خانه » مقالات » راهنمای جامع آزمون GRE در سال 2022

راهنمای جامع آزمون GRE در سال 2022

erfan keyvan بدون نظر مقالات مهاجرت تحصیلی مهاجرت خانوادگی
4.7
(3)
همه چیز درباره آزمون gre
3/5 - (2 امتیاز)

دانشگاه‌‌‌ها و موسسات عالی آموزشی در کشورهای برتر دنیا در جهت اعطای پذیرش و جذب دانشجویان شرایط و مدارکی را خواستار می‌شوند. از جمله مدارکی که در تمامی فرم‌های درخواست اخذ و پذیرش روشهای مهاجرتی لازم است ارائه شود، می‌توان به مدارک زبان اشاره داشت. یکی از این مدارک مربوط به آزمون GRE است که توسط دانشگاه‌های آمریکا، کانادا و برخی دیگر از دانشگاه‌های معتبر در مقاطع بالا برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و امریکا درخواست می‌شود.

برای آشنایی با تمامی موارد مرتبط با آزمون GRE و چگونگی شرکت در این آزمون و سایر نکات در این مقاله از وب‌سایت افق ویزا، با ما همراه باشید.

آزمون GRE چیست؟

آزمون GRE که مخفف عبارت (Graduate Record Examinations) آزمونی است با رویکرد سنجش میزان توانایی فرد درمورد اطلاعات تحصیلی او می‌باشد. مرکز این آزمون در کشور آمریکا قرار دارد و سالانه با کمک نهاد غیرانتفاعی ETS (Educational Testing Service) برگزار می‌گردد. در سراسر دنیا نیز بیشتر از هزاران مرکز آزمون GRE وجود دارد. سالانه بر تعداد متقاضیان شرکت در این آزمون نیز افزوده می‌شود.

این آزمون بین‌المللی بوده و در حوزه‌ی سنجش توانایی و منطق تحلیلی فرد به کار می‌رود. افرادی که مایل به دریافت مدارک تخصصی در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکترا از دانشگا‌ه‌های مشهور دنیا هستند در این آزمون شرکت می‌کنند.

از جمله این مراکز می‌توان به دانشگاه‌های آمریکای شمالی، کانادا، اروپا، انگلیس، سنگاپور و… اشاره داشت. مدرک مرتبط با این آزمون از جمله معتبرترین مدارک تحصیلی در دنیا می‌باشد. در این آزمون سه موضوع مهارتی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این موضوعات عبارتند از:

  • محاسبات ریاضی
  • درک مطلب
  • مقاله‌نویسی

همچنین از لحاظ سطح آزمون نیز از جمله آزمون‌های سخت به زبان انگلیسی است.

انواع آزمون gre

انواع آزمون GRE

آزمون GRE به در دو نوع برگزار می‌گردد.

  • GRE General
  • GRE Subject

تفاوت این دو نوع آزمون در نوع برگزاری و محتوایی است که مورد بررسی و سنجش قرار می‌گیرد. در ادامه جزئیاتی از هریک از انواع این آزمون را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

حتما بخوانید: آزمون TEF کانادا چیست؟

آزمون جی آر ای جنرال (GRE General)

آزمون جی آر ای جنرال در دو نوع کامپیوتری و کاغذی برگزار می‌گردد. در ایران در بیشتر مراکز مرتبط با این آزمون آن را به صورت کامپیوتری برگزار می‌نمایند. در ادامه هریک از انواع آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آزمون GRE General کامپیوتری دارای سه بخش متفاوت است. ممکن است بر اساس رشته و یا دانشگاه مورد نظر نیز تعداد این بخش‌ها به 4 یا 5 نیز تغییر کند. وابسته به اینکه این آزمون کاغذی است یا کامپیوتری تعداد سوالات و البته زمان پاسخگویی به سوالات آن متفاوت می‌باشد.

بخش اول | نگارش تحلیلی (Analytical Writing Assessment)

آزمون کاغذی:

این بخش در آزمون کاغذی خود به 2 بخش تقسیم می‌شود. زمان درنظر گرفته شده برای پاسخگویی به این سوالات 60 دقیقه می‌باشد.

آزمون کامپیوتری:

شرکت کننده در این بخش به مدت 60 دقیقه برای پاسخگویی به 2 سوال زمان دارد. نمره‌ی این بخش از آزمون 6 می‌باشد.

بخش دوم | لغت و درک مطلب (Verbal Reasoning)

آزمون کاغذی:

لغت و درک مطلب نیز در 2 بخش مورد سوال قرار می‌گیرد و 50 سوال در این بخش مطرح می‌شود. برای پاسخگویی به این سوالات 70 دقیقه زمان درنظر گرفته شده است.

آزمون کامپیوتری:

40 سوال در این بخش از آزمون کامپیوتری GRE مطرح می‌شود. این سوالات به صورت 2 مجموعه‌ی 20تایی هستند. مدت زمان پاسخگویی به این سوالات 30 دقیقه در هر بخش و مجموعا 60 دقیقه است. از این بخش می‌توان بین 130 تا 170 نمره کسب کرد.

بخش سوم | استدلال ریاضی (Quantitative Reasoning)

آزمون کاغذی:

استدلال ریاضی در آزمون GRE در دو بخش با 50 سوال مطرح می‌شود. مدت زمانی که شرکت کننده برای پاسخگویی به اسن سوالات در اختیار دارد 80 دقیقه می‌باشد.

آزمون کامپیوتری:

این بخش از آزمون GRE از خاص‌ترین بخش‌های آن است. 40 سوال در این بخش مطرح می‌شود که دو مجموعه‌ی 20 سوالی را شامل می‌شود. برای پاسخگویی به این سوالات نیز 70 دقیقه زمان در اختیار شرکت کننده است. در این بخش نیز 130 تا 170 نمره قابل کسب می‌باشد.

در مجموع با توجه به آنچه که گفته شد آزمون GRE General در نوع کاغذی 3 ساعت و 45 دقیقه و در نوع کامپیوتری 3 ساعت و 30 دقیقه‌ای می‌باشد.

آزمون جی آر ای سابجکت (GRE Subject)

در این بخش دانش زبانی متقاضی درمورد مفاهیم و موضوعات آکادمیک مورد سوال قرار می‌گیرد. نمره‌ای که برای این آزمون در نظر گرفته شده است بین 200 تا 990 نمره می‌باشد. این نکته را هم درنظر داشته باشید که آزمون GRE Subject فقط به صورت کاغذی برگزار می‌شود.

GRE Subject در زمینه‌های دیگری برگزار می‌گردد. این موارد عبارت‌اند از:

  • زیست‌شناسی
  • ادبیات
  • ریاضیات
  • شیمی
  • فیزیک
  • روانشناسی

به بررسی جزوئیات هریک از این موارد می‌پردازیم.

زیست شناسی:

سوالات زیست شناسی 190 عدد بوده و 5 گزینه‌ای می‌باشد. این سوالات در زمینه‌ی زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، اکولوژی، تکامل و زیست‌شناسی اندام مطرح می‌شوند.

تست شیمی در آزمون gre

شیمی:

130 سوال شیمی چند گزینه‌ای مطرح شده و با توجه به گرایشات مختلف شیمی این سوالات مرتبط هستند.

ادبیات:

سوالات ادبیات این آزمون 230 عدد است. این سوالات در زمینه‌ی شعر، مقاله، بیوگرافی، رمان، داستان کوتاه و … مطرح می‌شود.

ریاضیات:

66 سوال چند گزینه‌ای در بخش ریاضیات مطرح می‌شود. این سوالات در زمینه‌ی محاسبات و کاربردهای آن می‌باشد.

فیزیک:

سوالات و بخش فیزیک 100 سوال 5 گزینه‌ای است. این سوالات در زمینه‌ی الکترومغناطیس، مکانیک کلاسیک، مکانیک کوانتوم، فیزیک اتمی و… مطرح می‌شود. سوالات فیزیک این آزمون به صورت نموداری، گراف، داده و توصیفات آزمایشگاهی است.

شرایط شرکت در آزمون GRE

قبل از آن که نسبت به ثبت نام و ایجاد آمادگی برای شرکت در این آزمون اقدام نمایید لازم است از شرایط و قوانینی که نسبت به این آزمون حاکم است مطلع باشید. شرکت در آزمون جی‌آر‌ای برای افراد با شرایط سنی بالای 21 سال که مدرک کارشناسی خود را اخذ نموده‌اند قابل انجام است. برای شرکت در این آزمون باید حتما نسخه اصلی پاسپورت را با خود داشته باشید. نسخه کپی آن به هیچ عنوان قابل قبول نخواهد بود.

حتما در زمان تعیین شده برای شرکت در آزمون جی‌آ‌ر‌ای به محل مورد نظر مراجعه نمایید. در صورت تاخیر و بسته شدن درب حوزه‌ی امتحانی به هیچ عنوان امکان ورود نخواهید داشت. این در حالی است که مبلغی که پرداخت کرده‌اید هم به شما بازگردانده نخواهد شد. مانند بیشتر آزمون‌ها همراه داشتن برخی از وسایل در این آزمون برای شرکت‌کنندگان ممنوع می‌باشد. این وسایل عبارتند از: ساعت مچی، دیکشنری، خوراکی، هایلایتر، لاک غلط‌ گیر، مدادرنگی.

حتما بخوانید: نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا

برای خروج از محل برگزاری حتما لازم است کسب اجازه نمایید. در این صورت این مورد برای شما به عنوان تخلف محسوب می‌گردد. همچنین شرکت کننده در این آزمون این امکان را دارد تا نتیجه‌ی حاصل شده را به صورت همزمان برای 4 دانشگاه بدون اینکه پولی پرداخت کند، ارسال نماید.

محتویات آزمون GRE و سطح آن

افرادی که در جریان برگزاری این آزمون و متقاضی آن هستند بارها درمورد مشکل بودن آزمون GRE شنیده‌اند. این موارد بی‌اساس نبوده بنابراین بخشی از این موارد را با شما عزیزان درمیان می‌گذاریم.

آزمون GRE به دلایل زیر جزو آزمون‌های سخت محسوب می‌شود:

  • در بخش واژگان این آزمون بسیار سخت و چالشی است. در این بخش لغاتی پیچیده استفاده می‌شود پس لازم است دقت بسیاری در این مورد داشته باشید.
  • برای پاسخگویی به بخش ریاضیات لازم است تا اطلاعات بالایی در این مورد داشته باشید.
  • پاسخگویی به سوالات آزمون GRE نیازمند سنجش و آنالیزی دقیق است و نمی‌توان به راحتی به پاسخ صحیح دست یافت.

در بخش تحلیل نوشتاری دو متن مورد سوال قرار می‌گیرد. برای پاسخگویی به آن نیز باید دانش بالای نگارشی داشته و بر اصول آن واقف باشید. اگر در ایران برای شرکت در این آزمون اقدام کنید در اکثر مراکز این آزمون را به صورت کامپیوتری برگزار می‌کنند. بنابر این موضوع داشتن مهارت تست‌زنی برای پاسخگویی به این سوالات لازم است زیرا شما امکان نت برداری در این شکل از آزمون را نخواهید داشت.

نمره قبولی در آزمون gre

نمره قبولی آزمون GRE

برای اینکه بتوانید مدرک مرتبط با آزمون جی‌آر‌ای را دریافت نمایید لازم است از شرایط نمره‌دهی این آزمون نیز مطلع باشید. آزمون جی‌آر‌ای در مجموع دارای 340 نمره است.

اینکه دقیقا باید چه نمره‌ای را برای موفقیت در این آزمون مدنظر قرار دهید به دانشگاهی ربط دارد که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید. بنابراین لازم است معیارهای تمامی مراکز موردنظر خود را برای قبولی و پذیرش برطبق این آزمون برای موفقیت در آن باید یک میزان حداقلی از نمره را کسب نمایید. به طور کلی اگر نمره‌ای بیشتر از 155 برای هر بخش کسب نمایید یعنی امتیاز خوبی به دست آورده‌اید. درمورد بخش 6 نمره‌ای هم کسب نمره 4 به عنوان امتیازی عالی محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: همه چیز درباره اکسپرس اینتری کانادا

علت شرکت آزمون GRE

در شرایط مختلفی می‌توان از مدرک آزمون GRE استفاده کرد. این موارد می‌توانند وابسته به اینکه فرد متقاضی قصد انجام چه کاری را دارد، متفاوت باشد. به طور مثال اگر کسی قصد داشت تا در دانشگاه‌های کشورهایی نظیر آمریکا یا انگلیس در مقاطع عالی به ادامه تحصیل بپردازد لازم است تا نمره قبولی در این آزمون را به دست بیاورد.

شرکت در این آزمون و داشتن نمره قبولی از آن شما را به فردی حرفه‌ای و دارای اعتبار بالا تبدیل می‌کند. با شرکت در آزمون GRE و قبولی در این آزمون مشخص می‌شود که شما از مراتب بالایی از لحاظ سطح علمی برخوردار هستید. بنابراین در مقایسه با دیگران شانس بالاتری در پیدا کردن موقعیت‌های شغلی برتر دارید. نتیجه‌ی این آزمون می‌تواند بر مواردی همچون دریافت بورسیه و فاند نیز موثر باشد و برای شما به عنوان امتیازی مثبت تلقی شود.

تاریخ های برگزاری امتحان gre

زمان برگزاری آزمون GRE

آزمون GRE در بیشتر از 150 کشور و هزاران موسسه موردتایید و دارای اعتبار است. این آزمون ممکن است در هر زمانی از سال، براساس اینکه در کجا در حال برگزاری است، منعقد گردد. در برخی از کشورها تعداد دفعات برگزاری آزمون GRE به سه مرتبه در ماه هم ممکن است برسد. برای اینکه بتوانید اطلاعات دقیق‌تری از زمان برگزاری آزمون GRE به دست آورید بهتر است به سایت ETS به آدرس اینترنتی ets.org مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که آزمون GRE در نوع کاغذی خود به مراتب کمتر از نوع کامپیوتری آن برگزار می‌شود. پیش‌بینی شده است که نوع کاغذی آزمون GRE کم‌کم در حال حذف باشد. اما اگر تا قبل از این موضوع قصد شرکت در آزمون GRE به صورت کاغذی را دارید بهتر است بدانید این آزمون 3 مرتبه در طول یک سال برگزار می‌شود. زمان برگزاری این آزمون‌‌ نیز در ماه‌های آوریل، اکتبر و سپتامبر است.

مراتب شرکت در آزمون GRE به این صورت است که شما می‌توانید هر 21 روز یک مرتبه در این آزمون شرکت نمایید. البته توجه داشته باشید که حداکثر مرتبه‌ی شما در آزمون GRE در طی 1 سال 5 بار می‌باشد و حدی برای آن درنظر گرفته شده است.

هزینه آزمون GRE

برای ثبت نام در آزمون GRE باید مبلغ 205 دلار هزینه کنید. البته بازه‌ی زمانی ثبت‌نامی شما هم می تواند بر این مبلغ تاثیرگذار باشد. به این صورت که اگر از 1 هفته تا 4 روز قبل از زمان برگزاری آزمون اقدام به ثبت‌نام نمایید در حدود 230 دلار باید پرداخت نمایید.

حتما بخوانید: هزینه مهاجرت به کانادا چه قدر است؟

نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون GRE

همانطور که پیش‌تر اشاره شد برای ثبت نام و اطلاع از زمان و سایر موارد مرتبط با آزمون GRE باشد به وب‌سایت ETS مراجعه نمایید.

در قسمت GRE و از زیرمنوی For Test Takers به قسمت Register for the test وارد شوید.

با زدن گزینه‌ی Register Online وارد صفحه‌ی ثبت نام شوید.

اگر تا به حال وارد این وب‌سایت نشده و ثبت نام انجام نداده‌اید باید برای خود پروفایل کاربری بسازید. در غیر اینصورت حتی با داشتن اکانت‌های مربوط به TOFEL یا Praxis می‌توانید کار مرتبط با آزمون GRE را انجام دهید. فقط دقت داشته باشید که استفاده از این اکانت‌ها فقط جهت ورود شما به سیستم است. این بدین معناست که باید مراحل تکمیل و پر کردن پروفایل را حتما به انجام برسانید.

بعد از ثبت نام و تکمیل فرم‌های اولیه و تایید اطلاعات ورودی ایمیلی که حاوی اطلاعات کاربری است برای شما ارسال می‌شود.  حال نوبت به آن می‌رسد که نوع آزمون خود را مشخص نمایید. درمورد انواع آزمون GRE پیش‌تر در این مقاله توضیحات لازم ارائه شده است، اما باز هم به طور مختصر اشاره‌ای به آن‌ها خواهیم داشت. آزمون GRE General یک آزمون عمومی می‌باشد.

ارزش این آزمون برای همه دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلات عالی یکی نیست و هر دانشگاه مقدار متفاوتی از این امتیاز را مدنظر دارد. آزمون GRE Subject برای موارد بیشتری نسبت به آزمون جنرال کارایی دارد. درواقع از این آزمون برای دانشگا‌ه‌ها و موسساتی که رقابت بالاتری در آن‌ها در جریان است استفاده می‌شود. اگر نمره‌ی برخی از دروس شما پایین باشد با استفاده از امتیاز کسب شده در این آزمون این موارد می‌تواند به نوعی پوشش داده شود. برای شرکت در برخی از رشته‌ها و تحصیل در آن‌‌ها باید در آزمون GRE سابجکت امتیاز کسب کرد. این رشته‌ها عبارتند از: روانشناسی، شیمی، بیولوژی، ریاضی و …

چه کسانی می‌توانند در آزمون GRE شرکت نمایند؟

برای شرکت در آزمون GRE لازم است از یک سری شرایط برخوردار باشید که با هم مروری بر آن‌ها خواهیم داشت:

شرکت در این آزمون ملزم بر آن است که متقاضی دارای مدرک لیسانس باشد. در عین حال باید مدرکی که برای ورود متقاضیان برای مقاطع بالاتر درخواست می‌شود مدرک GRE باشد. هدف از شرکت در آزمون GRE سنجش سطح زبانی دانشجو نیست. اما لازم است برای شرکت در آن از سطح متوسط رو به بالا نسبت به زبان انگلیسی برخوردار باشید. اگر قصد اشتغال در امور مرتبط با شرکت‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی و ادامه تحصیل در کشورهای با زبان انگلیسی را داشته باشید هم می‌توانید در این آزمون شرکت نمایید.

مدت زمان اعتبار آزمون GRE

در رابطه با اعتبار آزمون جی‌آر‌ای باید بدانید که از زمان دریافت مدرک خود تا 5 سال آینده این مدرک دارای اعتبار است. بعد از به پایان رسیدن 5 سال لازم است تا مجدد در این آزمون شرکت نمایید. ممکن است در 5 سالی که این آزمون دارای اعتبار است بسیاری از شرایط و قوانین حاکم بر آن تغییر نماید. بنابراین شرکت کننده در این آزمون باید خود را با آخرین تغییرات ایجاد شده وفق دهد و مجدد در آزمون شرکت کرده و نمره قبولی را به دست بیاورد. همچنین با توجه به اینکه ممکن است دانش قبلی شما در طی 5 سال نزول پیدا کند پس باید مجدد نسبت به شرکت در این آزمون اقدام نمایید.

منابع و کتاب های آمادگی برای تست gre

منابع آزمون GRE

لازمه‌ی شرکت در هر آزمونی اطلاع از منابعی است که می‌توان با استفاده از آن دانش و اطلاعات مرتبط با آن آزمون را فرا گرفت تا به نمره و امتیازی قابل قبول دست یافت. در رابطه با آزمون جی‌آر‌ای هم می‌توان از منابعی که به صورت آنلاین در دسترس هستند استفاده کرد و هم از نمونه‌سوالاتی که در آزمون‌های قبلی مورد پرسش قرار گرفته‌اند.

از جمله منابع آنلاین در دسترس برای این آزمون هم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

Online GRE Strategy Session

شرکت در دوره‌های مربوط به این منبع رایگان است و به صورت جلسات 1 ساعت برگزار می‌گردد. ولی حتما لازم است مراحل ثبت نام خود را برای شرکت در این دوره‌های رایگان تکمیل نمایید.

GRE study guide

با استفاده از این منبع آنلاین می‌توانید به تمامی بخش‌هایی که در این آزمون مورد سوال قرار می‌گیرد دسترسی داشته و به خوبی با هریک از این بخش‌ها آشنا شوید.

Power prep II

این منبع به صورت یک نرم‌افزار در دسترس است. شما می‌توانید با استفاده از این منبع به تست‌‌هایی رایگان دسترسی داشته باشید. این تست‌ها از سازمان ETS و به صورت آزمون‌هایی شبیه سازی شده طراحی شده است.

حتما بخوانید: مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

همچنین در این نرم‌افزار این امکان را دارید تا به صورت زمان‌‌بندی شده هم در این آزمون‌ها‌ی شبیه‌سازی شده شرکت نمایید و استراتژی مرتبط با آن را برای موفقیت و کسب نتیجه مورد قبول به کار بگیرید. نمونه سوالات قبلی هم برای برخی از داوطلبان به عنوان منبعی مناسب به شمار می‌رود. به این منظور می‌توانید از مواردی که در ادامه معرفی می‌شود استفاده نمایید.

4 کتاب در این مورد موجود است که نمونه سوالاتی را در هر بخش در خود جای داده‌اند.

  • کتاب The Official Guide to The GRE Revised General Test که شامل سوالاتی شبیه‌سازی شده از آزمون جی آر ای است و توسط طراحان سوالات این آزمون گردآوری شده است.
  • کتاب Official GRE Quantitative Reasoning Practice Questions که سوالات موجود در آن مرتبط با بخش ریاضی آزمون جی‌آر‌ای است و مولف آن ETS می‌باشد.
  • کتاب Barron’s 6 GRE Practice Tests مربوط به نمونه سوالات بخش واژگان است.
  • کتاب Official GRE Verbal Reasoning Practice Questions هم توسط ETS جمع‌آوری شده است و سوالات موجود در آن با بخش درک مطلب و واژگان مرتبط است.

اعتراض به نمره آزمون gre

اعتراض به نتایج آزمون GRE

بعد از شرکت در آزمون جی‌آر‌ای و دریافت نتیجه‌ی حاصل شده از آن اگر از امتیاز به دست آمده رضایت نداشتید می‌توانید مجدد در این آزمون شرکت نمایید. همچنین در صورت داشتن دلایل منطقی اعلام اعتراض نسبت به نمره‌ی دریافتی نیز وجود دارد.

اگر قصد اعتراض نسبت به نتیجه‌ی آزمون جی‌آر‌ای راداشتید لازم است تا به سایت ETS مراجعه نمایید. در این سایت فرمی مرتبط برای این منظور وجود دارد که باید آن را تکمیل و پر نمایید. مدت زمانی که برای ارسال این فرم دارید 3 ماه از تاریخ برگزاری آزمون است. البته برای اعلام اعتراض نسبت به نتیجه‌ی آزمون جی آر ای لازم است هزینه‌ای را هم متقبل شوید. این هزینه برای بخش تحلیل نوشتاری در حدود 60 دلار و برای بخش‌های دیگر مبلغ دیگری است که جداگانه باید پرداخت شود.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که اعتراض به دو بخش واژگان و ریاضیات در صورتی مورد پذیرش است که آزمون جی‌آر‌ای را به صورت کاغذی به انجلام رسانده باشید. نتیجه‌ی اعتراض اعلام شده توسط شرکت کننده نسبت به نتیجه‌ی آزمون نیز حداکثر تا 1 ماه بعد مشخص و برای او ارسال خواهد شد.

کلام آخر

لازم است یادآور شویم که اگر قصد مهاجرت به کشور دیگر و اشتغال به تحصیل و یا کار را دارید با کسب مشورت از متخصصین و مشاورین مطلع از این موضوع کمک بگیرید و اطلاعات کامل از تمامی مدارک و شرایط لازم را کسب نمایید.

دقت داشته باشید که با توجه به مورد خود در آزمون‌هایی که لازم است شرکت نمایید و قبل از اقدام به ثبت نام تمام قوانین و مفاد موجود و مرتبط با آن آزمون را در نظر داشته باشید. همچنین بهتر است امر مهاجرت خود را با کمک وکلای متخصص و مشاورین موسسات مهاجرتی معتبر برای خود آسان، ممکن و تضمین شده کنید. موسسه مهاجرتی افق ویزا در مسیر مهاجرت شما، همراهی مطمئن تا رسیدن به مقصد مورد نظرتان خواهد بود.

چقدر برای آمادگی آزمون gre زمان لازم است؟

در مقایسه با آزمونهای دیگر مانند ACT و SAT آزمون کمی دشوارتر است ولی با تهیه منابع مناسب و آزمون های آزمایشی در کمتر از 6 ماه میتوانید به نمرهخ دلخواهتان در این آزمون برسید.

نمرات آزمون gre چقدر اعتبار دارد؟

اعتبار آزمون gre از تاریخ ژوئیه 2016 به بعد بطور کلی 5 سال است.

هزینه آزمون gre در سال 2022 چقدر است؟

هزینه آین آزمون در ترکیه 250 دلار است که بصورت اینترنتی و از طریق مرکز ETS دریافت می شود.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 4.7 / 5. تعداد رای‌ها: 3

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان