خانه » مقالات » تحصیل در رشته حقوق در کانادا

تحصیل در رشته حقوق در کانادا

erfan keyvan بدون نظر مقالات
4
(3)
تحصیل در رشته حقوق در کانادا
3.7/5 - (3 امتیاز)

تحصیل در هر رشته‌ای در هر کشوری شرایط مختص به خود را دارد. این شرایط به اینکه قصد دارید در چه رشته‌ای و در چه کشوری به ادامه تحصیل و یا شروع تحصیل بپردازید بستگی دارد. برای تحصیل در رشته حقوق در کانادا لازم است تا در این مورد جزئیاتی را مدنظر داشته و براساس آن اقدام به طی باقی مراحل نمایید.

در این مقاله از وب‌سایت موسسه مهاجرتی افق ویزا به شرح و بررسی تمام موارد مرتبط با این امر می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

رشته حقوق در کانادا

در صورت دریافت پذیرش برای تحصیل در رشته حقوق در کانادا، متقاضی این امکان را دارد را در رشته‌ها و شاخه‌های مرتبط مانند حقوق بین‌الملل، حقوق مالکیت معنوی، حقوق علت و معلول، حقوق محیط زیست و یا حقوق تجارت به تحصیل مشغول شود.

باید بدانید که کشور کانادا دانشکده‌های حقوقی معتبر و متعددی را دارد.

اقدام به مهاجرت تحصیلی کانادا در رشته‌ی حقوق زمینه‌ای را برای تمامی دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌نماید. از جمله آن می‌توان به تسلط قوی بر سیستم حقوقی و ایجاد فرصت مناسب برای دانشجو به جهت تسلط و تجهیز خود به زبان انگلیسی در محیطی انگلیسی زبان اشاره داشت.

حتما بخوانید: مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

نکته‌ی دیگر هم در رابطه با مهارتی است که دانشجویان و متقاضیان تحصیل در این رشته به دست می‌آورند. مهارت‌هایی از قبیل تفکر انتقادی، مهارت ارتباطی گسترده و قدرت پاسخ‌دهی سریع و …

شرایط تحصیل در رشته حقوق در کانادا

متقاضیان بسیاری برای امر مهاجرت خود به کشور کانادا و یا کشورهای دیگر اقدام به مهاجرت تحصیلی می‌نمایند. بنابراین می‌توان گفت این مسیر طرفداران خود را برای هموار کردن راه مهاجرت دارد.

در بررسی شرایط تحصیل در رشته حقوق در کانادا باید توجه داشت که کانادا کشوری بزرگ با دانشگاه‌هایی برتر است. با توجه به این موضوع توجه بسیاری از افراد به سمت این کشور به عنوان مقصدی برای مهاجرت جلب می‌گردد.

همچنین با تحصیل در این کشور در رشته‌ی موردنظر می‌توان اینده شغلی خود را به خوبی تضمین نمود. همانند سایر رشته‌های موجود برای تحصیل سیستم منحصربفردی در کانادا برای رشته حقوق نیز وجود دارد. تحصیل در رشته حقوق در کانادا که به طور معمول از مقطع لیسانس آغاز می‌شود داشتن مدرک دیپلم دبیرستان را می‌طلبد. البته متقاضیانی هستند که قبل از اینکه به رشته‌ی حقوق ورود کنند در دوره‌ی کارشناسی رشته‌ی دیگری را مورد مطالعه و یادگیری قرار داده‌اند.

شرایط تحصیل در رشته حقوق در کانادا

برای متقاضیان تحصیل در رشته حقوق در کانادا لازم است تا برای ورود به دانشگاه‌ حقوق مورد نظر حتما در آزمون ورودی دانشکده‌های حقوق که با نام ال‌ست (LSAT) از آن یاد می‌شود شرکت کرد و در آن پذیرفته شوند.

به منظور قبولی در آزمون ال‌ست (LSAT) معمولا لازم است تا نمره‌ی 150 به بالا کسب نمایید. این آزمون چندین مرتبه در طی یک سال برگزار می‌گردد. بر اساس نتیجه‌ای که از آن به دست آمده و همچنین معدلی که در مقطع کارشناسی توسط متقاضی کسب شده است امکان تحصیل در یکی از دانشکده‌های حقوق در کشور کانادا وجود دارد. همچنین دانشجو می‌تواند در صورت لزوم به تحصیل در مقاطع بالاتر این رشته نیز بپردازد.

این مطلب نیز قابل توجه است که هریک از دانشکده‌های حقوق در کانادا مدارک متفاوتی را برای پذیرش از دانشجویان و متقاضیان می‌خواهند. در این میان مدارکی اعم از کارنامه و ریز نمرات مربوط به مقطع قبلی، نمره کسب شده از آزمون ال‌ست (LSAT)، مدرک زبان آیلتس و یا تافل و انگیزه‌نامه‌ی تحصیلی در تمامی انواع مدارک مورد نیاز، از متقاضی طلب می‌شود و در همه دانشکده‌ها یکسان است.

نکته‌ی بعدی در رابطه با آزمون ال‌ست (LSAT) است. افراد می‌توانند چندین مرتبه در آزمون ال‌ست شرکت کنند. محتوای این آزمون به هیچ عنوان با سطح علمی متقاضی در مورد دانش حقوقی مرتبط نیست.

حتما بخوانید: همه چیز درباره آزمون gre

اگر بخواهید در مورد این آزمون بیشتر بدانید می‌توان گفت که آزمون ال‌ست شامل سوالات چند گزینه‌ای است. هدف از این آزمون مورد بررسی قرار دادن مهارت خواندن، تحلیل و همچنین منطق دانشجو است. در بخش دیگر این آزمون نیز باید متنی نوشته شود که می‌توان آن را مانند متن‌های مربوط یه بخش رایتینگ آزمون‌های زبان دانست.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در رشته حقوق در کانادا

برای مهاجرت به کانادا و تحصیل در رشته حقوق، مانند سایر رشته‌های دیگر لازم است تا مدارکی را تهیه و در دست داشته باشید. ابتدا شرحی از آن را ذکر و در ادامه به بررسی مدارک لازم برای هر مقطع تحصیلی به صورت جداگانه می‌پردازیم. اولین مدرک موردنیاز مربوط به گواهی قبولی در آزمون دو مرحله‌ای ال‌ست (LSAT) است.

سایر مدارک مورد نیاز نیز به شرح زیر می‌باشند:

  • گواهی مبنی بر سوابق تحصیلی مقاطع قبلی
  • توصیه نامه
  • مدرک زبان IELTS
  • رزومه
  • نمونه کارهایی مانند مقالات منتشر شده توسط متقاضی و یا سایر موارد مشابه آن
مدارک لازم برای اخذ پذیرش در رشته حقوق در کانادا

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در رشته حقوق در کانادا (مقطع کارشناسی)

  • مدرک لیسانس (این مدرک می‌تواند از هر رشته‌ی دیگری جز حقوق نیز باشد)
  • معدل مقطع پیش‌دانشگاهی که لازم است حداقل 14 باشد
  • دریافت نمره قبولی در آزمون مربوط به دانشکده‌‌‌های حقوق (LSAT)

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در رشته حقوق در کانادا (مقطع کارشناسی ارشد)

  • معدل مقطع کارشناسی که لازم است حداقل 16 باشد
  • مدرک زبان آیلتس آکادمیک (حداقل نمره 6.5 برای مهارت‌‌های خواندن، صحبت کردن و گوش دادن و نمره 7 برای مهارت نوشتاری)

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در رشته حقوق در کانادا (مقطع دکتری)

  • داشتن مدرک کارشناسی ارشد حقوق و یا LLM (LLM یا Latin Legume Magister به معنی مدرک تحصیلات تکمیلی برای افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق و یا مدارک حرفه‌ای حقوق و یا مدرک کارشناسی در رشته‌ای مرتبط با آن دارند هستند، امکان دریافت دارند.)
  • تسلط به زبان انگلیسی و مدرک آیلتس آکادمیک با نمره 7
  • ارائه پروپوزال
  • انگیزه‌نامه تحصیلی
  • توصیه‌نامه تحصیلی

مراحل وکیل شدن در کشور کانادا

در طی فرآیند تبدیل شدن به یک وکیل پس از تحصیل در رشته حقوق در کانادا لازم است تا مراحلی را که در ادامه ذکر می‌گردد را طی نمایید:

  • گذراندن 2 سال تحصیل دانشگاهی بعد از مقطع دبیرستان (می‌توانید در هر رشته‌ای بدون محدودیت تحصیل نمایید)
  • طی کردن دوره کارشناسی حقوق در کشور کانادا
  • عضویت در یکی از BARها (دادگستری)
  • توجه به قوانین هر استان و عضویت در کانون وکلا بر اساس آن (لازم است در حدود 1 سال برای عضویت در کانون وکلا دوباره تحصیل نمایید و مستقیم زیر نظر یک وکیل کار نمایید)

حال می‌توانید برای موسسات حقوقی درخواست ارسال کرده و بر اساس شرایط و سوابق خود در آن‌جا استخدام شوید و یا موسسه حقوق خود را راه‌اندازی نمایید.

مراحل وکیل شدن در کشور کانادا

هزینه تحصیل در رشته حقوق در کانادا

مبالغ مربوط به هزینه‌ در امر مهاجرت و توجه به آن امری است که تمامی متقاضیان نسبت به آن دغدغه دارند و این حساسیت نیز برای تصمیم‌گیری و بررسی شرایط بسیار تعیین کننده است. در مورد هزینه‌های تحصیل در رشته حقوق در کانادا هم این مسئله صادق است و متقاضی لازم است تا جزئیاتی از آن را دانسته و مورد بررسی قرار دهد.

هزینه‌‌های مربوط به این مورد به شهر مقصد و دانشگاه موردنظر مرتبط می‌شود متفاوت از یکدیگر است. به طور معمول دانشکده‌هایی که شناخته شده هستند و در شهرهای بزرگ‌تری هم واقع شده‌اند هزینه‌ی بیشتری را دریافت می‌کنند. در ادامه جزئیاتی از این هزینه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

حتما بخوانید: هزینه های مهاجرت به کانادا

شهریه رشته حقوق در کانادا

همانطور که گفته شد رقم شهریه برای تحصیل در رشته حقوق در کانادا به دانشگاه و شهر محل تحصیل ربط داشته و بر اساس آن متفاوت است. اگر بخواهیم این هزینه را به صورت میانگین در نظر بگیریم می‌توان گفت میزان آن در حدود 8.000 تا 36.000 دلار بیان شده است.

برای دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته حقوق نیز تخفیفاتی نیز درنظر گرفته خواهد شد. درمورد نحوه محاسبه‌ی این هزینه هم می‌توان به مورد زیر اشاره کرد: مثلا اگر فردی قصد داشته باشد تا در مقطع لیسانس در رشته حقوق در کانادا به تحصیل بپردازد لازم است در حدود 30.000 دلار پرداخت نماید. این مبلغ برای فردی که بخواهد فقط مدرک سابق خود را معادل‌سازی نماید در حدود 40.000 دلار می‌باشد.

هزینه‌ی مربوط به زندگی دانشجوی رشته حقوق در کانادا

این هزینه نیز با توجه به شهر با ایالتی که دانشجو در آن ساکن می‌شود متفاوت از هم می‌باشد مثلا دانشجویی که دانشگاهی در شهر تورنتو را برای تحصیل در نظر دارد باید بداند به این دلیل که تورنتو از گران‌ترین شهرهای کشور کانادا است پس هزینه‌های روزمره‌ی بیشتری را می طلبد.

به طور کلی اگر بخواهیم هزینه اقامت دانشجو در این کشور را درنظر نگیریم می‌توانیم هزینه زندگی دانشجوی رشته حقوق در کانادا را رقمی بین 1.000 تا 1.500 دلار در ماه درنظر بگیریم.

هزینه ی مربوط به زندگی دانشجوی رشته حقوق در کانادا

بورسیه تحصیلی رشته حقوق در کانادا

تحصیل رایگان در رشته‌ی موردعلاقه در کشور کانادا رویایی است که ذهن متقاضیان بسیاری را در این مورد به خود مشغول کرده است. برای این منظور لازم است تا جستجوی گسترده‌ای در مورد فرصت‌های موجود در دانشکده‌‌های مختلف در کشور کانادا انجام دهید.

ددلاین‌‌های موجود برای هریک از موارد متناسب با شرایط خود را در نظر بگیرید و فایلی متناسب و درخور را قبل از رسیدن به ددلاین موردنظر خود ارسال نمایید. تلاش خود را بر این موضوع بگذارید تا نکات و موارد جدیدی را برای ارائه داشته باشید و بتوانید خود را نسبت به سایر داوطلبان دریافت بورسیه تحصیلی متمایز نشان دهید. دستورالعمل‌های موجود برای پذیرش را دقیقا مطالع کرده و اجرا نمایید. کاورلتری قوی و پرمحتوا بنویسید و سعی کنید در این مسیر واقع‌بینانه پیش بروید.

درمورد بورسیه‌ی تحصیلی برای تحصیل در رشته حقوق در کانادا باید درنظر داشته باشید که به هیچ عنوان این امکان وجود ندارد تا بتوانید به صورت کاملا رایگان در این رشته تحصیل نمایید. اگر شرایطی مطلوب در باب این موضوع را دارا باشید احتمالا بتوانید کمک هزینه‌ی تحصیل در رشته حقوق در کانادا را دریافت نمایید. این کمک هزینه هم در حدود 10 الی 20 درصد هزینهای است که باید پرداخت نمایید.

تنها مقطعی که می‌توان در آن اقدام به دریافت بورسیه تحصیلی کرد مربوط به مقطع دکترا است. لازمه‌ی دریافت آن نیز داشتن رزومه‌ای بسیار قوی، معدل عالی و بالا و نمره‌ی خوب در رابطه با دانش زبان است.

دانشگاه های برتر برای تحصیل در رشته حقوق در کانادا

برای اطلاع از نام دانشگاه‌های برتر به جهت تحصیل در رشته حقوق در کشور کانادا در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت. مطالبی که در ادامه در این مورد ذکر می‌شود بر اساس داده‌هایی است که توسط Education Rankings و کیفیت علمی دانشکده‌ها به دست آمده است.

برای تحصیل در رشته حقوق در کانادا سعی بر آن داشته باشد تا الویت شما انتخاب برترین‌ها باشد تا بستری برای موفقیت و یادگیری تخصصی هرچه بیشتر شما فراهم باشد. در ادامه تعدادی از این دانشگاه ها را نام برده و توضیح مختصری از هریک را ارائه می‌دهیم.

دانشگاه های برتر برای تحصیل در رشته حقوق در کانادا

دانشگاه تورنتو University of Toronto

این دانشگاه یکی از بزرگترین، مجهزترین و سطح بالاترین دانشگاه‌های موجود در دنیا است. مشهور بودن آن هم به قدری است که نیازی بر شرح آن نمی‌باشد.

از بهترین دانشکده‌های حقوق نیز می‌توان به دانشکده‌ی حقوق دانشگاه تورنتو اشاره داشت که البته شرایط پذیرشی سخت و دشوار را برای پذیرش دانشجویان خود دارا است. در دوره‌های مختلف تحصیلی می‌توان در این مرکز مشغول به تحصیل شد. میانگین نمره‌ی مربوط به آزمون LSAT برای پذیرش در دانشگاه تورنتو عدد 166 بوده و شهریه‌ای در حدود 36.000 دلار کانادا در هر سال را باید برای آن در نظر داشت.

دانشگاه مک گیل University of Ontario

دانشگاه مک گیل از مراکز معتبر برای تحصیل در کشور کانادا است اما آوازه‌ی کمی دارد. این دانشگاه در خیابان مرکزی مونترال واقع شده است. دانشکده‌ی حقوق دانشگاه مک گیل جزو قدیمی‌ترین دانشکده‌های حقوق کشور کانادا است.

تعداد زیادی از نخست‌وزیران و قضات کشور کانادا نیز از فارغ‌التحصیلان این مرکز می‌باشند. در مقاطع تحصیلی گوناگون از کارشناسی تا دکترا، دانشجو می‌پذیرد و برای پذیرش در آن به میانگین نمره‌ی 152 از آزمون LSAT لازم است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا University of British Columbia

بریتیش کلمبیا از جمله مراکزی است که می‌توان به شکلی مقرون به صرفه در آن به تحصیل پرداخت. این مرکز تحصیلی در کشور کانادا و واقع در شهر ونکوور است و می‌توان با پرداخت شهریه‌ای معقول به خصوص برای دانشجویان غیربومی به تحصیل در آن مشغول شد.

دانشکده حقوق این دانشگاه با استادانی تمام وقت و برجسته در تخصص‌های گوناگون مشغول به فعالیت است. در طی سالیان گذشته نیز مدرسه حقوق الارد واقع در دانشگاه بریتیش کلمبیا افراد تاثیرگذار و سرشناسی در این زمینه تربیت شده‌اند. میانگین نمره LSAT برای پذیرش در این مرکز 166 می‌باشد.

دانشگاه یورک کانادا York University

یکی از مراکز پیشرفته تحصیلی در کشور کانادا، دانشگاه یورک می‌باشد. دانشکده حقوق آن در شهر تورنتو قرار دارد . اعتبار مدرک صادر شده از دانشگاه یورک بین‌المللی بوده و فارغ‌التحصیلان از این دانشگاه امکان فعالیت در دولت و یا نهادهای دولتی، بنگاه‌های تجاری و سایر مراکز غیردولتی را خواهند داشت.

برای پذیرش در دانشگاه یورک لازم است تا میانگین نمره‌ی LSAT 165 باشد و هزینه‌ای در حدود 26.000 دلار کانادا را برای هر سال تحصیلی به طور میانگین در نظر داشت.

کسب اقامت دائم پس از تحصیل در رشته حقوق در کانادا

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توان برای دریافت اقامت دائم کانادا از آن استفاده کرد اقدام به دریافت ویزا و اقامت از طریق تحصیل در این کشور است. افراد بسیاری با ادامه دادن تحصیلات خود در کشور کانادا و دریافت مدرک و سپس فارغ‌التحصیلی نسبت به دریافت اقامت دائم از این طریق اقدام می‌نمایند.

برای این منظور نیز برنامه‌هایی وجود دارد که دانشجویان و متقاضیان بین المللی می‌توانند از آن‌ها با توجه به شرایط خود استفاده نمایند. همچنین لازم به ذکر است که بدانید در چند سال اخیر این برنامه‌ها و امکان دریافت اقامت و یا گذران زندگی در حین تحصیل (اجازه‌ی کار و کسب درآمد) برای مهاجرین بسیار آسان‌تر شده است.

کسب اقامت دائم پس از تحصیل در رشته حقوق در کانادا

به طور کلی هر دانشجویی که برای تحصیل در مراکز تحصیلی کشور کانادا پذیرفته شود تا بعد از پایان زمان تحصیل خود می تواند به مدت زمان تحصیل خود اجازه کار باز دریافت کند. پس از پایان این مدت زمان دانشجو این امکان را دارد تا در دوره‌های آموزشی و یا تکمیلی دیگر نیز شرکت نماید و یا با توجه به رشته تحصیلی به دنبال کار بگردد.

اگر قصد دانشجو بر ماندن و دریافت اقامت کشور کانادا باشد بهترین راه یافتن شغلی مناسب و مرتبط با رشته‌ی تحصیلی برای وی می‌باشد. به همین جهت بعد از پایان دوره تحصیلی می‌تواند فرصتی مناسب برای یافتن شغل مناسب و مرتبط و امضای قرارداد همکاری باشد. امضای قرداد کاری هم امکان دریافت ویزا و اقامت کاری یا به عبارت دیگر Work permit را دارد.

حتما بخوانید: اقامت دائم کانادا یا PR

پس از این اگر فرد بتواند به در مدت زمان حدود 3 تا 3.5 سال در این کشور به تحصیل و سپس کار مشغول شود، می‌تواند برای دریافت اقامت دائم نیز اقدام نماید. در این صورت در صورت 100 روز اقامت و حضور در کانادا، پاسپورت این کشور که به منزله‌ی شهروندی کانادا می‌باشد توسط فرد متقاضی امکان درخواست و دریافت دارد.

موقعیت شغلی برای فارغ‌التحصیلان رشته حقوق در کانادا

دانشجوی رشته حقوق در کشور کانادا بعد از طی مراحل تکمیلی تحصیلات خود در این کشور و دریافت مدرک و فارغ‌التحصیل شدن می‌تواند فرصتی برای انتصاب در شرکت‌های حقوقی را داشته باشد.

تحصیل در رشته‌ی حقوق در دانشگاه‌های معتبر و صاحب نام کشور کانادا این امکان را برای دانشجو فراهم می‌آورد که از دانشی جامع و کامل نسبت به اعمالات قانونی و سنت‌های حقوقی این کشور برخوردار گردد. این مورد از آن جهت مورد استقبال و مفید واقع شده است که کشور کانادا تنوع فرهنگی بالایی را داراست و بنابر همین امر باعث شده تا موسسات آموزشی فراوانی در آن موجود باشد.

البته باید خاطر نشان کرد که دریافت مجوزهای شغلی برای کسب و کارها و شاخه‌هایی که با مردم، سلامت و یا اموال آن‌ها در ارتباط است گرفتن مجوزهایی را شامل می‌شود.

موقعیت شغلی برای فارغ‌التحصیلان رشته حقوق در کانادا

در ارتباط با رشته حقوق و شغل وکالت نیز این موضوع صادق است. پس لازم است در کانون وکلای شهر محل اقامت خود عضو شوید تا امکان نظارت بر اعمال شما وجود داشته باشد. درمورد مرتبه‌ی کاری در رشته حقوق هم می‌توانید از مراحل پایین یعنی به عنوان کارآموز شروع کرده و تا شراکت و یا تاسیس دفتر وکالت ادامه دهید.

عناوین شغلی حقوق در کانادا را می‌توان تحت عناوین زیر نام برد:

  • دانشجوی کارآموز حقوق
  • دادستان
  • مشاور قانونی
  • مشاور حقوقی
  • وکیل
  • مشاور شرکتی
  • وکیل سلطنتی
  • شریک حقوقی
  • دفتر اسناد رسمی
  • وکیل دادگستری

در رابطه با بازار کار رشته حقوق هم می‌توان گفت متوسط حقوق برای وکلا در این کشور به طور سالانه در حدود 85.000 تا 88.000 می‌باشد. قوانینی هم که درمورد این شغل وجود دارند در اکثر ایالات مشابه هستند.

در آخر

تحصیل در رشته حقوق و اشتغال در این رشته در کشور کانادا در چندین سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است. به همین منظور اگر از دوست‌داران و علاقه‌مندان تحصیل در رشته حقوق در کانادا هستید و قصد دارید در ادامه آن اقدام به دریافت اقامت این کشور نمایید، باید بدانید راهی مناسب را برگزیده‌اید.

توجه داشته باشید که در مسیر اقدام به دریافت مجوزهای تحصیل در رشته حقوق در کانادا دانستن نکات و مواردی لازم است که با مشورت و طی این پروسه در کنار کارشناسان و افراد مطلع در این حوزه مسیر شما هموارتر خواهد بود. موسسه مهاجرتی افق ویزا در طی این مسیر تا رسیدن به مقصد، همراهی مطمئن برای شما خواهد بود.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 4 / 5. تعداد رای‌ها: 3

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان