خانه » مقالات » پیکاپ ویزای کانادا چیست؟

پیکاپ ویزای کانادا چیست؟

erfan keyvan بدون نظر بهترین کشور برای مهاجرت
4
(2)
پیکاپ ویزای کانادا
3/5 - (3 امتیاز)

تمام افرادی که قصد مهاجرت از هر طریق و به هر هدفی به کشور کانادا را دارند، حتما با عبارت پیکاپ ویزای کانادا مواجه شده‌اند. برای ورود به این کشور لازم است تا ویزای مخصوص آن را داشت که می‌توان از طریق سفارت اقدام به دریافت آن نمود.

بر همین اساس قصد داریم در این مقاله از وب‌سایت افق ویزا شما را با چیستی و چگونگی دریافت این ویزا آشنا کرده و تمامی موارد و نکات مرتبط با آن را با شما درمیان بگذاریم. با ما همراه باشید.

پیکاپ ویزای کانادا چیست؟

همانطور که مطلع هستید کشور کانادا در ایران سفارتی ندارد. بنابر همین موضوع تمامی افرادی که قصد دارند تا برای مهاجرت و دریافت اقامت این کشور اقدام نمایند، بایستی به یکی از مراکز کارگزاری سفارت کانادا (وک) که در سایر کشورهای همسایه وجود دارد، مراجعه نمایند.

از جمله‌ی این کشورها می‌توان به ارمنستان، امارات و ترکیه اشاره داشت. پس از مراجعه به این مراکز و انجام مصاحبه‌های مربوطه و انگشت نگاری کانادا که به صورت حضوری در خود سفارت انجام می‌پذیرد فرد متقاضی می‌تواند به کشور خود بازگشته و تا زمان تایید ویزا منتظر بماند.

در این میان در صورت تایید ویزای شما توسط کنسولگری کانادا ایمیلی به این منظور برایتان ارسال می‌گردد. پس از آن لازم است تا پاسپورت شما ارسال شده و همراه با ویزا برایتان ارسال گردد. رفت و برگشت خود فرد برای انجام این امور هزینه‌هایی را دربر دارد. بنابراین می‌توان آن را برعهده‌ی نماینده قانونی گذاشت. به تمامی این اقدامات که از زمان تایید ویزای شما، ارسال پاسپورت و بازگشت آن به خودتان انجام می‌شود، پیکاپ ویزای کانادا می‌گویند.

مراحل دریافت پیکاپ ویزای کانادا

پروسه درخواست پیکاپ ویزای کانادا

برای دریافت پیکاپ ویزای کانادا لازم است تا پروسه‌ی درخواست آن را طی کنید. برای اطلاع از نحوه انجام این امر می‌توانید مواردی را که در ادامه ذکر می‌گردد را درنظر داشته باشید.

ابتدا لازم است تا تایید شدن شما در طی ایمیل یا نامه‌ای از طرف سفارت به دستتان برسد. پس از آن به مدت 30 روز برای اعطای پاسپورت و سایر مدارک خود زمان دارید. پس از آن به موسسه مهاجرتی معتبری مراجعه نمایید و مدارک لازم از جمله اصل گذرنامه و ایمیل یا نامه‌ی دریافتی را به آن‌ها تحویل دهید.

حتما بخوانید: همه چیز درباره دوره های کو آپ کانادا co-op

مدارک شما توسط موسسه مهاجرتی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تایید فرم‌های مربوطه، مدت زمان و هزینه برایتان تعیین می‌گردد. در ادامه و بعد از تایید صحت اطلاعات شما، سایر مراحل توسط موسسه مهاجرتی مربوطه پیگیری شده و نهایتا ویزای کانادا از طریق وکیل قانونی دریافت و به متقاضی تحویل داده می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزای کانادا

مدارک لازم برای پیکاپ ویزای کانادا را می‌توان بر این اساس که ویزای متقاضی از نوع مهاجرتی است یا غیرمهاجرتی به دو دسته تقسیم‌بندی کرد که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزای کانادا از نوع مهاجرتی:

1. پرینت ایمیل دریافتی از سفارت (پاسپورت ریکوئست)

2. اصل پاسپورت دارای اعتبار و امضا شده

3. تکمیل فرم موجود در ایمیل دریافتی از سفارت (شامل مشخصات متقاضی اعم از اطلاعات هویتی، ظاهری و آدرس)

4. وکالتنامه‌ی اعطا شده به فرد یا موسسه مهاجرتی مربوطه

5. دو قطعه عکس 5×7

مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزای کانادا از نوع غیرمهاجرتی:

  • پرینت ایمیل دریافتی از سفارت (پاسپورت ریکوئست)
  • اصل پاسپورت دارای اعتبار و امضا شده
  • وکالتنامه‌ی اعطا شده به فرد یا موسسه مهاجرتی مربوطه

نکات اساسی در گرفتن پیکاپ ویزای کانادا

نکات مهم در گرفتن پیکاپ ویزای کانادا

در طی پروسه پیکاپ ویزای کانادا لازم است تا نکاتی را نیز مدنظر داشته باشید تا مراحل انجام کارهای شما بدون تعلل و هیچ موردی خاصی انجام پذیرد. پس حتما این نکات را در هنگام اقدام و گرفتن ویزای کانادایی خود، مدنظر داشته باشید:

  • پاسپورت متقاضی باید حداقل به مدت 1 سال دارای اعتبار باشد.
  • حتما فرم موجود در ایمیلی را که توسط سفارت برایتان ارسال شده را به درستی و با دقت پر نمایید. این فرم اطلاعاتی اعم از مشخصات هویتی، قد، رنگ چشم، ایمیل، آدرس و شماره تلفن متقاضی را طلب می‌کند.
  • عکسی که به منظور تکمیل مدارک تهیه می‌کنید باید حتما دارای اندازه‌ی خواسته شده یعنی ابعاد 5×7 باشد و توسط متقاضی پشت‌نویسی شود. همچنین دارای مهر محلی که عکس را انداختید هم باشد.
  • در تهیه و تکمیل مدارک، هرگز نباید پاسپورت فرزندان توسط والدین امضا شود، زیرا در اینصورت پاسپورت فرزندان از اعتبار ساقط خواهد شد.
  • امضای پاسپورت فرزندان بالای 16 سال باید توسط خود آن‌‌ها صورت بگیرد. پاسپورت فرزند زیر 16 سال نیاز به امضا ندارد.
  • موسسه و آژانس مهاجرتی‌ای که قرار است به عنوان وکیل شما امور را برعهده بگیرد باید دارای مجوز‌های لازم از طرف پلیس مهاجرت ایران باشد.
  • بعد از تحویل پاسپورت به آژانس مربوطه، حتما از آن‌ها رسید دریافت نمایید.
  • بعد از دریافت پاسپورت تمامی اطلاعات خود را که روی لیبل ویزا موجود است کنترل نمایید و از صحت آن مطمئن شوید.

هزینه پیکاپ ویزای کانادا

هزینه‌هایی که برای پیکاپ ویزای کانادا توسط فرد متقاضی باید تامین گردد شامل چند مورد است. هزینه‌های سفارت، هزینه دریافتی توسط موسسه یا آژانس مهاجرتی بابت نمایندگی از طرف شما و حضور در سفارت و تحویل مدارک شما است. البته با توجه به اینکه دریافت ویزا قرار است در چه کشوری انجام بگیرد هم متفاوت است و نمی‌توان مبلغی قطعی برای این موارد را ذکر کرد.

مدت زمان لازم برای پیکاپ ویزای کانادا

به طور کلی بعد از دریافت ایمیل تاییدیه به مدت 30 روز زمان برای اقدام دارید. اگر این مدت زمان را از دست بدهید ریجکت خواهید شد. پس از اقدام و انجام امور مربوطه در حدود 1 تا 2 هفته بعد پاسپورت خود را دریافت خواهید نمود.

پیکاپ ویزای کانادا از ترکیه

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد برای دریافت ویزای کانادا می‌توان از طریق سفارت کانادا در کشورهای دیگر اقدام نمود. یکی از این کشورها، ترکیه است و اگر قصد دریافت ویزا از ترکیه را دارید لازم است اطلاعاتی را درمورد این کشور و نحوه دریافت آن مدنظر داشته باشید.

در ابتدا به تقویم رجوع کرده و روزهای تعطیل در این کشور، ساعت کاری دفاتر و سفارت‌های ترکیه را مدنظر قرار دهید. در کشور ترکیه از طریق استانبول و آنکارا می‌توانید اقدام نمایید. استانبول از لحاظ نزدیکی به ایران و وجود راه زمینی و هم هوایی برای سفر بسیار مناسب است.

برای دریافت وقت و اقدام از طریق آنکارا، هم می‌توانید به صورت حضوری و هم غیرحضوری اقدام نمایید. در صورت اقدام از طریق غیرحضوری لازم است تا تمامی مدارک در سایت اپلود شده و فرم‌های مرتبط پر شود. در نهایت هم برای امور مربوط به انگشت‌نگاری به صورت حضوری به سفارت مراجعه کرد.

حتما بخوانید: اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

پیکاپ ویزای کانادا از ارمنستان

اگر مقصد انتخابی شما برای دریافت ویزا ارمنستان است، خوب است بدانید که با یکبار مراجعه به این کشور و سپس سپردن باقی موارد به وکیل معتبر این امر برایتان امکان پذیر است. برای دریافت وقت می‌توانید به سایت visa.vfsglobal.com و لینک VFS مراجعه نمایید. این مرکز در شهر ایروان قرار دارد و خدمات متعددی را ارائه می‌دهد.

پیکاپ ویزای کانادا از امارات

اگر قصد انجام امور مرتبط با دریافت ویزای خود را از طریق کشور امارات دارید لازم است تعطیلات رسمی این کشور را هم دنظر داشته باشید. 2 سفارت کانادا در کشور امارات موجود است. یکی از آن‌ها در ابوظبی و دیگری در دبی است.

روند کاری از طریق ابوظبی به مدت 3 هفته طول خواهد کشید و بعد از ارائه فرم وکالت و پر کردن آن باقی مراحل توسط وکیل شما قابل انجام است. اقدام از طریق دبی نیز هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری برای رزرو وقت سفارت امکان‌پذیر است. بعد از تعیین وقت هم می‌توانید به باقی امور مربوطه بپردازید.

سخن پایانی

در این مقاله از وب‌سایت افق ویزا تمامی شرایط و نکات حائز اهمیت در مورد پیکاپ ویزای کانادا را ذکر کردیم. توجه داشته باشید که قوانین و پروسه امور مهاجرتی دشواری و پیچیدگی‌های مربوط به خود را دارند. بنابر این موضوع و برای اینکه در سریع‌ترین زمان و بدون کمترین ایرادی این پروسه را طی نمایید بهتر است از کارشناسان و وکلای مجرب موسسات مهاجرتی کمک بگیرید. افق ویزا در تمامی این مراحل تا رسیدن به مقصد برای شما همراهی مطمئن خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ابهامات و تسهیل امور مهاجرتی خود با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 4 / 5. تعداد رای‌ها: 2

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان