خانه » مقالات » مهاجرت به کانادا از ترکیه

مهاجرت به کانادا از ترکیه

erfan keyvan بدون نظر بهترین کشور برای مهاجرت مقالات
4.5
(2)
مهاجرت به کانادا از ترکیه
4/5 - (1 امتیاز)

طی سال‌های گذشته کشور کانادا جزو کشورهای مهاجرپذیر به شمار می‌رود. افراد زیادی برای ادامه زندگی به این کشور مهاجرت می‌کنند. یک روش برای مهاجرت ایرانیان مهاجرت از طریق کشور ترکیه است. اما این مهاجرت نیز دشواری و سختی‌های خاص خود را دارد. معمولاً متقاضیان برای انجام صدور ویزای مهاجرت، از وکیل یا مشاور باتجربه استفاده می‌کنند.

کشور کانادا به دلیل ثبات اقتصادی بالا، حمایت از صاحبان و مدیران کسب‌وکارها، استقبال از سرمایه‌گذاری و فرهنگ غنی همیشه مورد توجه بسیاری از ایرانیان بوده است. به همین دلیل ایرانیان علاقه زیادی به مهاجرت به این کشور دارند. اما این نکته نیز اهمیت زیادی دارد که چطور و چگونه می‌توان به این کشور مهاجرت کرد و روش‌های مهاجرت به چه شکل است؟ در اینجا ما تلاش خواهیم کرد تا شمارا با بهترین روش مهاجرت به کانادا آشنا کنیم تا بتوانید در کمترین زمان ممکن به این کشور مهاجرت کنید.

مهاجرت به کانادا برای ادامه تحصیل

همانطور که گفته شد، روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد اما یکی از روش‌های متداول برای مهاجرت به کانادا از ترکیه است. بسیاری از افراد اقدام به مهاجرت با ویزای تحصیلی می‌کنند. درواقع فرد ابتدا با ویزای تحصیلی مهاجرت کرده، سپس یک اقامت موقت دریافت می‌کند. البته، این اقامت بعد از اتمام دوران تحصیلی به پایان می‌رسد و مدت‌زمان آن سه سال است. اما افراد می‌توانند پس ‌از آن نوع اقامت خود را تغییر دهند تا درنهایت بتواند اقامت دائم کانادا یا پاسپورت دریافت کند.

مهاجرت به کانادا برای ادامه تحصیل

به این نکته توجه داشته باشید که برای دریافت پاسپورت این کشور باید تمام مراحل قانونی کشور را طی کنید. افراد ابتدا می‌توانند با پذیرش در یکی از دانشگاه‌های یک ایالت و گذراندن امتحانات مختلف و کسب نمره قبولی، پذیرش بگیرید. دانشجویان مهاجر می‌توانند با توجه به سطح تحصیلی و علاقه‌ای که دارند در یکی از مقاطع دانشگاهی تحصیل کنند. فراگیران بعد از این‌که از دانشگاه کانادا پذیرش گرفتند، ویزای تحصیلی دریافت می‌کنند. آن‌ها به مدت دو الی سه سال قادر خواهد بود دریکی از ایالت‌ها سکونت داشته باشند. درصورتی‌که افراد در دوران تحصیلی خود وارد بازار کار شوند، می‌توانند اقامت خود را به اقامت کاری تغییر دهند. البته برخی از ایالت‌ها بعد از پایان دوران تحصیلی اقامت دائم می‌دهند.

اما به‌طور کل، در هر شرایطی، افرادی که قصد مهاجرت به کانادا از ترکیه با ویزای تحصیلی دارند باید با ارائه مدارک مختلف به سفارت کانادا و قبولی در امتحانات، ویزای تحصیلی دریافت نمایند. روند دریافت ویزای تحصیلی کانادا طولانی است به همین جهت بهتر می‌باشد، افراد برای خود وکیل یا مشاور بگیرند.

اگر آرزوی تحصیل در کانادا را دارید، توصیه می‌شود که هرچه زودتر برای انجام کارهای اداری اقدام کنید.

مهاجرت به کانادا از ترکیه برای کار

مهاجرت به کانادا از ترکیه برای کار

دریافت ویزاهای کار در کشور کانادا با استفاده از روش‌هایی که تعیین‌شده است، صادر می‌شود که در ادامه به بیان هریک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

اخذ ویزای کار با استفاده از اکسپرس اینتری

افرادی که می‌خواهد ویزای کار از طریق اکسپرس اینتری دریافت کنند، باید امتیازات بالایی داشته باشند. این افراد باید شرایط مناسبی ازلحاظ سطح سواد، مدرک تحصیلی، سابقه کار، تسلط به زبان انگلیسی و حرفه و توانایی داشته باشند. در این صورت می‌توانند از هرکدام از این موارد امتیازات خوبی را کسب کنند. اگر فرد امتیاز مناسبی را بدست آورد، برای اخذ اقامت باید مدارکش در اداره مهاجرت کانادا بررسی شود تا در صورت موافقت، ویزا اقامت دائم برای وی صادر گردد.

اخذ ویزای کار با استفاده از پیشنهاد شغلی

اگر برای مهاجرت به کانادا از ترکیه اقدام کرده‌اید، بهتر است به فکر یک پیشنهاد شغلی باشید. درصورتی‌که بتوانید از یک کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت کنید، روند اخذ ویزای کاری کانادا شما آسان‌تر خواهد شد و شما می‌توانید با کارفرماهایی کانادایی ارتباط بگیرید. برای این کار فقط کافی است مدارک خود را برای یک موسسات معتبر ارسال کنید تا موسسات‌ها بعد از ارتباط گرفتن با کارفرما، شرایطی را به وجود آورند تا برای شما پیشنهاد کاری ارسال گردد. بعد از ارسال پیشنهاد کاری شما می‌توانید برای دریافت ویزا اقدام کنید.

سیاست‌های ایالت‌های کانادا با یکدیگر متفاوت است. بعضی از ایالت‌ها با درخواست ویزا و اقامت مهاجرین به‌راحتی موافقت می‌کنند. تمامی ایالت‌های کانادا امتیازبندی‌های مشخصی را برای مهاجرین تعیین کرده‌اند. درصورتی‌که اطلاعی در ارتباط با امتیازبندی ایالت‌ها ندارید، می‌توانید با مراجعه به موسسات مهاجرتی از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوید.

مهاجرت به کانادا از ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری

مهاجرت به کانادا از ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری

مهاجرین در ایران برای حضور در کانادا باید ابتدا از کشور ترکیه عبور کنند. در حال حاضر با توجه به سیاست‌های که وجود دارد، پرواز مستقیم به کشور کانادا وجود ندارد. این عامل هزینه‌های سفر به این کشور را افزایش می دهد. افراد زیادی برای مهاجرت از ترکیه از ویزای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند. این افراد برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری باید حتماً دو ویژگی مهم را داشته باشد. اول این‌که از سرمایه و درآمد قابل‌توجهی برخوردار باشند و از طرفی تجربه کاری داشته باشند.

افراد برای دریافت این نوع ویزا باید مبلغی را دریکی از ایالت‌ها سرمایه‌گذاری کند. میزان سرمایه‌گذاری در هر ایالت با توجه به سیاست‌گذاری هرکدام از آن‌ها متفاوت خواهد بود. مثلاً در ایالت بریتیش کلمبیا باید برای راه‌اندازی و ایجاد سرمایه‌گذاری حداقل 110 هزار دلار داشته باشند یا در ایالت آنتاریو باید فرد 200 هزار دلار سرمایه‌گذاری کند. مدت‌زمان اعتبار این ویزا دو سال است و فرد می‌تواند بعدازاین مدت با ارائه مدارک انجام سرمایه گذاری اقامت دائم خود و خانواده را دریافت کند.

حتما بخوانید: آشنایی با مبل مدولار و روشهای چیدمان منزل

درصورتی‌که گزارش شما تائید شود، می‌توانید در این کشور اقامت دائم دریافت کنید. البته امکان دریافت ویزا از طریق ایجاد استارتاپ نیز وجود دارد. افراد می‌توانند با راه‌اندازی استارتاپ، ویزای کانادا بگیرند. اگر ایده استارتاپی شما توسط یکی از سه گروه سازمان های مورد تائید قرار بگیرد شما می‌توانید به‌راحتی پاسپورت کانادا را دریافت کنید.

مهاجرت به کانادا از ترکیه از طریق پناهندگی

شاید پیام‌ها یا مطالبی در ارتباط با پناهندگی کشور کانادا شنیده باشید. سیاست‌های کشور کانادا به شکلی تعیین‌شده است که هرگز امکان پذیرش پناهندگی وجود ندارد اما درصورتی‌که خود فرد در کشورش درخواست پناهندگی دهند، این کشور درخواست پناهندگی وی را بررسی می‌کند. اگر درخواست وی تائید شد به فرد اجازه خواهد داد که فقط در منطقه و ایالت خاصی سکونت کنند. به‌طور کل دریافت ویزا از طریق پناهندگی توصیه نمی‌شود. بهتر است افراد از طریق سرمایه‌گذاری یا تحصیلی برای درخواست ویزا اقدام نمایند. این روش برای مهاجرت به کانادا پرخطر است.

مهاجرت به کانادا با ازدواج

مهاجرت به کانادا با ازدواج

اگر مهاجری با یک کانادایی ازدواج رسمی‌کند، می‌تواند بعد از سفر به ترکیه به این کشور مهاجرت کند. فرد بعد از ازدواج با فرد اهل کانادا، امکان اخذ اقامت دائم این کشور را خواهد داشت. متأسفانه بعضی از مهاجرین برای دریافت اقامت کشور کانادا، به‌صورت صوری ازدواج انجام می‌دهند. درصورتی‌که کشور کانادا متوجه ازدواج صوری افراد شود، مهاجر را از کشور کانادا خارج می‌کند.

بعلاوه، در مهاجرت با ازدواج، فرد باید بتواند هزینه‌های مربوط به زندگی مشترک در کانادا را تأمین کند. اگر فرد بتواند هزینه‌های مربوط به زندگی را تأمین کند، می‌تواند بعد از سه سال پاسپورت کانادا را درخواست دهد.

بسیاری از پدر و مادرها برای حل این مشکلات برای تولد فرزندشان به کانادا می‌رود. کانادا جزو کشورهایی است که اگر فرزند در آن کشور به دنیا بیاید به آن اقامت دائم داده می‌شود و می‌تواند به‌راحتی در این کشور زندگی کند. از سویی اگر پدر و مادر تابعیت کشور کانادا را داشته باشند، فرزندان نیز می‌توانند تابعیت این کشور را بگیرند. اگر شما به دنبال مهاجرت به کانادا از ترکیه را دارید، می‌توانید فرزندتان را در این کشور به دنیا بیاورید.

مهاجرت به کانادا برای افراد مشهور

کشور کانادا برای افرادی که از شهرت زیادی برخوردار هستند یا مهارت خاصی دارند، ویزا اختصاصی صادر می‌کند. بسیاری از ورزشکاران، هنرمندان یا محققان و سیاستمداران از این امکان استفاده می‌کنند و به کانادا مهاجرت می‌کنند. افرادی که برای این نوع ویزا اقدام می‌کنند باید در آمد مناسبی از طریق این حرفه داشته باشند. به شما توصیه می‌شود تا قبل از اقدام به دریافت این نوع ویزا، اطلاعاتی را در ارتباط با نیاز ایالت‌های مختلف بدست آورید تا با توجه به نیاز آن‌ها، یک ایالت برای اقامت انتخاب کنید. همچنین، شما بعد از اخذ این نوع ویزا باید حتماً در حیطه و مهارت شغلی خودتان فعالیت داشته باشید.

بعلاوه باید بدانید که برای اخذ ویزا از این طریق نیز یکی از گزینه‌های مناسب اقدام از کشور ترکیه می‌باشد.

نحوه دریافت ویزای کانادا از ترکیه

در نحوه اخذ ویزای کانادا از ترکیه اسناد و مدارک شما باید به‌صورت کامل تکمیل شود. در ابتدا باید مدارک را ارسال کرده یا شخصاً برای ارائه مدارک به سفارت کانادا مراجعه کنید. اطلاعات و مدارک بسته به نوع ویزای درخواستی، متفاوت خواهد بود. بعد از ارائه مدارک مرحله انگشت‌نگاری می‌باشد.

این نکته را مدنظر داشته باشید که کانادا در ایران سفارتی ندارد و برای تکمیل اطلاعات و درخواست ویزا باید به ترکیه رفت. مهاجرت به کانادا از ترکیه آسان‌تر است و می‌توان به‌راحتی به سفارت کانادا مراجعه کرد. درصورتی‌که شرایط سفر به ترکیه را ندارید، می‌توانید به سایر کشورهای اطراف مانند امارات یا دبی سفر کنید. با سفر به این کشورها پروسه صدور ویزای شما با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

بعد از این‌که شما در ترکیه اطلاعات را در اختیار سفارت قرار دادید و فرم‌های مختلفی را تکمیل کردید، بعد از آن منتظر صدور ویزا از سمت سفارت کانادا باشید. اگر با صدور ویزای شما موافقت نشده باشد به شما این موضوع را اطلاع می‌دهند. بعد از این‌ که درخواست فرد متقاضی در سفارت کانادا تائید شد، باید هزینه‌های موردنیاز برای صدور ویزا پرداخت شود. اگر شما در ترکیه حضورداشته باشید، این روند کار به‌راحتی انجام می‌شود اما در ایران به دلیل تحریم‌های بانکی ارسال واریز هزینه به کشور کانادا وجود ندارد.

حتما بخوانید: مهاجرت به کانادا بدون وکیل

مدارک شما باید متناسب با نوع ویزایی که قصد دریافت آن را دارید، تهیه و تکمیل شود. همان‌طور که گفته شد برای اخذ ویزای کار باید حتماً فرد از مهارت و توانمندی لازم برخوردار یا برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری سرمایه و دارایی زیادی داشته باشد. در این فرایند هرچه روزمه شما بیشتر باشد، امکان دریافت ویزا و پاسپورت بیشتر خواهد بود.

توصیه ما برای اخذ ویزای کانادا از کشور ترکیه

به شما پیشنهاد می‌شود که برای مهاجرت به کانادا با موسسات مهاجرتی مشورت کنید تا به بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر بتوانید فرایند صدور ویزا را به موسسات مهاجرتی بسپارید قطعاً با مشکلات کمتری روبه‌رو خواهید شد.

برای مهاجرت به کانادا از ترکیه می‌توان از روش‌های مختلف استفاده کرد، پس بهتر است بعد از تحقیقات کامل، درخواست خود را اعلام کنید تا بعداً پشیمان نشوید. عده‌ای از افرادی که بدون تحقیقات برای اخذ ویزا اقدام می‌کنند و بعداً از نوع درخواست ویزا خود پشیمان می‌شوند. اگر وقت و زمان کافی برای کسب این نوع اطلاعات ندارید، بهتر است مهاجرت به کانادا را به مشاور یا وکیل بسپارید تا خیال شما از روند کار آسوده باشد و به بهترین انتخاب دست بزنید.

ارزان‌ترین روش برای مهاجرت به کانادا

زمانی که افراد قصد مهاجرت به کانادا را دارند، به دنبال ارزان‌ترین راه برای مهاجرت به کانادا هستند تا بتوانند با حداقل هزینه به این کشور بروند. برای مهاجرت به این کشور باید حتماً به میزان سرمایه ی خود توجه کنید. حتماً سرمایه‌ای را پیش از اخذ ویزا نگهداری کرده و از طرفی بعد از اسکان در یکی از ایالت‌های کانادا، هزینه‌ای را برای زندگی در این کشور در نظر بگیرید. زیرا بسیاری از مهاجرین بعد از اقامت در کانادا شغلی ندارند و برای تأمین نیازهای خود با مشکل روبه‌رو می‌شوند. پیشنهاد می‌شود که ایرانیان برای مهاجرت به کانادا از ترکیه اقدام کنند.

هزینه های مهاجرت به کانادا از ترکیه

هزینه مهاجرت کردن به کانادا از ترکیه

هزینه مهاجرت به کانادا از کشور ترکیه نسبت به سایر کشورها پایین‌تر است. به همین دلیل بسیاری از افراد این کشور را به‌عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب می‌کنند. درصورتی‌که فرد قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشد باید حدود 2800 هزار دلار را بپردازد. اگر اطلاعاتی در ارتباط با کشورهای آلمان و آمریکا داشته باشید، خواهید دانست که هزینه مهاجرت در این کشورها بیشتر است. اگر شما با خانواده قصد مهاجرت به این کشور را دارید باید هزینه بیشتری را در نظر بگیرید. بعلاوه ، انتخاب نوع ویزای درخواستی در هزینه شما تأثیرگذار خواهد بود.

سیستم اکسپرس اینتری کانادا

سیستم اکسپرس اینتری

سیستم اکسپرس اینتری یکی از مفیدترین سیستم‌ها برای مهاجرت به کانادا به شمار می‌رود. برای ارزیابی شما و سنجش مهارت‌هایتان از این نوع سیستم استفاده می‌شود. این سیستم از متقاضیان مهاجرت به کانادا از ترکیه می‌خواهد پس از تکمیل اطلاعات خود، دوره‌های آموزش مختلف را بگذرانند. سپس با دریافت امتیاز بین سایر مهاجرین مقایسه می‌شوند. در این سیستم همه‌ ساله حدود 100 هزار نفر برای مهاجرت به کانادا پذیرش دریافت می‌کنند. مدت‌زمان صدور ویزا در این سیستم به‌ مراتب با سرعت بیشتر صورت می‌گیرد و بازه زمانی آن کمتر از یک سال است. در این سیستم افرادی که بالاترین امتیاز را دارند، هر دو هفته برای اقامت در این کشور دعوت می‌شوند.

سیستم اکسپرس اینتری سه برنامه اصلی دارد که به شرح زیر است:

سیستم فدرال اسکیل ورکر

این نوع سیستم برای متخصصین ماهر طراحی‌شده است.

سیستم فدرال ترید ورکر

سیستم فدرال ترید ورکر برای متقاضیانی طراحی‌ شده است که کارگر ماهر هستند یا پیشنهاد شغلی را دریافت کرده‌اند.

سیستم کانادین اکسپرینس کلاس

این نوع سیستم شامل افرادی است که حداقل به مدت یک سال در کانادا تجربه کاری دارند و جزو متخصصین به‌ حساب می‌آیند.

اگر امتیازات شما در مهاجرت به کانادا از ترکیه در این سه برنامه به میزان حداقل خود نرسیده باشد، شما می‌توانید از روش مهاجرت به کانادا با برنامه نامزدهای ایالت‌ها استفاده کنید. این برنامه در بیشتر ایالت‌های کانادا وجود دارد.

حتما بخوانید: کلاس تجربه کانادایی سیستم اکسپرس اینتری

برنامه ایالت یوکان

ایالت یوکان برنامه‌های نامزدی مختلفی را برای انتخاب افراد مشخص کرده است. این نوع برنامه‌ها با توجه به میزان توانمندی افراد تقسیم بندی می‌شود. متقاضیان نیازی به ارسال درخواست‌هایشان برای مهاجرت به کانادا ندارد.

برنامه ایالت نوا اسکوشیا

برنامه ایالت نوا اسکوشیا از دیگر برنامه‌های می‌باشد که برای مهاجرت کانادایی در نظر گرفته‌ شده است. این نوع برنامه نیز هزینه‌ای ندارد و پنل‌های مهاجرتی مختلفی را طراحی کرده است.

مهاجرت به کانادا با تک پایلوت

یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا از ترکیه با تک پایلوت بریتیش کلمبیا است. در کانادا، هر ایالت برنامه مستقلی برای خودش دارد، بریتیش کلمبیا نیز از این موضوع مستثنی نیست. بریتیش کلمبیا برای جذب نیروی متخصص برنامه خاص خود را دارد که به آن تک پایلوت گفته می‌شود.

مدت ‌زمان صدور ویزا در این برنامه کمتر از پنج ماه است. ایالت‌های مختلف با اجرای این نوع برنامه‌ها نیازهای خودشان را برطرف می‌کنند. این برنامه‌ها فرصت مناسبی را برای مهاجرت افراد به وجود می‌آورد که می‌توانند با شرکت در آن‌ها و ارائه توانمندی‌هایشان در صورت موافقت، ویزا اخذ کنند. تنوع شغل‌ها در این نوع برنامه بسیار زیاد است و حدود 20 شغل برای متقاضیان مشخص‌ شده است. مهاجرین می‌توانند در هر یک از این شغل‌ها با توجه به مهارت و تخصصی که دارند، ویزا دریافت نمایند.

برنامه ایالت اتلانتیک

یکی دیگر از برنامه‌های ایالات کانادا، آتلانتیک است. با استفاده این برنامه‌ها، افراد ماهر می‌توانند حرفه و توانایی خودشان را نمایش دهند و بتوانند ویزای اقامت ورود به ایالت اتلانتیک کانادا را دریافت کنند.

ایالت آتلانتیک کانادا جزو ایالت‌های است که از فرصت‌های شغلی زیادی برخوردار است. شغل‌های مانند پرستاری، دندان‌پزشکی، معلمی، جراحی، حسابداری، بانکداری و مهندسی ازجمله شغل‌هایی است که افراد پس از مهاجرت به کانادا از ترکیه می‌توانند با ارائه مدارک مختلف و مهارت آن‌ها، ویزای کار دریافت کنند.

برخی از ایالت‌های کشور کانادا معمولاً با درخواست ویزا مهاجرین موافقت می‌کنند. ایالت‌های مانند پرنس ادوارد یا نیوفاندلند ازجمله ایالت‌های هستند که به دلیل کاهش استقبال مهاجرین برای حضور در این ایالت‌ها و عدم وجود رقابت، از حضور این افراد به ایالت استقبال می‌شود. اگر شما نتوانسته‌اید اقامت ایالت‌های مشهور کانادا را دریافت کنید، می‌توانید با شرکت در برنامه‌های این ایالت‌ها و بیان درخواست اقامت، شانس خود را امتحان کنید. معمولاً افرادی که برای این ایالت‌ها درخواست اقامت می دهد، شانس قبولی بیشتری را دارند.

مدت زمان اخذ ویزای کار موقت از ترکیه

مدت زمان اخذ ویزای کار موقت از ترکیه

بسیاری از افراد برای کسب درآمد به کشور کانادا مهاجرت می‌کنند. این کشور به برخی از افراد ویزای کار موقت می دهد تا بتوانند برای خود درآمدی را کسب کنند. سؤالی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که مدت زمان صدور این ویزا چقدر طول می‌کشد؟

معمولاً مدت زمان پروسه اخذ ویزای کار موقت حدود 4 ماه است. البته این مدت با توجه به ایالتی که انتخاب می‌کنید، متفاوت خواهد بود. برخی از مشاغل وجود دارند که نیازی به کسب امتیاز نیست و افراد می‌توانند به‌راحتی در این مشاغل درخواست ویزای کار موقت دهند. بسیاری از مهاجرین ابتدا درخواست ویزای کار موقت می‌دهند و پس از کسب تجربه شغلی، برای اقامت دائم درخواست می‌دهند تا بتوانند در کانادا زندگی کنند.

در سال‌های گذشته کشور کانادا برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا از ترکیه در برخی مشاغل را دارند، سیاست‌هایی ایجاد کرده‌ است تا بتوانند به‌عنوان پرستار یا مربی برای مراقبت از کودکان در خانه‌ها فعالیت کنند. هزینه‌ درخواست ویزا برای هر فرد حدود هزار دلار است که ممکن است در سال‌های آینده افزایش پیدا کند. علاوه بر این‌ها هزینه مجوز کار 200 دلار می‌باشد که باید توسط فرد متقاضی پرداخت شود. افراد برای این‌که بتوانند این ویزا را دریافت کنند و مجوز کار بگیرند باید شرایط زیادی داشته باشند که شامل موارد زیر است:

از سمت کارفرمایی کانادایی، پیشنهادی داشته باشند. تجربه شغلی متناسب با شغل مدنظر اهمیت زیادی دارد. باید به زبان انگلیسی مسلط باشد. اگر تسلط به زبان فرانسوی داشته باشند احتمال دریافت ویزای آن‌ها بیشتر خواهد شد. کشور کانادا از کشورهایی است که دو زبان انگلیسی و فرانسوی به‌عنوان زبان‌های رایج آن شناخته می‌شود. باید صلاحیت آن‌ها برای کشور کانادا اثبات شود یا از مدرک دیپلم برخوردار باشند. اگر فکر مهاجرت به کانادا از ترکیه در سردارید با موسسات‌مهاجرتی تماس بگیرید تا مشاورین این مجموعه‌ها با ارائه پیشنهادهای مختلف به شما، بهترین روش را معرفی کنند.

حتما بخوانید: نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا

شیوه مهاجرت از ترکیه به کانادا

معمولاً متقاضیان مهاجرت به این کشور از ترکیه اقدام می‌کنند. متقاضیان می‌توانند به‌راحتی از ترکیه به کانادا مهاجرت کنند؛ زیرا سفارت کانادا در ترکیه وجود دارد و متقاضیان می‌توانند برای دریافت ویزا و ارسال مدارک خود با سفارت کانادا در ترکیه ارتباط برقرار کنند. افراد درصورتی‌که نمره آزمون‌ها را بدست آورند، می‌تواند به فکر مهاجرت به کانادا باشند. فرایند صدور ویزا در ترکیه تفاوتی ندارد و افراد باید مدارک درخواستی را به سفارت کانادا تحویل دهند.

انواع درخواست مهاجرت به کانادا

درخواست مهاجرت به کانادا از ترکیه به دو شکل صورت می‌گیرد. درخواست از طریق دریافت دعوت‌نامه و درخواست اجازه اقامت.

برای درخواست دعوت‌نامه باید شرایط فرد بررسی شود. درصورتی‌که شما با یک همسر کانادایی ازدواج کرده باشید، خواهید توانست از این نوع دعوت‌نامه استفاده کنید. البته ازدواج شما باید رسمی باشد و در شناسنامه و مدارک شما به‌صورت قانونی ثبت‌شده باشد. در غیر این صورت مورد تائید نهادهای مختلف نخواهد بود. برای تائید دعوت‌نامه باید شما از سطح تحصیلات مناسبی برخوردار باشید. داشتن تجربه کاری نیز برای اخذ دعوت‌نامه مفید است.

اما، افرادی که متاهل هستند باید امتیازات را به‌صورت دونفره محاسبه کنند و امتیازات یک نفر ملاک نخواهد بود. پس اگر متاهل هستید و می‌خواهید به کانادا مهاجرت کنید باید خود و همسرتان از شرایط کافی و لازم برخوردار باشید. برای دریافت ویزا از همین ‌الان برنامه‌ریزی داشته باشید تا در آینده روند صدور ویزای شما با مشکل روبه‌رو نشود.

سخن پایانی

درصورتی‌که قصد مهاجرت به کانادا از ترکیه را دارید، توصیه می‌شود که در قدم اول زبان انگلیسی و فرانسوی خود را تقویت کنید. تسلط به زبان برای دریافت ویزا تأثیر زیادی دارد. حتماً پیش از انتخاب نوع ویزای خود، اطلاعاتی را در ارتباط با انواع ویزاها کسب کنید تا بعداً پشیمان نشوید. شما می‌توانید با مراجعه به موسسات مهاجرتی با انواع ویزاها آشنا شوید.

درصورتی‌که وقت و زمان کافی برای پیگیری و دریافت ویزا را ندارید، پروسه صدور ویزا را به این موسسات بسپارید. آنها در ارتباط با صدور ویزاها تجربه و آشنایی بیشتری دارند و می‌توانند در مدت زمان کمتری ویزای شما را صادر کنند. البته در انتخاب موسسات مهاجرتی باید دقت زیادی به خرج دهید.

در ایران موسسات مهاجرتی معتبری وجود دارند که به افراد در ارتباط با روش‌های مهاجرت مشورت و راهنمایی می دهد. یکی از این موسسات، موسسه مهاجرتی افق ویزا است. این موسسه همه ساله تعداد زیادی از متقاضیان را به کشورهای مختلف می‌فرستد. به شما توصیه می‌شود برای یک‌بار هم که شده، به این موسسات مراجعه کنید تا از خدمات حضوری آن‌ها بهره‌مند شوید. درصورتی‌که امکان مراجعه حضوری را ندارید، می‌توانید با مراجعه به سایت آن‌ها از خدمات غیرحضوری آن‌ها مطلع شوید.

در سایت این مجموعه شیوه‌های مهاجرت به کانادا از طریق دریافت ویزاهای مختلف بیان‌شده است. اگر اطلاعاتی در ارتباط با آزمون‌ها ندارید، قطعاً این سایت برای شما مفید خواهد بود. بیان میزان حداقل نمره در هرکدام از آزمون‌ها و ویژگی‌های آن در سایت موسسه به‌صورت کامل بیان‌شده است تا بتوانید با مطالعه این شرایط، خود را برای آزمون‌ها آماده کنید و نمره قبولی را دریافت کنید. قبولی شما در این آزمون‌ها به این معنا می تواند باشد که مشکلی برای صدور ویزا شما پیش نخواهد آمد. پس به این آزمون‌ها اهمیت زیادی بدهید و به‌راحتی آن را کنار نگذارید. زیرا سرنوشت شما وابسته به این نمره‌ها خواهد بود. درصورتی‌که نمره شما از حداقل نمره پایین‌تر باشد دیگر باید فکر مهاجرت را از خود دور کنید و یا به دنبال انتخاب کشور دیگری باشید.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 4.5 / 5. تعداد رای‌ها: 2

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان