خانه » مقالات » انواع ویزای کانادا

انواع ویزای کانادا

erfan keyvan بدون نظر عمومی مقالات
4
(1)
انواع ویزای کانادا
3.5/5 - (2 امتیاز)

کانادا کشور فرصت‌هاست و سالانه تعداد زیادی از افراد در سرتاسر جهان، برای سفر و اقامت این کشور اقدام می‌کنند. هر فردی که بخواهد وارد خاک کانادا شود، ابتدا باید ویزا بگیرد. تنها شهروندان کشورهای کمی می‌توانند بدون ویزا به کانادا وارد شوند که ایران جزو آن‌ها نیست و ایرانی‌ها برای ورود و سکونت در کانادا نیاز دارند تا حتما ویزا داشته باشند.

افراد بسته به شرایطی که دارند و اهداف خود از ورود به کانادا، باید ویزای خاصی را دریافت کنند و این ویزاها قوانین و شرایط مخصوص به خود را دارند. آشنایی با انواع ویزای کانادا به شما کمک می‌کند تا بهترین نوع ویزای کانادا را که مناسب شرایط شماست، انتخاب کنید و با موفقیت به این کشور وارد شده و در آن ساکن شوید. در این مقاله با انواع ویزای کانادا و ویژگی‌های مهم هر کدام را که در مورد آن‌ها باید اطلاعات داشته باشید، آشنا خواهید شد به نحوی که به تمام سوال‌های شما در این زمینه پاسخ داده شود.

ویزای کانادا چیست؟

همان طور که اشاره شد، برای ورود به خاک کانادا نیاز به ویزا خواهید داشت. ویزا برچسب مهری است که بر روی پاسپورت متقاضی ورود به کانادا زده می‌شود و نشان دهنده این موضوع است که فرد از نظر اداره مهاجرت کانادا، صلاحیت ورود به خاک کانادا را دارد.

شهروندان 148 کشور برای ورود به خاک کانادا و اقامت موقت یا دائم در این کشور، نیاز به دریافت ویزای کانادا دارند. اسامی این کشورها را می‌توانید در اینجا ببینید. همانطور که می بینید، ایران جزو کشورهایی است که شهروندان آن برای ورود به کانادا باید ویزا داشته باشند.

با در دست داشتن ویزا، متقاضیان می‌توانند به صورت قانونی وارد کانادا شوند و در آن اقامت کنند. البته تنها داشتن ویزای کانادا پایان کار نیست و در هنگام ورود به این کشور، افسر مهاجرت نیز باید صلاحیت ورود شما را تایید کند. افسر مهاجرت ممکن است سوالاتی از شما بپرسد که باید صادقانه و دقیق به آن‌ها پاسخ دهید. افسر مسئول اگر به فردی که قصد ورود به کانادا را دارد مشکوک شود، می‌تواند از ورود او جلوگیری کند؛ حتی اگر فرد ویزای کانادا را داشته باشد.

در ادامه با انواع ویزای کانادا بیشتر آشنا خواهیم شد و شرایط هر کدام را بررسی می‌کنیم.

انواع ویزای کانادا

نوع ویزایی که قصد اخذ آن را دارید ، به شرایط و هدف شما برای ورود به خاک کانادا بستگی دارد. روند دریافت ویزا کمی وقت گیر بوده و نیاز است تا مدارک گوناگونی را به دقت برای پرونده خود آماده کنید. برای اینکه بتوانید با موفقیت ویزا بگیرید و وارد خاک این کشور شوید؛ باید با انواع ویزای کانادا آشنا شوید و بر اساس شرایطی که دارید، بهترین نوع ویزا را انتخاب کنید.

به خاطر داشته باشید، کانادا کشوری مهاجرپذیر است و اگر به آن ثابت شود که ورودتان به نفع این کشور است، با درخواست شما موافقت خواهد شد. شما باید ویزایی را انتخاب کنید که با اهداف سفر شما به کانادا همخوانی داشته باشد. در ادامه این مقاله با انواع ویزای کانادا بیشتر آشنا خواهید شد و باید از میان آن‌ها مناسب‌ترینشان را برای ورود به خاک کانادا، انتخاب کنید.

ویزاهای کانادا به دو نوع کلی ویزای موقت و ویزای دائم تقسیم می‌شوند. ویزاهای موقت اجازه ورود و سکونت را به متقاضی برای بازه زمانی مشخصی می‌دهند. ویزای دائم این اجازه را به فرد می‌دهد تا به طور دائم ساکن کانادا شود و به آن ویزای مهاجرتی نیز می‌گویند.

انواع ویزای کانادا

ویزای موقت کانادا

از انواع مختلف ویزای کانادا، ویزای موقت برای افرادی مناسب است که می‌خواهند برای گردش، تحصیل یا کار به کانادا سفر کنند. اگر قصد دارید فقط برای مدت زمان محدودی در کانادا باشید؛ ویزای موقت کانادا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. ویزای موقت کانادا به فرد این امکان را می‌دهد که برای مدت زمان خاصی که توسط کنسولگری کانادا یا افسران مهاجرت تعیین می‌شود، در کانادا اقامت کنند.

مدت زمان اعتبار ویزاهای موقت که به ویزیتور ویزا نیز شناخته می‌شوند، 6 ماه است. برای دریافت این نوع ویزا، می‌توانید از طریق آنلاین یا حضوری درخواست خود را ارسال کنید. ویزای موقت کانادا می‌تواند یک بار ورود یا چند بار ورود باشد. با ویزای یک بار ورود، متقاضی تنها یک بار می‌تواند وارد خاک کانادا شود و پس از 6 ماه و اتمام ویزا، فرد باید کشور کانادا را ترک کند و دیگر با آن ویزا اجازه ورود مجدد را نخواهد داشت. با ویزای چندبار ورود، متقاضی می‌تواند تا زمانی که ویزا اعتبار داشته باشد به کانادا سفر کرده و وارد این کشور شود. که البته فقط در حال حاضر کانادا ویزا چند بار ورود صادر می کند.

انواع ویزای موقت کانادا به شرح زیر هستند:

ویزای تحصیلی کانادا

اگر بخواهید در کانادا تحصیل کنید، نیاز دارید که بعد از گرفتن پذیرش از یک دانشگاه در کانادا، برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید. ویزای تحصیلی به متقاضیان بین‌المللی داده می‌شود تا بتوانند در خاک کانادا ودر یکی از موسسات آموزشی معتبر این کشور تحصیل کنند.

از مزیت‌های ویزای تحصیلی این است که می‌توانید خانواده خود را که شامل همسر قانونی و فرزندان تحت تکفل شما می شود، با خود همراه کنید. از دیگر مزیت‌های دریافت ویزای تحصیلی این است که می‌توانید بعد از اتمام تحصیلات خود و اتمام مدت زمان اعتبار آن، برای گرفتن ویزای کاری اقدام کنید. در این حالت مسیر شما برای مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم این کشور هموار می‌شود.

برای دریافت ویزای تحصیلی، متقاضی نیاز دارد تا حتما از دانشگاهی معتبر در کانادا پذیرش بگیرد و نامه آن را به اداره مهاجرت تحویل دهد. معمولا ویزای تحصیلی تا پایان تحصیل متقاضی اعتبار خواهد داشت.

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای کاری یا اجازه موقت کاری

برای کسانی که مهارت و تخصص خاصی دارند، این امکان فراهم است تا از طریق ویزای کاری وارد کانادا شده و در این کشور مشغول به کار شوند. ویزای کاری یکی از بهترین انواع ویزای کانادا محسوب می‌شود و می‌توان گفت نسبت به ویزاهای دیگر، هزینه کمتری برای فرد دارد. هر متقاضی، اگر بخواهد بیشتر از 6 ماه در کانادا ساکن شده و مشغول به کار شود، نیاز دارد تا حتما ویزای کار کانادا یا اجازه موقت کاری را دریافت کند.

برای دریافتن ویزای کاری، متقاضی باید جاب آفر داشته باشد. به این معنا که متقاضی باید نامه‌ای ارائه دهد که از جانب کارفرمایی کانادایی برای موقعیت شغلی خاصی دعوت به کار شده است. هر پیشنهاد شغلی توسط دولت کانادا مورد تایید نیست و کارفرما باید نشان دهد که به نیروی کار خارجی نیاز دارد و نمی‌تواند برای مهارت مورد نظر خود، نیروی ماهری در این کشور پیدا کند.

با ویزای کاری و مشغول به کار شدن در خاک کانادا، مسیر برای مهاجرت و دریافت اقامت دائم کانادا هموار خواهد شد و فرد می‌تواند بعد از چند سال زندگی در کانادا، برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کند.

ویزای توریستی کانادا

از انواع ویزای کانادا، می‌توان به ویزای توریستی اشاره کرد. اگر قصد دارید تنها برای مقاصد گردشگری و بازدید از کانادا، وارد خاک این کشور شوید، نیاز دارید تا برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام کنید. مدت اعتبار این نوع ویزا معمولا 6 ماه است و فرد می‌تواند در حال حاضر چند بار با آن وارد خاک کانادا شود. با این نوع ویزا، متقاضی اجازه کار، تحصیل و فعالیت اقتصادی در خاک کانادا را ندارد و پس از پایان اعتبار آن باید کانادا را ترک کند.

ویزای توریستی کانادا

سوپر ویزای کانادا

یکی از انواع ویزای کانادا که شرایط بسیار مناسبی دارد، سوپر ویزاست. سوپر ویزای کانادا، شرایط خاصی دارد و هر فردی نمی‌تواند برای آن اقدام کند. والدین، پدربزرگ و مادر بزرگ فردی که شهروند کانادا باشد یا اقامت این کشور را داشته باشد، می‌توانند با داشتن دعوتنامه از جانب فرزند یا نوه خود، برای دریافت سوپر ویزای کانادا اقدام کنند.

این نوع ویزای کانادا، از نوع ویزاهای چند بار ورود است و متقاضی می‌تواند تا پایان اعتبار آن، چندین بار وارد کانادا شود. معمولا مدت زمان اعتبار سوپر ویزا ده سال است. این ویزا مناسب افرادی است که فرزند با نوه آن‌ها در کانادا زندگی می‌کنند و قصد دارند تا چندین بار به کانادا سفر کند.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که مدت اعتبار سوپر ویزا به پاسپورت فرد بستگی دارد و از آن جا که پاسپورت‌های ایران پنج سال اعتبار دارند، برای ایرانی‌ها مدت اعتبار سوپر ویزا 5 ساله است و به این جهت به این نوع ویزا، ویزای 5 ساله نیز گفته می‌شود. از ویژگی‌های مهم این نوع ویزای کانادا، نداشتن حق تحصیل و کار در کاناداست.

بیزینس ویزا یا ویزای تجاری

اگر قصد دارید تا به هدف تجاری به کانادا سفر کرده و وارد خاک کانادا شوید، نیاز دارید تا برای دریافت ویزای تجاری اقدام کنید. افراد تنها برای مواردی مانند ملاقات‌های تجاری، شرکت در کنفرانس‌ها و ورک شاپ‌ها، انعقاد قرارداد و… می‌توانند برای دریافت این نوع ویزای کانادا اقدام کنند. مانند دیگر انواع ویزای کانادا که موقت هستند، این ویزا اعتباری حداکثر 6 ماهه دارد و فرد با آن اجازه تحصیل و کار نخواهد داشت.

ویزای دیپلماتیک

مقامات و سفرای خارجی که قصد سفر به کانادا را دارند، باید ویزای دیپلماتیک را دریافت کنند. این نوع ویزای کانادا به این دلیل ارائه شده است تا مقامات دولتی کشوری خارجی، بتوانند بابت انجام وظایف خود وارد کانادا شوند. کلیه متقاضیان این ویزا باید پاسپورت دیپلماتیک داشته باشند و شهروند کشوری باشند که درخواست آن را می‌دهد.

ویزای زایمان

متقاضیان خانمی که باردار باشند و تمامی شرایط لازم برای ورود و اقامت موقت در خاک کانادا را داشته باشند، می‌توانند از میان انواع ویزای کانادا، این ویزا را انتخاب کنند. با ویزای زایمان، فرد می‌تواند به طور موقت و در مدت زمان تعیین شده وارد کانادا شود و فرزند خود را به دنیا بیاورد. بر اساس قوانین کانادا، کودکی که در این کشور متولد شود از بدو تولد شهروند آن محسوب خواهد شد.

ویزای اهدای عضو

این نوع ویزا به فردی اهدا می‌شود که قصد دارد در کانادا عضو اهدا کند. فردی که بخواهد به شهروندی کانادایی عضوی از بدن خود را اهدا کند، می‌تواند از طریق ویزای اهدای عضو وارد خاک کانادا شود. متقاضی با این ویزا می‌تواند به مدت شش ماه یا کمتر در کانادا حضور داشته باشد. فردی که این ویزا را دارد اجازه کار یا تحصیل را ندارد و بعد از اهدای عضو باید به کشور خود بازگردد.

ویزای حسن نیت

تمامی کسانی که جزو مقامات عالی رتبه کشورهای خارج از کانادا به حساب می‌آیند و به دلایل مختلفی مانند توریستی قصد ورود به کانادا را دارند، باید ویزای حسن نیت با Courtesy Visa را دریافت کنند. در این حالت این افراد شرایط دریافت ویزای دیپلماتیک را ندارند. به عنوان نمونه می‌توان از دیپلمات‌ها یا اعضای هیئت های تجاری نام برد که به قصد گردش قصد ورود به کانادا را دارند.

ویزای دائم کانادا

یکی از مهم‌ترین انواع ویزای کانادا، ویزاهای دائم این کشور هستند. اگر قصد داشته باشید که به کانادا مهاجرت کنید، باید از طریق این نوع ویزا اقدام کنید. تمام کسانی که ویزای دائم کانادا یا اقامت دائم این کشور را به دست می‌آورند، از تمامی حقوق شهروندان کانادا بهره‌مند می‌شوند. این افراد می‌توانند بدون محدودیت به کانادا وارد یا از آن خارج شوند و حق سکونت، کار و تحصیل در این کشور را خواهند داشت. از طرفی دیگر این افراد از حق تحصیل و خدمات درمانی رایگان نیز بهره‌مند می‌شوند.

در نهایت بعد از سه سال داشتن اقامت دائم کانادا، فرد می‌تواند برای شهروندی کانادا اقدام کند. انواع ویزای دائم کانادا در ادامه بررسی خواهند شد.

ویزای اکسپرس اینتری

افرادی که قصد دارند تا به کانادا از طریق کاری مهاجرت کنند باید از طریق سیستم اکسپرس اینتری، اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. سیستم اکسپرس اینتری کانادا، به صورت رقابتی است و متقاضیان بر اساس امتیازی که بسته به شرایط خود کسب می‌کنند، رتبه‌بندی می‌شوند و رتبه‌های برتر می‌توانند برای دریافت ویزای دائم کانادا اقدام کنند. کلیه متقاضیان بر اساس شرایطی مانند سن، تحصیلات، مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه، تجربه کاری و … امتیاز می‌گیرند.

به صورت کلی، اکسپرس اینتری دارای سه برنامه مهاجرتی است که نیروی کار ماهر و متقاضیان می‌توانند از طریق هر کدام از آن‌ها برای گرفتن اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

ویزای اکسپرس اینتری کانادا

ویزای نیروی متخصص فدرال کانادا یا FSWP

ویزای نیروی متخصص کانادا که ترجمه Canadian Skilled Worker Visa است، از انواع ویزای کانادا به حساب می آید که شرایط به نسبت مناسبی دارد و برای گرفتن اقامت دائم کانادا بسیار مناسب است.

کسانی که مهارت و تخصص خاصی در شغل‌های مورد نیاز دولت کانادا دارند، می‌توانند از این طریق برای گرفتن اقامت دائم کانادا اقدام کنند. همان طور که گفتیم برای دریافت این نوع ویزا، متقاضیان باید با هم بر اساس امتیازی که می‌گیرند، رقابت کنند. این افراد بر اساس تجربه کاری، سن، تحصیلات و … امتیاز می‌گیرند، رتبه بندی می‌شوند و برترین‌ رتبه‌ها می‌توانند اقامت دائم کانادا را به دست آورند.

حداقل امتیاز برای اقدام از این روش، 67 از 100 است. علاوه بر این متقضایان این ویزا، باید به دولت کانادا ثابت کنند که تمکن و قدرت مالی کافی برای زندگی با خانواده خود در این کشور را دارند. در این روش متقاضی می‌تواند به همراه خانواده خود، اقامت دائم کانادا را به دست آورد.

ویزای اسکیل ترید کانادا

یکی دیگر از برنامه‌های اکسپرس اینتری، برنامه اسکیل ترید یا Canadian Skilled Trades Visa است. در این روش نیز افراد بسته به شرایطی که دارند امتیاز می‌گیرند و رتبه‌های برتر می‌توانند به همراه خانواده خود اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. از شرایط این روش مهاجرتی می‌توان به داشتن سابقه کاری و تجربه فعالیت حداقل یک ساله در این زمینه اشاره کرد.

ویزای تجربه کانادایی

یکی دیگر از انواع ویزای کانادا، ویزای تجربه کانادایی یا Canadian Experience Class Visa است که می‌تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که در هنگام درخواست آن، در کانادا ساکن و مشغول به کار هستند. البته برای این که متقاضیان از این روش بتوانند اقامت دائم کانادا را به دست آوردند، باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • در مدت 3 سال قبل از درخواست خود، حداقل یک سال تجربه کار در کانادا داشته باشند.
  • باید امتیاز حداقلی را در آزمون‌های زبان انگلیسی یا فرانسه به دست آورده باشند.

ویزای برنامه های استانی کانادا PNP

استان‌های کانادا برنامه‌های مهاجرتی مختلفی را ارائه کرده‌اند تا بتوانند به وسیله آن‌ها نیروی کار ماهر و متخصص را جذب خود کنند. هر استان بسته به نیازی که دارد و با توجه به اهداف اقتصادی خود، برنامه مهاجرتی مخصوص به خود را ارائه کرده است که هر کدام از این روش‌ها شرایط و ضوابط مخصوص به خود را دارند.

متقاضیان می‌توانند با استفاده از برنامه‌های استانی، ویزای دائم کانادا را به دست آوردند و با آن به کانادا مهاجرت کنند. ویژگی‌ مهم برنامه‌های استانی کانادا این است که فرد باید در استانی که برای آن اقدام می‌کند، ساکن شود. این روش در میان انواع ویزای کانادا یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت به حساب می‌آید و اگر شرایطتش را داشته باشید، می‌توانید با موفقیت اقامت دائم کانادا را از طریق این برنامه‌ها به دست آورید.

ویزای سرمایه گذاری کانادا

افرادی که قصد سرمایه گذاری در کانادا را داشته باشند، می‌توانند از طریق سرمایه گذاری به کانادا مهاجرت کرده و اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. اگر تمکن مالی داشته باشید و بتوانید در کانادا سرمایه گذاری کنید، از میان انواع ویزای کانادا، این روش بسیار مناسب‌تر است. یکی از شروطی که برای دریافت اقامت دائم از این روش وجود دارد، حداقل سرمایه فرد و میزان سرمایه گذاری است که در هر استان متفاوت است.

ویزای استارتاپ کانادا

افرادی که از تمکن مالی مناسبی برخوردار باشند و بتوانند شرکتی استارتاپی را در کانادا راه اندازی کنند، می‌توانند از این روش اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. ویزای استارتاپ کانادا را می‌توان جزو ویزاهای سرمایه گذاری نیز به حساب آورد. در این روش مهاجرت به کانادا، متقاضی باید بیزینس پلنی قوی ارائه دهد و کسب و کاری که می‌خواهد راه بیندازد، نوآورانه بوده و تاثیر مثبتی در اقتصاد کانادا داشته باشد.

ویزای استارتاپ کانادا

ویزای خود اشتغالی

از میان انواع ویزای کانادا، ویزای خود اشتغالی شرایط آسان‌تر و بهتری دارد. البته برای اقدام از این طریق و دریافت اقامت دائم کانادا، متقاضی باید در حوزه ورزش، هنر و فرهنگ فعالیت کند و حداقل دو سال سابقه کار در این حوزه‌ها را داشته باشد و جز افرد شاخص و برتر رشته کاری خود باشد. متقاضی‌ها با راه اندازی کسب و کار خود در زمینه‌های اشاره شده در خاک کانادا، می‌توانند اقامت دائم کانادا را به دست آوردند.

ویزای اسپانسرشیپ کانادا

از آن جا که خانواده در کانادا از اهمیت بالایی برخوردار است، دولت کانادا با ارائه ویزای اسپانسرشیپ این امکان را فراهم آورده است تا خانواده درجه یک افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند یا شهروند این کشور هستند، به کانادا مهاجرت کرده و اقامت دائم آن را به دست آورند.

منظور از خانواده درجه یک همسر قانونی، فرزندان تحت تکفل، والدین، پدربزرگ، مادربزرگ و نوه است. یکی از شروطی که این نوع ویزا دارد این است که فردی که اسپانسر می‌شود باید از متقاضیان برای زندگی در کانادا حمایت مالی کند. با این کار خانواده فردی که ساکن کاناداست، می‌توانند به این کشور مهاجرت کنند و از مزایایی مثل تحصیل و خدمات درمانی رایگان بهره‌مند شوند.

مراحل دریافت ویزای کانادا

تا اینجا با انواع ویزای کانادا و شرایط هر کدام آشنا شدید. اگر بخواهید برای دریافت ویزای کانادا اقدام کنید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا تحقیق کنید که شرایط دریافت ویزای کانادا را دارید یا خیر. در این حالت با بررسی شرایط خود می‌توانید نوع ویزایی را انتخاب کنید که با شرایط شما هماهنگ باشد.
  • قدم بعدی شما این است که یک حساب آنلاین افتتاح کنید. با این کار می‌توانید از طریق آنلاین، پرونده خود را تکمیل کرده و برای دریافت ویزای مورد نظر اقدام کنید.
  • در این مرحله باید پرونده خود را تکمیل کنید. در این قسمت باید فرم‌های خواسته شده را تکمیل کنید و سپس به همراه مدارک مورد نیاز، آن‌ها را برای اداره مهاجرت ارسال کنید.
  • گام بعدی برای گرفتن ویزای کانادا، پرداخت هزینه ویزای مورد نظر است. انواع ویزای کانادا هزینه‌های مخصوص به خود را دارند که بابت بررسی پرونده و انجام روند دریافت ویزا، ازمتقاضی گرفته می‌شوند.
  • در نهایت منتظر دریافت ویزای کانادا باشید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت انواع ویزای کانادا

همان طور که قبلا مشاهده کردید، انواع ویزای کانادا متنوع و گوناگون هستند و هر کدام از آن‌ها شرایط و مدارک مخصوص به خود را دارند. به همین دلیل باید ابتدا مناسب‌ترین نوع ویزا را انتخاب کنید و سپس در مورد مدارکی که برای دریافت آن ویزا مورد نیاز است، تحقیق کنید. در ادامه مدارک عمومی و کلی که برای دریافت ویزا باید به اداره مهاجرت ارائه دهید، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • متقاضی باید اطلاعات هویتی خود را که شامل پاسپورت معتبر می‌شود، به اداره مهاجرت ارائه دهد.
  • فرم درخواست ویزای کانادا باید توسط متقاضی به دقت تکمیل شود. توصیه می‌شود که در تکمیل فرم‌های مربوط به دریافت ویزا، دقت کنید وبه سوال‌ها صادقانه پاسخ دهید.
  • باید رسیدهای بانکی و فیش‌های پرداختی که مربوط به پرداخت هزینه‌های دریافت ویزا می‌شوند را به پرونده خود ضمیمه کنید. هزینه دریافت ویزا شامل هزینه بررسی پرونده و هزینه بیومتریک یا انگشت نگاری می‌شود.
  • ارائه عکس پرسنلی الزامی است.
  • کلیه متقاضیان باید مدارک مالی خود را که شامل اطلاعات حساب بانکی، نامه استخدامی که درآمد سالانه فرد را نشان دهد و مدارکی مبنی بر دریافت حمایت مالی از اعضای خانواده ساکن کاناداست را به اداره مهاجرت این کشور ارائه دهند.
  • مدارکی ارائه دهید که نشان دهد، قصد بازگشت به کشور خود را دارید. برای این کار راه‌های زیادی وجود دارد. شما می‌توانید مدرکی مبنی بر اشتغال در کشور خود ارائه دهید یا اسناد دارایی‌ها یا قراردادهای اجاره ملکی در آن جا را برای اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید.
  • گزارش‌های پزشکی و عدم سوء پیشینه باید به اداره مهاجرت ارائه گردد.
  • نامه‌ای که هدف بازدید از کانادا در آن توضیح داده شده است باید توسط متقاضی تکمیل و ضمیمه پرونده شود.
  • در صورتی که دعوتنامه‌ای از شهروندی کانادایی دارید، باید آن را در پرونده دریافت ویزا ضمیمه کنید.
مدارک مورد نیاز برای دریافت انواع ویزای کانادا

شرایط دریافت انواع ویزای کانادا

همان طور که گفته شد، انواع ویزای کانادا دارای شرایط گوناگونی هستند و بهتر است که هر کدام را به دقت بررسی کنید و با شرایط ویزای مورد نظر خود به خوبی آشنا شوید. به صورت کلی کلیه متقاضیان باید این شرایط اولیه را داشته باشند تا واجد شرایط درخواست ویزای کانادا باشند:

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • داشتن سلامت جسمی
  • نداشتن هیچ گونه سابق کیفری و عدم سوء پیشینه
  • متقاعد کردن افسر مهاجرت مبنی بر این که با کشور مبدا ارتباط داشته و به آن وابسته هستید.
  • متقاعد کردن افسر مهاجرت مبنی بر این که در پایان مدت اعتبار ویزا، کانادا را ترک خواهید کرد.
  • داشتن تمکن و بودجه مالی کافی به نحوی که می‌توانید هزینه اقامت خود در کانادا را تامین کنید.
  • در برخی از مواقع داشتن گزارش‌های آزمایش‌های پزشکی الزامی است.
  • داشتن دعوتنامه از جانب فردی که در کانادا زندگی می‌کند.

هزینه انواع ویزای کانادا

پروسه گرفتن انواع ویزای کانادا هزینه دارد که شامل مواردی مانند هزینه بررسی پرونده، هزینه انگشت‌نگاری و… می شود که بهتر است از آن‌ها آگاه باشید. در جدول زیر هزینه انواع ویزای کانادا نوشته شده است. در این جدول تنها هزینه بررسی پرونده لحاظ شده است و هزینه‌های جانبی دیگر در نظر گرفته نشده است.

انواع ویزای کاناداهزینه (بررسی پرونده)
ویزای توریستی کانادا و سوپر ویزا100 دلار کانادا
ویزای کاری (اجاز موقت کاری)155 دلار کانادا برای هزینه کار آزاد: 100 دلار کانادا
ویزای تحصیلی کانادا150 دلار کانادا
ویزای خود اشتغالی1575 دلار کانادا بابت بررسی پرونده 500 دلار کانادا بابت دریافت اقامت دائم
اکسپرس اینتری و برنامه‌های استانی کانادا825 دلار کانادا بابت بررسی پرونده 500 دلار کانادا بابت دریافت اقامت دائم
انگشت نگاری یا بیومتریک85 دلار کانادا

جمع بندی

سالانه افزاد زیادی از سرتاسر جهان و به خصوص از ایران برای تحصیل، کار یا مواردی دیگر به کانادا سفر می‌کنند. تمامی ایرانی‌ها برای ورود به کانادا و ساکن شدن در این کشور باید ویزا داشته باشند. به صورت کلی دو نوع ویزای موقت و ویزای دائم وجود دارد. با ویزای موقت فرد تنها می‌تواند در بازه زمانی محدودی در کانادا ساکن شود؛ ولی در ویزای دائم، متقاضی می‌تواند به صورت نامحدود وارد کانادا شود و در آن زندگی کند.

هر نوع ویزا شرایط و ضوابط مخصوص به خود را دارد و برای دریافت هر کدام از آن ها، شرایط مورد نیاز را باید داشته باشید. آشنایی با انواع ویزای کانادا می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین نوع ویزا را که متناسب با اهداف و شرایط شما باشد انتخاب کنید. در این مقاله با شرایط و مدارکی که برای دریافت ویزا به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد، آشنا شدید. از طرفی دیگر انواع ویزای کانادا دقیق بررسی شدند تا اطلاعات کافی و جامعی در این زمینه کسب کنید.

سوالات متداول

تفاوت ویزای موقت با ویزای دائم در چیست؟

متقاضی ها با ویزای موقت تنها می‌توانند به دفعات محدود وارد کانادا شوند و مدت زمان اعتبار ویزا و اجازه اقامت آن‌ها محدود است. در ویزای دائم یا اقامت دائم کانادا، فرد می‌تواند بدون محدودیت به کانادا وارد شود یا از آن خارج شود. علاوه بر این محدودیت زمانی برای اقامت در کانادا نخواهد داشت. یکی دیگر ازتفاوت‌های این دو حق کار و تحصیل در کاناداست. با داشتن ویزای دائم، متقاضی از تمامی حقوق شهروندان کانادا برخوردار خواهند شد؛ در حالی که در ویزای موقت، در اکثر مواقع اجازه کار یا تحصیل در کانادا را نخواهد داشت.

تفاوت ویزای مولتی با سینگل در چیست؟

ویزای مولتی همان ویزای چندبار ورود است که در آن فرد می‌تواند تا پایان اعتبار ویزا، چندین بار وارد کانادا شود. ویزای سینگل همان ویزای یک بار ورود است که در آن متقاضی فقط می‌تواند یک بار وارد کانادا شود و پس مدت اعتبار ویزا، فرد باید از کانادا خارج شود. در حال حاضر قانون کانادا به این شکل است که تمام ویزاهای موقت را بصورت مولتی و چند بار ورود صادر می کند.

مدت زمان رسیدگی به انواع ویزای کانادا چه قدر است؟

زمان رسیدگی به درخواست ویزای کانادا بسته به زمان دریافت درخواست توسط مقامات و همچنین نوع ویزا، ممکن است بین دو تا سه ماه یا حتی بیشتر طول بکشد.

بهترین ویزای کانادا کدام است؟

در بین انواع ویزای کانادا نمی‌توان به صورت قطع بهترین آن‌ها را انتخاب کرد. همان طور که در این مقاله نیز به آن اشاره شد، هر ویزا شرایط خاص خود را دارد و برای هر فرد بسته به اهداف و شرایطی که دارد، باید مناسب‌ترین ویزا را برای خود انتخاب کند.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 4 / 5. تعداد رای‌ها: 1

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان