خانه » مقالات » سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا؛ سرزمین فرصت‌ها

سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا؛ سرزمین فرصت‌ها

erfan keyvan بدون نظر مقالات
4.5
(2)
اکسپرس اینتری چیست؟
4.5/5 - (2 امتیاز)

مهاجرت به کانادا می تواند در دسترس شما باشد. برای اینکه بتوانید برای مهاجرت به کانادا درخواست خود را با موفقیت ارسال و تأییدیه دریافت کنید، باید مراحل متعددی را طی کنید.

همچنین این فرآیند می‌تواند چند ماه و در برخی موارد چند سال طول بکشد اما درصورتی‌که بدانید چه گزینه‌هایی در دسترس هستند، می‌توانید شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

با وجود اینکه مهاجرت به کانادا نیاز به سرمایه‌گذاری مالی و عاطفی قابل‌توجهی دارد، اما نتیجه نهایی ارزشمند است، زیرا کانادا همواره ازنظر کیفیت زندگی در میان بهترین کشورها قرار داشته و به دلیل مهاجرپذیر بودن آن شناخته‌شده است.

اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا هستید پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا

چهار روش که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم از محبوب‌ترین راه‌های مهاجرتی متقاضیان خارج از کشور برای مهاجرت به کانادا در سال 2022 هستند:

1. اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا است. داوطلبانی که از طریق سیستم اکسپرس اینتری اقدام می‌کنند می‌توانند در مدت هشت ماه اقامت دائم دریافت کنند. در ادامه مطلب بیشتر به این روش خواهیم پرداخت.

2. برنامه‌های نامزدی استانی (PNP)

در طول همه‌گیری کرونا، استان‌ها به جذب کارگران خارج از کشور برای اقامت دائم کانادا ادامه دادند. امسال، کانادا قصد دارد 83500 مهاجر جدید را از طریق PNP یا همان برنامه‌های نامزدی استانی بپذیرد. برنامه‌های نامزدی بی‌شماری توسط ده استان و سه منطقه کانادا ارائه‌شده است. هر PNP معیارهای منحصربه‌فرد خود را دارد.

با این حال برخی برنامه‌ها وجود دارند که از کاندیداهای خارج از کشور صرفاً بر اساس توانایی آن‌ها در پاسخگویی به نیازهای بازار کار استان دعوت می‌کنند. هر PNP زمان ارسال درخواست خاص خود را دارد. پس از دریافت نامزدی، منتخبین PNP باید برای اقامت دائم کانادا به دولت فدرال درخواست دهند. هزینه مهاجرت به کانادا از طریق PNP معمولاً مانند اکسپرس اینتری است و بسته به استان هزینه‌های اضافی نیز دارد.

برخی از استان‌ها برای ارسال درخواست PNP هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند، درحالی‌که برخی دیگر مانند انتاریو تا 1500 دلار کانادا را دریافت می‌کنند.

3. مهاجرت تجاری

اگر تجربه مدیریت یا مالکیت کسب‌وکار خود را دارید، ساده‌ترین و سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا می‌تواند از طریق برنامه مهاجرت تجاری فدرال یا استانی باشد.

دولت فدرال برای افرادی که قصد خوداشتغالی یا راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا را دارند، برنامه‌های مهاجرتی ارائه می‌دهد. همچنین چندین PNP ویژه برای نامزدهای خارج از کشور وجود دارد که علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب‌وکار در یک استان خاص کانادا هستند. برنامه‌های مهاجرت تجاری معمولاً نیازمند سرمایه‌گذاری قابل‌توجه در بزینسی است که قصد راه‌اندازی آن را در کانادا دارید.

مقدار سرمایه موردنیاز بستگی به برنامه‌ای دارد که شما به سرمایه‌گذاری در آن حوزه علاقه‌مند هستید. بسیاری از PNP ها، برنامه‌های کارآفرینی منطقه‌ای دارند که داوطلبین علاقه‌مند به راه‌اندازی یک کسب‌وکار در یک منطقه کم‌جمعیت برای آن به سرمایه‌گذاری کمتری نیاز دارند.

4. کفالت

اگر عضو خانواده واجد شرایطی دارید که مقیم دائم یا شهروند کانادا باشد، کفالت خانواده احتمالاً ساده‌ترین راه برای مهاجرت شما به کانادا خواهد بود. کانادا چندین برنامه مهاجرتی ارائه می‌دهد که به ساکنان دائمی و شهروندان این فرصت را می‌دهد تا اعضای خانواده خود را به این کشور بیاورند. امسال کانادا قصد دارد 105000 ساکن دائمی جدید از طریق برنامه‌های کفالت خانواده پذیرش کند.

اگر همسر، فرزند یا نوه شما مقیم دائم یا شهروند کانادا باشد، ممکن است واجد شرایط کفالت خانواده باشید. کفالت یک خویشاوند معمولاً حدود 1135 دلار کانادا هزینه دارد. درصورتی‌که کفیل در کبک اقامت یا قصد اقامت در آن را داشته باشد، هزینه‌های اضافی اعمال خواهد شد.

حالا که با روش‌های معمول مهاجرت به کانادا آشنا شدید در ادامه به توضیح در خصوص جزئیات روش اکسپرس اینتری که سریع‌ترین راه مهاجرت به کاناداست می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

اکسپرس اینتری چیست؟

اکسپرس اینتری Express-Entry یک سیستم آنلاین است که توسط دولت کانادا برای سازمان‌دهی و پردازش درخواست‌های اشتغال نیروی کار متخصص و ماهری که مایل به مهاجرت به کانادا و کسب اقامت دائم این کشور هستند، استفاده می‌شود.

اکسپرس اینتری چیست؟

این سیستم سه برنامه اصلی اقتصادی فدرال را مدیریت می‌کند:

  1. نیروی کار متخصص فدرال (FSW)
  2. مشاغل ماهر و فنی فدرال (FST)
  3. تجربه کانادایی (CEC)

کانادا هرساله پذیرای حدود 110000 کارگر ماهر از طریق سیستم اکسپرس اینتری است.

پروفایل/فرم درخواست اکسپرس اینتری یک فرم الکترونیکی است که توسط داوطلبان واجد شرایط ارسال می‌شود و شامل اطلاعات شخصی مانند سن، سابقه کار، تحصیلات، توانایی زبان فرانسوی و انگلیسی، جزئیات خانوادگی و ارتباطات متقاضی در کانادا می‌شود.

با استفاده از این جزئیات، کانادا پروفایل‌ها را در سیستم ذخیره اکسپرس اینتری به‌عنوان سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا در مقابل یکدیگر رتبه‌بندی و تعیین می‌کند که چه کسی دعوت‌نامه را دریافت می‌کند.

برای ایجاد پروفایل/فرم درخواست اکسپرس اینتری، ابتدا باید یک حساب امن IRCC ایجاد کنید. اگر شخصی به نمایندگی از طرف شما پروفایل را ارسال می‌کند، باید آن را از طریق پورتال مجاز نمایندگان ارسال کند.

حتما بخوانید: مهاجرت به کانادا بدون وکیل

پس از ایجاد یک حساب کاربری، شما یا نماینده‌تان باید یک پرسشنامه را پرکنید تا مشخص شود که آیا واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری هستید یا خیر. اگر واجد شرایط هستید، گام بعدی پر کردن یک فرم آنلاین با اطلاعات خود، ازجمله جزئیات مربوط به سن، تجربه کاری، تحصیلات و نتایج آزمون زبان است. پس از ارسال فرم، سیستم اکسپرس اینتری به‌طور خودکار امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) شما و اینکه در کدام برنامه واجد شرایط هستید را تعیین می‌کند.

درخواست برای اکسپرس اینتری یک فرآیند دومرحله‌ای است. اولین قدم ارسال پروفایل است که به مدارک زیر نیاز دارد:

  • نتایج آزمون زبان
  • گزارش ارزیابی مدارک تحصیلی
  • گذرنامه یا سند مسافرتی

در مرحله دوم پس از دریافت دعوت‌نامه برای درخواست اقامت دائم کانادا، باید درخواست اساسی‌تری ارائه دهید که شامل نامه‌های مرجع، مدارک هویتی بیشتر، گواهی‌های سوءپیشینه کیفری و نتایج معاینه پزشکی است.

حال که با مفهوم اکسپرس اینتری به‌عنوان سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا آشنا شدید در ادامه به مشخصات واجدین شرایط و همچنین معیارهای پذیرش این روش می‌پردازیم.

چه کسانی واجد شرایط اکسپرس اینتری هستند؟

افرادی که دارای مدرک دانشگاهی یا کالج، تجربه کاری ماهر ومسلط به زبان انگلیسی و/یا فرانسوی هستند، کاندیدهای اکسپرس اینتری هستند. این افراد برای ارسال پروفایل از طریق سیستم اکسپرس اینتری، باید واجد شرایط یکی از سه برنامه فدرال (FSW, FST, CEC) نیز باشند.

و اما شرایط اکسپرس اینتری چیست؟

به‌طورکلی برای واجد شرایط بودن برای درخواست اکسپرس اینتری به‌عنوان یک کارگر متخصص و ماهر، باید:

  • حداقل یک سال در 10 سال گذشته تجربه کار مداوم تمام‌وقت (یا معادل پاره‌وقت) در یک شغل ماهر داشته باشید.
  • بتوانید در آزمون زبان تأییدشده حداقل 7 معیار زبان کانادایی (CLB) را به زبان انگلیسی یا فرانسوی نشان دهید.
  • تکمیل تحصیلات پس از متوسطه که بر اساس استانداردهای کانادایی ارزیابی می‌شود.

این‌ها حداقل شرایط لازم برای درخواست در سیستم اکسپرس اینتری کانادا به‌عنوان یک کارگر ماهر است. داشتن این شرایط به این معنا نیست که دعوت‌نامه‌ای برای درخواست اقامت دائم کانادا دریافت خواهید کرد. همیشه از بین متقاضیانی که حداقل شرایط را برآورده می‌کنند کاندیداهایی با پروفایل‌های قوی‌تر انتخاب می‌شوند.

پس از ذکر مطالب فوق اگر اطلاع از هزینه‌های اکسپرس اینتری که سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا است یکی از دغدغه‌های ذهنی شماست پس ادامه مطالب را از دست ندهید.

هزینه اکسپرس اینتری چقدر است؟

هزینه اکسپرس اینتری چقدر است؟

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری برای یک متقاضی مجرد حدود 2300 دلار کانادا و برای یک زوج حدود 4500 دلار کانادا می‌باشد. جزئیات این هزینه‌ها شامل موارد زیر است:

  • آزمون‌های زبان: هزینه متوسط 300 دلار
  • ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA): هزینه متوسط 200 دلار
  • بیومتریک (عکس دیجیتال از صورت و انگشت‌نگاری دیجیتال هر 10 انگشت دست): 85 دلار به ازای هر نفر
  • هزینه‌های دولتی: 1325 دلار برای بزرگسالان و 225 دلار برای کودکان
  • هزینه معاینات پزشکی: هزینه متوسط 450 دلار برای بزرگسالان و 250 دلار برای کودکان
  • گواهی‌های سوءپیشینه کیفری: هزینه متوسط 100 دلار در هر کشور

برای ارسال درخواست اکسپرس اینتری اولیه نیازی به پرداخت هزینه دولتی نیست. هزینه‌ها فقط زمانی که از شما برای درخواست اقامت دائم کانادا دعوت‌شده باشد، قابل پرداخت هستند. همچنین باید توجه داشته باشید که به‌استثنای برنامه تجربه کانادایی (CEC)، باید شواهدی از اینکه بودجه کافی برای اسکان خود در کانادا دارید، ارائه دهید.

محاسبه امتیاز اکسپرس اینتری

امتیاز اکسپرس اینتری چگونه محاسبه می‌شود؟

هنگامی‌که از «امتیاز اکسپرس اینتری» به‌عنوان سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا صحبت می‌کنیم، درواقع به امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) اشاره می‌کنیم.

کانادا در سیستم CRS برای رتبه‌بندی متقاضیان اکسپرس اینتری از یک سری عوامل استفاده می‌کند، ازجمله:

  • سن؛
  • سطح تحصیلات؛
  • تسلط به زبان فرانسه یا انگلیسی؛
  • سابقه کار خارجی و کانادایی؛
  • مشخصات همسر؛
  • و ارتباطات متقاضی در کانادا

کاندیداهای ایده آل اکسپرس اینتری می‌بایست دارای شرایط زیر باشند:

  • زیر 35 سال باشند
  • حداقل دو مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد داشته باشند
  • قادر به نشان دادن مهارت بالا در زبان انگلیسی و/یا فرانسوی باشند
  • حداقل سه سال سابقه کار داشته باشند

حتما بخوانید: آزمون TEF کانادا چیست؟

عوامل دیگری که واقعاً می‌توانند امتیاز CRS شمارا افزایش دهند عبارت‌اند از:

  • شواهد و مدارکی از میزان تسلط بیشتر به زبان انگلیسی و/یا فرانسوی
  • دوزبانه بودن در فرانسه و انگلیسی
  • مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری
  • تجربه کار یا تحصیل در کانادا
  • داشتن یک برادر یا خواهر شهروند کانادایی که در حال حاضر در کانادا زندگی می‌کند
  • یک پیشنهاد کاری از یک شرکت کانادایی

آیا برای اکسپرس اینتری به پیشنهاد شغلی نیاز دارید؟

آیا برای اکسپرس اینتری به پیشنهاد شغلی نیاز دارید؟

برای اکسپرس اینتری نیازی به پیشنهاد شغلی ندارید. اکثریت‌قریب‌به‌اتفاق داوطلبانی که برای اکسپرس اینتری انتخاب‌شده‌اند، پیشنهاد شغلی رسمی کانادایی نداشته‌اند.

اگر یک پیشنهاد شغلی معتبر کانادایی دارید، این امر می‌تواند تا 200 امتیاز به CRS شما اضافه کند.

روش‌های افزایش امتیاز CRS

به چند روش می‌توانید امتیاز خود را در سیستم رتبه‌بندی کانادا افزایش دهید تا بتوانید مسیر سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا را با اطمینان طی کنید. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

1. آزمون مجدد آیلتس

دوباره در آزمون آیلتس شرکت کنید و سعی کنید نمره بالاتری کسب کنید. بهبود نمره آیلتس اولین راه برای افزایش امتیاز است. نتایج خوب آیلتس به‌تنهایی می‌تواند تا 160 امتیاز به امتیازات شما اضافه کند.

اما اگر آیلتس و تحصیلات پس از متوسطه خوب داشته باشید، می‌توانید 50 امتیاز اضافی دریافت کنید. آیلتس خوب و حداقل سه سال تجربه کاری می‌تواند 50 امتیاز دیگر به شما بدهد.

2. تجربه کاری

ازآنجایی‌که اکسپرس اینتری درخواست‌های کاربردی برای جریان‌های مهاجرت اقتصادی را به‌عنوان سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا مدیریت می‌کند، تجربه کاری بخش بزرگی از محاسبه امتیاز اکسپرس اینتری شما است.

اما اگر واجد شرایط اکسپرس اینتری نیستید، یا واجد شرایط هستید اما امتیاز رقابتی ندارید، ابتدا به‌عنوان یک دانشجو یا کارگر موقت به کانادا بیایید چراکه تجربه کانادایی می‌تواند گزینه‌های بسیار بیشتری را برای مهاجرت به کانادا ایجاد کند.

3. امتیازات همسر

در این مبحث سه احتمال وجود دارد که همه آن‌ها ارزش بررسی را دارند:

اول، همسر یا شریک زندگی شما ممکن است امتیاز بیشتری به شما اضافه کند. او می‌تواند با شرکت مجدد در آزمون زبان، یا گرفتن یک ارزیابی مدرک تحصیلی (ECA) برای تحصیلات پس از دبیرستان امتیاز اکسپرس اینتری شمارا افزایش دهد.

دوم، ممکن است به‌عنوان یک متقاضی مجرد امتیاز بالایی داشته باشید اما ازآنجایی‌که امتیاز شما بسته به اینکه همسر یا شریک همراه دارید تغییر می‌کند، می‌توانید امتیاز خود را با لیست کردن آن‌ها افزایش دهید.

سوم، همسر شما ممکن است درواقع متقاضی قوی‌تری باشد. مطمئناً باید محاسبه کنید که اگر همسرتان متقاضی اصلی بود، با یا بدون همراهی شما، چند امتیاز کسب می‌کرد.

4. پیشنهاد کار

یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی می‌تواند بین 50 تا 200 امتیاز اضافی به شما بدهد.

حتما بخوانید: مهاجرت پزشکان به کانادا

5. نامزدی استانی

اگر بتوانید دریکی از برنامه‌های نامزدی استانی کانادا انتخاب شوید، 600 امتیاز اضافی دریافت می‌کنید.

بسیاری از استان‌ها یک برنامه نامزدی هم‌راستا با اکسپرس اینتری دارند، اما معمولاً این خود کاندیدا هستند که می‌بایست برای واجد شرایط بودن و نحوه درخواست برای برنامه مناسب خود پیگیری کنند.

6. تحصیل

تحصیل در سطوح تحصیلی بالاتر یک سرمایه‌گذاری بسیار بزرگ برای افزایش نمره شما است که می‌تواند تأثیر زیادی نیز داشته باشد. یک برنامه کوتاه مانند گواهینامه یک‌ساله پس از دوره متوسطه می‌تواند امتیازات زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد.

یک مدرک فوق متوسطه سه‌ساله یا بیشتر 120 امتیاز و یک برنامه یک‌ساله دوم 80 امتیاز اضافی را می‌تواند برای شما به ارمغان بیاورد.

مراحل اکسپرس اینتری چه مدت طول می‌کشد؟

پروسه اکسپرس اینتری چه مدت طول می‌کشد؟

مراحل اکسپرس اینتری به‌عنوان سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا، از ارسال درخواست تا صدور ویزای اقامت دائم، کمتر از شش ماه طول می‌کشد.

بااین‌حال، همه پرونده‌ها به این سرعت پیش نمی‌روند. اگر دعوت‌نامه‌ای برای درخواست دریافت نکنید، پروفایل اکسپرس اینتری شما به مدت 12 ماه در بخش ذخیره سیستم اکسپرس اینتری فعال می‌ماند. اگر پس از 12 ماه دعوت‌نامه‌ای دریافت نکردید، می‌توانید دوباره درخواست خود را ارسال کنید و در بخش ذخیره سیستم اکسپرس اینتری بمانید.

دلایل پایین بودن امتیاز پروفایل اکسپرس اینتری

دلایل صفر بودن امتیاز پروفایل اکسپرس اینتری

اگر امتیاز اکسپرس اینتری شما صفر باشد، به این معنی است که پروفایل شما شرایط لازم را ندارد. این امر می‌تواند بلافاصله پس از ارسال پروفایل یا پس از ماه‌ها استفاده از آن رخ دهد.

برخی از دلایل متداول که پروفایل واجد شرایط نمی‌شود عبارت‌اند از:

  • نتایج زبان یا گزارش ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA) منقضی شده
  • برآورده نکردن حداقل الزامات صندوق تسویه‌حساب
  • از دست دادن امتیاز واجد شرایط بودن نسبت به فاکتور سن (برای کارگران ماهر فدرال)
  • برآورده نکردن الزامات تجربه کاری (کمتر از یک سال کار)
  • برآورده نکردن الزامات تجربه کاری (کمتر از یک سال سابقه کار در 10 سال گذشته)
  • داشتن کمتر از یک سال سابقه کار در کد NOC اولیه

نحوه اثبات تمکن مالی برای اکسپرس اینتری

برای ارسال پروفایل، باید حداقل شرایط لازم برای یکی از برنامه‌های فدرال اکسپرس اینتری که سریع‌ترین راه مهاجرت به کاناداست را داشته باشید. اگر واجد شرایط نیستید، ممکن است به این دلیل باشد که حداقل شرایط برنامه را برآورده نمی‌کنید یا مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی ندارید. برای اثبات وجود وجوه برای اکسپرس اینتری، متقاضیان باید نامه‌هایی را از مؤسسات مالی که پول خود را در آنجا نگهداری می‌کنند ارسال کنند. نامه باید شامل موارد زیر باشد:

  1. بر روی سربرگ موسسه مالی چاپ‌شده باشد
  2. اطلاعات تماس موسسه مالی درج‌شده باشد
  3. نام متقاضی درج‌شده باشد
  4. هرگونه بدهی یا وام معوقه فهرست شده باشد
  5. اطلاعات زیر برای هر حساب ثبت‌شده باشد:
    1. شماره‌حساب‌ها
    2. تاریخ افتتاح
    3. موجودی جاری هر حساب
    4. میانگین موجودی برای شش ماه گذشته

PNP برای مهاجرت بهتر است یا اکسپرس اینتری؟

اگر به دنبال سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا هستید و از طریق برنامه‌های نامزدی استانی یا PNP درخواست می‌دهید، درنهایت باید برای وضعیت اقامت دائم به دولت فدرال درخواست دهید.

نحوه ارسال درخواست اقامت دائم به این بستگی دارد که آیا PNP شما با سیستم اکسپرس اینتری هماهنگ است یا خیر.

اگر احتمال دریافت PNP شما وجود دارد، می‌توانید درخواست اقامت دائم خود را از طریق سیستم اکسپرس اینتری برای پردازش سریع ارسال کنید. چنین کاندیداهایی 600 امتیاز اضافی نسبت به امتیاز CRS خود دریافت خواهند کرد.

حتما بخوانید: برنامه استانی کانادا pnp

کلام آخر

همان‌طور که گفته شد مهاجرت به کانادا فرآیندی پیچیده است. به‌خصوص اگر اطلاعات کافی در خصوص مهاجرت به کانادا ندارید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید یا زمان لازم برای بررسی بیش از 100 روش و برنامه مهاجرتی را ندارید تا بفهمید کدام‌یک برای شما بهترین است.

به‌طورکلی محبوب‌ترین مسیر مهاجرتی اکسپرس اینتری است که به‌عنوان سریع‌ترین راه‌ مهاجرت به کانادا شهرت یافته است. سیستم اکسپرس اینتری احتمالاً بهترین راه برای اخذ اقامت دائم در کانادا است و به‌طور خاص برای آوردن نیروی کار به کانادا ایجادشده است. بنابراین اگر مدرک و تجربه کاری دارید، اکسپرس اینتری بهترین راه شما برای ورود به کشور آمریکای شمالی است.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 4.5 / 5. تعداد رای‌ها: 2

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان