خانه » مقالات » هزینه مهاجرت به کانادا چه قدر است؟

هزینه مهاجرت به کانادا چه قدر است؟

erfan keyvan بدون نظر بهترین کشور برای مهاجرت
5
(1)
هزینه مهاجرت به کانادا
امتیاز دهید post

کانادا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت به حساب می‌آید. اقتصاد این کشور قوی و در حال رشد است و به همین خاطر، شهروندان آن از رفاه اجتماعی و زندگی نسبتا خوبی برخوردار هستند. علاوه بر این، روش‌های مهاجرتی متنوعی در اختیار متقاضیان است و جاده مهاجرت به کانادا را هموار کرده‌اند. به این دلایل، سالانه تعداد زیادی از ایرانی‌ها و سایر مردم جهان، برای مهاجرت به این کشور اقدام می‌کنند.

شما اگر بتوانید با موفقیت به این کشور مهاجرت کنید و اقامت دائم آن را به دست آورید، از تمامی حقوق قانونی شهروندی کانادا برخوردار خواهید شد. اما یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید و برای آن برنامه ریزی داشته باشید، هزینه مهاجرت به کانادا می‌باشد. به این موضوع توجه کنید که قیمت ارز در نوسان است و باید برنامه ریزی دقیقی در این زمینه کنید تا از لحاظ مالی، در روند مهاجرت دچار مشکل نشوید.

هزینه مهاجرت به کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد و شامل موارد گوناگونی می‌شود. در این مقاله در مورد هزینه‌هایی که در روند مهاجرت به کانادا با آن‌ها درگیر خواهید بود، صحبت می‌شود. این هزینه‌ها برای روش‌های مختلف بررسی می‌شوند و در انتها نگاهی به هزینه زندگی در کانادا می‌اندازیم. سعی شده است که این مقاله به گونه نوشته شود تا به تمامی سوال‌های شما در این زمینه، پاسخی دقیق و به روز داده شود.

هزینه مهاجرت به کانادا چگونه است؟

اولین و مهم‌ترین سوالی که باید برای آن برنامه ریزی کنید، هزینه مهاجرت به کانادا می‌باشد. گران بودن قیمت ارز باعث می‌شود که در برخی از موارد، هزینه مهاجرت مقدار قابل توجهی باشد و به همین دلیل باید برای آن به صورت دقیق و حساب شده‌ای برنامه ریزی کنید تا در روند مهاجرت به مشکل مالی برخورد نکنید.

در جواب این سوال که هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است، باید گفت که نمی‌توان به صورت عمومی و کلی به آن پاسخ دقیقی داد. برای مهاجرت به کانادا روش‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام از این شیوه‌ها، شرایط و هزینه مخصوص به خود را دارد. به همین خاطر، باید هزینه هر روش را جداگانه و و در بستر آن بررسی کرد.

به این موضوع نیز توجه کنید که هزینه مهاجرت به کانادا تنها شامل هزینه بررسی پرونده شما نمی‌شود. هزینه دریافت ویزا، هزینه انگشت نگاری، هزینه وکیل مهاجرتی و… از جمله هزینه‌هایی هستند که باید آن‌ها را در نظر بگیرید و نمی‌توان به راحتی از کنارشان رد شوید و به آن‌ها بی‌توجه باشید.

از طرفی دیگر برای روش‌هایی مانند شیوه‌های کارآفرینی و سرمایه گذاری، علاوه بر هزینه بررسی پرونده نیاز به یک حداقل سرمایه دارید که باید به آن توجه ویژه‌ای کنید. در ادامه هزینه مهاجرت به کانادا را در روش‌های مختلف بررسی می‌کنیم تا دید کامل و درستی در این زمینه به دست آورید.

هزینه مهاجرت به کانادا در روش های مختلف مهاجرتی

همان طور که در ابتدای بحث نیز مطرح شد، روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کانادا وجود دارند. هر کدام از این روش‌ها، شرایط خاص خود را دارد و به دلیل ماهیتی که هر روش دارد، هزینه‌های متفاوتی نسبت به هم دارند. به این دلیل، هزینه مهاجرت به کانادا را برای هر شیوه جدا گانه بررسی کرده‌ایم تا دید بهتر و درست‌تری نسبت به این موضوع پیدا کنید.

این نکته را بدانید که در کل، هزینه مهاجرت به کانادا نسبت به کشورهای دیگری مانند استرالیا کمتر است و به همین دلیل، شاید بتوان گفت که مهاجرت به کانادا جزو مقرون به صرفه‌ترین مهاجرت‌ها به حساب می‌آید. در ادامه هزینه هر یک از روش‌های مهاجرتی کانادا به دقت بررسی می‌شوند.

هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا

یکی از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرت به کانادا، از طریق تحصیل است که سالانه متقاضیان بسیاری از ایران و سرتاسر جهان از این طریق اقدام می‌کنند. کانادا یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های آموزشی جهان را دارد و دانشگاه‌های این کشور از اعتبار جهانی و تجهیزات پیشرفته‌ای برخوردارند.

متقاضیانی که بخواهند از این طریق به کانادا مهاجرت کنند؛ ابتدا باید از طریق ویزای تحصیلی و پذیرش در یکی از دانشگاه‌های این کشور شروع کنند. بعد از اتمام تحصیل، متقاضی باید ویزای کار بگیرد و از روش‌هایی مانند اکسپرس اینتری، برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کند.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

با این توضیحات، هزینه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل شامل هزینه ویزای تحصیلی و بررسی پرونده آن، شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در کانادا می‌شود که متقاضیان باید به آن‌ها توجه کنند. از طرفی دیگر دانشگاه‌ها نیز برای بررسی درخواست پذیرش، هزینه‌ای را دریافت می‌کنند که آن را نیز باید در برنامه ریزی مالی خود لحاظ کنید.

در میان هزینه‌هایی که در ادامه توضیح داده خواهد شد، هزینه دریافت اقامت، هزینه بیومتریک و هزینه آزمایشات پزشکی نیز باید مدنظر قرار داده شود که در بخش‌های بعدی مقاله کامل‌تر آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. علاوه بر این، متقاضی این روش باید ثابت کند که تمکن مالی کافی برای زندگی در کانادا را دارد که برای یک نفر حداقل مبلغ 10 هزار دلار کانادا می‌باشد.

شهریه دانشگاه های کانادا

یکی از اصلی‌ترین هزینه‌های مهاجرت تحصیلی به کانادا، شهریه دانشگاهی است که در آن پذیرفته می‌شوید. این هزینه، به نوع دانشگاه و شهری بستگی دارد که قصد ادامه تحصیلی در آن را دارید. علاوه بر این، مقطع تحصیلی که می‌خواهید در آن درس بخوانید نیز بر مقدار شهریه سالانه، تاثیرگذار خواهد بود.

از طرفی دیگر، نوع رشته تحصیلی نیز بر روی هزینه تحصیل شما تاثیر می‌گذارد. به صورت متوسط اگر بخواهیم نگاهی به هزینه تحصیل در رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف کانادا بیندازیم، شهریه دانشگاه در این کشور برای دانشجویان بین‌المللی بین 10 تا 30 هزار دلار کانادا خواهد بود که در برخی از رشته‌ها مانند MBA، این مبلغ ممکن است به 50 هزار دلار کانادا نیز برسد. این هزینه برای تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) کمتر است و حدود 15 تا 20 هزار دلار می‌باشد.

هزینه دانشگاه های کانادا

هزینه دریافت ویزای تحصیلی

متقاضی برای این که بتواند در یکی از دانشگاه‌های کانادا تحصیل کند، باید ابتدا ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کند. برای دریافت ویزای تحصیلی نیز باید ابتدا به یکی از دانشگاه‌های کانادا درخواست دهد و در آن پذیرفته شود. هزینه درخواست ویزای تحصیلی و بررسی پرونده متقاضیان، حدود 150 دلار کاناداست که اگر بخواهید آن را تمدید کنید، باید مبلغ 350 دلار کانادا به اداره مهاجرت پرداخت کنید.

علاوه بر این، برای اخذ پذیرش باید به دانشگاه مورد نظر روزمه و پرونده خود را ارسال کنید. هزینه این پروسه حدود 100 تا 200 دلار کانادا خواهد بود و این مبلغ به دانشگاهی که به آن درخواست می‌دهید بستگی دارد. بهتر است قبل از برنامه ریزی مالی در این زمینه، از طریق سایت دانشگاه حتما از شهریه وهزینه‌های بررسی درخواست پرونده خود اطلاعات دقیقی کسب کنید.

هزینه مهاجرت کاری به کانادا

یکی از مقرون به صرفه‌ترین و ارزان‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا، از طریق کار و جاب آفر است. مهم ترین روش مهاجرت به کانادا در این بخش، اکسپرس اینتری است که در ادامه آن را کامل‌تر توضیح خواهیم داد. هزینه مهاجرت به کانادا، شامل هزینه‌های بررسی پرونده در اکسپرس اینتری می‌شود. علاوه بر این، اگر از طریق جاب آفر اقدام به دریافت اجازه موقت و ویزای کار کنید، هزینه دریافت ویزا را نیز باید به حساب آورید.

از طرفی دیگر، هزینه زندگی و اقامت در کانادا جزو هزینه‌های مهاجرت شما به حساب می‌آیند که در بخش‌های بعدی بیشتر به آن خواهیم پرداخت. برای فهمیدن مقدار دقیق هزینه مهاجرت به کانادا از طریق کار، ابتدا در مورد هزینه ویزای کار صحبت می‌شود و سپس هزینه‌های لازم برای اکسپرس اینتری بررسی خواهند شد. توجه داشته باشید که هزینه‌های انگشت نگاری و آزمایشات پزشکی نیز باید جداگانه در نظر گرفته شوند.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق کاری

هزینه ویزای کار کانادا

شما با داشتن جاب آفر می‌توانید برای دریافت ویزای کار کانادا اقدام کنید. در این حالت پس از مشغول به کار شدن در این کشور و زندگی در آن، می‌توانید از طریق روش‌های مهاجرتی مانند اکسپرس اینتری، برای دریافت اقامت دائم به کانادا اقدام کنید. کانادا جزو کشورهایی است که از نظر فرصت‌های شغلی در جایگاه خوبی قرار دارد و درصد بیکاری در آن پایین است. به همین دلیل شرایط برای کار و زندگی در آن مهیاست.

هزینه ویزای کار کانادا شامل هزینه‌های بررسی پرونده می شود که در جدول زیر می‌توانید اطلاعات کاملی در این زمینه به دست آورید:

نوع درخواستهزینه بررسی پرونده
اجازه کاربرای هر نفر مبلغ 155 دلار کانادا
اجازه کار برای سه نفر یا بیشتر ( تمامی این افراد باید هم زمان درخواست دهند)465 دلار کانادا
اجاز کار آزاد یا بازبرای هر نفر 100 دلار کانادا
بازیابی و تمدید اجازه کار355 دلار کانادا

البته توجه داشته باشید که برای درخواست ویزای کاری کانادا، تمکن مالی فرد باید حداقل 10 هزار دلار کانادا باشد تا بتواند هزینه‌های زندگی برای یک سال خود را تامین کند. این مبلغ مشابه روش مهاجرتی اکسپرس اینتری است که در ادامه بیشتر بررسی خواهد شد. علاوه بر این، برای تمدید اجازه کار نیازی به اثبات تمکن مالی نیست؛ زیرا شغل فرد و درآمد او برای اداره مهاجرت کانادا کافی خواهد بود.

متقاضی بعد از زندگی و کارکردن در کانادا به مدت حداقل یک سال، می‌تواند از طریق اکسپرس اینتری اقدام کند و اقامت دائم کانادا را به دست آورد.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

یکی از برنامه‌های مهاجرتی که برای تسهیل روند مهاجرت به کانادا ارائه گردید، سیستم اکسپرس اینتری است. در این روش که در محیطی رقابتی متقاضیان سنجیده می‌شوند؛ آن‌هایی که امتیاز و رتبه بالاتری داشته باشند، می‌توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. امتیازدهی به متقاضیان با توجه به معیارهای گوناگونی مانند سن، تحصیلات، سابقه کاری، میزان سرمایه، مدرک زبان انگلیسی و فرانسه، وضعیت همسر متقاضی و… انجام می‌شود.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

برنامه‌های مهاجرتی که در سیستم اکسپرس اینتری وجود دارند، به شرح زیر هستند:

  • برنامه نیروی کار متخصص فدرال (Federal Skilled Worker Program)
  • برنامه اسکیلد تریدز فدرال (Federal Skilled Trades Program)
  • برنامه تجربه کانادایی (Canadian Experience Class)

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق این برنامه‌ها، شامل هزینه بررسی پرونده و همچنین هزینه صدور اقامت دائم می‌شود که می‌توانید اطلاعات دقیق آن‌ها را در جدول زیر مشاهده کنید:

درخواستهزینه مهاجرت به کانادا از این طریق
به ازای هر متقاضی ( این هزینه شامل هزینه بررسی پرونده و صدور اجازه اقامت دائم کانادا می‌شود)1325 دلار کانادا ( هزینه درخواست و بررسی پرونده متقاضی اصلی 825 دلار کانادا + هزینه صدور اقامت دائم کانادا 500 دلار کانادا)
همسر یا شریک زندگی قانونی متقاضی ( این هزینه شامل هزینه بررسی پرونده و صدور اجازه اقامت دائم کانادا می‌شود)1325 دلار کانادا ( هزینه درخواست و بررسی پرونده همسر متقاضی 825 دلار کانادا + هزینه صدور اقامت دائم کانادا 500 دلار کانادا)
هزینه فرزندان تحت تکفل زیر 22 سال که ازدواج نکرده و همسر نداشته باشند یا فرزندان تحت تکفل بالای 22 سال که به دلیل مشکلات جسمی یا ذهنی، توانایی تامین مالی زندگی خود ندارند.به ازای هر فرزند، مبلغ 225 دلار اضافه می‌شود

توجه داشته باشید که برای استان‌های مختلف، ممکن است مبلغی اضافه‌تر از متقاضی درخواست شود که بهتر است در این زمینه حتما از مشاوره کارشناسان و وکلای مهاجرتی کمک بگیرید.

نکته دیگری که در سیستم اکسپرس اینتری اهمیت دارد، میزان تمکن مالی است. دولت و اداره مهاجرت کانادا، سالانه حداقل مبلغ مورد نیاز در این زمینه را اعلام می‌کند که جدیدترین آن به شرح جدول زیر است. توجه داشته باشید که این مقدار تمکن مالی را باید به اداره مهاجرت ثابت کنید و نشان دهید که توانایی تامین خود و خانواده‌تان را برای زندگی در کانادا دارید.

تعداد نفراتحداقل تمکن مالی به ازای نفرات
1 نفر13213 دلار کانادا
2 نفر16449 دلار کانادا
3 نفر20222 دلار کانادا
4 نفر24553 دلار کانادا
5 نفر27847 دلار کانادا
6 نفر31407 دلار کانادا
7 نفر3560 دلار کانادا
به ازای هر نفر اضافه3560 دلار کانادا اضافه می شود.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

این روش مهاجرتی، مناسب افرادی است که در زمینه‌های ورزشی یا فرهنگی و هنری مشغول به کار هستند. کلیه ورزشکاران و فعالین فرهنگی که حداقل دو سال تجربه کاری در این زمینه داشته باشند و مقام بین‌المللی کسب کرده باشند، می‌توانند از طریق خود اشتغالی به کانادا مهاجرت کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی، اگر شرایطش را داشته باشید یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌های مهاجرت به حساب می‌آید و می‌توانید به راحتی از طریق آن، اقامت دائم کانادا را به دست آورید. البته ناگفته نماند که پروسه بررسی پرونده و گرفتن اقامت دائم از این روش، ممکن است کمی طولانی باشد.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی، در جدول زیر توضیح داده شده است:

توضیحاتهزینه‌ها
هزینه برای متقاضی که شامل هزینه  بررسی پرونده و هزینه دریافت اقامت دائم کانادا می‌شود.2075 دلار کانادا ( شامل 1575 دلار کانادا هزینه بررسی پرونده و 500 دلار کانادا هزینه صدور و دریافت اقامت دائم کانادا)
هزینه برای همسر متقاضی که شامل هزینه  بررسی پرونده و هزینه دریافت اقامت دائم کانا می‌شود.1325 دلار کانادا ( شامل 825 دلار کانادا هزینه بررسی پرونده و 500 دلار کانادا هزینه صدور و دریافت اقامت دائم کانادا)
هزینه فرزندان تحت تکفل زیر 22 سال که ازدواج نکرده و همسر نداشته باشند یا فرزندان تحت تکفل بالای 22 سال که به دلیل مشکلات جسمی یا ذهنی، توانایی تامین مالی زندگی خود را ندارند.225 دلار کانادا به ازای هر فرزند اضافه می‌شود.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استانی

استان‌های مختلف کانادا بسته به نیازی که دارند، برنامه‌های مهاجرتی مختلف و مختص به خود را ارائه داده‌اند که متقاضیان می‌توانند از طریق هر کدام که تمایل داشته باشند، اقدام کنند. توجه داشته باشید که با اقدام از طریق هر کدام از این روش‌ها، ملزم به زندگی در همان استان خواهید بود. برنامه مهاجرتی استانی کانادا به PNP نیز شناخته می‌شود.

هزینه‌‎های مهاجرت از این طریق، مشابه هزینه‌هایی است که برای سیستم اکسپرس اینتری بیان شدند که می‌توانید جزئیات آن را در جدول زیر ببینید:

نوع درخواستهزینه مهاجرت به کانادا از این طریق
به ازای هر متقاضی ( این هزینه شامل هزینه بررسی پرونده و صدور اجازه اقامت دائم کانادا می‌شود.)1325 دلار کانادا ( هزینه درخواست و پرونده متقاضی اصلی 825 دلار کانادا + هزینه صدور اقامت دائم کانادا 500 دلار کانادا)
همسر یا شریک زندگی قانونی متقاضی ( این هزینه شامل هزینه بررسی پرونده و صدور اجازه اقامت دائم کانادا می‌شود.)1325 دلار کانادا ( هزینه درخواست و پرونده همسر متقاضی 825 دلار کانادا + هزینه صدور اقامت دائم کانادا 500 دلار کانادا)
هزینه فرزندان تحت تکفل زیر 22 سال که ازدواج نکرده و همسر نداشته باشند یا فرزندان تحت تکفل بالای 22 سال که به دلیل مشکلات جسمی یا ذهنی، توانایی تامین مالی زندگی خود را ندارند.به ازای هر فرزند مبلغ 225 دلار اضافه می‌شود.

هزینه مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا

اگر از تمکن مالی کافی برخوردار باشید، می‌توانید از طریق سرمایه گذاری در کانادا به این کشور مهاجرت کنید. مهم ترین روشی که در این زمینه وجود، می‌توان به کارآفرینی در استان‌های مختلف کانادا که زیرمجموعه‌ای از برنامه‌های استانی این کشور می‌باشد، اشاره کرد.

در ادامه هزینه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در هر یک از این روش‌ها را بررسی می‌کنیم. البته ناگفته نماند که مهم ترین نکته‌ای که در مورد هزینه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری باید به آن توجه کنید، حداقل سرمایه و میزان سرمایه گذاری بر روی کسب و کار راه اندازی شده است که اهمیت پیدا می‌کند.

در استان کبک کانادا، باید دارایی نقدی و غیرنقدی متقاضی حداقل مبلغ 2 میلیون دلار کانادا باشد و از این مبلغ، مقدار 1 میلیون و دویست هزار دلار کانادا را باید به مدت 5 سال به عنوان ودیعه در اختیار دولت این استان قرار دهید. پس از 5 سال، مبلغ مورد نظر به فرد برگردانده می‌شود و در نهایت به فرد از این طریق، اقامت دائم کانادا اعطا می‌گردد. در حال حاضر این برنامه مهاجرتی به حالت تعلیق درآمده است و تا سال 2023 امکان اقدام از آن برای مهاجرت به کانادا، میسر نیست.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

کارآفرینی در استان‌های مختلف کانادا، یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود که زیرمجموعه‌ای از برنامه مهاجرتی استانی این کشور است. هر استان بسته به نیازهایی که دارد، برنامه کارآفرینی با شرایط خاصی را برای جذب کارآفرینان با استعداد از سرتاسر جهان ارائه داده است تا بتواند برای شهروندانش موقعیت‌های شغلی جدید ایجاد کند و اقتصاد خود را توسعه دهد.

در این روش فرد با ارائه بیزینس پلنی قوی، کسب وکاری را در کانادا و استان مورد نظر خود را راه اندازی می‌کند و پس از مدت زمان مشخصی که از فعالیت و توسعه آن کسب و کار بگذرد، می‌تواند اقامت دائم کانادا را دریافت کند. هزینه مهاجرت به کانادا از این طریق، شامل هزینه‌های بررسی پرونده و دریافت اقامت می‌شود.

هزینه بررسی پرونده و صدور اقامت دائم کانادا در این روش مهاجرتی، در جدول زیر توضیح داده شده است:

توضیحاتهزینه‌ها
هزینه برای متقاضی که شامل هزینه  بررسی پرونده و هزینه دریافت اقامت دائم کانادا می‌شود.1575 دلار کانادا
هزینه برای همسر متقاضی که شامل هزینه  بررسی پرونده و هزینه دریافت اقامت دائم کانادا می‌شود.825 دلار کانادا
هزینه فرزندان تحت تکفل زیر 22 سال که ازدواج نکرده و همسر نداشته باشند یا فرزندان تحت تکفل بالای 22 سال که به دلیل مشکلات جسمی یا ذهنی، توانایی تامین مالی زندگی خود را ندارند.225 دلار کانادا به ازای هر فرزند اضافه می‌شود.

نکته مهمی که در این روش مهاجرت به کانادا باید به آن توجه کرده و در برنامه ریزی مالی خود آن را لحاظ کنید، حداقل تمکن مالی و همچنین میزان سرمایه گذاری در کسب وکار ایجاد شده است. برای روشن شدن این موضوع، در جدول زیر اطلاعات دقیقی در این زمینه آورده شده است:

استان کاناداحداقل میزان سرمایهحداقل میزان سرمایه گذاری در کسب و کار
برنامه کارآفرینی استان انتاریو800 هزار دلار کانادا در شهرهای بزرگ مانند تورنتو 400 هزار دلار کانادا در شهرهای کوچک600 هزار دلار در شهرهای بزرگ 200 هزار دلار در شهرهای کوچک
برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا600 هزار دلار کانادا200 هزار دلار کانادا
برنامه کارآفرینی استان پرنس ادوارد600 هزار دلار کانادا150 هزار دلار کانادا
برنامه کارآفرینی استان نوا اسکوشیا  600 هزار دلار کانادا150 هزار دلار کانادا
برنامه کارآفرینی استان نیوبرانزویک600 هزار دلار کانادا250 هزار دلار کانادا
برنامه کارآفرینی استان ساسکاچوان500 هزار دلار کانادا300 هزار دلار در شهرهای بزرگ 200 هزار دلار در شهرهای کوچک
برنامه کارآفرینی استان نیوفاندلند و لابرادور 600 هزار دلار کانادا200 هزار دلار در شهرهای کوچک
برنامه کارآفرینی استان مانیتوبا500 هزار دلار کانادادر پایتخت استان حداقل 250 هزار دلار کانادا در شهرهای دیگر این استان حداقل 150 هزار دلار کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ

افرادی که در کانادا زندگی می‌کنند و اقامت دائم این کشور را دارند، می‌توانند برای خانواده درجه یک خود شرایط مهاجرت از طریق اسپانسرشیپ را مهیا کنند. از آن جا که دولت کانادا به بنیاد خانواده اهمیت زیادی می‌دهد؛ این روش مهاجرتی را ارائه داده است. از طریق اسپانسرشیپ، اعضای مشخصی از خانواده فردی که شهروند کاناداست یا اقامت دائم این کشور را دارد، می‌توانند به کانادا مهاجرت کرده و اقامت دائم این کشور را به دست آورند. اعضای خانواده‌ای که می‌توانند از این روش مهاجرتی استفاده کنند، شامل همسر، پدر، مادر، پدربزرگ، مادربزرگ، فرزندان و در شرایط خاص‌تری سایر اعضای درجه یک فرد می شوند.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ، در جدول زیر توضیح داده شده است:

فرد مورد نظرهزینه مهاجرت به کانادا
برای همسر یا شریک زندگی قانونی (شامل هزینه اسپانسرشیپ، هزینه بررسی پرونده و هزینه دریافت اقامت دائم)1050 دلار کانادا
فرزندان تحت تکفل (زیر 22 سال)به ازای هر فرزند 150 دلار کانادا
برای والدین، پدربزرگ و مادربزرگ (شامل هزینه اسپانسرشیپ، هزینه بررسی پرونده و هزینه دریافت اقامت دائم)1050 دلار کانادا
همسر قانونی یکی از والدین1050 دلار کانادا
فرزندان تحت تکفل والدین، پدربزگ یا مادربزرگ150 دلار کانادا

هزینه ویزای توریستی به کانادا

یکی از مواردی که باید بدانید، هزینه ویزای توریستی به کاناداست. در برخی از روش‌های مهاجرتی شاید نیاز باشد تا به صورت موقت و کوتاه مدت از کانادا بازدید کنید که در این حالت نیاز است تا ویزای توریستی کانادا را دریافت کنید. به خاطر داشته باشید که قبل از دریافت اقامت دائم کانادا، برای ورود به خاک این کشور نیاز به داشتن ویزا دارید که یکی از رایج‌ترین آن‌ها ویزای توریستی است.

هزینه دریافت ویزای توریستی صرف نظر از انگشت نگاری، مطابق با جدول زیر است:

نوع ویزای توریستیهزینه
ویزای توریستی برای یک یا ورود چندباره به کانادا و سوپرویزابرای هر نفر 100 دلار کانادا
ویزای توریستی برای ورود یک یا چندباره برای خانواده 5 نفره به بالا (تمام اعضای خانواده باید هم زمان به گرفتن ویزا اقدام کنند.)500 دلار کانادا
افزایش مدت زمان ویزای توریستیبه ازای هر نفر 100 دلار کانادا
تمدید ویزای توریستیبه ازای هر نفر 200 دلار کانادا

هزینه اخذ اقامت دائم کشور کانادا

دولت کانادا و اداره مهاجرت این کشور، بابت صدور اقامت دائم کانادا برای تمامی روش‌های مهاجرتی، مبلغ 500 دلار کانادا را دریافت می‌کند. این مبلغ باید هنگامی که درخواست اقامت دائم کانادا را می‌دهید، پرداخت شود. البته این مبلغ برای فرزندان تحت تکفل متقاضی محاسبه نمی‌شود.

توجه داشته باشید که اگر درخواست اقامت دائم شما پذیرفته نشود، امکان عودت و بازگشت این مبلغ به متقاضی وجود دارد. باید خاطر نشان کرد که کلیه هزینه‌های دریافت شده برای بررسی پرونده‌ها در روش‌های گوناگون مهاجرت به کانادا، غیر قابل بازگشت هستند، حتی اگر درخواست شما رد شود.

هزینه انگشت نگاری یا بیومتریک

برای ورود به خاک کانادا چه با ویزا و به صورت اقامت موقت باشد و چه از طریق روش‌های مختلف مهاجرتی که اقدام به دریافت اقامت دائم این کشور می کنید، باید حتما مراحل انگشت نگاری یا بیومتریک را طی نمایید. هزینه انگشت نگاری در هر روش مهاجرتی که انتخاب کنید، لحاظ خواهد شد و باید آن را جزو هزینه مهاجرت به کانادا حساب کنید.

هزینه انگشت نگاری یا بیومتریک برای مهاجرت به کانادا

هزینه انگشت نگاری کانادا، مطابق جدول زیر است:

شکل درخواستهزینه انگشت نگاری
برای متقاضی به تنهایی85 دلار کانادا
برای اعضای خانواده با هم دیگرحداکثر هزینه دریافتی، 170 دلار کانادا
گروه‌های 3 نفره یا بیشتر متشکل از گروه‌های هنری و کارمندان آن‌هاحداکثر هزینه دریافتی نهایی، 255 دلار کانادا

هزینه دیگری که کمتر به آن توجه می‌شود، هزینه آزمایش‌پزشکی است. در برخی از روش‌های مهاجرتی از متقاضی خواسته می‌شود تا تست پزشکی دهد و نتیجه آن را به اداره مهاجرت ارائه دهد. هزینه آزمایش‌های پزشکی در کانادا برای مهاجرت به این کشور، حدود 250 تا 300 دلار کانادا است.

برای زوج‌هایی که با یکدیگر اقدام به مهاجرت کانادا می‌کنند، هزینه آزمایشات پزشکی برای ارائه به اداره مهاجرت کانادا، حدود 500 تا 600 دلار کانادا خواهد بود.برای خانواده‌های 4 نفره یا بیشتر که هم زمان برای مهاجرت اقدام می کنند، هزینه آزمایش‌های پزشکی حدود 400 دلار کاناداست که باید هنگام اقدام و تشکیل پرونده خود، نتیجه آن را به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهند.

هزینه زندگی و اقامت در کانادا

همان طور که در ابتدای این مقاله نیز توضیح داده شد، هزینه مهاجرت کانادا تنها شامل هزینه بررسی پرونده و اخذ اقامت دائم این کشور نمی‌شود. در برنامه ریزی مالی خود باید هزینه زندگی در این کشور را نیز در نظر داشته باشید. مخصوصا برای روش‌هایی مانند مهاجرت تحصیلی که باید برای مدت زمان مشخصی قبل از دریافت اقامت دائم، در کانادا زندگی کنید.

هزینه‌های جاری زندگی در کانادا شامل هزینه مکان و خانه، هزینه‌های خورد و خوراک، هزینه‌های حمل و نقل، هزینه‌های اساسی مانند آب، برق و اینترنت و در نهایت هزینه‌های پوشاک می‌شود. البته توجه داشته باشید که هزینه زندگی در شهرها و استان‌های مختلف کانادا یکسان نیست و در شهرهای پرجمعیت و بزرگتر این کشور، هزینه‌های زندگی بالاتر است.

اگر بخواهیم نگاهی کلی به این موضوع کنیم و هزینه متوسط را در نظر بگیریم، به صورت کلی هزینه زندگی برای یک فرد ماهانه به تنهایی 894 دلار خواهد بود که این مبلغ برای یک خانواده چهارنفره، حداقل 3207 دلار در ماه است.

در جدول زیر می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه به دست آورید:

خورد و خوراکهزینه جاری
یک وعده غذا در یک رستوران ارزان18 دلار کانادا
وعده غذا برای دو نفر در یک رستوران متوسط75 دلار کانادا
وعده غذای فست فودی در یک شعبه مک دونالد11 دلار کانادا
کاپوچینو (به صورت روزانه)4.41 دلار کانادا
نوشابه کوکاکولا یا پپسی (بطری 0.33 لیتری)2.28 دلار کانادا
آب (بطری 0.33 لیتری)1.84 دلار کانادا
شیر (بطری یک لیتری)2.48 دلار کانادا
نان (500 گرم)2.92 دلار کانادا
برنج (یک کیلوگرم)3.73 دلار کانادا
تخم‌مرغ (12 عدد)3.64 دلار کانادا
گوشت (یک کیلوگرم)15.34 دلار کانادا
سیب (یک کیلوگرم)4.24 دلار کانادا
سیب زمینی (یک کیلوگرم)2.87 دلار کانادا
پرتغال (یک کیلوگرم)4.13 دلار کانادا

هزینه رفت و آمد و حمل و نقل در شهرها و استان‌های کانادا به صورت متوسط و میانگین، مطابق جدول زیر است:

حمل و نقل و وسایل نقلیه عمومیهزینه
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)3.20 دلار کانادا
ورود به تاکسی در ترافیک معمولی4 دلار کانادا
تاکسی به ازای هر کیلومتر جابه جایی در ترافیک معمولی2 دلار کانادا
تاکسی به ازای هر ساعت انتظار در ترافیک معمولی34 دلار کانادا
بنزین (برای هر لیتر)1.24 دلار کانادا
هزینه عبور و مرور ماهانه90 دلار کانادا

هزینه‌های اساسی در کانادا به صورت متوسط در جدول زیر بررسی شده‌اند:

موارد اساسیهزینه
مواردی مانند قبض برق، گاز، آب، گرما، سرما، فاضلاب و… برای یک آپارتمان 85 متری167.96 دلار کانادا
1 دقیقه مکالمه تلفنی با موبایل0.34 دلار کانادا
اینترنت80.27 دلار کانادا
اماکن ورزشی برای یک بزرگسال و به صورت ماهیانه51.98 دلار کانادا
سینما برای یک نفر14.00 دلار کانادا

هزینه پوشاک و لباس به صورت متوسط، مطابق جدول زیر است:

پوشاکهزینه
شلوار جین (برند Levis 501 یا مشابه آن)64.44 دلار کانادا
یک دست لباس تابستانی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای (زارا و …)44.75 دلار کانادا
یک دست کفش ورزش نایک (با محدوده قیمتی متوسط)102.9 دلار کانادا

هزینه خانه و اجاره بها به شرح زیر است. می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین هزینه‌های زندگی در کانادا، همین بخش است.

خانه و نوع ملکاجاره‌بهای
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر1368.23 دلار کانادا
آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر1147.89 دلار کانادا
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر2,191.61 دلار کانادا
آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر1,883.24 دلار کانادا

اگر بخواهید در کانادا خانه بخرید، هزینه به شکل زیر است:

خانههزینه خرید خانه
به ازای هر متر زمین در مرکز شهر6,049 دلار کانادا
به ازای هر متر زمین خارج از مرکز شهر4,450 دلار کانادا

برای اطلاع بیشتر از قیمت‌ها و هزینه زندگی در کانادا، می‌توانید به این سایت مراجعه کنید.

جمع‌بندی

کانادا یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت به حساب می‌آید. امنیت بالا و ثبات سیاسی و همچنین اقتصاد پویا و رو به رشد این کشور، از ویژگی‌های مهمی است که آن را برای متقاضیان جذاب کرده است. علاوه بر این موارد، از مزیت‌های دیگر کانادا می‌توان به تحصیل رایگان، خدمات درمانی رایگان و درصد کم بیکاری در آن اشاره کرد. به این دلایل است که سالانه تعداد زیادی از متقاضیان بین‌المللی به خصوص از ایران، برای مهاجرت به این کشور اقدام می‌کنند.

روش‌های مهاجرتی متعدد و زیاد در کانادا ارائه شده است که هر کدام شرایط و ضوابط مخصوص به خود را دارد. یکی از مواردی که کلیه متقاضیان مهاجرت این کشور باید آن را مدنظر قرار دهند و برای آن برنامه ریزی کنند، هزینه مهاجرت به کانادا می‌باشد. از آن جا که شیوه‌های مهاجرت متفاوت است، برای هر یک باید هزینه به خصوصی پرداخت شود. علاوه بر این، هزینه مهاجرت به کانادا تنها به هزینه بررسی پرونده منتهی نمی‌شود و باید در برنامه ریزی مالی خود مواردی مانند هزینه اقامت، هزینه انگشت نگاری و هزینه‌های جانبی دیگری مانند هزینه‌های زندگی در این کشور را نیز لحاظ کنید.

روش‌های مهاجرتی متعدد و زیاد در کانادا ارائه شده است که هر کدام شرایط و ضوابط مخصوص به خود را دارد. یکی از مواردی که کلیه متقاضیان مهاجرت این کشور باید آن را مدنظر قرار دهند و برای آن برنامه ریزی کنند، هزینه مهاجرت به کانادا می‌باشد. از آن جا که شیوه‌های مهاجرت متفاوت است، برای هر یک باید هزینه به خصوصی پرداخت شود. علاوه بر این، هزینه مهاجرت به کانادا تنها به هزینه بررسی پرونده منتهی نمی‌شود و باید در برنامه ریزی مالی خود مواردی مانند هزینه اقامت، هزینه انگشت نگاری و هزینه‌های جانبی دیگری مانند هزینه‌های زندگی در این کشور را نیز لحاظ کنید.
در این مقاله هزینه مهاجرت به کانادا در روش‌های مختلف، به دقت بررسی و معرفی شدند و سعی شد تا در مورد تمام جنبه‌های آن صحبت شود. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که برای برنامه ریزی دقیق‌تر در این رابطه و کسب اطلاعات جامع‌تر، توصیه می‌شود تا از مشاوره وکلای باتجربه کمک بگیرید.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 5 / 5. تعداد رای‌ها: 1

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان