست و چه در زمانی که اقامت دائم برای وی صادر می شود، تامین باشد. کلیه اسناد و مدارک تمکن مالی باید به اداره مهاجرت کانادا ارائه شوند.

نکته‌ دیگری که باید آن را بدانید این است که دو دسته از متقاضیان نیازی به ارائه نامه تمکن مالی نخواهند داشت. کسانی که شرایط زیر را داشته باشند بدون اثبات و ارائه تمکن مالی می‌توانند برای مهاجرت و سکونت در کانادا اقدام کنند. این شرایط عبارتند از:

  • متقاضیانی که از طریق برنامه تجربه کانادایی برای مهاجرت اقدام می‌کنند.
  • متقاضیانی که دارای پیشنهاد شغلی معتبری هستند؛ حتی اگر از طریق برنامه‌های مهاجرتی دیگر اکسپرس اینتری اقدام کنند، دیگر نیازی به اثبات تمکن مالی کانادا ندارند.

تمکن مالی کانادا برای ویزای توریستی

کسانی که بخواهند برای گردش، بازدید یا هر دلیل دیگری وارد خاک کانادا شوند، نیاز دارند تا ویزا بگیرند. ویزاهای توریستی به شکل سینگل یا مالتی (چند بار ورود) هستند که ویزاهای چند بار ورود اعتباری پنج ساله دارند و فرد می‌تواند چندین بار به کانادا وارد شود و در هر بار ورود، به مدت 6 ماه در آن اقامت کند.

یکی از مواردی که باید برای دریافت ویزای توریستی به آن توجه کنید؛ مقدار تمکن مالی مورد نیاز آن است. تمامی متقاضیان باید از تمکن مالی که تعیین شده است، برخوردار باشند. آن چه که در سایت رسمی سفارت کانادا عنوان شده است، مقدار تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای توریستی 2500 دلار کانادا تعریف شده است. اما برای ایرانی‌ها، تمکن مالی متقاضی باید ده هزار دلار کانادا باشد. به ازای اضافه شدن هر فرد به خانواده مبلغ فوق، 5 هزار دلار کانادا اضافه می‌شود.

تمکن مالی کانادا برای ویزای توریستی

توجه داشته باشید که نامه و گواهی تمکن مالی، باید حداقل تا یک هفته قبل از ورود به کانادا ارائه شده باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که برای دریافت گواهی تمکن مالی، حتما اقدامات لازم را انجام دهید تا در مسیر دریافت ویزای توریستی و ورد به خاک کانادا به مشکل برنخورید.

به خاطر داشته باشید که باید برای افسر مهاجرت اثبات شود که شما توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی خود را برای حداقل سه ماه حضور و اقامت در کانادا دارید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اگر با بیش از 10 هزار دلار وارد کانادا می‌شوید، حتما باید به مامور مهاجرت مقدار آن را اطلاع دهید.

نحوه دریافت تمکن مالی کانادا

برای دریافت گواهی تمکن مالی باید تقاضای خود را به بانکی که در آن حساب دارید، ارائه دهید. در این حالت باید فرم‌های مربوطه را تکمیل کنید و مدارک شناسایی خود را همراه داشته باشید. برای این که در روند بررسی پرونده و پذیرش درخواست ویزا یا اقامت دائم به مشکل برنخورید، بهتر است به توصیه‌هایی که در ادامه بیان خواهیم کرد، دقت کنید و آن‌ها را مدنظر قرار دهید.

سعی کنید تا با توجه به مقدار تمکن مالی کانادا تعیین شده برای ویزای مدنظر خود، پول کافی در حساب بانکی داشته باشید. برای اطمینان بیشتر، توصیه می‌کنیم تا از حداقل مبلغ برای ویزای مورد نظر، کمی بیشتر در حساب خود پول قرار دهید. از طرفی دیگر بهتر است که مبلغ مورد نظر را به مدت 6 ماه در حساب بانکی خود نگه دارید و مقدار آن را تا دریافت ویزا ثابت نگه دارید.

توجه داشته باشید که تا زمان دریافت ویزا یا اقامت دائم، حساب شما باید تکمیل باشد. علاوه بر این گواهی تمکن مالی باید انگلیسی باشد پس یا باید آن را به زبان انگلیسی دریافت کنید و یا گواهی تمکن مالی را ترجمه کرده و سپس آن را به اداره مهاجرت کانادا تحویل دهید.

نحوه دریافت تمکن مالی کانادا

سالانه تعداد زیادی از ایرانی‌ها به کانادا مهاجرت می‌کنند یا برای کار و تحصیل در این کشور ساکن هستند. برای این که ویزای کانادا را دریافت کنید یا به این کشور مهاجرت کنید، یکی از مواردی که باید به آن توجه ویژه‌ای کنید، تمکن مالی برای این کشور می‌باشد. تمکن مالی به این معناست که متقاضی توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی و تامین مالی خود و خانواده‌ای را که همراه او وارد کانادا می‌شوند، دارد.

نامه تمکن مالی بسیار اهمیت دارد و در صورت که شرایط آن برآورده نشود، در اکثر موارد باعث ریجکت شدن درخواست مهاجرت یا دریافت ویزای شما خواهد شد. از آن جا که روش‌های مهاجرتی گوناگون و انواع مختلف ویزا وجود دارد، هر کدام از آن‌ها مقدار تمکن مالی مختص به خود را دارند. در این مقاله در مورد مدارک و مواردی که بر تمکن مالی کانادا تاثیر گذارند، صحبت شد و تمکن مالی مورد نیاز برای هر روش مهاجرتی و انواع ویزای کانادا مورد بررسی قرار گرفت.

مشاوره تخصصی مهاجرت
زمان شما ارزشمند است فرصت را از دست ندهید
نگران قوانین پیچیده مهاجرت نباشید، وکلای با‌تجربه ما در این مسیر همراه شما هستند

سوالات متداول

تمکن مالی کانادا چقدر است؟

همان طور که در مقاله نیز به آن اشاره شد، بسته به این که چه نوع ویزایی بخواهید دریافت کنید و از طریق چه روش مهاجرتی اقدام کنید، مقدار تمکن مالی کانادا متفاوت خواهد بود. به این دلیل باید در مورد ویزاهای مختلف و مقدار تمکن مالی که برای آن‌ها مورد نیاز است، تحقیق کنید و از مقدار دقیق آن‌ها آگاه شوید.

گواهی تمکن مالی کانادا تا چه مدت اعتبار دارد؟

در گواهی تمکن مالی کانادا، مبلغ حساب بانکی و شرایط آن در تاریخ صدورگواهی نامه نوشته شده است. توصیه ما این است که برای به وجود نیامدن مشکلی در روند بررسی پرونده، 10 روز قبل از اقدام، نامه تمکن مالی را گرفته و برای اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید. از طرفی دیگر مقدار حساب بانکی خود را تا پایان مراحل مهاجرت و دریافت ویزا کاهش ندهید.

گواهی تمکن مالی کانادا به چه نرخی صادر می شود؟

در حال حاضر و بر اساس قوانین جدید بانکی، صدور گواهی تمکن مالی با نرخ ارز محاسبه می‌شود.

اصالت گواهی تمکن مالی توسط اداره مهاجرت کانادا بررسی می‌شود؟

به این موضوع توجه کنید که تمامی مدارک و اسنادی که برای مهاجرت و دریافت ویزا آماده می‌کنید، باید دقیق و مناسب باشند و گواهی تمکن مالی نیز از همین قاعده پیروی می‌کند. برای برخی از بانک‌ها استعلام آنلاین گواهی امکان پذیر است و در مواردی اصالت گواهی نامه‌ها از طریق ایمیل پیگیری می‌شود؛ پس اصالت گواهی تمکن مالی به دقت بررسی می‌شود و بهتر است تا مدارک خود را با شرایط استاندارد تهیه و برای اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید.

ارائه مدرک جعلی گواهی تمکن مالی چه عواقبی به دنبال دارد؟

به هیچ عنوان تهیه مدارک جعلی تمکن مالی کانادا توصیه نمی‌شود. در صورتی که جعلی بدون گواهی برای اداره مهاجرت کانادا معلوم شود، درخواست ویزای متقاضی باطل شده و کلیه هزینه‌ها و زمانی که برای دریافت آن خرج شده است به هدر خواهد رفت. از طرفی دیگر سابقه فرد خراب شده و پرونده او به مدت 5 سال مسدود خواهد شد.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 4 / 5. تعداد رای‌ها: 1

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان