خانه » مقالات » کشورهای بدون ویزا با پاسپورت کانادا

کشورهای بدون ویزا با پاسپورت کانادا

erfan keyvan بدون نظر بهترین کشور برای مهاجرت مقالات
4.5
(2)
کشورهای بدون ویزا با پاسپورت کانادا
3.5/5 - (2 امتیاز)

امروزه افراد بسیاری وجود دارند که علاقه‌مند به سفر به کشورهای مختلف هستند. در این مسیر موانع مختلفی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به اتلاف وقت برای رزرو سفارت، انگشت نگاری و گرفتن ویزا اشاره نمود.

یکی از راه‌هایی که به کمک چنین افرادی آمده است گرفتن ویزای کشورهای خاصی است که به کمک آن می‌توان به کشورهای مختلف و البته بسیاری سفر کرد. یکی از این کشورها که قابلیت ارائه چنین ویزایی را دارد کانادا می‌باشد. در ادامه به معرفی هر چه بیشتر این نوع از ویزا و شرایط آن خواهیم پرداخت. بدین سبب توصیه می‌کنیم تا پایان در کنار ما بمانید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی در این زمینه می‌توانید از کارشناسان موسسه مهاجرتی افق ویزا کمک بگیرید.

معرفی پاسپورت کانادا

همانطور که پیش از این ذکر شد افراد می‌توانند با استفاده از پاسپورت کانادا بدون ویزا به کشورهای مختلفی سفر کنند. دلیل این مسئله اعتبار بالایی است که این پاسپورت از آن برخوردار است و باعث می‌شود که 170 کشور مختلف به دارندگان این پاسپورت اجازه ورود بدون ویزا را بدهند. پاسپورت کانادا با توجه به هدف متقاضیان آن انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به پاسپورت معمولی، پاسپورت ویژه، پاسپورت دیپلماتیک و پاسپورت موقت اشاره نمود.

در حال حاضر روش‌های متفاوتی به منظور اخذ پاسپورت کانادا وجود دارد که افراد می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط خود یکی از این روش‌ها را انتخاب نمایند. مهاجرت، سرمایه گذاری، تولد، تحصیل و ازدواج از جمله راه‌هایی است که می‌توانید برای گرفتن پاسپورت از طریق آن اقدام کنید.

مزایای شهروندی و پاسپورت کشور کانادا

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده است افراد بسیاری تمایل پیدا کنند که پاسپورت کانادا را دریافت کنند مزایای فراوان آن است. شاید اولین مزیتی که توجه افراد را جلب کرده است سفر به کشورهای بدون ویزا با پاسپورت کانادا می‌باشد. همچنین گرفتن پاسپورت کانادا باعث می‌شود که شما دارای تابعیت دوگانه باشید، این موضوع از اهمیت فراوانی برخوردار است، چرا که باعث نمی‌شود تابعیت قبلی خود را از دست بدهید.

حتما بخوانید: صفر تا صد دوره های کوآپ کانادا (CO-OP)

شما می‌توانید با در دست داشتن پاسپورت کانادا در حرفه‌های مختلفی در این کشور مشغول به کار شوید. چنانچه شما دارای پاسپورت کانادا باشید فرزندتان نیز به راحتی می‌تواند پاسپورت این کشور را دریافت کند. شما به عنوان شهروند کانادا حق مشارکت سیاسی مانند رای دادن و یا کاندیداتوری در پارلمان فدرال را دارید که یک مزیت بزرگ به شمار می‌رود.

لیست کشورهای بدون ویزا با پاسپورت کانادا و مدت اقامت

لیست کشورهای بدون ویزا با پاسپورت کانادا 2022 (لیست قاره کشورها و مدت اقامت در هر کشور)

همانطور که اطلاع دارید به کمک پاسپورت کانادا می‌توان بدون ویزا به کشورهای متنوع و متعددی (قریب به 180 کشور) سفر نمایید. این کشورها در قاره‌های متفاوتی واقع شده‌اند و البته مدت زمانی که می‌توانید به کمک این پاسپورت در آن‌ها اقامت داشته باشید نیز متفاوت است. در ادامه به معرفی کشورهای بدون ویزا با پاسپورت کانادا خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که لیست ارائه شده در ادامه مطلب بر اساس تغییرات صورت گرفته و نتیجه نهایی است که در سال 2022 ارائه گردیده است.

  • کشورهای قاره آمریکا که از جمله آن‌ها می‌توان به مکزیک، پاناما، کوبا، پرو، آرژانتین، برزیل، اروگوئه و … اشاره کرد که البته مدت زمان اقامت در این کشورها بین 30 الی 180 روز متغییر است. همچنین برخی از این کشورها دارای شرایط به خصوصی برای ورود افراد با پاسپورت کانادا هستند. به عنوان مثال برای ورود به مکزیک حتما بایستی از خاک کانادا وارد شوید و نمی‌توانید به طور مستقیم از خاک ایران به این کشور سفر کنید.
  • کشورهای قاره اروپا نیز به افراد امکان ورود با پاسپورت کانادا را می‌دهند. کشورهایی همچون گرجستان، انگلستان، ارمنستان، اسپانیا، سوئد و… نیز جز قاره اروپا به شمار می‌روند که اجازه ورود با پاسپورت مورد بحث را می‌دهند. مدت اقامت در این کشورها نیز از 15 روز الی 180 روز متفاوت است که با توجه به کشور مقصد تعیین می‌گردد.
  • کشورهای قاره آسیا نیز از این قاعده کلی مستثنی نیستند. کشورهای قطر، عمان، سنگاپور، کره جنوبی، تایوان و… در قاره آسیا واقع شده‌اند و می‌توانند مقاصد مناسبی برای سفر بدون ویزا با پاسپورت کانادا باشند. مسئله مهمی که وجود دارد مدت زمان اقامت در این کشورها می‌باشد که نسبت به قاره‌های مذکور پیشین کمتر است. در واقع شما با این نوع از پاسپورت تنها می‌توانید مدت زمانی بین 4 الی 30 روز در کشورهای قاره آسیا اقامت داشته باشید. کمترین مدت زمان اقامت در این قاره متعلق به کشور سنگاپور است که 4 روز می‌باشد.

معرفی 10 کشور برتر جهان از لحاظ ارزش پاسپورت (این بخش به صورت جدولی خواهد شد)

کشور کشورهای قابل سفر بدون ویزا
پاسپورت ژاپنی امکان سفر به 192 کشور دنیا بدون ویزا
کشور آلمان و کره جنوبی امکان سفر به 190 کشور دنیا
پاسپورت کشورهای فنلاند، اسپانیا، ایتالیا و لوکزامبورگ امکان سفر به 189 کشور دنیا بدون ویزا
پاسپورت کشورهای اتریش، سوئد، دانمارک، فرانسه و هلند امکان سفر به 188 کشور دنیا
پاسپورت کشورهای پرتغال و ایرلند امکان سفر به 187 کشور
پاسپورت کشورهای نروژ، نیوزلند، آمریکا، انگلیس، سوئیس و بلژیک امکان سفر به 186 کشور بدون ویزا
پاسپورت کشورهای کانادا، استرالیا، یونان، جمهوری چک و مالت امکان سفر به 185 کشور
پاسپورت کشورهای لهستان و مجارستان امکان سفر به 183 کشور دنیا بدون ویزا
پاسپورت کشورهای اسلواکی و لیتوانی امکان سفر به 182 کشور
پاسپورت کشورهای اسلونس، استونی و لتونی امکان سفر به 181 کشور بدون ویزا

لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان 2022

کشورهای بدون ویزا در منطقه خاورمیانه

  • عمان – اقامت به مدت 14 روز
  • ارمنستان – اقامت به مدت 90 روز

کشورهای بدون ویزا اروپایی

  • گرجستان – اقامت به مدت 45 روز
  • ترکیه – اقامت به مدت 90 روز

کشورهای بدون ویزا آسیایی

  • مالزی – اقامت به مدت 14 روز

کشورهای بدون ویزا در قاره آمریکا

  • اکوادور
  • ونزوئلا – اقامت به مدت 15 روز

حتما بخوانید: شرایط اخذ ویزا با اکسپرس اینتری کانادا

کشورهای بدون ویزا در قاره اقیانوسیه

  • نیووی
  • جزایر کوک اقیانوسیه
  • میکرونزی – ایالات فدرال میکرونزی

کشورهای بدون ویزا در کارائیب

  • دومینیکا – اقامت به مدت 21 روز
  • هائیتی – اقامت به مدت 90 روز

پاسپورت بیومتریک کانادا برای سفر بدون ویزا

گذرنامه بیومتریک یا الکترونیکی کانادا چیست؟

یکی از اقدامات دولت کانادا به منظور افزایش امنیت در مرزها و البته امنیت شهروندان ارائه گذرنامه بیومتریک است. این نوع از گذرنامه که گذرنامه الکترونیکی نیز خوانده می‌شود در واقع همان گذرنامه سنتی است، البته با اطلاعات کامل تر. در این مدل از گذرنامه یک تراشه ریزپردازنده الکترونیکی واقع گردیده است که حامل اطلاعات بیومتریک دارنده گذرنامه است.

وجود این تراشه، در کنار اطلاعات گذرنامه سنتی باعث می‌شود که مشخصات بسیار و البته مفیدی از فرد دارنده آن در اختیار داشته باشید. از نظر ظاهری تنها تفاوت قابل مشاهده گذرنامه بیومتریک با گذرنامه معمولی، لوگوی دوربین طلایی کوچکی است که روی جلد آن واقع شده است. این پاسپورت مزایای مختلفی نیز به همراه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به حفاظت بیشتر در برابر سرقت هویت و افزایش حفاظت از حریم خصوصی اشاره نمود.

حتما بخوانید: انگشت نگاری ویزای کانادا؛ جدیدترین قوانین بیومتریک سفارت

سخن پایانی

همانطور که اشاره شد کشورهای مختلفی در دنیا وجود دارد که با دریافت ویزای آن‌ها می‌توان از مزایای بسیاری بهره‌مند شد و به راحتی به کشورهای دیگر بدون نیاز به ویزا سفر کرد. از جمله این کشورها کشور کانادا است که پاسپورت آن در فهرست با ارزش‌ترین پاسپورت‌های جهان قرار دارد و با اخذ آن به راحتی می‌توان به 185 کشور دنیا بدون ویزا سفر نمود.

دریافت بهترین پاسپورت‌های جهان دارای روال و مراحل اداری و قانونی خاصی است که به صورت اصولی و صحیح طی نشود این پروسه می‌تواند خیلی زمان بر و طولانی شود. اما با سپردن دریافت پاسپورت کانادا به موسسه مهاجرتی افق ویزا که به صورت تخصصی در زمینه مهاجرت خدمات متنوع و ارزشمندی را ارائه می‌دهد این فرآیند در کوتاه‌ترین زمان ممکن طی می‌شود و ایرانیان می‌توانند با دریافت این پاسپورت به راحتی به کشورهای مختلف دنیا سفر کنند و به اهداف خود دست یابند.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 4.5 / 5. تعداد رای‌ها: 2

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان