خانه » مقالات » مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

erfan keyvan بدون نظر مقالات
5
(1)
مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل
4/5 - (2 امتیاز)

کشور کانادا از جمله کشورهایی است که افراد تمایل دارند تا از طریق‌های مختلفی مهاجرت به این کشور را انجام دهند. یکی از این روش‌ها، مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل است.

اگر دانشجو هستید و یا می‌خواهید تحصیل خود را در کشور کانادا ادامه دهید با استفاده از این مقاله می‌توانید به تمامی‌ موضوعات و شرایطی که پیرامون این مسئله وجود دارد مسلط شوید.

شرایط مختلفی وجود دارد که شما بتوانید با استفاده از آن ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید. بهتر است بدانید که برای تحصیل در مقاطع مختلف باید شرایط متفاوتی را داشته باشید که واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی شوید.

در این بین اگر می‌خواهید از وکلای با تجربه کمک بگیرید ما در موسسه مهاجرتی افق ویزا می‌توانیم به شما کمک کنیم.

موسسه مهاجرتی افق ویزا با وجود وکلای با تجربه‌ای که سابقه مشاوره و همراهی دانشجویان بسیار زیادی را داشته اند، و می‌تواند به شما هم کمک کنند تا به خواسته خود برسید.

فهرست محتوا

راه‌های مهاجرت تحصیلی به کانادا

دانشجویانی که از کشورهای مختلف قصد دارند تا به کشور کانادا مهاجرت کنند و در این کشور تحصیل کنند، می‌توانند با دریافت ویزای تحصیلی امکان تحصیل را داشته باشند.

چنین مجوزی از سوی اداره مهاجرت کانادا برای دانشجویان صادر می‌شود.

در قدم اول شما به عنوان دانشجو باید پذیرش از موسسه یا دانشگاه مورد نظر دریافت کنید.

پس از آن با ارسال این نامه پذیرش به سفارش کانادا می‌توانید روند دریافت ویزای تحصیلی را در پیش بگیرید و برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل اقدام کنید.

در اینجا با نحوه مهاجرت به کانادا برای تحصیل آشنا شدید و حال نوبت به این می‌رسد که بیشتر در مورد کشور کانادا صحبت کنیم و شرایط تحصیلی در مقاطع مختلف را مورد بررسی قرار دهیم.

کشور کانادا از 5 منطقه اصلی و 10 استان تشکیل شده است. همچنین از نظر مساحتی به عنوان دومین کشور پهناور دنیا شناخته می‌شود، فرهنگ و جمعیت در نقاط مختلف آن متفاوت است.

کشور کانادا از شرق به اقیانوس اطلس و از غرب با اقیانوس آرام متصل شده و در بخش جنوبی خود با کشور آمریکا همسایه است.

شهرهای مهم و بزرگی در کانادا قرار دارند که دانشجویان بسیاری دوست دارند تا در دانشگاه‌های آن‌ها تحصیل کنند. شهرهایی مانند تورنتو، مونترال و ونکوور از جمله شهرهایی هستند که دانشجویان علاقه بیشتری برای تحصیل در آن‌ها دارند.

در ادامه بیشتر در مورد هر کدام از این شهرها و شرایط موجود در هر کدام از آن‌ها توضیحاتی را ارائه می‌کنیم.

مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا

بالاتر در حالت کلی گفتیم که مراحل مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل به چه شکلی است و در این بخش می‌خواهیم تا به توضیح کامل و جامع تری در این مورد بپردازیم.

مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا

دانشجو در 3 مرحله می‌تواند روند مهاجرت به کانادا را انجام دهد.

در اولین قدم فرد متقاضی باید تمامی‌ مقدمات قبل از پذیرش را انجام دهد تا بتواند روند را به شکل بهتری در پیش بگیرد. در ادامه بیشتر در مورد این مقدمات صحبت می‌کنیم.

1. مقدمات قبل از پذیرش

قبل از اینکه برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل اقدام کنید باید تمامی‌ مقدمات مربوط به آن را فراهم کنید.

این مقدمات همان مدارک و پیش نیازهایی است که باید آن‌ها را آماده کنید. در زیر به تمامی‌ این پیش نیازها اشاره می‌کنیم.

مدرک زبان معتبر

همان گونه که می‌دانید اولین مدرک و مهارتی که به آن نیاز دارید، مدرک زبان است. در کشور کانادا به دو زبان انگلیسی و فرانسوی می‌توان تحصیل کرد.

اما مطمئنا قبل از هر چیزی شما باید مدرک معتبر و قابل قبولی برای یکی از زبان‌های مورد نظر را داشته باشید.

مدرک زبان را باید همراه با بقیه مدارک ارسال کنید و بهتر است قبل از اینکه برای ارائه مدارک آماده باشید اقدام به یادگیری زبان کنید تا در هنگام ارائه مدارک، مدرک زبان نیز در بین آن‌ها باشد.

آزادسازی و ترجمه مدارک

برخی از دانشگاه‌ها تا یک زمان مشخصی مدرک دانشجو را آزاد نمی‌کنند و به همین دلیل بهتر است تا از چندی قبل برای آزادسازی مدرک خود اقدام کنید.

پس از اینکه مدارک خود را آزاد کردید می‌توانید برای ترجمه هر کدام از آن‌ها به دارالترجمه‌های رسمی‌ مراجعه کنید که تمامی‌ مدارک شما را بعد از ترجمه با استفاده از مهر دادگستری معتبر گردد.

انتخاب دانشگاه

در قدم بعدی نوبت به انتخاب رشته می‌رسد. بهتر است تا این کار را به کمک مشاوران با تجربه انجام دهید.

در این صورت است که می‌توانید مطمئن شوید که بهترین رشته و دانشگاه را انتخاب کرده اید.

در کنار انتخاب رشته می‌توانید از مشاوره خود استفاده کنید. یعنی در قدم بعدی استان و یا شهر دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

انتخاب دانشگاه

2. اخذ پذیرش تحصیلی

بعد از آماده کردن مقدمات نوبت به این می رسد که تلاش کنید تا پذیرش دانشگاه‌های کشور کانادا را دریافت کنید.

برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید نیاز است تا کارهای زیر را انجام دهید.

تکمیل فرم‌های پذیرش تحصیلی

در اینجا می‌توانید به سایت دانشگاه مورد نظر وارد شوید و با دریافت فرم پذیرش تحصیلی و تکمیل کردن آن درخواست خود را برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر ارسال کنید.

در کنار این فرم باید مدارک دیگری مانند انگیزه نامه، توصیه نامه و رزومه علمی‌ خود را روی سایت آپلود کنید.

پرداخت اپلیکیشن فی

در هنگام ارسال درخواست هزینه ای از فرد دریافت می‌شود؛ به عنوان اپلیکیشن فی، این هزینه بابت بررسی پرونده شما توسط دانشگاه دریافت می‌شود.

این هزینه با توجه به دانشگاهی که برای آن درخواست ارسال می‌کنید متفاوت است و تقریبا می‌توان این گونه گفت که هزینه ای بین 100 تا 250 دلار را باید پرداخت کنید.

دیپوزیت شهریه دانشگاه

در مراحل قبل که شما درخواست خود را ارسال کردید، پرونده توسط دانشگاه بررسی می‌شود و در صورتی که مورد تایید باشد از شما درخواست می شود تا شهریه یک ترم را پرداخت کنید.

پس از پرداخت شهریه پذیرش تحصیلی برای متقاضی صادر می‌شود. با داشتن این پذیرش شخص دانشجو می‌تواند برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کند.

3. دریافت ویزای تحصیلی

در قدم سوم مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرد متقاضی باید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کند. برای دریافت ویزای تحصیلی نیاز است مراحل زیر را طی کنید.

ارسال مدارک به سفارت

در مراحل قبل گفتیم که مدرک زبان خود را آماده کنید تا در کنار مدارک دیگری که نام بردیم به سفارت ارائه دهید.

برای این کار می‌توانید مدارک مورد نیازی که گفته شد را به همراه مدرک زبان به سفارت ارسال کنید.

انگشت نگاری

از ارائه مدارک به سفارت فرصت دارید تا انگشت نگاری را در مرکز بیومتریک انجام دهید.

برای دریافت وقت هم می‌توانید به سایت VAC مراجعه کنید و وقت انگشت نگاری در مراکز بیومتریک را دریافت کنید.

انگشت نگاری

پرداخت هزینه‌ها

هزینه انگشت نگاری در مراکز بیومتریک 85 دلار و هزینه بررسی پرونده توسط سفارت 150 دلار است. همچنین برای متقاضیان زیر 14 سال که برای دریافت ویزای دانش آموزی اقدام می‌کنند نیازی به انگشت نگاری نیست و می‌توانند همان هزینه بررسی پرونده را پرداخت کنند.

با طی کردن مراحل بالا می‌توانید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید و برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل اقدام کنید.

پس از اینکه تمامی‌ مراحل انجام شد نیازی نیست کاری انجام دهید و در این مرحله باید منتظر بمانید تا نتیجه درخواست ویزای خود را دریافت کنید و سپس با مراجعه به سفارت کانادا ویزای تحصیلی خود را روی پاسپورت دریافت نمایید.

در مرحله بعد می‌توانید با مراجعه به دانشگاه مورد نظر روند ثبت نام در دانشگاه را انجام دهید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا در مدارس

داشتن یک سیستم آموزشی قوی باعث شده تا در کنار دانشجویان، دانش آموزان بسیاری هم تمایل داشته باشند تا اقدام به تحصیل در کشور کانادا کنند.

مهاجرت تحصیلی به کانادا در مدارس

این سیستم آموزشی توسط استان‌ها مدیریت می‌شود و ممکن است قوانین در برخی از استان‌ها متفاوت باشد. تمامی‌ این استان‌ها در بحث آموزش توسط دولت فدرال کنترل می‌شوند.

اهمیت بسیار زیاد تحصیل در کانادا باعث شده تا 6 در صد از تولید ناخالصی این کشور به هزینه تحصیل اختصاص یابد. در این کشور می‌توان به دو صورت خصوصی و دولتی در مدارس این کشور تحصیل کرد.

چگونه برای تحصیل به کانادا برویم، یکی از سوالات مهمی‌ است که افراد با آن مواجه می‌شوند. تحصیل در استان‌های مختلف متفاوت است و نیاز است بدانید که تحصیل اختیاری در سن 5 سالگی و تحصیل اجباری از 6 سالگی آغاز می‌شود.

در جدول زیر می‌توانید لیست استان‌های مختلف کشور کانادا را مشاهده کنید که تحصیل در هر کدام از آن‌ها در چه سنی آغاز می‌شود.

استانآموزش اجباری در سن
Alberta6 تا 16 سال
British Columbia6 تا 16 سال
Manitoba7 تا 18 سال
New Brunswick5 تا 18 سال
Newfoundland6 تا 16 سال
Northwest Territories 5 تا 18 سال
Nova Scotia 5 تا 16 سال
Ontario 6 تا 18 سال
Prince Edward Island 5 تا 16 سال
Quebec6 تا 16 سال
Saskatchewan 7 تا 16 سال
Yukon6 تا 16 سال

در کل می‌توان این گونه گفت که برای تحصیل در مقطع ابتدایی دانش آموزان از سنین 6 تا 7 سالگی شروع به تحصیل می‌کنند تا سنین 13 تا 14 سالگی.

بعد از این دوره، مقطع متوسطه شروع می‌شود. این مقطع از سن 14 تا 15 سالگی شروع می‌شود و تا سنین 17 تا 18 سالگی ادامه دارد.

پس از اینکه دانش آموز این دوره‌ها را گذراند می‌تواند برای دریافت دیپلم 2 سال دیگر تحصیل کند. بعد از طی کردن تمامی‌ این مراحل دانش آموز می‌تواند وارد کالج شود.

در برخی از مدارس و یا دانشگاه‌های کانادا به زبان انگلیسی و یا فرانسوی تدریس می‌شود. همچنین در برخی از آن‌ها به هر دو زبان تدریس می‌شود. اما بهتر است بدانید که زبان اصلی تدریس در مدارس کانادا انگلیسی است.

در کل شرایط در برخی استان‌ها متفاوت است.

ممکن است تدریس به زبان فرانسوی انجام شود. بنابراین دانش آموزان باید قبل از اینکه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را انجام دهند، به خوبی این مورد را مورد بررسی قرار بدهد که در دانشگاه یا استان مورد نظر تدریس به چه زبانی انجام می‌شود.

نکته جالبی برای دانش آموزان وجود دارد که آن‌ها می‌توانند به صورت موقت یکی از والدین را در کنار خود داشته باشند.

کودکان زیر 18 سال شامل این طرح می‌شوند و یکی از والدین آن‌ها می‌تواند با استفاده از ویزای ویزیتوری در کنار فرزند خود حضور داشته باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کالج

دانشجویان می‌توانند از طریق تحصیل در کالج نیز مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را انجام دهند. دانشجویان می‌توانند با توجه به هدفی که دارند تصمیم بگیرند که کالج را برای تحصیل انتخاب می‌کنند یا دانشگاه.

در حالت کلی می‌توان اینگونه گفت که در کالج‌های کانادا کارهای عملی بیشتری نسبت به دانشگاه انجام می‌شود و برخی از این کالج‌ها دوره لیسانس را نیز ارائه می‌کنند.

اگر می‌خواهید تحصیل خود را در مراحل بالاتری ادامه دهید و برای مدارک ارشد و دکتری تلاش کنید بهترین دانشگاه را برای تحصیل خود انتخاب کنید.

در صورتی که می‌خواهید تنها با طی کردن یک دوره خاص و کوتاه امکان ورود به بازار کار را داشته باشید می‌توانید در کالج اقدام به تحصیل کنید.

در واقع کالج‌ها بیشتر روی کسب مهارت تمرکز می‌کنند و شما را آماده ورود به بازار کار می‌کنند.

بسیاری از این کالج‌ها به صورت ترکیبی از آموزش تئوری و عملی سعی می‌کنند مهارت‌های فرد را بیشتر کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کالج

اقامت کانادا از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی

دانشگاه‌های معتبری در کشور کانادا وجود دارد که سطح آموزشی آن‌هابسیار بالا است و در ادامه به معرفی برخی از رشته‌های بسیار خوبی که در سال 2022 می‌تواند آینده بسیار خوبی داشته باشند، اشاره می‌کنیم.

  • اقتصاد
  • حسابداری و مالی
  • داروسازی
  • پزشکی
  • مهندسی
  • هنرهای نمایشی
  • جهانگردی
  • مدیریت
  • بازاریابی

در ادامه برخی از شهرهای مهم از نظر تحصیل را معرفی می‌کنیم که تقاضای زیادی برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در این شهرها می‌شود و دانشجویان دوست دارند تا امکان تحصیل در این شهرها را داشته باشند.

  • مونترال
  • کبک
  • تورنتو
  • ونکوور

برای اینکه بتوانید امکان تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی را داشته باشید می‌توانید پس از اینکه مدرک دیپلم خود را دریافت کردید برای دریافت مدرک زبان خود اقدام کنید.

دوره کارشناسی در این کشور 4 ساله است. همچنین دانشجویان می‌توانند قبل از درخواست برای پذیرش در مقطع کارشناسی مدرک زبان هم نداشته باشند و زمانی که به کشور کانادا ورود کردند برای ارائه مدرک تلاش کنند.

بهتر است که در همان ابتدا مدرک زبان خود را تکمیل کنید تا در آینده با مشکلی مواجه نشوید.

مهاجرت تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

کسانی که می‌خواهند تخصص خود را در رشته مورد نظر بالا ببرند می‌توانند اقدام به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کنند.

در این مقطع که به مدت 1 تا 2 سال به طول می‌انجامد به دو شیوه تدریس و تحقیق، افراد می‌توانند امکان تحصیل را داشته باشند.

در این مقطع که از محبوبیت بیشتری برخوردار است، دانشجویان رشته‌های بسیار زیادی که امکان تحصیل در این مقطع را دارند، در حالت کلی دانشجویان برای این که بتوانند امکان تحصیل در این مقطع را داشته باشند نیازمند نمره آیلتس ۶ یا 6.5  هستند.

جذابیت این مقطع تحصیلی تنها به اینجا ختم نمی‌شو.

دانشجویان با توجه به هزینه‌های بسیار کمی‌ که تحصیل در این مقطع دارد، علاقه زیادی به آن نشان می‌دهند و در یک بازه زمانی کوتاه آنها می‌توانند مدرک معتبری را دریافت کنند و به سرعت جذب بازار کار شوند.

همانطور که گفتیم تحصیل در این مقطع به دو شیوه انجام می‌شود که در آن دانشجو مهارت‌های بسیار زیادی را کسب می‌کند و با ورود به بازار کار می‌تواند شغل بسیار مناسبی را برای خود داشته باشد.

شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا در مقطع دکترا

شرایط در این مقطع متفاوت است و معمولاً دانشجویان باید یک دوره چهار ساله را طی کنند تا بتوانند در مقطع دکترا موفق به اخذ مدرک آن شوند.

اما یکی از بهترین کشورهایی که دانشجویان برای تحصیل در این مقطع انتخاب می‌کنند، کانادا است که شرایط ویژه‌ای در هنگام ورود به آن وجود دارد.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل جزء پرتکرارترین درخواست‌هایی بوده که بسیاری از دانشجویان علاقه دارند استفاده کنند تا در بهترین دانشگاه‌های جهان امکان تحصیل را داشته باشند.

. دانشجویان امکان تحصیل در رشته‌های مختلفی را در مقطع دکترا در کشور کانادا دارند که می‌توانند با تحصیل در رشته‌های بهداشت، روان شناسی، مهندسی علوم زیستی، علوم پزشکی امکان تحصیل در بهترین دانشگاه‌های بین المللی داشته باشند.

شرایط کمی‌ در این مقطع متفاوت تر از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است و دانشجو باید را برای ارائه دانشنامه با نمرات و توانایی‌های بالا ارائه مدرک زبان همچنین تسلط به زبان انگلیسی ارائه تحقیقات و پروژه‌های علمی‌ و عملی و داشتن یک استاد راهنما آماده کند.

با داشتن تمامی‌ این شرایط می‌توانید درخواست خود را برای تحصیل در مقطع دکترا در کشور کانادا ثبت کنید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک زبان

بزرگترین دغدغه‌ای که دانشجویان در هنگام درخواست برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل دارند، داشتن مدرک زبان معتبر است.

همیشه حضور یافتن در آزمون‌های زبان بسیار استرس زا بوده و افراد نگران این هستند که نتوانند به شکل بسیار خوبی این کار را انجام دهند.

مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک زبان

آیا می‌توان بدون داشتن مدرک زبان کشور کانادا مهاجرت کرد و در این کشور به تحصیل پرداخت؟

این سوالی است که برای بسیاری از دانشجویان به وجود می‌آید و همیشه به دنبال راهی برای استفاده کردن از این روش هستند که نیازی به مدرک زبان نداشته باشد.

کشور کانادا از جمله معدود کشورهایی است که امکانی را در اختیار دانشجویان قرار داده است که بتوانند بدون داشتن مدرک زبان هم  وارد دانشگاه‌های این کشور شوند.

دانشجویان می‌توانند با استفاده از پذیرش مشروط بدون داشتن مدرک زبان در کشور کانادا تحصیل کنند.

این مورد در اکثر مقاطع  تحصیلی امکان پذیر است و دانشجو می‌تواند با استفاده از این امکان بدون مدرک زبان در دانشگاه‌هایی که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم.

در این شرایط اینگونه نیست که فرد اصلاً نیازی به مدرک زبان ندارد بلکه می تواند یک دوره زبان را در خود دانشگاه سپری کند و پس از اینکه توانست به سطح قابل قبولی برسد به خواندن زبان آکادمیک خود می‌پردازد.

در زیر به تمامی‌جوانب در مورد این موضوع می‌پردازیم و در تمامی‌ مقاطع تحصیلی به موضوع مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل بدون داشتن مدرک زبان اشاره می‌کنیم.

مقطع تحصیلیتوضیحات
مدارسدر این مقطع دانش آموز تعیین سطح می‌شود اما در حالت کلی نیازی به داشتن مدرک زبان نیست
کارشناسیبعضی از دانشگاه‌های این کشور نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند اما دانشگاه های رنک کانادا باید مدرک زبان را ارائه کنید
کارشناسی ارشدتعداد کمی‌ از این دانشگاه ها امکان تحصیل بدون زبان برای دانشجویان فراهم می‌کنند
دکتریدر این مقطع دانشجو باید مدرک زبان ارائه کند

مهاجرت تحصیلی به کانادا همراه با بورسیه

در سمت دیگر دانشجویان وجود دارند که می خواهند به صورت رایگان یا ارزان امکان تحصیل در کانادا را داشته باشند.

دانشجویانی که در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند می‌توانند با بهره بردن از پروژه‌هایی که در طول تحصیل در اختیار آن ها قرار می‌دهند امکان استفاده از بورسیه و تحصیل در این دانشگاه را داشته باشند. در ادامه به بورس‌های تحصیلی دانشگاه‌های مختلف کشور کانادا اشاره می‌کند.

بورسیه‌های تحصیلی در دانشگاه تورنتو

Lester B. Pearson بورسیه تحصیلی است که در دانشگاه تورنتو در اختیار دانشجویان بین المللی قرار گرفته می‌شود.

این بورسیه معمولاً به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که خلاقیت و ابتکار بسیار زیادی در رشته خود دارند با استفاده از این بورس می‌توانید شهریه دانشگاه با پشتیبانی هزینه‌های اقامت خود را در زمان تحصیل فراهم کنید.

بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه York

دانشجویانی که سابقه علمی‌ بسیار خوبی دارند و از این طریق توانسته اند پذیرش دانشگاه یورک را دریافت کنند، می‌توانند درخواست خود را برای دریافت بورسیه ثبت نمایند.

ارزش آن ۶۰ هزار دلار است. این مبلغ برای مدت ۴ سال به دانشجو تعلق می گیرد.

بورس تحصیلی از دانشگاه کارلتون برای دانشجویان بین المللی

دانشجویانی که پذیرش در این دانشگاه را دریافت کرده‌اند می‌توانند از بورس‌های تحصیلی که ارائه می‌شود استفاده کنند و بورس تحصیلی به ارزش ۴ تا ۱۶ هزار دلار را دریافت کنند.

بورسیه‌های تحصیلی برای مقاطع کارشناسی ارشد / دکتری از دانشگاه Manitoba

این بورسیه‌ها به عنوان جوایز مبتنی بر شایستگی دانشجویان بین المللی اعطا می‌شود و دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می‌توانند با توجه به شایستگی که دارند و تلاشی که انجام می‌دهند از این بورسیه بهره‌مند شوند.

برای دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد ۱۴ هزار دلار را به صورت سالانه و برای مقطع دکترا ۱۸ هزار دلار به صورت سالانه پرداخت می شود.

هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا

عوامل مختلفی در تعیین هزینه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل تاثیر گذار است. اینکه شما قصد دارید در چه رشته‌ای اقدام به تحصیل کنید و عوامل دیگر همه در نحوه تعیین هزینه تاثیرگذار است.

هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان کانادایی و خارجی متفاوت است به طور مثال دانشجویان بومی‌ برای تحصیل در مقطع کارشناسی 6.838 دلار و برای مقطع کارشناسی ارشد 7.086 دلار را پرداخت می‌کنند

در سمت دیگر دانشجویان خارجی حضور دارند که نیاز است سالانه به طور میانگین 17 هزار دلار هزینه کنند. البته که این هزینه در برخی رشته ها مانند انسانی بسیار کمتر از رشته‌های پزشکی و مهندسی است.

در مقطع کارشناسی ارشد شرایط کمی‌ متفاوت تر است و افراد می‌توانند با هزینه کمتری اقدام به تحصیل کنند. به طور میانگین دانشجویی در این مقطع نیاز است تا هزینه ای در حدود 12 هزار دلار را پرداخت کنند.

برخی رشته هم هستند که برای تحصیل باید هزینه‌های بیشتری را صرف کنید. رشته‌هایی مانند مدیریت و مدیریت اجرایی از جمله گران ترین‌ها نه تنها در کانادا بلکه در دنیا هستند.

برای تحصیل در این رشته‌ها فرد نیاز است تا هزینه‌هایی در حدود 37.700 دلار تا 49.798 را پرداخت کند.

هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا

تا به اینجا برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل به بررسی هزینه دانشگاه‌ها و رشته‌ها پرداختیم و در اینجا نیاز است تا گریزی هم به هزینه‌های زندگی یک فرد دانشجو نیز بزنیم.

البته باید این نکته را یادآور شویم که هزینه‌های زندگی هر فرد متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال ممکن است فردی تمایل داشته باشد تا برای صرف غذا به رستوران‌های لوکس برود اما فرد دیگری تمایلی به رفتن به رستوران را نداشته باشد.

تمامی‌ این‌ها می‌تواند بر هزینه‌های هر فرد تاثیرگذار باشد. یکی دیگر از عواملی که تاثیر زیادی روی هزینه‌های فرد می‌گذارد این است که دانشجو در چه شهری زندگی می‌کند.

بدون شک زندگی در شهرهایی مانند تورنتو و ونکوور هزینه‌های بیشتری را نسبت به شهرهای کوچک تر می‌طلبد و همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که اگر در شهرهای مهم و بزرگ اقامت داشته باشید ممکن است هزینه‌های زیادی را متحمل شوید ولی امکان درآمدزایی بطبع بیشتر است.

با توجه به این توضیحات ما تصمیم گرفتیم تا قیمت‌های میانگین برخی اقلام و یا خدمت‌ها را در زیر مورد بررسی قرار دهیم تا شما با اطلاعات جامع تری اقدام به مهاجرت به کانادا کنید.

رستوران

  • غذا در رستوران‌های ارزان قیمت 16 دلار
  • غذا برای دو نفر در رستوران‌های متوسط 65 دلار
  • مک دونالد 10 دلار
  • یک بطری 0.33 آب 1.76 دلار
  • یک بطری 0.33 پپسی/کوکاکولا 2.13 دلار

خوراکی

  • 1 لیتر شیر 2.34 دلار
  • 1 کیلو گرم برنج 4.04 دلار
  • 12 عدد تخم مرغ 3.31 دلار
  • 1 کیلو گرم پنیر 12.63 دلار
  • 1 کیلو گرم مرغ 13.13 دلار
  • 1 کیلو گوشت قرمز 14.79 دلار
  • 1 کیلو سیب 3.95 دلار
  • 1 کیلو موز 1.70 دلار
  • 1 کیلو پرتقال 4 دلار
  • 1 کیلو گوجه فرنگی 3.94 دلار
  • 1 کیلو سیب زمینی 2.73 دلار
  • 1 کیلو پیاز 2.62 دلار
  • 1.5 لیتر آب 2.26 دلار

حمل و نقل

  • بلیط یک طرفه 3.05 دلار
  • 1 کیلومتر تاکسی 1.88 دلار
  • 1 لیتر بنزین 1.25 دلار

هزینه‌های ماهیانه

  • برق، گرمایش، سرمایش و … برای آپارتمان 85 متری 146.78 دلار

اجاره مسکن

  • 1 خوابه در مرکز شهر 1261.62 دلار
  • 1 خوابه در خارج از مرکز شهر 1025.39 دلار
  • 3 خوابه در مرکز شهر 2031.54 دلار
  • 3 خوابه در خارج از مرکز شهر 1651.07 دلار

دانشگاه‌های برتر کانادا برای مهاجرت تحصیلی

در این مقاله که قصد داریم تا به بررسی همه چیز در مورد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل بپردازیم، قصد داریم تا بهترین دانشگاه‌های این کشور را معرفی کنیم.

ما این دانشگاه‌ها را به ترتیب رتبه در کشور کانادا قرار دادیم و در کنار آن هم رتبه جهانی هر کدام از این دانشگاه‌ها را قرار دادیم.

  • University of Toronto 29
  • McGill University 35
  • British Columbia 51
  • Alberta 113
  • University de Montreal 137
  • McMaster University 140
  • University of Waterloo 173
  • Western University 211
  • University of Calgary 233
  • Queens University 239

دانشگاه‌های بسیار خوبی در این بین وجود دارند که بسیاری از آن‌ها توانسته اند کیفیت بالای آموزشی را در اختیار دانشجویان خود قرار دهند.

در کل می‌توان اینگونه گفت که از نظر بسیاری از موارد دانشگاه‌های تورنتو و بریتیش کلمبیا در بهترین سطح قرار دارند.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی کانادا

ابتدای مقاله به طور کامل به بررسی مراحل اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا پرداختیم و در این بخش می خواهیم به بررسی مدارک مورد نیاز برای این کار بپردازیم.

دقت کنید که در هنگام ارائه مدارک به سفارت کانادا تمامی آن ها را به درستی تهیه کرده باشید تا در روند دریافت ویزا اختلالی ایجاد نشود. می توانید لیست مدارک مورد نظر را در زیر مشاهده کنید.

  • نامه پذیرش
  • نامه تمکن مالی مبنی بر تامین هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی در کانادا
  • ارائه مدارک زبان انگلیسی
  • پاسپورت معتبر
  • نامه ای جهت بررسی اهداف خود از تحصیل در کانادا (انگیزه نامه)

مشاوره مهاجرت تحصیلی به کانادا

اگر علاقه‌مند به تحصیل در کانادا هستید و می‌خواهید مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را انجام دهید بدون شک نیاز به یک راهنما دارید تا بتوانید کارها را به شکل بهتری انجام دهید.

. این راهنما باید به تمامی‌ جوانب کار مسلط باشد و خود تجربه مشاوره به افراد مختلفی را داشته باشد. ما در موسسه مهاجرتی افق ویزا وکلای با تجربه و حرفه ای را داریم که چندین سال است به دانشجویان کمک می‌کنند تا به کشور کانادا مهاجرت کنند.

در این راه این وکلا با چالش‌های بسیاری مواجه شده اند و مطالعات بسیار زیادی در مورد قوانین و مقررات مهاجرت به این کشور انجام داده اند، با تمامی‌ این تجربیات این افراد حال می‌توانند با استفاده از تجربه خود و تسلط بالایی که به این موضوع دارند راهنمای بسیار خوبی برای شما باشند که بتوانید به هدف خود برسید.

شما می‌توانید همین حالا از مشاوره رایگان موسسه ما بهره‌مند شوید و با خیال راحت روند مهاجرت خود را پیگیری کنید.

جمع بندی

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل یکی از بهترین روش‌هایی است که افراد می‌توانند از آن برای تحصیل در این کشور استفاده کنند. بدون شک زمانی می‌توانید در این راه موفق باشید که از مشاوره‌های یک تیم حرفه ای بهره‌مند شوید.

همان گونه که در بالا نیز گفته شد ما می‌توانیم مشاور خوبی برای شما باشیم چرا که تجربه بسیار زیادی در این زمینه داریم و به دانشجویان بسیاری کمک کردیم تا بتوانند تجربه تحصیل در کشور کانادا را داشته باشند.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 5 / 5. تعداد رای‌ها: 1

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان