خانه » مقالات » انگشت نگاری ویزای کانادا؛ جدیدترین قوانین بیومتریک سفارت

انگشت نگاری ویزای کانادا؛ جدیدترین قوانین بیومتریک سفارت

erfan keyvan بدون نظر بهترین کشور برای مهاجرت
4
(3)
انگشت نگاری ویزای کانادا چیست
3.5/5 - (2 امتیاز)

در فرآیند امور مهاجرتی و دریافت ویزای کانادا لازم است تا مرحله‌ای را با عنوان انگشت نگاری ویزای کانادا یا به عبارت دیگر بیومتریک کانادا را در مراکز و دفاتر مرتبط با این امر که با سفارت کانادا نیز در ارتباط هستند انجام دهید. اگر با چگونگی انجام این امر آشنایی ندارید، ما در این مقاله از وب‌سایت موسسه مهاجرتی افق ویزا به جزئیات بیشتری از این موضوع اشاره کرده و شما را در جریان کامل این فرآیند قرار خواهیم داد.

انگشت نگاری یا بیومتریک سفارت کانادا

تمامی افرادی که در بازه سنی 14 تا 80 سال بوده و قصد مهاجرت و یا دریافت اقامت کانادا را دارند، لازم است تا نسبت به انگشت نگاری یا به اصطلاح وک (Visa Application Center) اقدام نمایند. با ارائه درخواست برای دریافت ویزای کانادا لازم است تا همزمان برای امور مرتبط با انگشت نگاری ویزای کانادا هم اقدام کنید. درواقع پروسه زمانی صدور ویزای درخواستی شما بعد از انجام این کار شروع شده، و با توجه به نوع ویزایی که درخواست داده‌اید واینکه از چه کشوری آن را خواستید، متفاوت است.

مراحل انگشت نگاری برای ویزای کانادا

پروسه انگشت ‌نگاری ویزای کانادا

برای انجام و طی کردن پروسه انگشت نگاری ویزای کانادا میباست در ابتدا به سایت سفارت کانادا مراجعه نمایید. مدارک لازم را تهیه کنید و در این سایت و در قسمت مربوطه بارگذاری نمایید. با تکمیل ثبت نام متقاضی در سایت سفارت کانادا، و ثبت آن، یک کد رهگیری به او تعلق خواهد گرفت.

بعد از دریافت این کد رهگیری، متقاضی به مدت 30 روز مهلت دارد تا با مراجعه به یکی از دفاتری که با سفارت کانادا در ارتباط هستند، انگشت نگاری را انجام دهد. روند انجام آن هم به این صورت است که توسط متصدیان این امر در دفتر مربوطه، عکسی از شما انداخته می‌شود. سپس انگشتان خود را روی صفحه‌ی شیشه‌ای دستگاه موردنظر قرار می‌دهید.

در این حین اثر انگشت‌های دست شما اسکن شده و اطلاعات بیومتریک ثبت می‌شود تا این فرآیند انجام گیرد. زمان انجام این کار هم در حدود 5 دقیقه است و پیچیدگی خاصی ندارد.

برای انگشت نگاری کانادا باید به کدام کشور برویم؟

برای انجام امور مرتبط با انگشت ‌نگاری ویزای کانادا لازم است تا در زمان تعیین شده، به یکی از کشورهای ترکیه، ارمنستان، دبی و یا گرجستان سفر کنید.  علت آن است که سفارت کانادا در حال حاضر خدمات مستقیمی در این رابطه ارائه نمی‌دهد. انگشت نگاری در ترکیه را می‌توانید در آنکارا و استانبول انجام دهید.

در ادامه اطلاعات مربوط به این مراکز را در کشور‌های نام برده ملاحظه می‌کنید:

1. آدرس و اطلاعات دفتر انگشت نگاری کانادا در شهر آنکارا

این دفتر در روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 8:30 الی16:30 پذیرای شماست. درخواست و ثبت گذرنامه نیز در بازه‌ی زمانی 8:30 الی 15:30 انجام می‌گیرد.

آدرس:

Visa Application Centre
Ankara Address Canada Visa Application Centre İşçi Blokları Mh. Muhsin Yazıcıoğlu Cd. No:57/A Çankaya/ Ankara 06530 – Regnum Sky Tower

شماره تماس: 902123735807+

ایمیل: info.canadatrank@vfshelpline.com

حتما بخوانید: سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا از ایران

2. آدرس و اطلاعات دفتر انگشت نگاری کانادا در شهر استانبول

این دفتر در روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 8:30 الی 16:30 پذیرای شماست. درخواست و ثبت گذرنامه نیز در بازه‌ی زمانی 8:30 الی 15:30 انجام می‌گیرد.

آدرس:

Canada Visa Application Center – Istanbul
Hacıahmet Mahallesi, Kurtuluş Deresi Caddesi, No 29/A , Beyoğlu – Istanbul

شماره تماس: 900758373212+

ایمیل: info.canadatrank@vfshelpline.com

3. آدرس و اطلاعات دفتر انگشت نگاری کانادا در دبی

این دفتر در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9:00 الی 17:00 پذیرای شماست. درخواست و ثبت گذرنامه نیز در بازه‌ی زمانی 16:00 الی 17:00 انجام می‌گیرد.

آدرس:

Visa Application Centre
Canada Visa Application Centre VFS (GCC) LLC, Level B2 (Lower Ground), The Mall, World Trade Centre, Khalifa Bin Zayed The 1st Street (Airport Road), Abu Dhabi, UAE

شماره تماس: 0097142055851+

ایمیل: info.canauh@vfshelpline.com

4. آدرس و اطلاعات دفتر انگشت نگاری کانادا در تفلیس گرجستان

این دفتر در روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 9:00 الی 17:00 پذیرای شماست. درخواست و ثبت گذرنامه نیز در بازه‌ی زمانی 09:00 الی 16:00 انجام می‌گیرد.

آدرس:

Visa Application Centre
9 Nikoloz Kipshidze Street, 0162 Tbilisi Georgia

شماره تماس: 00995322252230+

ایمیل: info.canstbiiom@vfshelpline.com

5. آدرس و اطلاعات دفتر انگشت نگاری کانادا در ارمنستان

آدرس:

Visa Application Centre
10 Vazgen Sargsyan street, Yerevan 0010, Armenia

شماره تماس: 0037410583786+

ایمیل: info.canarmiom@vfshelpline.com

مدت اعتبار انگشت نگاری سفارت کانادا

وابسته به اینکه ویزای درخواستی شما شامل ویزاهای تحصیلی، توریستی، کاری و … باشد یا اینکه درخواستی مبنی بر دریافت اقامت دائم کانادا ارائه دهید این مدت زمان متفاوت است. درباره‌ی مورد اول و درخواست ویزاهای نام برده و سایر آن‌ها، مدت اعتبار انگشت‌‌نگاری برای شما 10 ساله خواهد بود.

اما اگر برای دریافت اقامت دائم کانادا درخواست بدهید، لازم است تا در هر مرتبه از درخواست، انگشت شماری انجام گیرد و مدارک بیومتریک جدید و به روز ارائه شود.

مدت زمان دریافت ویزای کانادا پس از انگشت ‌نگاری

برای تعیین مدت زمانی که تا صدور و دریافت ویزای کانادا باید در انتظار باشید باید به نوع ویزای درخواستی توجه کرد. اما در مجموع اگر بعد از ثبت درخواست آنلاین زودتر برای این امر اقدام نمایید، پردازش و رسیدگی به امور شما به زمان نزدیک‌تری موکول خواهد شد. اگر بخواهیم به طور دقیق تر این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم، توجه شما را به موارد زیر جلب می‌نماییم:

ویزای کار کانادا: با کسب امتیاز لازم و قبولی، در حدود 10 هفته کاری بعد از انگشت ‌نگاری، ویزای کار کانادا برای شما صادر خواهد شد.

ویزای توریستی کانادا: با درخواست ویزای توریستی کانادا بعد از انگشت نگاری لازم است تا به مدت 36 روز کاری تا دریافت ویزای خود منتظر باشید.

ویزای سرمایه‌‌گذاری کانادا: برای این نوع از ویزا نمی‌توان مدت زمانی را حتی به صورت حدودی اعلام کرد. در واقع بعد از ارسال مدارک مرتبط با ویزای سرمایه‌گذاری کانادا باید منتظر باشید تا پاسخ مثبت به آن صادر شده و سپس اقدام به دریافت ویزا نمایید.

حتما بخوانید: حداکثر سن برای مهاجرت به کانادا

هزینه انگشت ‌نگاری ویزای کانادا

هریک از متقاضیان دریافت ویزای کشور کانادا برای انجام انگشت نگاری ویزای این کشور لازم است مبلغ 85 دلار را به دفاتر وک پرداخت نماید. این میزان هزینه برای افرادی که تقاضای ویزای توریستی خاتوادگی، نهایتا 170 دلار خواهد بود. متقاضیان ویزای دانشجویی باید علاوه بر 85 دلار ذکر شده، مبلغی به میزان 150 دلار هم برای ارزیابی مدارک خود هزینه کنند.

نکات مهم درباره بیومتریک کانادا

پس از کسب اطلاع از تمامی شرایط و مراحل مربوط به انجام انگشت نگاری کانادا لازم است نکاتی را به عنوان مطالب پایانی این مقاله درنظر داشته باشید:

  • در پرونده‌های خانوادگی لازم است تا تمامی افرادی که نام آن‌ها در پرونده موجود است به طور همزمان انگشت‌نگاری شوند.
  • وجود خالکوبی برای انجام مراحل انگشت‌نگاری بر روی دست و صورت قابل قبول نیست. قبل از اقدام به این کار نسبت به پاک کردن آن‌ها اقدام نمایید.
  • جهت انگشت‌ نگاری کانادا شما می‌توانید در بازه زمانی 30 روزه‌ای که تعریف شده است نسبت به انجام آن اقدام نماید.
  • افرادی که در بازه‌ی سنی 14 تا 80 سال قرار ندارند، نیازی نیست برای انگشت نگاری اقدام نمایند. همچنین گروه‌های دیگری نظیر، افراد دارای ویزای مهاجرتی، افراد دارای پاسپورت کانادایی، دیپلمات‌ها و شاغلین سازمان ملل متحد و سازمان‌های دولتی و افرادی که در جریان درخواست ویزا برای کانادا هستند نیاز به انجام این امر ندارند.

سخن پایانی

هدف از تدوین و انتشار این مقاله آشنایی و ارائه اطلاعات در مورد یکی از امور مهم و واجب در امر دریافت و تقاضای ویزای کشور کانادا بود. خاطر نشان می‌شویم که پروسه مهاجرت به کشوری دیگر را ساده نگیرید و برای صرفه‌جویی در هزینه و زمان خود، در تمامی مراحل به کارشناسان و افراد مجرب در این زمینه مراجعه نمایید.

توجه به سابقه درخشان و پرونده‌های موفق موسسه مهاجرتی افق ویزا می‌تواند دلیلی برای انتخاب شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی امور مهاجرتی خود و اطمینان به طی کردن کوتاه‌ترین، مناسب‌ترین و به صرفه‌ترین مسیر مهاجرتی با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 4 / 5. تعداد رای‌ها: 3

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان