خانه » مقالات » مهاجرت به کانادا از طریق سازمان ملل

مهاجرت به کانادا از طریق سازمان ملل

erfan keyvan بدون نظر مقالات مهاجرت پناهندگی
4
(5)
مهاجرت به کانادا از طریق سازمان ملل
4/5 - (4 امتیاز)

بسیاری از افراد به دنبال مهاجرت به کانادا از طریق سازمان ملل هستند. ما قصد داریم تا از طریق این مقاله تمامی‌ نکات مربوط به این مسئله را مورد بررسی قرار دهیم و اینکه به شرایط و خطراتی که این روش ممکن است داشته باشد، اشاره می‌کنیم. لازم به ذکر است که شما می‌توانید از روش‌های دیگری؛ برای مهاجرت به کانادا استفاده کنید که به هیچ وجه خطرات گفته شده را ندارند و با هزینه‌های بسیار کمی‌ هم می‌توان این مهاجرت را انجام داد.

ما در مقاله جداگانه‌ای ارزان‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا را مورد بررسی قرار دادیم که می‌توانید با رجوع به این مقاله بهترین روش‌های مهاجرتی را مورد بررسی قرار دهید. اما در این مقاله برای آگاهی بیشتر تولید شده و به بررسی تمامی‌ شرایط پناهندگی می‌پردازیم و همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با موسسه مهاجرتی افق ویزا در تماس باشید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.

همواره این مشکل برای بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند؛ به وجود می‌آید که آن‌ها سردرگم می شوند که از چه روشی برای مهاجرت به این کشور استفاده کنند. اما در ابتدای راه بهتر است بدانید که قطعاً استفاده کردن از این روش نمی تواند چندان چاره ساز باشد و شما می توانید از روش های دیگری نیز برای این کار استفاده کنید.

کشور کانادا از جمله مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا است که همواره از مهاجرانی که به این کشور می آیند، استقبال می کند. اما این به خود فرد بستگی دارد که چه روشی را برای این کار در نظر بگیرد. احتمالاً در مقالات مختلفی یا از طریق های دیگری شنیده باشید که افراد پناهنده چه سختی هایی را تحمل می کنند و استفاده کردن از این روش چه معایبی دارد. پس مطمئناً این روش نمی تواند به عنوان یکی از روش‌های مناسب برای مهاجرت به کانادا در نظر گرفته شود.

شرایط عمومی‌ پناهنده کانادا از طریق سازمان ملل
فرم مشاوره رایگان
تیم وکلا و مشاوران باتجربه افق ویزا در کنار شما هستند. درخواست تان را ثبت کنید تا با شما تماس گرفته شود.

شرایط عمومی‌ پناهندگی کانادا از طریق سازمان ملل

اگر مقالات قبلی ما را خوانده باشید، ما به طور کامل روش‌های مختلفی را برای مهاجرت به کانادا مورد بررسی قرار دادیم و در این مقالات مشاهده کردید که از روش‌های تولد، ازدواج، کار، تحصیل، سرمایه گذاری و … می‌توانید مهاجرت به کانادا را تجربه کنید. اما یکی دیگر از روش‌هایی که از طریق آن می‌توان اقامت کشور کانادا را دریافت کرد، همین بحث پناهندگی است که عده‌ای از آن استفاده می‌کنند.

اما با توجه به خطراتی که این روش دارد معمولاً توصیه نمی‌شود که از آن استفاده کنید. زمانی که شما قصد مهاجرت به کانادا را داشته باشید، می‌توانید از روش‌هایی که در مقالات گذشته ما گفته شده به راحتی اقامت این کشور را دریافت کنید و نیازی نیست که از چنین روش پر ریسکی استفاده کنید. همان‌طور که اشاره شد در این مقاله ما تنها جهت کسب آگاهی بیشتر به این روش اشاره می‌کنیم و خدماتی در این زمینه ارائه نمی‌شود. بهتر است برای آگاهی از روش‌های مهاجرت به این کشور با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید تا بهترین راهکار را با توجه به شرایط فعلی شما پیش رویتان قرار دهند.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

به بیان ساده تر به کسانی پناهنده گفته می‌شود که با توجه به شرایط مختلفی که در کشورشان وجود دارد، احساس ناامنی می‌کنند و این نکته باعث می‌شود که جانشان در خطر باشد. زمانی که فرد چنین شرایطی داشته باشد می‌تواند به کشور مقصد که همان کانادا باشد، درخواست خود را مبنی بر حمایت اعلام کند تا این کشور از این فرد حمایت کند. این افراد می‌توانند فرم‌های درخواست پناهندگی در کانادا را پر کنند و منتظر تایید شدن این فرم باشند. پس از اینکه این فرم تایید شد تابعیت کشور کانادا به فرد داده می‌شود.

زمانی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق سازمان ملل را دارید باید بدانید که اصلاً بحث هزینه در این بین مطرح نیست چرا که آنقدر خطرهای دیگر وجود دارند که بحث هزینه به هیچ وجه مهم نیست. شرایطی که برای این روش وجود دارد چندان افراد را متمایل به استفاده از آن نمی‌کند چرا که در برخی از روش‌هایی که برای پناهندگی استفاده می‌شود شخص ممکن است حتی جان خود را از دست دهد. همین نکته باعث شده تا کمتر کسی به فکر استفاده کردن از این روش باشد.

نحوه درخواست مهاجرت به کانادا از طریق سازمان ملل

نحوه درخواست مهاجرت به کانادا از طریق سازمان ملل

با توجه به تمامی‌ نکاتی که در بالا گفته شد، فردی که قصد دارد تا مهاجرت به کانادا از طریق سازمان ملل را انجام دهد باید ابتدا خود را از طریق‌های مختلفی به کشور کانادا برساند و ترتیب مراحلی که در زیر اشاره می‌کنیم را انجام دهد.

  • ابتدا شرکت کردن در تست‌های پزشکی به همراه تمامی‌ اعضای خانواده قبل از رفتن به کانادا است.
  • قبل از ورود به کشور کانادا نیاز است تا مدارک عدم سوء پیشینه تهیه شود.
  • در مرحله بعد تمامی‌ مدارک توسط دولت کانادا بررسی می‌شوند و در صورتی که نیاز به مدارک بیشتری باشد از شما درخواست می‌کنند تا این مدارک را در اختیارشان قرار دهید.
  • شخصی که قصد پناهندگی در کانادا را دارد، نیاز است تا درخواست خود را در بدو ورود تحویل مقامات مربوطه کند.
  • در مرحله بعد تمامی‌ شرایط و درخواستی که به مقام مربوطه ارائه شده است مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  • در این مرحله نیاز است تا تمامی‌ مدارک و دلایل فرد برای مهاجرت به کانادا به سازمان مربوطه ارائه شود.
  • پس از تمامی‌ این مراحل، مدرک تاییدیه اقامت دائم به فرد داده می‌شود تا بتواند شرایط حضور در کشور کانادا را داشته باشد. با استفاده از این مدرک فرد می‌تواند اجازه تحصیل در کانادا را داشته باشد و پس از اینکه مدتی در این کشور زندگی کرد و شرایط مورد تاییدی داشت، می‌تواند برای دریافت پاسپورت کانادا اقدام کند.

حتما بخوانید: تحصیل در رشته حقوق در کانادا

اما نکته دیگری که در این مورد وجود دارد این است که برای تشخیص صحت درخواست و گفته‌های فرد متقاضی جلسه‌ای تشکیل می‌شود که در آن به بررسی تمامی‌ این موارد پرداخته می‌شود تا در صورت مورد قبول بودن دلایل و مدارک، با درخواست پناهندگی فرد موافقت شود. در صورتی که فرد نتواند اعضای این جلسه را متقاعد کند، دیپورت می‌شود.

اخذ اقامت و تابعیت کانادا پس از مهاجرت به کانادا از طریق سازمان ملل

با توجه به مراحلی که در بالا گفته شد، شخص می‌تواند تمامی این مراحل را انجام دهد و درخواست خود را برای دریافت پناهندگی ثبت کند. اما برای اینکه روند مهاجرت به کانادا از طریق سازمان ملل تکمیل شود نیاز است تا این درخواست توسط سازمان ملل مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که تایید شود فرد اقامت دائم را دریافت می‌کند. این فرد برای این که بتواند پاسپورت کانادا را دریافت کند، نیاز است تا حداقل سه سال از ۵ سال گذشته را در خاک کشور کانادا زندگی کرده باشد و سپس درخواست خود را برای دریافت پاسپورت کانادا ثبت کند. همچنین فرد باید اثبات کند که با جامعه کانادا ادغام شده است.

هزینه پناهندگی در کانادا

برای بررسی کردن هزینه‌های این روش نیاز است بدانید که دقیقاً چه شهری را برای اقامت خود انتخاب می‌کنید. قطعا هزینه زندگی در هر شهر متفاوت است و فرد می‌تواند شهرهای کوچکتری که هزینه‌های زندگی کمتری دارند را انتخاب کند. بدون شک سبک زندگی فرد و مکانی که برای زندگی انتخاب می‌کند، می‌تواند در میزان این هزینه‌ها تاثیرگذار باشد. اما اگر از روش‌های دیگر برای مهاجرت به کانادا استفاده شود، می‌توان به طور حدودی قیمتی را در نظر گرفت که افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

هزینه پناهندگی در کانادا

آیا پناهندگان کانادا تحت کفالت مالی قرار می‌گیرند؟

افراد بسیار زیادی هستند که به دلایل مختلف مجبور می‌شوند تا کشور خود را ترک کنند و به کشور دیگری پناهنده شوند. این افراد معمولاً به دلیل جنگ‌های داخلی یا مسائل حقوق بشری ممکن است که تصمیم به چنین کاری بگیرند. اما شرایط برای آن‌ها به قدری سخت می‌شود که گاهاً مشاهده می‌شود که این افراد در این راه جان خود را از دست می‌دهند. پس استفاده کردن از این روش بسیار خطرناک است و نباید از آن برای مهاجرت به کانادا استفاده کرد. اما آنچه که مشخص است یکی از روش‌های مهاجرتی همین مهاجرت به کانادا از طریق سازمان ملل است که بسیاری از افراد از آن می‌توانند استفاده کنند.

اما گروه‌ها و موسسه‌های خیریه ای وجود دارند که زمانی؛ پناهندگان توسط دولت کانادا پذیرفته می‌شوند و شرایط آن‌ها تایید می‌شود، از نظر مالی آن‌ها را تحت کفالت خود قرار می‌دهند. اما لازم به ذکر است که این دوره‌ها موقتی بوده و پس از آن فرد باید خود توانایی اشتغال در زمینه متفاوتی را داشته باشد تا بتواند از این طریق تمامی‌ مخارج خود را تامین کند. در صورتی که فرد نتواند چنین کاری انجام دهد دیپورت می‌شود.

حتما بخوانید: اپلای تحصیلی با مدرک دانشگاه آزاد

در زیر ما به انواع کفالت مالی که پناهندگان می‌توانند از آن استفاده کنند، اشاره می‌کنیم که با بررسی تمامی‌ این شرایط به همه مباحث موجود در مورد پناهندگی مسلط می‌شوید.

انواع کفالت مالی برای پناهندگان کانادا

مدت زمان تحت کفالت قرار گرفتن در کشور کانادا برای هر فردی می‌تواند متفاوت باشد و برخی از افراد به مدت یک سال تحت کفالت قرار می‌گیرند و فرد دیگری ممکن است که مدت زمان طولانی‌تری را تجربه کند. اما در کل انواع کفالت مالی در کشور کانادا را می‌توان به روش‌های زیر تقسیم کرد.

  • کفالت خصوصی پناهندگان
  • گروه‌های پنج نفری
  • کفالت‌های سازمانی
  • کفالت توسط گروه‌های کمک
چرا پناهندگی توصیه نمی‌شود؟

چرا پناهندگی توصیه نمی‌شود؟

بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‌شوند که چرا هیچ موسسه مهاجرتی استفاده کردن از روش پناهندگی را توصیه نمی‌کند؟ پاسخ بسیار ساده است، چرا که استفاده کردن از این روش خطرات بسیاری زیادی را برای افراد به همراه دارد و اینکه سختی‌هایی که این فرد باید در این راه تحمل کند، بسیار زیاد است. در سمت دیگر زمانی که روش‌های بهتری برای اینکار وجود دارد چرا باید از روش‌های سخت تر استفاده کرد؟

به طور مثال هر کدام از افراد شرایط مختلفی را دارند که می‌توانند با استفاده از آن مهاجرت به کانادا را انجام دهند. شخصی که از طریق تحصیل قصد دارد تا به این کشور مهاجرت کند می‌تواند با ارائه مدارک تحصیلی خود و ارسال درخواست برای دانشگاه‌های این کشور، مهاجرت تحصیلی به کانادا را انجام دهد. همچنین ما در مقالات مختلفی در مورد این موضوع صحبت کردیم که افراد چگونه می‌توانند به سادگی و با ارزان‌ترین روش مهاجرت به کانادا را انجام دهند. هر فردی می‌تواند واجد شرایط باشد تا به این کشور مهاجرت ‌کند.

موسسه مهاجرتی افق ویزا

ما در موسسه مهاجرتی افق ویزا هیچ گونه خدماتی در زمینه پناهندگی ارائه نمی‌کنیم و همواره به افراد توصیه می‌کنیم تا از روش‌های قانونی و ساده تری برای مهاجرت به کانادا استفاده کنند. تمامی‌ افراد می‌توانند با استفاده از مشاوره رایگانی که ما در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم به صورت اختصاصی با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشند تا تمامی‌ راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

مشاوره تخصصی مهاجرت
زمان شما ارزشمند است فرصت را از دست ندهید
نگران قوانین پیچیده مهاجرت نباشید، وکلای با‌تجربه ما در این مسیر همراه شما هستند

جمع بندی

در این مقاله به طور کامل در مورد مهاجرت به کانادا از طریق سازمان ملل صحبت کردیم و تمامی‌ مضرات استفاده از این روش را در اختیارتان قرار دادیم. حال این تصمیم‌گیری به خود فرد بستگی دارد که از این روش استفاده کند یا خیر. اما اگر با مجموعه ما ارتباط بگیرید بدون شک راهکارهای قانونی و ساده تری را در اختیارتان قرار می‌دهیم که بتوانید مهاجرت به کانادا را تجربه کنید. استفاده کردن از این روش خطرات بسیار زیادی دارد که به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

شرایط پناهندگی در کانادا برای متقاضیان به چه صورت است و شخص باید چه پارامترهایی را داشته باشد؟

در کل می‌توان اینگونه گفت اشخاصی که از طریق‌های مختلفی جانشان در کشور خود در خطر باشد، می‌توانند برای ارائه درخواست پناهندگی کانادا اقدام کنند و در صورتی که این کشور این افراد را واجد شرایط تشخیص دهد، اقامت کشور کانادا را به آن‌ها تخصیص می‌دهد.

آیا مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی را می‌توان به عنوان مسیر درستی معرفی کرد؟

خیر، این روش به هیچ وجه نمی‌تواند گزینه مناسبی برای فرد باشد. در بسیاری از موقع دیده می‌شود که افراد با استفاده از روش‌های دیگری می‌توانند این اقامت را به دست آورند و نیازی به استفاده از چنین روش‌های پر ریسک و خطرناکی نیست.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 4 / 5. تعداد رای‌ها: 5

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان