خانه » مقالات » صفر تا صد دوره های کوآپ کانادا (CO-OP)

صفر تا صد دوره های کوآپ کانادا (CO-OP)

erfan keyvan بدون نظر مقالات مهاجرت کاری
4
(3)
دوره های کوآپ کانادا co-op
4/5 - (3 امتیاز)

آیا تا به حال در مورد دوره های کوآپ کانادا (CO-OP) چیزی شنیده‌اید و هدف از شرکت در این دوره‌ها را می‌دانید؟

اقدام به مهاجرت و یافتن رویاها و به حقیقت رساندن آن‌ها در کشوری دیگر که می‌تواند براساس معیارهای هر فرد بررسی و انتخاب شود، امری است که این روزها با آن زیاد روبرو می‌شویم.

از جمله راه‌های مهاجرتی که افراد بسیاری به خصوص در سن پایین‌تر به سراغ آن می‌روند مهاجرت تحصیلی و یا کاری است. این موارد داشتن امتیازات، دانش و مهارت‌هایی را می‌طلبد که فرد متقاضی لازم است آن‌ها را فراگیرد.

حال اگر مقصد مهاجرتی شما کشور کانادا است و قصد تحصیل و یا اشتغال به کار را در این کشور دارید می‌توانید با شرکت در دوره های کوآپ کانادا (CO-OP) دوره تحصیلی و یا شغلی بهتری را برای خود رقم بزنید.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا از ویژگی‌های این دوره، چرایی شرکت در آن و سایر نکات مربوطه مطلع شوید.

معرفی دوره های کوآپ کانادا

دوره های کوآپ کانادا (CO-OP) چیست؟

کوآپ کانادا (CO-OP) از جمله روش‌هایی است که بعد از تحصیل در این کشور می‌تواند شغل و کار شما را تضمین نماید. به این معنا که شما با شرکت در این دوره‌ها امکان حضور و اشتغال در حوزه تحصیلی مربوطه را خواهید داشت.

بر اساس شرکت در یک دوره‌ در حدود 1 سال فرد شرکت کننده در این دوره‌ امکان ورود به بازارکار را دارد. دوره‌ های کوآپ معمولا به صورتی طراحی شده و برگزار می‌گردند که هم بر کلاس و هم بر کسب تجربه‌ی عملی مبتنی هستند.

دوره های کوآپ کانادا (CO-OP) در واقع به عنوان دوره‌هایی برای کارآموزی شناخته شده‌اند که دوره‌‌های کاری در زمینه‌های متنوع را در شرکت‌‌‌ها و ادارات کشور کانادا شامل می‌شوند. با وجود اینکه از این دوره‌ها با عنوان دوره‌ی کارآموزی یاد می‌شود ولی در کشور کانادا برای افرادی که شرکت در آن را برگزیده‌اند حقوق و دستمزد درنظر گرفته خواهد شد.

شرایط دوره‌های کوآپ کانادا (CO-OP)

قبل‌تر در سایر مقالات مربوطه نیز اشاره شده بود که تحصیل در کانادا از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین راه‌های مهاجرتی است.
از دلایل محبوبیت آن می‌توان به برگزاری دوره‌های کارآموزی در رشته‌های فنی و امکان ادامه تحصیل و اشتغال بی چون چرا در رشته‌ی مورد نظر اشاره داشت.

شرکت در دوره های کوآپ کانادا (CO-OP) برای متقاضی آن شرایطی را درنظر دارد که با داشتن آن فرد می‌تواند اقدام به شرکت در آن‌ها کند. این شرایط عبارتند از:

  • برخورداری از ویزای تحصیلی کانادا و آماده بودن ویزای تحصیلی متقاضی
  • امکان شرکت در دوره های کوآپ کانادا (CO-OP) برای کسانی فراهم است که برای اتمام دوره تحصیلی خود به گذراندن دوره کارآموزی نیاز داشته باشند.
  • ضرورت گذراندن دوره‌ی کارآموزی برای فارغ‌التحصیلی
  • داشتن مدرک دیپلم 12 ساله
  • گپ تحصیلی با حداکثر میزان 6 تا 7 سال
  • سن پایین‌تر از 32 سال
  • دریافت نامه از دانشگاه مربوطه به منظور تایید نیاز شما به گذراندن این دوره‌ها

مدارک و شرایط مورد نیاز برای دوره های کوآپ co-op کانادا

مدارک مورد نیاز تحصیل در دوره های کوآپ کانادا (CO-OP)

بعد از اینکه متقاضی شرکت در دوره های کوآپ کانادا (CO-OP) نامه پذیرش را دریافت نمود لازم است تا سایر مدارک را برای دریافت ویزا طبق دستورالعمل‌های اعلام شده آماده نماید. توجه داشته باشد که داشتن مدارک کامل بنابر آنچه که از شما خواسته شده است از مواردی است که می‌تواند شانس قبولی و موفقیت شما در اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا را افزایش دهد.

برای حصول اطمینان از اینکه موارد خواسته شده را به درستی و کامل تهیه کنید می‌توانید چک لیستی از این موارد را تهیه نمایید و براساس آن به جمع‌آوری مدارک خود بپردازید. بخشی از مهمترین و ضروری‌ترین مدارک برای این منظور عبارتند از:

  • پاسپورتی که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد
  • عکس پاسپورتی
  • مدرک آیلتس با نمره‌ی تعیین شده توسط موسسات آموزشی موردنظر
  • ترجمه رسمی کلیه مدارک تحصیلی
  • مهر کردن مدارک ترجمه شده توسط دادگستری و وزارت امور خارجه
  • نامه مبنی بر داشتن تمکن مالی
  • توصیه‌نامه
  • انگیزه‌نامه
  • رسید پرداختی شهریه
  • رسید پرداختی هزینه ویزا
  • مدارک دال بر سوابق کاری مرتبط (در صورت داشتن)

مزایای شرکت در کوآپ کانادا (CO-OP)

شاید برایتان جالب باشد که بدانید که با شرکت در دوره های کوآپ کانادا (CO-OP) علاوه بر اینکه هزینه اولیه دوره تحصیلی به شما باز می‌گردد از مزایای دیگری نیز برخوردار خواهید بود.

تمامی موارد مرتبط با مزایای شرکت در دوره‌های کوآپ کانادا (CO-OP) در ادامه ذکر خواهند شد. با شرکت در این دوره‌‌ها، دانشجو امکان تحصیل و دریافت تجربه کاری مرتبط با رشته درحال تحصیل خود را در کشوری رتبه دار از لحاظ کیفیت سطح زندگی و آموزش خواهد داشت.

بعد از گذراندن دوره های کوآپ کانادا (CO-OP) امکان اشتغال به شغلی مناسب و مرتبط با تحصیلات شرکت کننده در این دوره‌ها با درصدی بالا تضمین خواهد شد. داشجوی این دوره‌ها احتمال و شانس قوی و بالایی در دریافت اقامت دائم با کمترین میزان هزینه را با شرکت و گذراندن دوره های کوآپ کانادا (CO-OP) خواهد داشت.

دریافت پذیرش در دوره های کوآپ کانادا (CO-OP) به نمره‌ی خیلی بالا برای زبان نیاز ندارد. افرادی که فاصله‌ی تحصیلی زیادی نیز داشته باشند می‌توانند در این دوره‌ها نیز شرکت کنند. برای برخی از رشته‌ها هم امکان شرکت در دوره های کوآپ کانادا (CO-OP) حتی با داشتن مدرک دیپلم امکان پذیر است. بعضی از دوره‌های کوآپ کانادا (CO-OP) مدت زمان تحصیلی کمتری نسبت به دوره‌‌های آکادمیک و دانشجویی مثل دوره‌ی کارشناسی دارند. پس با شرکت در این دوره‌ها امکان صرفه‌جویی در وقت نیز حاصل می‌گردد.

دانشجوی دوره ی کوآپ کانادا (CO-OP) به صورت کاربردی و کاملا در ارتباط با صنعت تعلیم داده می‌شود. همچنین امکان رفع اشکال در پرو‌ژه‌های عملی زیر نظر استادان متخصص و کاربلد برای دانشجوی این دوره‌ها فراهم خواهد بود.

بعد از پایان تحصیل با دریافت پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما و شرکت برگزار کننده برای شرکت‌کنندگان این دوره‌‌ها فراهم است. ورود به بازار کار نیز بعد از شرکت در دوره‌های کوآپ کانادا (CO-OP) به دریافت دعوتنامه و پیشنهاد از سمت کارفرمای کانادایی نیازی ندارد.

رشته‌های ارائه شده در کوآپ کانادا و شرایط آن‌ها

برای انتخاب رشته‌ی تحصیلی میزان علاقه و اشتیاق دانشجو به آن از موارد بسیار مهم و اساسی است. همچنین قبل از اقدام به ثبت نام لازم است از موارد دیگری نیز مطلع باشید و سپس با اشراف بر تمامی این موارد رشته موردنظر خود را انتخاب نمایید.

در ادامه‌ی این مقاله، رشته‌های با ارزشی را که برای شرکت در دوره های کوآپ کانادا (CO-OP) می‌توانید انتخاب نمایید را با بررسی برخی از موارد و نکات آن با شما در میان خواهیم گذاشت.

دوره های کوآپ co-op کانادا در رشته عمران

  • رشته مهندسی عمران

میزان ساخت و ساز و پروژه‌های عمرانی در سال‌های اخیر در کشور کانادا بسیار افزایش یافته است. بنابر آنچه که ذکر شد تقاضا برای استخدام افرادی در این زمینه نیز افزایش یافته است.

متوسط حقوقی که به صورت سالانه می‌توان از این رشته در کانادا کسب کرد در حدود 80.000 دلار است. با تحصیل در این رشته امکان اشتغال برای افراد در پروژه‌های مختلف وجود دارد. از جمله‌ی آن‌ها می‌‌توان به طراحی، ساخت و ساز، راه سازی، برج‌سازی و … اشاره داشت.

دوره های کوآپ co-op کانادا در رشته پرستاری

  • رشته پرستاری

اشتغال به شغل پرستاری علاوه بر تحصیل در دانشگاه نیازمند شرکت در دوره‌‌‌های کارشناسی و تحت آموزش‌های اضافه‌تر قرار گرفتن را دارد. علاوه بر این، به دلیل افزایش جمعیت سال‌خورده در کشور کانادا، نیاز به کمک و پرستاری از آنان و ارائه‌ مراقبت‌های بهداشتی روز به روز افزایش یافته و مهاجرت پرستاران به کانادا رشد بیشتری داشته است. البته بازار کار این رشته در حال حاضر در مسیر پیشرفت خود است.

متوسط حقوقی هم که می‌توان برای این رشته در کشور کانادا طی یک سال به آن اشاره داشت در حدود 84.000 دلار است.

  • رشته مدیریت کسب و کار

از جمله زمینه‌های مرتبط با رشته مدیریت کسب و کار می‌توان به شاخه‌ی حسابداری اشاره داشت. در این رشته فرصت‌های بسیاری برای افراد متقاضی و علاقه‌مند وجود دارد و براساس اینکه فرد دارای چه موقعیت شغلی‌ای است می‌توان حقوق آن را تعیین نمود.
برای این شغل هم به صورت سالیانه می‌توان در حدود 85.000 دلار به عنوان حقوق دریافتی در نظر داشت.

  • رشته مهندسی نرم افزار

در دنیایی زندگی می‌کنیم که فناوری در آن به سرعت در حال رشد است. این امر افزایش تقاضا و نیاز به نیروهای متخصص در زمینه‌ی مهندسی کامپیوتر و نرم افزار را افزایش می‌دهد. از جمله رشته‌هایی که از حقوق پرداختی بالایی نیز دارد می‌توان به رشته مهندسی نرم افزار اشاره داشت.

میزان حقوقی هم که به صورت حدودی و سالانه برای آن قابل پرداخت است، در حدود 90.000 دلار می‌باشد.

  • رشته زمین شناسی

تحصیل در این رشته مشاغلی نظیر کار در امور مرتبط با اکتشاف معادن و نفت و یا اموری مانند ارائه مشاوره‌های محیط زیستی و سایر امور شهری را شامل می‌شود.

کشور کانادا در این مرتبه‌ی شغلی نیروهای محدودی دارد و به دلیل کمبود نیروی متخصص در این امور ورود به آن و دریافت تخصص‌های لازم ارزش بالایی خواهد داشت. میزان حقوق سالانه برای این رشته در حدود 100.000 دلار تخمین زده می‌شود.

دوره های کوآپ co-op کانادا در رشته داروسازی

  • رشته داروسازی

افرادی که قصد تحصیل در رشته داروسازی را دارند باید بدانند که بعد از دریافت مدرک کارشناسی در این رشته ملزم به گذراندن دوره‌های کارآموزی از طرف دولت کانادا هستند.

اخیرا کمبود نیرو در این شاخه تا چندسال آینده توسط کانادا اعلام شده است. بنابر همین موضوع می‌توان اشتغال در امور مربوطه به رشته‌ی داروشناسی را فرصتی مناسب و دارای شرایط عالی درنظر داشت. افراد شاغل در این رشته سالیانه در حدود 102.000 دلار درآمد خواهند داشت.

بازار کار بعد از تحصیل در دوره های کوآپ کانادا (CO-OP)

دوره های کوآپ کانادا (CO-OP) اشتغال شرکت کننده در آن را بعد از تحصیل در این دوره‌ها تا حد بالایی تضمین می‌کند. افرادی که این دوره‌ها را با موفقیت و ارائه‌ی عملکردی خوب و قابل قبول بگذرانند، توسط موسسات و کمپانی‌‌‌های برگزار کننده جذب می‌شوند.

مشاغلی که برای فارغ‌التحصیلان این دوره‌‌ها وجود دارد شامل مشاغل دولتی، مشاغل خصوصی، مشاغل مرتبط با شرکت‌‌های چند ملیتی، و … می‌باشد. متقاضی این امکان را دارد که با ارائه‌ی پیشنهاد کاری، درخواست دریافت اقامت دائم در کانادا را ارائه دهد.

هزینه اپلای برای دوره های کوآپ کانادا

هزینه‌‌ی دوره‌‌‌های کوآپ کانادا (CO-OP)

برای اطلاع از میزان هزینه‌ای که لازم است برای این دوره‌ها درنظر داشته باشید در ابتدای امر مواردی را خاطر نشان می‌شویم. دانشجوی متقاضی برای تحصیل در کشور کانادا قبل از هرچیز لازم است تا میزان هزینه و مبلغ لازم برای تحصیل و زندگی در این کشور را درنظر داشته باشد و تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه‌های جاری را داشته باشد.

در مورد هزینه‌ی دوره های کوآپ کانادا (CO-OP) هم باید گفت که به طور میانگین حدود این مبلغ برای یک دوره‌ی 1 ساله از مبلغ 12.000 دلار شروع می‌شود. برای دوره‌‌‌های 20 ماهه و 24 ماهه هم می‌توان این مبلغ را در حدود 25.000 دلار درنظر داشت.

البته درنظر داشته باشید با شرکت در این دوره‌ها، شما در عین حال که در حال تحصیل و گذراندن دوره می‌باشید، حقوق نیز دریافت خواهید کرد. پس هزینه‌ی اولیه‌ای که برای شرکت در این دوره‌ها متقبل شده‌اید قابل جبران و قابل بازگشت خواهد بود.

حتما بخوانید: مهاجرت پزشکان به کانادا

میزان حقوقی که برای دانشجویان این دوره‌ها درنظر گرفته می‌شود، در دوره‌ی کارشناسی در حدود 885 دلار و در دوره‌های کارشناسی ارشد به حدود 635 دلار خواهد رسید.

دریافت ویزای همراه برای متقاضی دوره کوآپ کانادا (CO-OP)

از جمله مزایا و امتیازاتی که می‌توان برای متقاضیان تحصیل در کشور کانادا در نظر داشت این است که آنان امکان بردن همراه با خود را خواهند داشت. این همراهان می‌توانند همسر، فرزندان زیر 18 سال و یا شریک قانونی شخص متقاضی باشند.

برای اخذ ویزای همراه پرونده شخص مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت امکان‌پذیر این امر انجام می‌پذیرد. البته برای دریافت این ویزا شرایطی نیز مورد نظر است که عبارتند از:

  • تحصیل دانشجو در دانشگاهی در کانادا به شکل تمام وقت
  • ارائه فرم اطلاعات دانشجو و همراه به صورت همزمان
  • نیاز به اثبات تمکن مالی همراه
  • دریافت مجوز تحصیلی و یا شغلی برای دانشجو
  • معاینات پزشکی، گواهی ترخیص کالا از طرف پلیس و ویزای اقامت موقت هم ممکن است در مواردی مورد درخواست باشد.

دریافت تابعیت از طریق دوره های کوآپ co-op کانادا

دریافت تابعیت کانادا بعد تحصیل در دوره های کوآپ کانادا (CO-OP)

هر یک از افراد متقاضی برای مهاجرت به کانادا و یا کشوری دیگر، درصورت وجود شرایط مطلوب قصد دارند تا از شرایط دریافت تابعیت آن کشور مطلع شوند. اقدام به دریافت تابعیت کانادا نیز از مواردی است که مهاجرین به این کشور بدون شک به دنبال دریافت آن هستند.

در مورد کسانی که به تحصیل در این کشور پرداخته‌اند روش‌های مختلفی وجود دارد که براساس آن نسبت به دریافت تابعیت کانادا قدام نمایند. یکی از این روش‌ها جستجو در لیست‌‌‌هایی است که از مشاغل مورد نیاز هریک از ایالت‌ها اعلام می‌گردد.

حتما بخوانید: همه چیز درباره آزمون TEF کانادا

دوره های کوآپ (CO-OP) کانادا و شرایط اخذ تابعیت

دریافت اقامت کانادا از اولین و اصلی‌ترین دغدغه‌هایی است که تمامی مهاجرین به این کشور آن را در سر دارند. برای افرادی که در پی مهاجرت تحصیلی به کانادا به دنبال دریافت اقامت نیز می‌باشند راه‌های متفاوتی به جهت دریافت اقامت کانادا وجود دارد.

به این منظور این افراد می‌توانند لیستی از مشاغلی که مرتبط با رشته و تخصص آن‌‌هاست و توسط ایالت‌های مختلف ارائه می‌شود را تهیه نمایند. با توجه به محتویات این لیست متقاضی می‌تواند با استفاده از روش‌های دیگری مانند اکسپرس اینتری و یا اسکیل ورکر کانادا نسبت به دریافت اقامت دائم اقدام نمایند.

توجه داشته باشید که دریافت اقامت دائم کانادا لازم است تا به مدت 3 سال (1095 روز) در کانادا زندگی کنید. تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه و نیز پرداخت مالیات های مربوطه نیز جزو الزامات است. برای افراد مشغول به تحصیل در کشور کانادا این امکان وجود دارد که بخشی از تایم تحصیلی خود را در محاسبات حضور در کانادا وارد نمایند.

توصیه هایی برای انتخاب دوره های کوآپ co-op

نکات تکمیلی درمورد دوره‌‌ های کوآپ کانادا (CO-OP)

در آخرین بخش این مقاله قصد داریم تا جمع‌بندی‌ کلی را در مورد مسائلی که لازم است متقاضیان شرکت در دوره های کوآپ کانادا (CO-OP) مورد توجه قرار دهند خدمت شما عزیزان ارائه می‌دهیم.

  • برای ثبت نام در این دوره‌‌ها لازم است تا یک مدرک دیپلم 12 ساله در اختیار داشته باشید.
  • اگر این مدرک با رشته‌ای که قرار است در دوره‌‌های کوآپ مورد مطالعه قرار گیرد یکسان باشد بهتر است.
  • در صورت عدم ارتباط رشته‌ی ثبت شده در مدرک دیپلم با رشته‌ی مورد نظر در دوره های کوآپ لازم است تا مدارکی دال بر وجود ارتباط قابل دفاع بین این دو مورد ارائه دهید. این مورد می‌تواند درباره‌ی سابقه‌ی کاری مرتبط با آن رشته باشد.
  • برای شرکت در این دوره‌ها لازم است تا به سطح قابل قبولی از مهارت زبانی دست پیدا کنید.
  • از موارد دیگری که درمورد شرکت در دوره های کوآپ قابل اهمیت است می‌توان به شرایط سنی متقاضی، گپ تحصیلی او و انگیزه‌نامه‌ای که به جهت دریافت پذیرش ارائه می‌دهد و ویزای متقاضی اشاره داشت.
  • افرادی که سن بالای 31-32 سال دارند و یا گپ تحصیلی آنان از 6-7 سال بیشتر است یا ریسک بالایی برای دریافت ویزای کوآپ کانادا روبرو هستند.

سخن پایانی

در مقا‌له‌ی پیش رو درمورد تمامی نکاتی که لازم است تا متقاضیان شرکت در دوره های کوآپ کانادا (CO-OP) از آن مطلع باشند را ارائه دادیم. در تحریر این متن سعی بر آن داشتیم تا پاسخگوی تمامی سوالات شما در این موضوع باشیم.

موسسه مهاجرتی افق ویزا با برخورداری از دانش و تخصص کافی در مورد امور مهاجرتی، پاسخگوی تمامی سوالات و ابهامات ذهنی شما درمورد تمامی موارد مربوط به امور مهاجرتی می‌باشد.

شما می‌توانید با برقراری تماس و دریافت مشاوره‌های آگاهانه توسط مشاورین و متخصصین افق ویزا با خیالی آسوده قدم در راه مهاجرت و رسیدن به مقصد رویایی خود بگذارید. در این مسیر، تا رسیدن به مقصد همراهی مطمئن برای شما خواهیم بود.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 4 / 5. تعداد رای‌ها: 3

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان