خانه » مقالات » مهاجرت به کانادا، ازطریق کلاس تجربه کانادایی سیستم اکسپرس اینتری

مهاجرت به کانادا، ازطریق کلاس تجربه کانادایی سیستم اکسپرس اینتری

erfan keyvan بدون نظر مقالات مهاجرت اکسپرس اینتری
5
(1)
مهاجرت به کانادا، ازطریق کلاس تجربه کانادایی سیستم اکسپرس اینتری
4.5/5 - (2 امتیاز)

معیارهای لازم جهت واجد شرایط بودن برای برنامه مهاجرتی کانادا کلاس تجربه کانادایی CEC کانادا. این برنامه مهاجرت به کانادا از سال 2008، انجام می شده است. کلاس تجربه کاناداییCEC  مسیر اصلی دریافت اقامت دائم کانادا است برای نامزدهایی که در کانادا کار کرده اند.

تجربه کار کانادایی CEC یک گزینه برجسته برای کارگران خارجی موقت و فارغ التحصیلان بین المللی است که برای به دست آوردن تجربه کار و اخذ اقاوت دائم کانادا می باشد. برنامه مهاجرتCEC  یکی از سه زیر کلاسی است که تحت سیستم Express Entry کانادا مدیریت می شود.

 در این مقاله همکاران ما در هلدینگ افق روشن سعی کرده اند تمام آنچه را که باید در مورد CEC بدانید به شما ارائه می دهد.

بررسی اجمالی برنامه مهاجرت به کانادا CEC

مهاجرت ، پناهندگی و شهروندی کاناداIRCC  برنامه کلاس تجربه کاناداییCEC  را در سال 2008 آغاز کرد. تا مسیر کارگران ماهر متخصص، کارگران موقت خارجی و فارغ التحصیلان بین المللی که می خواهند وضعیت اقامت دائم کانادا را بدست آورند، ارائه دهد. 

از آن زمان تا کنون برنامه مهاجرتی CEC به یکی از بزرگترین مسیرهای مهاجرت به کانادا برای کارگران ماهر در کانادا تبدیل شده است. برنامه مهاجرتی تجربه کار کانادایی توسط دولت فدرال کانادا، جوامع، کارفرمایان و خود کاندیداهای مهاجرت به عنوان یکی از موفقیت ترین برنامه ها شناخته می شود. 

مزایای برنامه مهاجرتی CEC کانادا چیست؟ 

CEC بخشی از تلاش مشترک دولت فدرال و استانی کانادا برای تشویق کارگران موقت خارجی و دانشجویان بین المللی برای ساختن آینده خود در کانادا است. تحقیقات انجام شده توسط IRCC ، Statistics Canada و دانشگاهیان کاملاً واضح است:

داوطلبان ماهر دارای مزیت عمده ای هستند که در بازار کار کانادا ادغام می شوند. زیرا قبلاً در این کشور زندگی کرده اند.

داشتن ترکیبی از معیارهای سرمایه انسانی بالا (به عنوان مثال جوان و میانسال، داشتن، سابقه کار و تحصیلات بالا) به علاوه ایجاد شبکه های اجتماعی و حرفه ای در کانادا، مهاجران CEC را قادر می سازد تا در بازار کار بسیار موفق باشند.

 علاوه بر این مزیت، داوطلبان با تجربه کانادایی قادر به کسب امتیازات جامع رتبه بندی جامعCRS  تحت Express Entry هستند. این امر شانس آنها را برای گرفتن اقامت دائم کانادا افزایش می دهد. 

سوم، نامزدهای CEC که تحت Express Entry موفق می شوند معمولاً می توانند ظرف شش ماه وضعیت اقامت دائم کانادا خود را بدست آورند. 

چهارمین مزیت عمده CEC بر خلاف دو زیر کلاس دیگر Express Entry این است که، نامزدهایی که تحت CEC موفق می شوند نیازی نیست که به IRCC نشان دهند که بودجه لازم برای اخذ اقامت دائم کانادا را نشان دهند. 

معیارهای صلاحیت برنامه مهاجرتی تجربه کانادایی

برای واجد شرایط شدن در CEC ، باید شرایط زیر را داشته باشید:

 ظرف مدت 36 ماه از تاریخ درخواست حداقل یک سال تجربه کار ماهر، حرفه ای یا فنی در کانادا کسب کرده باشید. وبرای مشاغل سطح NOC 0 یا A ، برای معیارهای زبان کانادایی 5CLBیا CLB 7 را داشته باشد.بعلاقمند به زندگی و کار در خارج از استان کبک باشد (افرادی که سابقه کار در کبک را دارند و قصد اقامت در کبک را دارند، می توانند به کلاس تجربه کبک مراجعه کنند).

یک سال (یا 12 ماه) تجربه کاری حداقل 1560 ساعت کار در کانادا می باشد. 1560 ساعت را می توان از طریق کار تمام وقت و / یا نیمه وقت بدست آورد. متقاضیان می توانند در کل مراحل درخواست در کانادا باقی بمانند.

با این حال، کلاس تجربه کانادایی نیز برای افرادی که دیگر در کانادا نیستند، آزاد است. به شرطی که ظرف سه سال پس از ترک شغل در کانادا، درخواست خود را ارائه دهند. 

شرایط کلاس Canadian Experience Class براساس مدل قبولی یا عدم موفقیت است. در صورت تأمین حداقل شرایط، متقاضی واجد شرایط ورود به استخر Express Entry است. توجه: خود اشتغالی و تجربه کاری به دست آمده در زمانی که دانشجو تمام وقت بودید (به عنوان مثال در یک دوره کار تعاونی) در CEC حساب نمی شود.

چگونه به عنوان یک دانشجوی بین المللی واجد شرایط CEC گردید

 روند کار مهاجرت با CEC چگونه است

 IRCC برای مدیریت برنامه های کارگری ماهر از جمله CEC از Express Entry استفاده می کند. اگر قبلاً در کانادا زندگی کرده اید و در اینجا تجربه کار واجد شرایطی کسب کرده اید. 

ممکن است کاندیدای خوب و مناسبی برای CEC باشید. علاوه بر این، شما ممکن است واجد شرایط برنامه کارگر متخصص فدرال FSWP  باشید و اگر سابقه کارفنی و مهارتی دارید، برنامه کارگر ماهر فدرال عالی باشید. 

اولین قدم این است که اطمینان حاصل کنید از معیارهای صلاحیت CEC یا یکی دیگر از برنامه های Express Entry برخوردار هستید. اگر واجد شرایط هستید، یک پروفایل Express Entry در وب سایت IRCC ایجاد کنید. تقریباً هر دو هفته یکبار، IRCC قرعه کشی اکسپرس انتری را برای اعطای دعوت نامه های اقامت دائم کانادا به داوطلبانی با بالاترین امتیاز CRS برگزار می کند.

امتیازات CRS بر اساس ویژگی های سرمایه انسانی هر یک از داوطلبان از جمله سن، تحصیلات، مهارت های زبانی، تجربه کاری، تجربه کانادایی و سایر معیارها تعیین می شود.

اگر دعوت نامه درخواست ITA برای اقامت دائم کانادادریافت میکنید. باید یک برنامه و مدارک کامل شده را در مهلت تعیین شده به IRCC ارسال کنید. هدف IRCC پردازش برنامه ها در مدت شش ماه یا کمتر است. 

چگونه به عنوان یک دانشجوی بین المللی واجد شرایط CEC گردید

دانشجویان بین المللی که برای فارغ التحصیلی از یک برنامه آموزشی واجد شرایط در کانادا می شوند. گروه اصلی افرادی هستند که از طریق CEC اقامت دائم کانادا می گیرند.

 در اینجا رایج ترین روش برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق CEC به عنوان یک دانشجوی بین المللی وجود دارد:

 مرحله 1: برنامه آموزشی خود را در یک موسسه یادگیری تعیین شده در کانادا به پایان برسانید. 

مرحله 2: به IRCC بروید و برای اجازه کار پس از فارغ التحصیلیPGWP  اقدام کنید.

 مرحله 3: با PGWP خود حداقل 1،560 ساعت تجربه کاری کانادایی را در مشاغل NOC 0 ، A یا B کسب کنید.

 مرحله 4: در یک آزمون انگلیسی یا فرانسوی تعیین شده توسط IRCC شرکت کنید و حداقل شرط معیار زبان کاناداییCLB  را بدست آورید (CLB 7 برای NOC 0 و A تجربه کار ) و( CLB 5 برای تجربه کار NOC B).)

 مرحله 5: وارد استخر Express Entry شوید. اگر دعوتنامه ای برای درخواست خود تضمین کنید، IRCC قصد دارد در مدت شش ماه درخواست اقامت دائم کانادا شما را پردازش خواهد نمود. 

چگونه به عنوان یک کارگر موقت خارجی واجد شرایط برنامه مهاجرتی CEC شوید

چگونه به عنوان یک کارگر موقت خارجی واجد شرایط برنامه مهاجرتی CEC شوید

کارگران خارجی موقت پس از کسب یک سال سابقه کار حرفه ای در کانادا می توانند واجد شرایط برنامه کلاس Experience Class شوند. در اینجا رایج ترین روش برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق CEC به عنوان کارگر خارجی موقت وجود دارد:

 مرحله 1: مجوز کار کانادا را دریافت کنید. 

مرحله 2: حداقل 1،560 ساعت تجربه کاری کانادایی را در مشاغل NOC 0 ، A یا B کسب کنید.

 مرحله 3: در یک آزمون انگلیسی یا فرانسوی تعیین شده توسط IRCC شرکت کنید و حداقل شرایط معیار زبان کاناداییCLB  را بدست آورید (CLB 7 برای NOC 0 و A تجربه کار ) و( CLB 5 برای تجربه کار NOC B).)

مرحله 4: وارد استخر Express Entry شوید. اگر دعوتنامه ای برای درخواست خود صادر شود، IRCC قصد دارد در مدت شش ماه درخواست اقامت دائم کانادا شما را پردازش کند.

هلدینگ افق روشن در خدمت شماست که کلیه خدمات لازم در راستای بررسی امتیازات شما در برنامه اکسپرس اینتری کانادا ارائه دهد. و جهت واجد شرایط شدن در برنامه CEC در جهت اخذ پذیرش از دانشگاههای برتر کانادا، اخذ ویزای تحصیلی و اخذ ویزای کار کانادا برای شما همراهان عزیز اقدامات لازم را انجام نماید.

جهت بررسی شرایط خود به سایت www.ofoghvisa.com مراجعه فرمایید و فرم ارزیابی رایگان را تکمیل فرمایید.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 5 / 5. تعداد رای‌ها: 1

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان