خانه » مقالات » نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا

نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا

erfan keyvan بدون نظر مقالات
3.8
(4)
نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا
4/5 - (2 امتیاز)

آیا می‌دانید پایین‌ترین نمره آیلتس برای مهاجرت کردن به کانادا چقدر است؟

آیا اطلاعاتی در ارتباط با نمره آیلتس دارید؟ درصورتی‌که آشنایی با امتحان آیلتس ندارید و می‌خواهید به کانادا مهاجرت کنید، با ما همراه باشید. افراد زیادی قصد سفر به کانادا دارند و می‌خواهند اقامت آنجا را دریافت کنند. اولین گام برای مهاجرت به کانادا، دریافت مدرک معتبر زبان انگلیسی است. یکی از معتبرترین مدرک‌های زبان انگلیسی، آیلتس است.

اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید بهتر است در امتحان آیلتس شرکت کنید و از مدرک آن برای مهاجرت به کانادا استفاده کنید.

مدارک لازم برای مهاجرت به کشور کانادا

زبان رسمی کشور کانادا، انگلیسی است. به همین دلیل لازم است که تمامی مهاجرین مدرک معتبر انگلیسی داشته و بتوانند به زبان انگلیسی به‌راحتی صحبت کنند. درصورتی‌که افراد علاوه بر زبان انگلیسی به فرانسوی نیز تسلط داشته باشد، قطعاً امتیاز بیشتری را خواهند داشت.

مدارک لازم برای مهاجرت به کشور کانادا

کسب حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا

کانادا یکی از کشورهای است که کمترین میزان بیکاری را به خود اختصاص داده است. افراد برای کار در کانادا باید ابتدا امتیازبندی شوند.به این معنا که باید حداقل مدرک تحصیلی دیپلم را در این کشور کسب کرده باشند و معدل درسی آن‌ها پایین‌تر از 12 نباشد. قاعدتاً فرصت شغلی جهت یافتن کار برای افراد دارای مدرک لیسانس و بالاتر، بیشتر است.

کشور کانادا برای افراد، آزمون‌هایی را ایجاد کرده که بتوان میزان توانایی آن را تشخیص داد. این آزمون‌ها، تحت عنوان آزمون‌های آیلتس شناخته می‌شود. البته آزمون آیلتس تنها شامل سه نوع متفاوت دارد که افراد با توجه به نوع ویزا و مهاجرتی که انجام می‌دهند، در یکی از این آزمون‌ها شرکت می‌کنند.

حتما بخوانید: آزمون TEF کانادا چیست؟

تمامی افرادی که در این آزمون شرکت می‌کنند باید حتماً حداقل نمره لازم را کسب کنند. ما در ادامه به‌صورت کامل شمارا با انواع این آزمون‌ها آشنا خواهیم کرد.

انواع آزمون های آیلتس

انواع آزمون‌های آیلتس

  • آزمون آکادمیک

درصورتی‌که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا در مقطع لیسانس یا بالاتر رادارید باید حداقل نمره آیلتس را در آزمون آکادمیک دریافت کنید.

  • آزمون لایف اسکیلنر

بسیاری از افراد به دلیل سکونت اقوام و آشنایانشان در کانادا، به این کشور مهاجرت می‌کنند. این افراد برای دریافت ویزا باید در آزمون لایف اسکیلنر شرکت کنند و حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا را دریافت کنند.

  • آزمون جنرال

این آزمون مخصوص خانوادههایی است که برای زندگی و ادامه تحصیل خود قصد مهاجرت به کانادا دارند. درصورتی‌که قصد ادامه تحصیل در مقاطع دبستان و دبیرستان رادارید، باید در آزمون جنرال شرکت کنید.

پرطرفدارترین آزمون آیلتس

از بین آزمون‌های مختلف آیلتس، پرطرفدارترین آزمون آیلتس آکادمیک است. این نوع آزمون در بین دانشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی اعتبار زیادی دارد و برای دریافت ویزا تحصیلی در کانادا از این نوع آزمون می‌توان استفاده کرد. اصولا، بیشترین افرادی که به کانادا مهاجرت می‌کنند قصد ادامه تحصیل‌دارند، به همین دلیل از این نوع آزمون استفاده زیادی می‌کنند.

تفاوت آزمون‌های آیلتس

آزمون آیلتس آکادمیک نسبت به سایر انواع آزمون‌ها دشوارتر است.

متقاضیانی که در آزمون‌های آیلتس جنرال و لایف اسکیلنر شرکت می‌کنند قصد دریافت ویزای تحصیلی ندارند. اما آزمون جنرال آیلتس مورد تائید کالج‌های دبستان و دبیرستان کانادا است. از طرفی، آزمون لایف اسکیلنر بیشتر برای افرادی است که قصد مهاجرت به انگلیس را دارند، نیز مفید است. این آزمون از آزمون جنرال آسان‌تر است و برای اخذ ویزای خانواده از آن استفاده می‌شود. درصورتی‌که قصد مهاجرت به کانادا دارید، این نکته را مدنظر داشته باشید که حداقل نمره قبولی آیلتس در آزمون‌ها متفاوت است.

حتما بخوانید: اپلای کانادا با مدرک دانشگاه آزاد

تاثیر آیلتس در دریافت ویزای خانواده

بسیاری از افراد به دلیل حضور اقوام درجه یکشان در کانادا اقدام به دریافت این نوع ویزا می‌کنند. شما نیز درصورتی‌که پدر، مادر، خواهر، برادر یا همسر و فرزندانتان در کانادا هستند، می‌توانید از این نوع ویزا با دریافت حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید.

معیارهای تأثیرگذار در مهاجرت

معیارهای تأثیرگذار در مهاجرت

معیارهای مختلفی در تائید درخواست افراد مؤثر است که به شرح زیر می‌باشد:

سطح سواد

میزان تحصیلات هر فرد در دریافت ویزا و گرفتن اقامت آن مؤثر است. معمولاً افرادی که در مقاطع فوق‌لیسانس یا دکترا هستند، روند دریافت ویزا آن‌ها به‌راحتی انجام می‌شود. به این ترتیب حداقل نمره آیلتس آن‌ها نیز متفاوت است.

سابقه کار

یکی از مؤلفه‌های مؤثر در پذیرش افراد، تجربه کاری است. تجربه کاری امتیاز فرد را می‌تواند افزایش دهد و رشد زیادی در رتبه داشته باشد. افرادی که سابقه کاری بیش از 5 سال دارند احتمال قبولی آن‌ها زیاد است.

سن

درصورتی‌که سن متقاضیان زیر 45 سال باشد، امیدشان برای دریافت ویزا و دریافت مدرک معتبر زبان زیاد است.

تسلط به زبان انگلیسی

یک عنصر بسیار مهم و تأثیرگذار، تسلط به زبان انگلیسی است. درصورتی‌که فرد سن پایینی داشته و از طرفی دارای سابقه کار باشد، اما به زبان انگلیسی مسلط نباشد، به‌احتمال بسیار زیاد شرایط سختی برای پذیرش دارد.

تسلط به زبان انگلیسی

نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا برای ویزای کار

بعضی از افراد به دلایل شرایط کاری ویژه و حقوق کافی برای دریافت شغل به این کشور سفر می‌کنند.

اگر افراد برای استخدام در یک شغل یا برای جذب نیروی کار به این کشور مهاجرت کرده اند، باید برای کار و اخذ اقامت دائم کانادا از برنامه اکسپرس اینتری اقدام کنند. افرادی که برای استخدام به کانادا می‌روند باید حتماً در آزمون جنرال شرکت کنند. زیرا اکسپرس اینتری تنها آزمون جنرال را معتبر می‌داند و نمره سایر آزمون‌ها را به‌هیچ عنوان قبول نمی‌کند.

نیروی کار ماهر در بخش گفتاری و شنیداری 5 و در بخش شنیداری و خواندنی 4 است.مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس اینتری به سه قسمت تقسیم می‌شود. بخش اول مربوط به افرادی می‌شود که درخواست نیروی کار متخصص داده‌اند. بخش‌های دوم و سوم نیز برای خوداشتغالی و مهاجرت تعیین‌شده است. در ایران نیز این آزمون همه ساله برای متقاضیان برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: همه چیز درباره آزمون gre

حداقل نمره آیلتس جهت ویزای خوداشتغالی

حداقل نمره برای ویزای خوداشتغالی در بخش گفتاری و نوشتاری 4، در بخش مهارت شنیداری 5 و در بخش مهارت خواندن 3 است.

حداقل نمره آیلتس جهت ویزای خوداشتغالی

نمره قبولی آیلتس برای مهاجرت به کانادا در آزمون های جنرال

بالاترین نمره قبولی در آزمون جنرال 9 است. از طرفی افرادی که برای نیروی نتخصص اقدام می کننداگر نمره آنها در این آزمون پایین‌تر از 6 باشد باید مجدد در آزمون شرکت کنند. افرادی که در این آزمون قبول می‌شوند می‌توانند مجوز ورود به اکسپرس اینتری را دریافت کنند.

ورود به اکسپرس اینتری پایان کار نیست و افراد مجددا سنجیده می‌شوند. به همین دلیل به متقاضیان توصیه می‌شود تا حد امکان بالاترین نمره را در این آزمون دریافت کنند تا بعداً با مشکل روبه‌رو نشوند.

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا در آزمون آکادمیک

افرادی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند، باید در این آزمون شرکت کنند. شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که حداقل نمره قبولی در این آزمون چند است؟ در آزمون آکادمیک برای این‌که فرد بتواند پذیرش دریافت کند باید حتماً نمره 5.5 را کسب کند و میانگین حداقل نمره برای هرکدام از مهارت‌ها، 6 است.

اما این نکته مدنظر قرار دهید که این نمره‌ها در دانشگاه‌های مختلف باتوجه به رتبه علمی که دارند، متفاوت است. به همین جهت برای کسب پذیرش در هر دانشگاه باید حداقل نمره مدنظر همان دانشگاه را دریافت کنید. نمرات این آزمون‌ها بر اساس چهار معیار اصلی بررسی و تعیین می‌شود:

  • مهارت خواندن
  • نوشتن
  • شنیدن
  • مکالمه

حتما بخوانید: مهاجرت به کانادا از طریق سازمان ملل

دانشگاه‌های مورد تائید آزمون آیلتس در کانادا

دانشگاه‌های مورد تائید آزمون آیلتس در کانادا

در این دانشگاه‌ها کسب حداقل نمره قبولی در آیلتس با توجه به سطوح علمی آن‌ها، متفاوت است. افرادی که قصد پذیرش تحصیلی دارند باید پیش از شرکت در آزمون، حداقل نمره قبول دانشگاه مدنظرشان را بررسی کنند.

دانشگاه‌های مورد تائید آزمون آیلتس در کانادا به شرح زیر می‌باشد:

  • تورنتو
  • بریتیش کلمبیا
  • مک گیل
  • مک مستر
  • مونترال
  • آلبرتا
  • واترلو
  • وسترن
  • کلگری
  • اتاوا

حداقل نمره آیلتس در دانشگاه بریتیش کلمبیا

برای دریافت ویزا از کانادا می‌توان با شرکت و قبولی در آزمون اسکیل ورکر اقدام کرد. حداقل نمره آیلتس برای آزمون اسکیل ورکر، معادل CLB7 است. افرادی که نمره پایین‌تر از 7 دریافت کنند در آزمون قبول نمی‌شوند.

حداقل نمره آیلتس برای دریافت ویزای استارتاپ

افرادی که برای راه‌اندازی استارتاپ های مختلف به کانادا سفر می‌کنند باید در آزمون آیلتس حداقل نمره را دریافت کنند. حداقل نمره در این آزمون برای دریافت ویزا، 5 است. برای دریافت ویزای استارتاپ در بخش گفتاری و شنیداری 5 و در بخش خوانداری و نوشتاری باید نمره 4 را کسب کرد.

مدت زمان اعتبار مدرک آیلتس

افراد پس از شرکت در آزمون‌های آیلتس باید منتظر نتیجه آزمون باشند. نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا به متقاضیان حدود دو روز بعد اعلام می‌شود. درصورتی‌که افراد در آزمون حداقل نمره را کسب کرده باشند، می‌توانند از این آزمون تا دو سال استفاده کنند، اما بعد از گذشت ۲ یال اعتبار آن به پایان می رسد. البته امکان تمدید این آزمون‌ها وجود دارد. افراد باید با ارائه مدارک مختلف مشخص کنند که در این مدت در حوزه زبان فعالیت گسترده‌ای انجام می‌دادند.

دلیل این کار این است که افراد ممکن است بعد از گذشت دو سال و وقفه‌ای که به وجود آمده است، زبان را فراموش کرده یا مهارت آن‌ها کاهش پیدا کند. به همین دلیل بعد از دو سال باید فرد درصورتی‌که مدرک معتبری ارائه ندهد در آزمون شرکت کند و مجدد سطحش سنجیده شود. به شما توصیه می‌شود درصورتی‌که نمره قبولی در آزمون آیلتس را کسب کردید، سریعاً برای مهاجرت اقدام کنید تا دچار چنین مشکلاتی نشوید.

در هر صورت شما باید به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید، پس این فرصت را از دست نداده و از همین‌الان به فکر یادگیری زبان انگلیسی باشید.

مدت زمان اعتبار مدرک آیلتس

فواید مدرک آیلتس

برای دریافت اقامت دائم کانادا باید افراد مدارک و توانمندهای زیادی داشته باشند تا بتوانند تاییدیه لازم برای حضور در کشور کانادا را دریافت کنند.

به همین جهت افرادی که به فکر اقامت همیشگی در کانادا هستند، باید با شرکت در آزمون آیلتس نمره کافی را دریافت کنند. در این صورت می‌توانند با خیالی آسوده‌تر کار اقامت دائم خود را پیگیری کنند. از طرفی پذیرش در آزمون آیلتس برای وضعیت استخدام متقاضیان در داخل ایران بسیار مطلوب است. زیرا قبولی در آزمون آیلتس به این معنا است که شما به زبان انگلیسی تسلط دارید.

شما می‌توانید از این مدرک برای استخدام در مؤسسات و ادارات مختلف به‌عنوان رزومه استفاده کنید. این مدرک توسط نهادهای معتبر گرفته می‌شود و در داخل و خارج از ایران اعتبار زیادی دارد. پس اگر حتی قصد مهاجرت و سفر به کانادا را ندارید برای رزومه علمی خودتان هم که شده در آزمون آیلتس شرکت کنید.

نتیجه گیری

شما در این مقاله با انواع آزمون های آیلتس آشنا شدید و به این موضوع پی بردید که حداقل نمره برای هرکدام از این روش ها چه میزان است. شما می‌توانید با مراجعه به موسسه مهاجرتی معتبر در سطح کشور از گروه مشاوره‌ای و سایر خدمات آن‌ها استفاده کنید تا به بهترین انتخاب برسید. این افراد به دلیل اطلاعات کاملی که از شرایط روز کشور کانادا دارند، قطعاً بهترین مشاوره برای شما و دوستانتان هستند.

بعلاوه، درصورتی‌که با نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا آشنا نیستید، می‌توانید از موسسه مهاجرتی افق ویزا کمک بگیرید. اگر هنوز فکری برای تسلط به زبان انگلیسی نکرده‌اید، دست‌به‌کار شوید. در صورتی‌ که هرچه زودتر خود را برای مهاجرت آماده کنید راحت‌تر خواهد توانست پذیرش بگیرید و در آزمون آیلتس قبول شوید.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 3.8 / 5. تعداد رای‌ها: 4

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان