خانه » مقالات » گواهی عدم سوء پیشینه برای کانادا

گواهی عدم سوء پیشینه برای کانادا

erfan keyvan بدون نظر بهترین کشور برای مهاجرت
4.3
(3)
گواهی عدم سوء پیشینه برای کانادا
3.5/5 - (2 امتیاز)

اگر در جریان دریافت ویزا برای مهاجرت و اقامت در کشور کانادا بوده‌اید، خواهید دانست که یکی از مدارک مورد درخواست در این پروسه گواهی عدم سوء پیشینه است. اخذ این گواهی از الزامات به سرانجام رساندن سایر مراحل اقامت و دریافت ویزای شماست بنابراین لازم است تا از نکات حائز اهمیت در مورد گواهی سوء پیشینه کانادا آگاه باشید.

در این مقاله از وب‌سایت موسسه مهاجرتی افق ویزا به بررسی ارائه این مدرک و چگونگی دریافت و سایر موارد مرتبط به آن می‌پردازیم.

گواهی عدم سوء ‌پیشینه چیست؟

اگر فردی به انجام جرمی اقدام کند برای وی شناسنامه‌ای کیفری با عنوان سوء پیشینه و یا سوءسابقه ایجاد می‌شود. این شناسنامه و یا به عبارت دیگر گواهی وابسته به عمل انجام شده فرد خطاکار گاه به صورت همیشگی و گاهی به صورت موقتی است.

به زبان ساده‌تر سوء پیشینه را می‌توان به عنوان سابقه‌ی کیفری‌ای دانست که ارتکاب جرم توسط فردی را اثبات می‌کند. ارگان‌ها و سازمان‌های استخدامی و یا در موارد دیگر مانند اقدام به مهاجرت و دریافت اقامت در قسمت مدارک خواسته شده، به اخذ گواهی سوء پیشینه اشاره شده است.

حتما بخوانید: انگشت نگاری ویزای کانادا (بیومتریک)

این گواهی مشخص کننده‌ی وضعیت کیفری فرد است و به سازمان و یا طرف درخواست کننده این اطمینان را می‌دهد که شما دارای هیچگونه سابقه کیفری و انجام جرم نیستید.

چه کسانی به گواهی عدم سوء پیشینه نیاز دارند؟

در موارد بسیاری وابسته به اینکه شخص اقدام به چه کاری می‌کند ممکن است از وی گواهی سوء پیشینه درخواست شود. به طور مثال شما برای مهاجرت و یا دریافت ویزاهای تحصیلی و دیگر موارد باید این مدرک را ارائه دهید.

افتتاح شرکت از دیگر مواردی است که این گواهی درخواست می‌شود. برای استخدام در ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی ارائه گواهی سوء پیشینه لازم است و…

درخواست گواهی عدم سوء پیشینه برای کانادا

پس از اطلاع از اینکه گواهی سوء پیشینه چیست و در چه مواردی کاربرد دارد به بررسی چگونگی دریافت گواهی سوء پیشینه کانادا می‌پردازیم.

برای دریافت گواهی سوء پیشینه کانادا بسته به شرایطی که دارید می‌توانید به این صورت اقدام نمایید:

1. گواهی سوء پیشینه کانادا برای افراد داخل ایران

افرادی که در ایران سکونت دارند برای دریافت گواهی سوء پیشینه کانادا می‌توانند به دفاتر خدمات قضایی الکترونیک مراجعه کنند و از این طریق نسبت به دریافت این گواهی اقدام نمایند.

2. گواهی سوء پیشینه کانادا برای افراد خارج از ایران

در صورتی که در خارج از ایران سکونت دارید می‌توانید برای دریافت گواهی به سفارتخانه‌ی ایران در کشور محل سکونت خود مراجعه نمایید و اقدام به دریافت این گواهی کنید.

3. گواهی سوء پیشینه کانادا برای افراد ساکن در کانادا

اگر در کشور کانادا ساکن و هستید و برای انجام اموری از جمله تمدید و یا تغییر ویزای خود نیاز به گواهی دارید می‌توانید به صورت آنلاین و از طریق وب‌سایت دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن اقدام نمایید. البته برای انجام باقی امور اداری نیز لازم است در این حین به دفاتر پلیس برای دریافت اثرانگشت دیجیتال و ثبت‌نام و بارگذاری مدارک نیز مراجعه نمایید.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن گواهی عدم سو پیشنه

مدارک لازم برای اخذ گواهی عدم سوء پیشینه برای ایرانیان مقیم کانادا

  • عکس پاسپورتی جدید 2 عدد
  • کپی برابر اصل تمامی صفحات شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه ایرانی، کارت اقامت دائم کانادا
  • کپی برابر اصل ویزا و یا مدارک معتبر دال بر اقامت کانادا با تاریخ به روز و منقضی نشده
  • شناسنامه عکس دار برای افراد بالای 15 سال
  • تکمیل فرم‌های مربوط به درخواست گواهی سوء پیشینه کانادا
  • کارت انگشت‌نگاری و تایید شده توسط پلیس کانادا (RCMP)
  • قبوض پرداخت تعرفه‌های مربوطه

مدت زمان اعتبار گواهی عدم سوء پیشینه

گواهی عدم سوء پیشینه کانادا پس از درخواست در حدود 7 تا 14 روز بعد صادر می‌شود. از آن تاریخ تا 1 ماه فرصت دارید تا گواهی خود را توسط دارالترجمه‌های رسمی ترجمه نمایید. سپس گواهی شما دارای 6 ماه اعتبار می‌باشد و با گذشت این زمان ارزشی نخواهد داشت.

حتما بخوانید: پیکاپ ویزای کانادا چیست؟

چه زمانی در کانادا به گواهی عدم سوء پیشینه نیاز داریم؟

بعد از اینکه به شهروندی کشور کانادا درآمدید، اگر در طول 4 سال قبل از این تاریخ در مجموع بیشتر از 183 روز خارج از خاک کانادا بوده باشید لازم است تا نسبت به دریافت گواهی سوء پیشینه برای کانادا اقدام نمایید.

عدم ارسال گواهی عدم سوء پیشینه کانادا در مهلت مقرر

به طور کلی در هر وضعیت و به هر طریقی که برای مهاجرت و یا دریافت اقامت کانادا وارد عمل شده‌اید لازم است حداکثر 6 ماه قبل از درخواست نسبت به صدور این گواهی اقدام نمایید. حال اگر بنا بر هر دلیلی نتوانستید این گواهی را در وقت مقرر آماده کنید می‌توانید به 2 طریق برای جبران این کار اقدام نمایید:

1. رد کردن دعوت‌نامه: در این حالت اگر پروفایل اکسپرس اینتری‌تان حداکثر در 1 سال گذشته ایجاد شده باشد مجدد به این مجموعه بازگردانده می‌شوید و می‌توانید برای فراخوان‌های بعدی خود و مدارک لازمه را آماده نمایید.

2. ارسال مدارک به همراه مدرکی دال بر اقدام برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه کانادا: این مدارک می‌تواند شامل قبوض پرداختی و یا شماره رهگیری درخواست و… باشد. لازم به ذکر است که باید طی نامه‌ای جداگانه نسبت به اعلام دلیل عدم دریافت و با تاخیر در دریافت گواهی خود اقدام نمایید. این امر امکان پذیرش مدارک شما توسط افسر اداره مهاجرت تا تکمیل مدارک اصلی را می‌تواند ایجاد کند.

سخن پایانی

تکمیل مدارک خواسته شده برای اقدامات مهاجرتی و دریافت اقامت می‌تواند پروسه کاری شما را تا حد بسیاری سریع‌تر و بدون دردسر کمتر پیش ببرد. برای اینکه بتوانید در این مورد به بهترین شکل ممکن عمل کنید لازم است از تمامی جزئیات لازم در تهیه این مدارک آگاه باشید و هریک را در زمان مقرر خود تهیه نمایید.

موسسه مهاجرتی افق ویزا با سابقه‌ای درخشان در امر مهاجرت امکان مشاوره با متخصصین این حوزه را برای شما عزیزان فراهم آورده است تا به راحتی به مقصد رویاهای خود ورود کنید.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 4.3 / 5. تعداد رای‌ها: 3

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان