خانه » مقالات » مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

erfan keyvan بدون نظر مقالات مهاجرت پزشکان
4.5
(2)
مهاجرت دندانپزشکان به کانادا
3.5/5 - (2 امتیاز)

یکی از مکان‌‌های پردرخواست برای اقامت دندانپزشکان، کشور کانادا است و مهاجرت دندانپزشکان به کانادا بسیار مورد توجه این افراد است. تعداد دندانپزشکان کشور کانادا حدود ۳۰ هزار نفر می‌باشد که به مردمشان خدمات مختلفی در این حیطه ارائه می‌دهند.

جمعیت کلی کشور با توجه به سیاست‌های آن روز به ‌روز در حال افزایش است. در این میان مهاجرت دندانپزشکان به کانادا به این جمعیت نیز افزوده شده است. از طرفی بسیاری از مردم علاقه زیادی به زندگی در کانادا دارند. زیرا این کشور از نظر مناظر طبیعی دارای پتانسیل فوق‌العاد‌ه‌ای است.

بعلاوه، دارای ثبات اقتصادی بوده و سیاست‌های تعیین شده آن به صورتی است که، از دندانپزشکان حمایت می‌کند. به همین جهت علاقه افراد برای اقامت و دریافت ویزا این کشور روزبه‌روز بیشتر می‌شود. در کانادا بیشتر افراد از خدمات بهداشت عمومی رایگان استفاده می‌کند. البته این خدمات شامل دندانپزشکی نمی‌شود اما بیش از نیمی از جمعیت کشور، بیمه دندانپزشکی هستند.

مهاجرت دندانپزشکان برای کار و زندگی به کانادا امکان‌پذیر است. افرادی که به‌عنوان دندان‌پزشک به این کشور مهاجرت می‌کنند، معمولاً از موقعیت مناسب شغلی برخوردار هستند. اما روند صدور ویزا و دریافت اقامت قطعاً طولانی مدت خواهد بود و به‌آسانی انجام نمی‌شود.

شاید این سوال برای شما مطرح شود که برای مهاجرت به عنوان دندانپزشک به کانادا باید چه شرایطی داشته باشید؟ که ما در ادامه به‌صورت کامل شما را با این شرایط آشنا خواهیم کرد.

روند مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

درصورتی که شما بخواهید به‌عنوان یک متخصص به کانادا مهاجرت کرده و از مزایا و امکانات این کشور استفاده کنید، باید مانند تعداد زیادی از افراد مراحل قانونی را برای مهاجرت به آن انجام دهید. البته مدارک و شرایط لازم برای مهاجرت دندانپزشکان نسبت به سایر انواع شغل‌ها، متفاوت است.

دندانپزشکان ابتدا برای مهاجرت به کانادا باید مدرک حرفه‌ای دندانپزشکی خود را از طریق یک موسسه معتبر و بین‌المللی معادل‌سازی کرده تا توسط سفارت کانادا مورد بررسی قرار گیرد. سپس متقاضی باید ایالتی که قصد زندگی و کار در آن را دارند، مشخص کند. برای مهاجرت دندانپزشکان معمولاً دو روش وجود دارد:

روش اول، شرکت در آزمون‌ها و امتحانات است که توسط این آزمون‌ها، دانش و توانایی فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در روش دوم برای مهاجرت دندانپزشکان به کانادا می توانند مدرک پزشکی خود را از دانشگاه‌های معتبر این کشور دریافت کنند و به ادامه تحصیل در این کشور بپردازند.

معمولاً بیشتر افرادی که در ایران به شغل دندان‌پزشکی مشغول هستند، روش اول را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. حتماً باید این نکته را مدنظر قرار دهید که قبل از شرکت در آزمون از آمادگی بالا و کافی خود اطمینان حاصل کنید. شما می‌توانید با مراجعه به مؤسسات مختلف مطالب خود را بروز و یادآوری کنید.

حتما بخوانید: مهاجرت پرستاران به کانادا

اگر شما بتوانید در این آزمون‌های نمره قبولی بدست آورید، مدرک شما توسط هیئت ملی دندانپزشکی این کشور مورد تائید قرار می‌گیرد و پس از تائید این مجموعه، شما می‌توانید مجوزهای مربوطه را دریافت کنید. شاید پروسه اخذ اقامت و ویزا در کشور کانادا با دشواری‌های مواجه شود، اما درآمد بالا و امکانات زیاد این کشور قطعاً شمارا از تصمیمتان پشیمان نمی‌کند.

حقوق و درآمد دندانپزشکان کانادایی

مهم‌ترین موضوعی که در رابطه با مهاجرت دندانپزشکان به کانادا مطرح می‌شود، این است که میزان و درآمد دندانپزشکان در این کشور چه میزان است؟

آیا دندان‌پزشکان می‌توانند یک زندگی مناسب و عالی داشته باشند یا درآمد آن‌ها خرج زندگی روزمره‌شان می‌شود؟

در کانادا میزان و درآمد حقوق دندانپزشکان تحت تأثیر عوامل مختلفی است و می‌تواند درآمد آن‌ها را افزایش یا کاهش دهد. برخی از این موارد به شرح زیر می‌باشد:

  • تجربه شغلی
  • ایالت محل زندگی و کار
  • میزان سطح سواد و تحصیلات

طبق آمار سال گذشته میانگین درآمد دندانپزشکان کانادایی چیزی حدود ۱۵۰ هزار دلار است. قطعاً هزینه زندگی در ایالت‌های پرجمعیت و مشهور کانادا با مناطق روستایی متفاوت است. از طرفی در شهرهای پرجمعیت امکان فرصت‌های شغلی به‌ راحتی به دست می‌آید.

افرادی که در شهرهای پرجمعیت و مشهور این کشور کار می‌کند، سطح درآمدی بالاتری دارد. انتخاب نوع محل سکونت و کار به شخصیت فرد مربوط می‌شود. بعضی از افراد علاقه دارند تا در مناطق روستایی به ‌دور از شلوغی و سر و صدای شهر زندگی ‌کنند. در این حالت هم با توجه به درآمد کمتر مخارج کمتری نیز دارند. میزان حقوق دندانپزشکان کانادایی با توجه به سابقه کاری آن‌ها متفاوت است.

پزشکان در ابتدای فعالیت خود میزان درآمد حدود ۱۳۰ هزار دلار را دریافت می‌کند. اما با افزایش سابقه کاری میزان درآمد آن‌ها به ۱۵۰ هزار دلار نیز می‌رسد. در برخی از موارد پزشکان و دندانپزشکان در کانادا سطح درآمدی ۵۰۰ هزار دلار را دارد البته تعداد این افراد بسیار محدود است و شامل همه جامعه دندانپزشکی نمی‌شود.

حقوق و درآمد دندانپزشکان کانادایی

حداکثر میزان درآمد دندانپزشکان در ایالت‌های کانادا

درآمد دندانپزشکان در برخی از ایالت‌های کانادا نسبت به سایر ایالت‌ها بیشتر است. ایالت‌هایی مانند ساسکاچوان و آنتاریو ازجمله این ایالت‌ها هستند که توسط دندانپزشکان مهاجر داوطلبان زیادی دارند. البته شما می‌توانید با مراجعه به موسسه‌های مهاجرتی در سراسر کشور و مشورت با کارشناسان آن‌ها، از میزان حداقل و حداکثر درآمد دندانپزشکان در هرکدام از ایالت‌های این کشور اطلاع پیدا کنید تا با آمادگی بهتری دست به انتخاب بزنید.

شیوه‌های مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

شیوه‌های زیادی برای مهاجرت دندانپزشکان به کشور کانادا وجود دارد که افراد می‌توانند از این شیوه‌ها استفاده کنند اما بهترین شیوه برای مهاجرت این افراد به کشور کانادا، استفاده از سیستم اکسپرس اینتری است. معمولاً این روش در مدت زمان کمتری نسبت به سایر روش‌ها انجام می‌شود. دانشجویانی که مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه‌های دیگری دریافت می‌کنند باید از راه‌های قانونی برای اخذ مدرک مورد تائید کانادا اقدام کنند. مدت زمان اخذ مدرک برای دندانپزشکان حدود هفت ماه است.

البته همان‌طور که بیان شد روش‌های متفاوت دیگری وجود دارد که به مدت بیشتری نیاز دارد. درصورتی‌که دندان‌پزشکان از سطح دانش و مهارت بالایی برخوردار باشند، قطعاً می‌توانند در هر کدام از این آزمون‌ها نمره قبولی کسب کرده و مشکلی برای اقامت دائم در کانادا نداشته باشد.

شیوه‌های مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

سیستم اکسپرس اینتری

سیستم اکسپرس اینتری کانادا یک برنامه امتیازدهی کاملاً آنلاین و مجازی برای مهاجران و همچنین مهاجرت دندانپزشکان به کانادا است. در این کشور برای جذب نیروهای کار حرفه‌ای کدهایی تعیین شده است. کدهای مربوط به حرفه دندانپزشکی مربوط به کدهای بخش A است.

برای پذیرش دندانپزشکان، باید فرد بتواند طبق طبقه‌بندی مشاغل در کانادا رتبه موردنظر را کسب کند. درواقع این افراد باید صلاحیت لازم برای انجام حرفه دندانپزشکی در کانادا را داشته باشند. عوامل مختلفی در تعیین شرایط آن‌ها نقش دارد که شامل موارد زیر است:

تجربه کاری

یکی از عوامل تاثیرگذار در مهاجرت دندانپزشکان به کانادا، تجربه کاری است. تجربه کاری نقش بسزایی در عملکرد هر فرد دارد. معمولاً افراد باسابقه تشخیص‌های درست‌تری می‌دهد. در حرفه دندانپزشکی نیز هرکس که از تجربه بیشتری برخوردار باشد، امتیاز بالاتری کسب می‌کنند اما به‌طور کل هر فرد باید حدود یک سال تجربه کاری داشته باشد تا بتواند به کشور کانادا مهاجرت کند.

تسلط به زبان انگلیسی

رشته پزشکی و دندانپزشکی یکی از رشته‌هایی است که فرد باید با بیمار ارتباط خوبی برقرار کند. به همین دلیل افرادی که به کانادا مهاجرت می‌کنند باید به زبان انگلیسی مسلط باشند‌. در کشور کانادا غیر از زبان انگلیسی، زبان فرانسوی نیز رایج است. اگر فردی تسلط کافی به هردو زبان را داشته باشد، امتیاز بیشتری دریافت می‌کند. برای سنجش توانایی زبان متقاضی، باید از او آزمون گرفته ‌شود.

این آزمون شامل چهار بخش خواندن، نوشتن، درک مطلب و صحبت کردن است. فرد باید در هرکدام از این چهار بخش، حداقل امتیاز را کسب کند تا بتواند برای ویزای اقامت اقدام کند‌. در طی سال‌های گذشته حداقل امتیاز در هریک از این بخش‌ها نمره ۸ بوده است‌.

حتما بخوانید: همه چیز درباره آزمون آیلتس

برخورداری از صلاحیت‌های لازم

در مهاجرت دندانپزشکان به کانادا برای اینکه صلاحیت دندان‌پزشک مشخص شود باید مدرک تحصیلی وی ارزیابی و سپس معادل‌سازی گردد. با این کار فرد می‌تواند مدرک مورد تائید این کشور را دریافت کند که از رسمیت بیشتری برخوردار است.

عدم سابقه کیفری

رد متقاضی نباید هیچ‌گونه سابقه کیفری در طول زندگی در کشورش داشته باشد.

شرایط جسمانی سالم

دندان‌پزشکان برای ورود به کشور کانادا باید از سلامت جسمی و روانی برخوردار باشد. البته این مورد برای تمامی متقاضیان که قصد مهاجرت به این کشور رادارند، شامل می‌شود.

شرایط جسمانی سالم

تابعیت

فرد متقاضی باید تابعیت کشوری که در آن زندگی می‌کند را داشته باشد در غیر این صورت نخواهد توانست اقامت دائم کشور کانادا را دریافت کنند.

سرمایه کافی

متقاضی باید ثابت کند که می‌تواند از پس هزینه‌های خود و خانواده‌اش برآید و درآمد کافی برای تأمین حداقل نیازهای معیشتی را دارد.

حتما بخوانید: مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

اقوام و خویشان درجه یک

اگر متقاضیان قوم ‌و خویش درجه ‌یک در کانادا داشته باشد، می‌تواند از دعوت‌نامه آنها برای اخذ ویزا و اقامت استفاده کنند. حضور خواهر یا برادر، پدر، مادر و همسر می‌تواند امتیاز اضافه دهد و روند دریافت ویزا را برای فرد آسان‌تر نماید.

در سیستم اکسپرس اینتری با بررسی تمامی این موارد به فرد امتیاز جامع داده می‌شود. فرد متقاضی در صف انتظار می‌رود و صلاحیت و شرایط فرد هر ۱۴ روز یک‌بار مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این سیستم افرادی که بالاترین امتیاز را دریافت کنند می‌توانند به کشور کانادا مهاجرت کنند.

شما می‌توانید با مراجعه به مؤسسات مهاجرتی مختلف در ارتباط با شیوه کارکرد سیستم اکسپرس اینتری اطلاعاتی دریافت کرده تا با بررسی این سیستم بتوانید بیشترین امتیاز را کسب کنید.

مدارک موردنیاز برای سیستم اکسپرس اینتری

مهاجرت دندانپزشکان به کانادا فرایند دشواری است. افراد باید در این سیستم اطلاعاتی را قرار دهند. ما در اینجا شما را با این مدارک آشنا می‌کنیم تا از همین ‌الان به فکر تهیه آنها باشید.

  • مدرک شناسایی
  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • گواهی پزشکی
  • نتایج آزمون‌ها
  • ارزیابی مدرک‌های تحصیلی
  • گزارش سوءپیشینه

برنامه ایالت های کانادا برای مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

یکی دیگر از شیوه‌های مهاجرت دندانپزشکان به کانادا، شرکت در برنامه ایالت‌ها است. هرکدام از ایالت‌های کانادا با توجه به نیازی که دارند نیروی کار در مشاغل مختلف جذب می‌کند. این ایالت‌ها برای جبران کمبود نیروی کار خود بخشی از فرایند جذب را به مهاجرین اختصاص داده‌اند.

در این روش تلاش می‌شود تا با توجه به نیاز هر ایالت، نیروی کار مناسب جذب شود تا علاوه بر برطرف شدن نیاز مردم آن منطقه، امکان کسب درآمد برای افراد به وجود آید. روش جذب نیروی کار توسط ایالت‌های کانادا به دو شکل انجام می‌شود.

برنامه ایالت های کانادا برای مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

روش اول به این شکل است که شما می‌توانید با مراجعه به سیستم اکسپرس اینتری در هر یک از ایالت‌های مدنظر به‌عنوان نیروی کار شرکت کنید.

اگر مسئولین هرکدام از این ایالت‌ها توانایی و مهارت شما را مثبت ارزیابی کردند، شما خواهید توانست در یکی از ایالت‌های موردنظر کارکنید.

افرادی که توسط ایالت‌ها پذیرش می‌شوند در سیستم اکسپرس اینتری 600 امتیاز اضافه دریافت می‌کند که این کار باعث جابجایی شما در صف دریافت اقامت می‌شود. امتیاز پذیرش توسط ایالت‌های کانادا تأثیر بسزایی در مهاجرت دندانپزشکان به کانادا دارد.

در روش دوم متقاضیان می‌توانند بدون نیاز به ثبت نام در سیستم اکسپرس اینتری به صفحه رسمی ایالت موردنظرشان بروند و در آنجا اطلاعات و مدارک خود را تکمیل کنند تا در صورت نیاز با توجه به مهارت و توانایی شما به‌صورت مستقیم از شما برای کار دعوت شود.

درصورتی‌که شما بتوانید این روش از ایالت‌های پذیرش بگیرید، خواهید توانست برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنید. البته درخواست شما به سفارت کانادا ارسال می‌شود تا بعد از بررسی‌های لازم، اقامت دائم برای شما صادر گردد. در این روش احتمال اخذ ویزا نسبت به سیستم اکسپرس اینتری زودتر انجام خواهد شد.

حتما بخوانید: مهاجرت با برنامه های استانی کانادا

مهاجرین برای دریافت اقامت دائم کانادا در برخی از ایالت‌های رغبت و تمایل بیشتری نشان می‌دهند به همین دلیل میزان رقابت برای اپلای در این ایالت‌ها بیشتر است. درصورتی‌که میزان امتیاز شما بالا نباشد، توصیه می‌شود که برای ایالت‌هایی که متقاضی کمتری دارند، درخواست بدهید. زیرا احتمال قبولی شما در این ایالت‌ها بیشتر خواهد بود.

میزان اعتبار مدرک مهاجرین دندانپزشکی ایران در کشور کانادا

یکی از مسائل مهمی که در بین بسیاری از مهاجرین ایرانی مطرح است، میزان اعتبار مدرک دندانپزشکی آن‌ها است. این‌که تا چه میزان و چقدر مدرک دندانپزشکی ایران در کانادا دارای اعتبار است، اهمیت زیادی دارد.

مدرک دندانپزشکی ایران مورد تائید کشور کانادا است اما افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، باید حتماً مدرک خود را معادل‌سازی کنند. این معادل‌سازی به‌سرعت انجام نمی‌شود و زمان‌بر است. زیرا باید توسط سفارت کانادا تائید شده و سپس برای فرد مدرک کشور کانادا صادر گردد که در داخل کشور امکان استفاده از آن وجود داشته باشد.

درصورتی‌که مدرک دندانپزشکی فرد معادل‌سازی نشود، امکان مهاجرت به این کشور وجود ندارد. کشور کانادا در حال حاضر نیاز به جذب نیروهای متخصص دندانپزشکی دارد. به همین دلیل از حضور دندانپزشکان به کشورشان استقبال می‌کنند.

مدارک لازم برای معادل سازی مدرک دندانپزشکی

همان‌طور که گفته شد برای مهاجرت دندانپزشکان به کانادا، متقاضیان دندانپزشکی باید حتماً برای دریافت اقامت کانادا، مدرک تحصیلی خود را معادل‌سازی کنند. متقاضیان باید برای معادل‌سازی مدرک تحصیلی خود مدارک مختلفی را ارائه دهند. درصورتی‌که هرکدام از مدارک فرد تکمیل نباشد، احتمال رد شدن مدرک وجود دارد و در این حالت برای متقاضی امکان معادل‌سازی مدرک و اخذ اقامت کانادا وجود نخواهد داشت.

متقاضی باید مدارک مربوط به دندانپزشکی، جزئیات نمرات تحصیلی، اطلاعات دانشگاه محل تحصیل، فایل اسکن پاسپورت و فرم ارسال درخواست معادل‌سازی را با خود به همراه داشته باشد و به سفارت کانادا تحویل دهد.

فرد باید پس از ارائه مدارک به سفارت، فیش‌های مربوط به معادل‌سازی مدرک دندانپزشکی را پرداخت کرده و مجدد فیش پرداختی را به سفارت ارسال کند. بعد از پرداخت فیش برای آن‌ها یک صفحه کاربری ایجاد می‌شود تا مدارک ارائه ‌شده را در آنجا قرار دهند. درنهایت تمامی این مدارک به شورای پزشکی برای بررسی و ارزیابی ارسال می‌گردد.

مدارک لازم برای معادل سازی مدرک دندانپزشکی

مدت زمان معادل سازی مدرک دندانپزشکی

معمولاً این سوال برای افراد پیش می‌آید که مدت‌زمان معادل سازی مدرک دندانپزشکی چقدر است؟ معادل‌سازی مدرک دندانپزشکی در یک پروسه مشخص انجام می‌شود. مدت‌زمان تائید اولیه مدرک حدود 3 هفته تا یک ماه زمان می‌برد.

مدت زمان معادل سازی مدرک دندانپزشکی

شیوه معادل سازی مدرک دندانپزشکی

در مسیر اخذ اقامت و مهاجرت دندانپزشکان به کانادا افراد باید حتماً مدرک دندانپزشکی خود را معادل‌سازی کنند. این افراد باید بتوانند تأییدیه هیئت آزمون کانادا را اخذ کرده تا بتواند مدرک دندانپزشکی خود را معادل‌سازی کنند. برای معادل‌سازی مدرک فرد باید در آزمون‌های مختلف شرکت کند تا میزان دانش و حرفه‌ی آن سنجیده شود.

این آزمون شامل سه قسمت است. ابتدا از متقاضی آزمونی برای ارزیابی دانش‌ بنیادی گرفته می‌شود. سپس مهارت‌های بالینی وی سنجیده شده و درنهایت متقاضی باید در آزمون ارزیابی قضاوت بالینی حداقل نمره را دریافت کند. آزمون ارزیابی قضاوت بالینی از سه آزمون تشکیل می‌گردد که در یک روز از متقاضی گرفته می‌شود. موفقیت در این سه آزمون به معنای دریافت مدرک دندانپزشکی کانادا نیست. دندانپزشکان بعد از گذراندن موفقیت‌آمیز این سه آزمون باید در آزمون NDEB شرکت کنند.

آنها پس از موفقیت در این آزمون باید مجوز دندانپزشکی را دریافت کرده و به‌عنوان دندان‌پزشک فعالیت داشته باشد. افرادی که مدرک دندانپزشکی خود را از کشورهای مانند آمریکا، انگلیس، نیوزلند، ایرلند و فرانسه می‌گیرند، باید در یک دوره 2 ساله شرکت نمایند.

در کشور کانادا درزمینه دندانپزشکی نیاز به چه نیروهایی است ؟

پیش از مهاجرت دندانپزشکان به کانادا باید نیاز این کشور را برای جذب نیروهای دندانپزشکی مورد بررسی قرار داد. دانستن این‌که تا چه اندازه کشور کانادا نیروی دندانپزشکی نیاز دارد یا میزان جذب دندانپزشکی در این حوزه چقدر است؟ مهم می‌باشد.

همه این‌ها سوال هایی است که اهمیت زیادی دارد و باید به آن پاسخ داد. کشور کانادا در سالیان گذشته تعداد جذب متخصصین دندانپزشکی را بیشتر کرده است. در کشور کانادا افراد زیادی را در این حوزه جذب و استخدام می شوند و می توانند اقامت دائم بگیرند.

در صورتی‌ که شما درزمینه‌های دندانپزشکی، ارتودنسی دندان، رادیولوژی دندان، جراحی دندان، جراحی فک، جراحی دهان، آسیب‌شناسی دهان و دندان و ساخت دندان مصنوعی فعالیت می‌کنید، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم در آزمون‌های کشور کانادا شرکت کرده و شانس خود را امتحان کنید. اگر که بتوانید در این آزمون‌ها نمره قابل‌توجهی بدست بیاورید آینده روشنی در انتظار شما خواهد بود.

تعرفه های مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

یکی از عوامل مهمی که در استقبال افراد برای مهاجرت به کانادا مؤثر است، هزینه‌ها و تعرفه های مهاجرت است. هزینه مهاجرت دندانپزشکان به کانادا تحت تأثیر عوامل متعددی است که هرکدام می‌تواند در هزینه مهاجرت مؤثر باشد:

نوع اقامت درخواستی

نوع اقامت در هزینه‌ها تاثیرگذار است. افرادی که برای ادامه تحصیل به کشور کانادا مهاجرت می‌روند معمولاً هزینه کمتری را پرداخت می‌کنند. از طرفی افرادی که ویزای سرمایه‌گذاری اخذ کرده‌اند باید درآمد و منابع مالی مناسبی داشته باشد.

تعداد اعضای خانواده

یکی دیگر از عوامل مؤثر در هزینه‌های مهاجرت، تعداد اعضای خانواده است. طبیعتاً با افزایش تعداد اعضای خانواده، هزینه‌های مهاجرت نیز بیشتر می‌شود. علاوه بر همه این موارد، متقاضی باید به دولت کانادا این اطمینان را بدهد که از پس مخارج زندگی برمی‌آید.

حتما بخوانید: هزینه های مهاجرت به کانادا

ایالت موردنظر برای زندگی

هزینه زندگی در برخی از ایالت‌های کانادا بسیار بالا بود و معمولاً ثروتمندان در این ایالت‌ها زندگی می‌کنند. انتخاب ایالتی که قصد زندگی در آن را دارید، اهمیت زیادی دارد. زیرا می‌تواند هزینه‌های شما را به‌ شدت افزایش یا کاهش دهد.

موفقیت یا عدم موفقیت در آزمون‌ها

درصورتی‌که افراد بتوانند در آزمون‌های مختلف نمره قبولی دریافت نمایند، فقط باید هزینه آزمون را بپردازند. اما اگر متقاضی از پس این آزمون‌ها برنیاید، هزینه‌های زیادی را باید پرداخت کند و مدت‌زمان صدور اقامتش طولانی می‌شود.

به‌ طور کل هزینه‌های لازم برای دریافت اقامت در کشور کانادا حدود 8000 هزار دلار است که فرد متقاضی باید قبل از مهاجرت به کانادا این هزینه‌ها را در نظر بگیرد تا بعداً به خاطر کمبود بودجه با مشکل روبه‌رو نشود.

برنامه مهاجرتی آتلانتیک برای مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

بعضی از افراد در حال حاضر امکان مهاجرت به‌عنوان دندان‌پزشک را ندارند و در تلاش هستند تا بتوانند مدرک خود را در دانشگاه‌های کانادا دریافت کنند. از طرفی این فرایند طولانی‌ مدت است و به‌زودی انجام نمی‌شود. به همین دلیل برای ورود به کانادا در آزمون‌ها شرکت می‌کنند.

درواقع، باید صلاحیت آن‌ها تائید شود و مهارت‌هایشان ارزیابی گردد. بسیاری از افراد در این بازه زمانی در کانادا کار می‌کنند تا بتوانند بخشی از مخارج خود را پوشش دهند. یکی از روش‌های که برای مهاجرت دندانپزشکان به کانادا توصیه می‌شود، استفاده از برنامه مهاجرتی آتلانتیک است. شما می‌توانید اطلاعات کامل را در ارتباط با این برنامه مهاجرتی از موسسه مهاجرتی افق ویزا کسب کنید.

دلیل استفاده و مراجعه متقاضیان به پنل مهاجرتی آتلانتیک این است که بسیاری از افراد معمولاً در سیستم اکسپرس اینتری امتیاز پایینی بدست می‌آورند و یا زمانی که شرایط آن‌ها مثبت ارزیابی شده باید در انتظار باشند. به همین دلیل برای دریافت ویزا و اقامت به این پنل مهاجرتی مراجعه می‌کنند تا بتوانند پیشنهاد کاری بگیرند. در صورتی‌ که از سمت کارفرمای کانادایی یا دولت کانادا پیشنهاد شغلی برایتان ارسال شد، شما می‌توانید برای اقامت دائم کانادا اقدام نمایید و دیگر نیازی به سیستم اکسپرس اینتری نیست.

در واقع هدف از پنل مهاجرتی آتلانتیک این است که بتواند نیازها و کمبودهای شغل‌های مختلف را در ایالت‌های آتلانتیک برطرف کنید. بعلاوه، از سمتی نیاز زیادی به دندان‌پزشک در آتلانتیک کانادا دیده می‌شود که تلاش شده است با این پنل مهاجرتی برطرف شود. اگر شما توانسته‌اید پیشنهاد کاری از یکی ایالت‌های کانادا دریافت کنید، درخواست اجازه کار دهید تا بتوانید برای خود اقامت این کشور را اخذ نمایید.

نتیجه گیری

مهاجرت دندانپزشکان به کانادا روزبه‌روز در حال افزایش است. کشور کانادا به جذب افراد متخصص می‌پردازد. قطعاً دریافت اقامت و ویزا دشوار خواهد بود و به‌آسانی انجام نمی‌شود. اما درآمد و حقوق دندانپزشکان در کشور کانادا زیاد است.

کشور کانادا به دلیل وجود شرایط مناسب کاری و نرخ پایین بیکاری مورد استقبال مهاجرین می‌باشد. بخش عظیمی از این مهاجرین را پرستاران، پزشکان و دندانپزشکان تشکیل می‌دهند که برای دریافت اقامت و کار به کانادا می‌روند. مهاجرت به کانادا به این آسانی نیست و فرد باید مدرکش را معادل‌سازی کرده و بعد از سپری کردن دوره‌های آموزشی مختلف، مدرک تحصیلی کشور کانادا را دریافت کند.

بعد از دریافت مدرک تحصیلی روند دریافت اقامت و ویزا با سرعت بیشتری انجام می‌شود. قبولی در امتحانات و آزمون‌ها تأثیر زیادی در دریافت مدرک کشور کانادا دارد. شما می‌توانید با مراجعه به موسسات مهاجرتی اطلاعاتی را درباره‌ی شیوه و نحوه سنجش این آزمون‌ها کسب کنید تا بعداً با مشکلی روبه‌رو نشوید. ما در اینجا تلاش کردیم آسان‌ترین و سریع‌ترین شیوه‌های مهاجرت دندانپزشکان به کانادا را به شما معرفی کنیم.

موسسه مهاجرتی افق ویزا سال‌های زیادی است که به علاقه‌مندان برای مهاجرت به کانادا مشاوره می‌دهد. بسیاری از افراد برای کسب اطلاعات درزمینه مهاجرت دندانپزشکان به کانادا از این موسسه مشورت می‌گیرند. این موسسه مهاجرتی چندین وکیل با تجربه دارد تا شما را درزمینه مسائل حقوقی راهنمایی کند. در صورتی‌ که وقت و زمان کافی برای دریافت اقامت ندارید، می‌توانید با مراجعه به این موسسه از امکانات آن‌ها استفاده نمایید.

دندانپزشکان و پزشکان بسیاری برای مهاجرت به کشور کانادا و دریافت ویزا اقامت به موسسه مهاجرتی افق ویزا مراجعه کرده‌اند که در حال حاضر بیشتر این افراد در کشور کانادا زندگی می‌کنند و توانسته‌اند فعالیت پزشکی خود را در آنجا ادامه دهند.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 4.5 / 5. تعداد رای‌ها: 2

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان