خانه » مقالات » ویزای هنرمندان کانادا

ویزای هنرمندان کانادا

erfan keyvan بدون نظر مقالات
4.5
(2)
ویزای هنرمندان کانادا
4/5 - (3 امتیاز)

کانادا یکی از کشورهای است که افراد زیادی از فرهنگ‌های مختلف در این کشور باهم زندگی می‌کنند. دولت این کشور با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده، تلاش کرده است تا با صدور ویزای هنرمندان کانادا از حضور آن‌ها استفاده کند.

در سال‌های اخیر، مهاجرت به کشور کانادا از طرف هنرمندان افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی در مورد شرایط و نحوه اقدام برای ویزای هنرمندان را بررسی کنیم. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این پیرامون تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست محتوا

روش‌های دریافت ویزای کانادا

کانادا جزو کشورهایی است که برنامه‌های مهاجرتی بسیار گسترده‌ای دارد. این برنامه‌ها افراد توانمند را درزمینه های مختلف انتخاب و شرایطشان را برای حضور در کانادا فراهم می‌کند. دولت کانادا به افرادی که بیشترین امتیاز را بدست آورند مجوز ورود می‌دهد‌. این کشور حتی برای هنرمندان نیز ویزا داده تا بتوانند در کانادا به فعالیت خود ادامه دهند.

ویزای هنرمندان کانادا به چه صورت است؟

کانادا با استقبال از فرهنگ‌های مختلف، هنرمندان سایر کشورها را به مهاجرت به کشور خود ترغیب کرده است. ویزای هنرمندان در دسته ویزاهای خوداشتغالی قرار دارد. ویزاهای خوداشتغالی معمولاً برای افرادی صادر می‌شود که دارای تجربه کاری هستند. افرادی که قصد اخذ ویزای هنرمندان رادارند، باید بتوانند در رشته‌ای که مهارت دارند فعالیت کرده و از این راه برای خود درآمد کسب کنند.

واجدین شرایط ویزای هنرمندان

دولت کانادا با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده شرایطی را برای ویزای هنرمندان تعیین کرده است. افرادی که برای این ویزا اقدام می‌کنند باید از شرایط و فعالیت‌های کاری خاصی برخوردار باشند. ما در ادامه شما را با شرایط دریافت ویزای هنرمندان آشنا می‌کنیم.

عوامل موثر در ویزای هنرمندان

جهت دریافت ویزای هنرمندان عواملی تاثیرگذار است که با دانستن شرایط و اهمیت آن‌ها راحت‌تر می‌توان برای ویزای هنرمندان کانادا اقدام کرد. عوامل تأثیرگذار در صدور ویزای هنرمندان شامل موارد زیر است:

  • سابقه کاری
  • تحصیلات
  • دارایی و سرمایه
  • مدرک معتبر هنری
  • نوع هنر
  • زبان انگلیسی
  • سن
  • آموزش

میزان سابقه کاری برای ویزای کانادا ویژه هنرمندان

افرادی که قصد اخذ ویزای هنرمندان را دارند، باید قبل از زمان درخواست حداقل به مدت دو سال در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت داشته باشند. سابقه کاری تأثیر بسزایی در دریافت ویزای هنرمندان دارد.

داشتن مدرک تحصیلی برای دریافت ویزای هنرمندان کانادا

برای دریافت ویزای هنرمندان، داشتن مدرک تحصیلی تأثیر بسزایی دارد. افرادی که مدرک تحصیلی دارند فرایند اخذ ویزای آن‌ها با مشکلات کمتری رو به رو می‌شود. بهتر است یک مشاوره شرایط و مدارک شما را برای دریافت ویزا بررسی کند تا به بهترین انتخاب دست بزنید.

ارزش دارایی و سرمایه متقاضی

ارزش دارایی و سرمایه

فرد متقاضی باید دارایی و سرمایه مناسبی داشته باشد تا بتواند ویزای هنرمندان کانادا را دریافت کند.

اثبات هنرمندی

افراد باید برای دریافت ویزای هنرمندان با ارائه مدارک معتبر توانایی هنری خود را نشان دهند تا این کشور آن‌ها را به‌عنوان یک هنرمند بپذیرد. فرد می‌تواند با ارائه مدارک، فعالیت‌های هنری مختلفی را که انجام داده، نشان دهد. با ارائه مدارک معتبر فرایند دریافت ویزا سریع‌تر پیش می‌رود.

صنعت هنرهای دستی

هنرهای دستی در بین هنرمندان کانادا اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد. در حال حاضر مدارس مختلفی در کانادا به دانش آموزان هنرهای دستی آموزش می‌دهد به همین دلیل بسیاری از هنرمندان برای حضور در این مدارس به‌عنوان استاد، می‌توانند درخواست ویزا دهند. از سویی افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند توسط دولتمردان این کشور حمایت می‌شوند. درصورتی‌که در فعالیت‌های هنرهای دستی مهارت دارید باید ابتدا تاییدیه مدارکتان را دریافت کنید و سپس برای اخذ ویزای هنرمندان کانادا اقدام کنید.

صنعت سفالگری

بیشتر فعالیت سفالگران در کانادا در ساخت و تولید ظروف آشپزخانه و آثار هنری انجام می‌شود. در سال‌های گذشته، کشور کانادا در صادرات محصولات سفالی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده است. اگر در این زمینه فعالیت دارید، یک گزینه عالی برای مهاجرت می‌باشد.

صنعت معرق‌کاری

معرق‌کاری یکی از هنرهای مشهور در سطح دنیا است. این هنر توسط بسیاری از هنرمندان انجام می‌شود. معرق‌کاری در کانادا نیز رونق بسیاری دارد. در کانادا معمولاً معرق‌کاری با چوب‌پنبه انجام می‌شود. هنرمندانی که به معرق‌کاری مشغول هستند، می‌توانند با ارائه مدارک و دریافت ویزای هنرمندان کانادا به این کشور مهاجرت کنند.

ویزای هنرمندان برای شاعران و نویسندگان

ویزای هنرمندان برای شاعران و نویسندگان

شاعران ازجمله هنرمندانی هستند که در هر جای دنیا با هر زبانی طرفداران خاص خود را دارند. افراد برای این‌که فعالیت خود را در این زمینه نمایش دهند، کتاب یا اثر هنری چاپ می‌کنند. شاعران برای این‌که بخواهند به کانادا مهاجرت کنند باید به‌عنوان نویسنده برای ویزا اقدام کنند.

بعلاوه، افرادی که در زمینه‌های نمایشنامه، سخنرانی و فیلم‌نامه نویسی فعالیت می‌کنند، نیز می‌توانند به‌عنوان نویسنده برای دریافت ویزای هنرمندان اقدام کنند. همان‌طور که گفته شد این افراد باید حداقل دو سال سابقه کاری داشته باشند.

مزایای اخذ ویزای هنرمندان کانادا برای نویسندگان

مزایای خاص و ویژه‌ای برای نویسندگانی که برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند، در نظر گرفته‌شده است. این افراد به‌هیچ عنوان نیازی به پیشنهاد شغلی از سمت کارفرما ندارند و نیازی به خرید کسب‌وکار برایشان نیست. اگر نویسندگان بتوانند از کشور کانادا ویزا دریافت کنند، به فرد و اعضای خانواده آن‌ها اقامت دائم اعطا می‌شود. اما فقط فرد باید این اطمینان را ایجاد کند که می‌تواند هزینه خود و خانواده‌اش را پرداخت کند و از سمتی فرد باید بتواند در فعالیت‌های هنری فعالیت داشته باشد. در این صورت می‌تواند برای ویزای هنرمندان کانادا اقدام کند.

سن لازم جهت اقدام برای ویزای هنرمندان

سیستم مهاجرتی کانادا، معیاری مهم دیگری را که بررسی می کند، سن متقاضی است. سن مورد قبول برای این سیستم جهت پذیرش هنرمندان 17 تا 53 سال است. البته باید در نظر گرفت که سنین بین 21 تا 49 سال امتیازات بیشتری دارند.

مدارک موردنیاز برای ویزای هنرمندان کانادا

برای دریافت ویزای هنرمندان باید فرد متقاضی مدارک موردنیاز را ارائه دهد که شامل موارد زیر است:

  • کپی و اصل پاسپورت متقاضی
  • تصویر پرسنلی
  • اثبات خوداشتغالی درگذشته افراد
  • ارائه طرح و درآمدزایی تجاری سودآور در کانادا
  • بودجه و سرمایه قابل توجه و ارائه مدارکی مبنی بر توانایی مالی
  • مدارک مربوط به پیوستن انجمن‌های فرهنگی
  • گواهی نداشتن سوء پیشینه
  • گواهی تست سلامت
  • مدرک زبان معتبر
  • گواهی تولد، ازدواج یا طلاق، فوت همسر قبلی
  • گواهی اجاره‌نامه یا مدارکی از مکان سکونت قبلی

حداقل امتیاز برای دریافت ویزای هنرمندان کانادا

حداقل امتیاز برای دریافت ویزای هنرمندان کانادا

یکی از راه‌های مهاجرت به کانادا که محبوبیت زیادی را هم دارد، اکسپرس اینتری است. افراد با شرکت در آن، با توجه به شرایطشان نمره‌ای را دریافت می‌کنند. دریافت نمره بالاتر، امکان اخذ ویزای کانادا را برای شما افزایش می‌دهد.

اکسپرس اینتری فاکتورها و معیارهایی را برای دادن امتیاز جهت مهاجرت در نظر می گیرد. این نکته را مدنظر داشته باشید که فرد متقاضی باید برای دریافت ویزای هنرمندان حداقل 40 امتیاز را دریافت کند.

فرایند ویزای هنرمندان کانادا

روند صدور ویزای هنرمندان به دو شکل انجام می‌شود. ابتدا متقاضی باید فرم درخواست صدور ویزا را تکمیل کند. به این نکته توجه کنید که حتماً باید فرم به‌صورت درست و دقیق پر شود. زیرا هرگونه مغایرت در فرم می‌تواند شما را از دریافت ویزا دور نماید. سپس فرم را امضا کرده، واریز مبلغ هزینه پردازش و فیش مربوطه برای صدور ویزا را ارسال کنید. سپس فرد متقاضی فرم درخواست خود را به همراه فیش‌های واریزی به دفتر مرکزی درخواست‌ها ارسال می‌کند. اگر این دفتر درخواست متقاضی را بپذیرد، مدارک به مرکز ویزای خارج از کشور ارسال می‌گردد.

متقاضی باید حتماً در مدارک، اصل پاسپورت، شناسنامه متقاضی و خانواده، کارت ملی و مدرک سوءپیشینه، مدارک هنرمندی، مدارک سلامت پزشکی و یک قطعه عکس به همراه اجاره‌نامه یا مستندات محل زندگی قرار دهد. دفتر ویزای خارج از کشور پس از دریافت درخواست‌ها، آن‌ها را پردازش می‌کند. در صورت تائید این درخواست، فرد متقاضی می‌تواند با ویزای هنرمندان وارد کشور شود.

حتما بخوانید: تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا

پیشنهاد !

به‌طور کل صدور ویزای هنرمندان کانادا کار دشواری است به شما توصیه می‌شود با توجه به این‌که در این زمینه تجربه‌ای ندارید، بهتر است فرایند صدور ویزا را به یک وکیل باتجربه بسپارید تا این فرایند با سرعت بیشتری انجام شود.

مدت زمان فرایند صدور ویزای هنرمندان

مدت زمان فرایند صدور ویزای هنرمندان

زمان بررسی و فرایند صدور ویزای هنرمندان مشخص نیست و می‌تواند تحت تأثیر عوامل متعددی قرار گیرد که شامل موارد زیر است:

  • میزان امتیازات
  • مدت‌زمان تکمیل مدارک
  • میزان توانایی‌های متقاضی

اما به‌صورت کل می‌توان گفت که، مدت‌زمان صدور ویزا از 9 ماه تا 2 سال طول خواهد کشید.

هزینه لازم برای صدور ویزای هنرمندان کانادا

شاید این سوال برای شما مطرح شود که اگر برای صدور ویزا هنرمندان اقدام کنیم چقدر هزینه لازم است؟

باید گفت، برآورد هزینه برای مهاجرت به کانادا به‌صورت قطعی ممکن نیست. زیرا این هزینه‌ها به عوامل متفاوتی مرتبط است.

اما به‌طور کلی، درصورتی‌که قصد مهاجرت به کانادا از طریق ویزای هنرمندان رادارید، باید حداقل حدود 3 هزار دلار برای صدور ویزا خود هزینه کنید.

برای صدور ویزای هنرمندان، عوامل متعددی وجود دارد که می‌تواند در افزایش یا کاهش هزینه صدور ویزای هنرمندان کانادا تأثیرگذار باشد. این عوامل شامل موارد زیر است:

  • هزینه بلیط سفر به کانادا
  • هزینه مسکن
  • هزینه ارزیابی مدارک
  • هزینه بیمه
  • هزینه ترجمه مدارک
  • تعداد اعضای خانواده
  • نوع کسب و کار
  • آزمون زبان
  • و…

حتماً فرد متقاضی باید اداره مهاجرت کانادا را مجاب کند که قادر به پرداخت هزینه‌های زندگی است و می‌تواند هزینه‌های لازم برای شروع فعالیت‌های هنری خود را بپردازد.

هزینه حق اقامت دائم برای هنرمندان

هزینه اقامت در کشور کانادا از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است. برخی از ایالت‌های کشور کانادا ثروتمند نشین هستند و به همین دلیل زندگی در این ایالت‌ها سرمایه زیادی می‌خواهد اما به‌طور کل هزینه حق اقامت برای هر متقاضی حدود 550 دلار خواهد بود.

هزینه ارزیابی مدارک برای ویزای هنرمندان کانادا

هنرمندان برای دریافت ویزا باید مدارک و مستندات مختلفی را به اداره مهاجرت این کشور ارسال کنند. درصورتی‌که متقاضی حداقل نمره را دریافت کرده باشد، مدارک توسط اداره مهاجرت بررسی می‌شود. اداره مهاجرت کشور کانادا برای ارزیابی و بررسی این مدارک هزینه‌ای را از متقاضی دریافت می‌کند. متقاضی باید حتماً فیش پرداخت ویزای هنرمندان را به اداره مهاجرت ارسال کند.

هزینه بررسی مدارک برای خود متقاضی حدود هزار دلار است. اگر فرد متقاضی همسر و فرزند داشته باشد، هزینه بررسی مدارک این افراد نیز از متقاضی گرفته می‌شود. هزینه بررسی مدارک همسر متقاضی 825 دلار و هزینه مربوط بررسی مدارک فرزند متقاضی چیزی حدود 250 دلار است.

متوسط درآمد هنرمندان کانادا

درآمد هنرمند بستگی به این دارد که در کدام منطقه و مکان از کشور فعالیت می‌کند. وضعیت شغلی و بازار کاری هنرمند در برخی ایالات بسیار خوب است و در برخی دیگر محدود می‌باشد. اما به طور کل، با توجه به آمار دولت این کشور، متوسط درآمد هنرمندان کانادا حدود 45 هزار دلار است.

مناسب‌ترین شهر برای اقامت هنرمندان کانادایی

یک سوال که ذهن بسیاری از هنرمندانی که قصد مهاجرت به کانادا دارد را درگیر کرده، این است که کدام شهر را برای اقامت خود انتخاب کنند؟

در بین ایالت‌های بزرگ و کوچک کانادا مناسب‌ترین شهر برای اقامت هنرمندانی که از نقاط مختلف به این کشور آماده‌اند، ونکوور است. معمولاً هنرمندان ایرانی در ونکوور اقامت می‌کنند. دولتمردان در ونکوور از فعالیت‌های مختلف و متنوع هنری حمایت زیادی می‌کنند. نمایشگاه‌های هنری زیادی در این شهر برای مردم برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت ایرانیان

گالری‌های مختلف در این شهر قرار دارد و از طرفی دانشگاه‌های هنری زیادی تاکنون تاسیس شده است. وجود زیرساخت‌های متنوع و حمایت دولتمردان و مردم، این شهر را به قطب هنر در کانادا تبدیل کرده است. درصورتی‌که ویزای هنرمندان کانادا را دریافت کرده‌اید و به فکر اقامت دریکی از ایالت‌های کانادا هستید، به شما توصیه می‌شود تا شهر ونکوور را انتخاب کنید.

دریافت اقامت دائم با ویزای هنرمندان

همان‌طور که بیان شد کانادا یکی از کشورهایی است که متقاضیان هنرمند را حمایت کرده و ویزای هنرمندان صادر می‌کند. افراد می‌تواند با دریافت ویزای هنرمندی در ابتدای ورود، اقامت دائم یا pr کانادا دریافت کنند. این در حالی است که در سایر کشورها برای هنرمندان ویزای موقت صادر می‌شود و خبری از ویزای دائم نیست. درصورتی‌که هنرمند هستید و قصد مهاجرت به خارج از کشور رادارید، بهتر است این موارد را درنظر بگیرید. اما باید بدانید که، افراد باید حداقل سه سال در کانادا زندگی کنند تا بتوانند پاسپورت کشور کانادا را دریافت کنند.

هنرمندان دو تابعیتی کانادا

بسیاری از هنرمندان دو تابعیتی که قصد مهاجرت و دریافت ویزای هنرمندان کانادا رادارند، نگران این موضوع هستند که باید از تابعیت قبلی خود انصراف دهند. اما کشور کانادا حضور دو تابعیتی‌ها را در کشور می‌پذیرد و مشکلی برای این افراد به وجود نمی‌آورد. درصورتی‌که هنرمندان بتوانند پاسپورت کانادا را دریافت کنند، قطعاً خواهند توانست بدون ویزا به بیش از صد کشور دنیا سفر کنند. 40 کشور برای افرادی که از اتباع این کشور هستند در مرزهایشان ویزا صادر می‌کند. اعتبار ویزا و پاسپورت کشور کانادا بسیار بالا است و به همین دلیل افراد زیادی علاقه به دریافت پاسپورت این کشور را دارند.

بهترین ویزای هنرمندان

ویزای هنرمندان کانادا انواع مختلفی دارد و افراد با توجه نوع مهارت و شغلی که دارند برای ویزای خاصی اقدام می‌کنند. اما بهترین ویزای هنرمندان که آسان‌تر و سریع‌تر صادر می‌شود، خوداشتغالی است.

خوداشتغالی درواقع به معنای این است که فرد بتواند با توجه به مهارت و هنری که دارد درزمینه‌ای خاص فعالیت کند و درنهایت بتواند نیاز خود و جامعه‌اش را برطرف سازد. بعلاوه بتواند از پس معیشت خود و خانواده اش برآید. با توجه به قوانین جدید، هنرمندان باید حداقل یک سال سابقه فعالیت در رشته‌های هنری در داخل کشور و یک سال فعالیت‌های هنری بین‌المللی داشته باشند.

اما روش‌های دیگری که برای صدور ویزای هنرمندان استفاده کرد ویزای سرمایه‌گذاری یا کارآفرینی است. افراد می‌توانند از این روش برای صدور ویزای خود اقدام کنند.

انواع شیوه های اخذ ویزای هنرمندان از طریق خوداشتغالی

انواع شیوه های اخذ ویزای هنرمندان از طریق خوداشتغالی

هنرمندانی که قصد دریافت ویزا کانادا دارند می‌توانند از طریق خوداشتغالی به دو روش اقدام به دریافت ویزا کنند که به شرح زیر است:

مهاجرت هنرمندان کانادا با استفاده از خود اشغالی فدرال

روش فدرال ازجمله شیوه‌های است که عموم افراد برای صدور ویزای هنرمندان کانادا اقدام می‌کنند.

مهاجرت هنرمندان کانادا با استفاده از خود اشغالی ایالت کبک

ایالت کبک یکی از ایالت‌های کشور کانادا است که برای هنرمندان کانادا شرایط ویژه‌ای را ایجاد کرده است. برخی از هنرمندان می‌توانند برای دریافت ویزای خود از این ایالت اقدام کنند.

حتما بخوانید: مهاجرت از طریق برنامه استانی کانادا

شرایط صدور ویزای هنرمندان از طریق خوداشتغالی

برای این‌که هنرمندان بتوانند از طریق خوداشتغالی ویزا دریافت کنند باید شرایط خاصی داشته باشند. دراینصورت کشور کانادا با درخواست آن‌ها موافقت می‌کند. این شرایط و ویژگی‌ها شامل موارد زیر است:

  • یکی از مواردی که اهمیت زیادی دارد این است که فرد بتواند ثابت کند که فعالیت‌های هنری خاصی انجام می‌دهد و بتواند خود را در گروه هنرمندان قرار دهد. در غیر این صورت فرد نخواهد توانست ویزای هنرمندان را دریافت کند.
  • متقاضی باید حداقل نمره یا امتیاز را برای دریافت ویزای خوداشتغالی کسب کند. این امتیاز باید حداقل 35 باشد.
  • متقاضی باید ممنوع‌الورود نباشد.

شیوه امتیازبندی هنرمندان کانادا به روش خوداشتغالی

افراد برای دریافت ویزای خوداشتغالی هنرمندان باید با استفاده از معیارهای مختلف امتیازبندی شوند. سوال بسیاری از افرادی که برای ویزای هنرمندان کانادا اقدام می‌کنند این است که شیوه امتیازبندی به چه شکل است و فرد چگونه ارزیابی می‌شود؟

سابقه کاری

درصورتی‌که فرد سابقه کاری مناسبی داشته باشد می‌تواند تا سقف 35 امتیاز را برای خود کسب کند. این در حالی است که افراد باید 5 سال سابقه خوداشتغالی داشته باشند. اگر فردی کمتر از 5 سال سابقه کاری داشته باشد، درازای هر یک سال، 5 امتیاز از فرد کم می‌شود. حداقل میزان سابقه شغلی که فرد باید داشته باشد 2 سال است. بعلاوه، اگر همسر متقاضی در کانادا به مدت حداقل یک سال سابقه کار داشته باشد، می‌تواند 6 امتیاز دریافت کند.

تحصیلات

درصورتی‌که متقاضی از مدرک تحصیلی مناسبی برخوردار باشد، می‌تواند 25 امتیاز را دریافت کند. هرچه میزان دانش و تحصیلات متقاضیان بیشتر باشد قطعاً امتیاز بیشتری را بدست می‌آورد. افرادی که مدرک فوق‌لیسانس یا بالاتر دارد، 25 امتیاز کامل را کسب می‌کند و فردی که مدرک دیپلم دارد 5 امتیاز را می‌تواند دریافت کند. درصورتی‌که فرد مدرک تحصیلی متغیری داشته باشد، میانگین برای فرد محاسبه می‌شود. اگر همسر متقاضی مدرک تحصیلاتی داشته باشد بین 3 تا 5 امتیاز به آن‌ها اعطا خواهد شد.

تسلط به زبان انگلیسی

درصورتی‌که متقاضی ویزای هنرمندان کانادا را دریافت کند باید بتواند به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد. درصورتی‌که فرد بتواند به زبان انگلیسی صحبت کند می‌تواند 15 امتیاز را کسب کند. دومین زبان رسمی کشور کانادا، فرانسه است. به همین دلیل اگر فردی به هردو این زبان‌ها مسلط باشد به آن 23 امتیاز تعلق می‌گیرد. معمولاً بیشتر افرادی که برای ویزای هنرمندان اقدام می‌کنند به زبان انگلیسی تسلط دارند و اگر کسی بتواند به زبان فرانسه صحبت کند قطعاً میزان امتیازات آن‌ها بیشتر خواهد شد.

سن

سن متقاضیان دریافت ویزای هنرمندان از طریق خوداشتغالی حداکثر 10 امتیاز است. قطعاً هرچه سن فرد برای درخواست ویزای هنرمندان کمتر باشد، امتیاز دریافتی آن بیشتر خواهد بود.

مناسب‌ترین سن برای صدور ویزای هنرمندان کانادا بین 20 تا 50 سالگی است و درصورتی‌که سن فرد در این بازه نباشد، برای متقاضی امتیاز منفی در نظر گرفته می‌شود.

اقوام درجه یک

درصورتی‌که یکی از اقوام درجه یک فرد متقاضی در کانادا ساکن باشد، می‌تواند از امتیاز آن برخوردار شود. حضور خواهر، برادر یا پدر و مادر و همسر در کانادا 6 امتیاز دارد.

کل امتیازات برای صدور ویزای هنرمندان، 100 است که فرد باید برای این‌که مدارکش در اداره مهاجرت این کشور مورد بررسی قرار گیرد، حداقل 35 امتیاز را کسب کرده باشد. اگر فردی مجموع امتیازاتش از این حد کمتر باشد، درخواست او برای ویزای هنرمندان قطعاً رد خواهد شد.

حتما بخوانید: مهاجرت پزشکان به کانادا

درصورتی‌که درخواست شما به دلیل امتیاز کم رد شود، ناامید نشوید. شما می‌توانید در سال‌های آینده مجدداً درخواست امتیاز دهید تا درخواست جدید شما مجدد بررسی شود.

شغل های مربوط به ویزای هنرمندان کانادا

فعالیت‌های هنری مختلف و متفاوتی برای دریافت ویزای کار هنرمندان وجود دارد. کشور کانادا برای فعالیت‌های گسترده هنری ویزا صادر می‌کند و این کار باعث شده است که تا تمامی علاقه‌مندان در این حوزه بتوانند برای اخذ ویزای هنرمندان اقدام کنند. شغل‌هایی مانند سفالگری، جواهرسازی، بدلکاری، عکاسی، مجری‌گری، کتابداران، خواننده‌ها، روزنامه‌نگاران، نویسندگان، ضبط کننده فیلم، گوینده اخبار، بازیگران، دوبلورها، نوزاندگان، موسیقیدان‌ها، متخصص گرافیک، معلم رقص، اپراتور ویدئو، نقاش، ساخت انیمیشن، طراح پوشاک، هنرهای دستی، طراحان داخلی، بازیگر تئاتر، مترجمین، شعبده‌باز، ویراستاران، شاعران، تهیه‌کنندگان، کارگردانان، کمدین ها، داور، مربی، مجسمه‌سازان، طراحان پارچه و طراحان لباس را شامل می‌شود.

شغل های مربوط به ویزای هنرمندان کانادا

مزایای ویزای هنرمندان

  • ویزای هنرمندان کانادا دارای مزیت‌های است. یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های دریافت ویزای هنرمندان این است که می‌توان از طریق این ویزا فرد اقامت دائم کانادا را دریافت کند.
  • از طرفی فرد می‌تواند بدون هیچ محدودیتی فرزندان و همسر خود را به کانادا ببرد.
  • یکی دیگر از مزایای ویزای هنرمندان این است که فرد متقاضی با دریافت ویزا می‌تواند پاسپورت کانادا را بدست بیاورد.
  • به دلیل حمایت دولتمردان کانادا از هنرمندان، افراد در این کشور می‌توانند کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند و پیشرفت خوبی در زمینه فعالیت هنری خود داشته باشند.

معایب ویزای هنرمندان

یکی از معایب دریافت ویزای هنرمندان در این کشور، نیاز به سرمایه‌گذاری است. این در حالی است که در برخی کشورها نیازی به سرمایه‌گذاری نیست. تائید افسر ویزا از دیگر معایب ویزای هنرمندان است. زیرا روند صدور ویزا را طولانی می‌کند و از طرفی افسر ویزا می‌تواند جلوی صدور ویزا شما را بگیرد. از اصلی‌ترین معایب این نوع ویزا در کانادا، طولانی بودن روند صدور ویزا است. معمولاً افراد برای ویزای هنرمندان تا دو سال درگیر صدور ویزا خواهند بود.

نتیجه‌گیری

صدور ویزای هنرمندان کانادا، زمان‌بر و دشوار است. معمولاً افراد، مدت زیادی درگیر صدور ویزا هستند و برای اخذ اقامت تلاش می‌کنند البته کانادا ازجمله کشورهایی است که امکانات و جایگاه ویژه‌ای برای هنرمندان در نظر می‌گیرد و در فعالیت‌های هنری آن‌ها را با استفاده از روش‌های مختلف حمایت می‌کند. از سمتی ویزا و پاسپورت کشور کانادا ارزش زیادی دارد و افراد می‌توانند با پاسپورت این کشور به نقاط زیادی از دنیا سفر کنند. ازاین‌جهت قطعاً برای صدور ویزا با سختی‌های روبه‌رو خواهید شد اما تمامی این سختی‌ها ارزش زیادی دارد و باعث رشد و گسترش فعالیت‌های هنری شما خواهد شد.

ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات دقیقی را در ارتباط با صدور ویزای هنرمندان منتقل کنیم و تا بتوانید با داشتن این اطلاعات به روند صدور ویزای شما سرعت ببخشیم.

موسسات مهاجرتی مختلفی در داخل ایران وجود دارد که می‌تواند به افرادی که متقاضی دریافت ویزای هنرمندان هستند، مشورت و راهنمایی دهد. متأسفانه بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی و تجربه نسبت به مسائل مختلف روند صدور ویزای خود را به تأخیر می‌اندازند. این در حالی است که برخی از موسسات مهاجرتی در داخل ایران اطلاعات دقیق و بروزی از روند صدور ویزای هنرمندان کانادا دارند و می‌توانند راهنمایی بهتر در این زمینه به افراد بدهند.

در صورتی ‌که شما یا سایر دوستانتان قصد مهاجرت و دریافت ویزای هنرمندان رادارید، بهتر است پیش از آن به متخصصی در این زمینه مراجعه و با استفاده از مشاوره‌های تخصصی آنان بهترین و مناسب‌ترین راه را برگزینید. موسسه مهاجرتی افق ویزا با چندین سال سابقه موفق و داشتن پروند‌‌‌‌ه‌های متعددی در این زمینه همراه خوبی برای راه مهاجرتی شما خواهد بود. البته شما می‌توانید به مراجعه به آدرس اینترنتی آن‌ها در فضای مجازی از فعالیت‌های غیرحضوری و مشاوره رایگان این مجموعه‌ها استفاده کنید. درصورتی‌که شرایط لازم برای صدور ویزای هنرمندان کانادا را ندارید، می‌توانید از روش‌های دیگری مانند سرمایه گذاری، کاری یا گردشگری و دانشجویی برای دریافت ویزا اقدام کنید.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 4.5 / 5. تعداد رای‌ها: 2

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان