خانه » مقالات » تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا؛ پذیرش تحصیلی بورسیه و هزینه‌ها

تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا؛ پذیرش تحصیلی بورسیه و هزینه‌ها

erfan keyvan بدون نظر بهترین کشور برای مهاجرت مهاجرت تحصیلی
4.5
(2)
تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا
3.7/5 - (3 امتیاز)

هرساله متقاضیان بسیاری برای مهاجرت به کانادا از راه‌های مختلفی اقدام می‌نمایند. اقدام به مهاجرت تحصیلی در کانادا نیز یکی از راه‌‌های مورد توجه برای دانشجویان و متقاضیان ایرانی بوده است.

تحصیل در کانادا را می‌توان در مقاطع گوناگونی آغاز کرد و به اتمام رساند. برای مهاجرت در هر مقطع لازم است از شرایط مرتبط با آن برخوردار بود. بنابر همین موضوع در این مقاله قصد داریم تا تمامی نکات و شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

مزایای تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا

همانطور که قبلا به آن اشاره شد متقاضیان تحصیل در کشور کانادا این امکان را دارند که تحصیلات خود را از مقاطع گوناگونی در کانادا آغاز نمایند. تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا یکی از این مقاطع و مراتب است و به دلیل مزایایی که به همراه دارد مورد توجه شمار بسیاری قرار گرفته است.

از جمله‌ی این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • امکان تحصیل در رشته‌های متنوع
  • امکان تحصیل و کسب تجربه در محیطی دو زبانه (انگلیسی و فرانسه)
  • هزینه‌های تحصیلی مقرون به صرفه
  • امکان برخورداری از ویزای همراه در مقطع کارشناسی در کانادا
  • اشتغال به کار در حین تحصیل
  • سیستم آموزشی پیشرفته و مدرن با کیفیت آموزش بالا
  • اعطای مجوز کاری بعد از پایان تحصیلات

سیستم آموزشی کانادا دوره لیسانس

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا لازم است تا با سیستم حاکم بر آن و شرایطی که برای شرکت در این مقطع در کانادا لازم است، آشنا باشید. به این منظور معدل و نمره زبان شما باید بالا باشد. پذیرش و یا عدم پذیرش دانشجو در این مقطع با این موضوع ارتباط زیادی دارد.

حتما بخوانید: نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا

شما این امکان را دارید تا با برخورداری از سابقه تحصیلی و معدل مطلوب در تمامی رشته‌های موجود در دانشگا‌ه‌های کانادا به تحصیل بپردازید. در صورت عدم برخورداری از رتبه بالا زبان نیز حتما باید به گذراندن دوره‌ی زبان در دانشگاه بپردازید.

دوره کارشناسی در کانادا بین 3 تا 4 سال در صورت تحصیل تمام وقت به طول می‌انجامد و لازم است که حتما پیش دانشگاهی معتبر برای شرکت و تحصیل در این مقطع را داشته باشید.

شرایط تحصیل در کانادا با مدرک کارشناسی

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا لازم است تا شرایطی را دارا باشید که به شرح زیر می‌باشد:

  • برخورداری از معدل دیپلم با حداقل نمره‌ی 14
  • آیلتس حداقل 6 یا نمرات معادل آن (در صورت داشتن نمره کمتر، حداقل 5 و یا معادل آن می‌توانید از امکان پذیرش مشروط استفاده نمایید. در این صورت لازم است تا دوره کامل زبان را تا رسیدن به سطح مورد نظر برای دانشگاه با موفقیت بگذرانید.)
  • شرایط سنی (صرفا برای اخذ ویزا موثر است)
  • دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی

مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا در مقطع کارشناسی

پروسه مهاجرت تحصیلی به کانادا در کارشناسی

اگر مشتاق هستید تا تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا را بگذرانید، لازم است تا بر اساس برنامه و زمان‌بندی‌ منظم به طی این پروسه تا رسیدن به نتیجه‌ی دلخواه بپردازید. مسیر رسیدن به این مقصد در مراحلی به شرح زیر طی می‌شود:

1. داشتن انگیزه کافی: لازم است تا برای تحصیل در کارشناسی در کانادا از انگیزه‌ی کافی برخوردار باشید. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که طی این پروسه زمان، انرژی و هزینه‌هایی را می‌طلبد و لازم است دلیل کافی برای شروع و پایان رساندن آن در فرد متقاضی وجود داشته باشد.

2. برنامه‌ریزی برای شرکت در آزمون زبان: در بیان شرایط تحصیل کارشناسی در کشور کانادا به اهمیت برخورداری از دانش زبان اشاره شد. تحصیل در دانشگاه‌های کانادا بنابر استان و دانشگاه موردنظر شما به زبان فرانسه و انگلیسی انجام می‌شود. پس راه ارتباطی شما هم در زمینه‌ی تحصیلی و هم گذران زندگی از طریق صحبت به زبان انگلیسی یا فرانسه است. بنابراین قبل از اقدام به مهاجرت حتما برای فراگیری زبان و دریافت مدرک با نمره‌ی موردنظر اقدام نمایید.

3. تهیه رزومه و انگیزه‌نامه حرفه‌ای: متقاضیان بسیاری در صف‌های پذیرش مهاجرت به کانادا و تحصیل در این کشور هستند. بنابراین برای دریافت پذیرش لازم است تا خود را واجد این شرایط معرفی نمایید و مسئولین پذیرش را قانع کنید که برای این امر مناسب هستید و لازم نیست جای شما را به افراد دیگری بدهند.

4. تهیه لیستی از دانشگاه‌ها در رشته موردنظر: دانشگاه‌ و رشته‌های مختلف برای پذیرش علاوه بر شرایط عمومی گاها دارای شرایط مختص به خود هستند. بنابراین لازم است تا قبل از اقدام، رشته‌ی مورد علاقه و دانشگاه‌هایی که این رشته را ارائه‌ می‌دهند و با شرایط شما مطابقت دارند را بررسی و لیستی از آن‌ها تهیه نمایید.

حتما بخوانید: بهترین دانشگاه های پزشکی در کانادا

5. تهیه یک ایمیل حرفه‌ای و ارسال درخواست پذیرش: همانطور که پیش‌تر به آن اشاره داشت لازم است تا خود را فردی واجد شرایط و مناسب برای تحصیل در کشور کانادا معرفی کنید و البته این شرایط را نیز واقعا دارا باشید. بنابراین درخواست پذیرش خود را با نهایت حوصله و دقت تهیه و ارسال نمایید.

6. پر کردن اپلیکیشن فرم دانشگاه: هر دانشگاهی دارای فرم‌های درخواست پذیرش مختص خود است. برای تکمیل این فرم‌ها لازم است دقت و ظرافت کامل را به خرج دهید زیرا مواردی همچون نحوه پر کردن این فرم‌ها، و انگیزه‌نامه و رزومه‌ی تحصیلی میزان توانایی و مهارت و لیاقت شما را مورد قضاوت برای پذیرش قرار می‌دهند.

7. گرفتن پذیرش تحصیلی (اپلای):‌ با طی کردن تمامی موارد ذکر شده به درستی و قانع کردن مسئولان پذیرش شما موفق به دریافت پذیرش تحصیلی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا خواهید شد. از این مرحله به بعد لازم است تا اقدامات نهایی را هم با کمال دقت و حوصله به انجام برسانید.

8. درخواست ویزای تحصیلی کانادا: با دریافت پذیرش از دانشگاه موردنظر در کانادا نوبت به درخواست ویزای تحصیلی می‌رسد. بنابراین با کسب مشاوره و راهنمایی‌های لازم از مشاوران و وکیلان متخصص در این امر باید اقدام به این کار نمایید.

9. سفر به کشور کانادا و تحصیل در مقطع کارشناسی: با دریافت ویزای تحصیلی کانادا به آخرین مراحل این پروسه رسیده‌اید و می‌توانید در زمان مقرر به این کشور سفر کرده و اقدام به تحصیل نمایید.

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی کارشناسی در کانادا

برای دریافت پذیرش در مقطع لیسانس در کانادا لازم است تا مدارکی را تهیه و سپس برای دانشگاه مورد نظر خود ارسال نمایید. این مدارک شامل موارد زیر می‌شوند.

  • تصویر مدرک دیپلم به صورت اسکن شده
  • تصویر تمامی مدارک مربوطه‌ی تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی به صورت اسکن شده
  • اسکن پاسپورت
  • رزومه دقیق و کامل
  • مدارک هویتی با ترجمه رسمی
  • کارنامه 3 سال اخیر با ریز نمرات
  • رسید‌های پرداخت مربوط به Application fee
  • تکمیل فرم‌های ثبت نام

مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل کارشناسی در کانادا

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل کارشناسی در کانادا

مدرک زبان برای تحصیل کارشناسی در کانادا با توجه به دانشگاهی که در آن قصد ادامه تحصیل دارید ارائه می‌گردد. هر مرکز آموزشی شرایط و حداقل معدل و نمره‌ی مخصوص به خود را می‌طلبد. به این منظور برخورداری از دیپلم معتبر 12 ساله تحصیلی و نمره آیلتس 6 یا 6.5 را نیاز دارید.البته این عدد می‌تواند با توجه به دانشگاه منتخب، متفاوت باشد.

همچنین دقت داشته باشید که برخی از دانشگا‌ه‌ها در آموزش خود از زبان فرانسه بهره‌ می‌برند. بنابراین در صورت قصد تحصیل در این دانشگاه‌ها لازم است دانش خود را در زبان فرانسه نیز افزایش دهید.

حتما بخوانید: آزمون فرانسه TEF کانادا

رشته های پرطرفدار در کانادا در مقطع کارشناسی

با وجود علاقه‌ی شما به تحصیل می‌توان گفت تمامی رشته‌‌های مورد آموزش در کانادا دارای موقعیت تحصیلی و آموزشی خوبی هستند. اما می‌توان این رشته‌ها را بر اساس بازار کار موجود و درآمد و آینده‌ی شغلی تفکیک کرده و با در نظر داشتن این موارد برخی را به عنوان رشته‌هایی با مخاطب بیشتر معرفی نماییم.

هزینه تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا

هزینه‌ی تحصیل در کشور کانادا در مقطع کارشناسی با توجه به رشته‌ی انتخاب و استان و دانشگاهی که در آن مشغول به تحصیل هستید، متفاوت است.

این هزینه‌ها بر اساس موارد گفته شده به صورت زیر هستند:

  • دانشگاه تورنتو: حدود 45.700 دلار
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا: بین 26.000 تا 38.950 دلار
  • دانشگاه مک گیل: بین 16.820 تا 45.270 دلار
  • دانشگاه مک مستر: بین 20.800 تا 27.980 دلار
  • دانشگاه مونترال: بین 990 تا 13.050 دلار
  • دانشگاه آلبرتا: حدود 21.670 دلار
  • دانشگاه اتاوا: حدود 32.444 دلار

بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس

بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی

بورسیه تحصیلی در کشور کانادا بر انواع مختلفی است که بر اساس شرایط متقاضی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

انواع آن عبارتند از:

  • Scholarships اسکولارشیپ – شایسته محوری: بر اساس شرایط تحصیلی دانشجو، معدل، مقالات، نمره زبان و …
  • Grants و Bursaries گرنت و برسری – نیاز دانشجو: برای دانشجویان با نیاز مالی
  • Loans – وام برای دانشجویان کانادایی: وام‌های با نرخ سود مشابه شهروندان برای دانشجویان خارجی
  • Teaching Assistants (TA) – دستیار تدریس: فعالیت دانشجو به عنوان دستیار تدریس و اقدام به آموزش و دریافت هزینه در قبال آن

سخن پایانی

مهاجرت و تحصیل در کشور کانادا با توجه به شرایط تحصیلی و امکانات به روز و پیشرفته رویایی است که افراد بسیاری آن را در سر می‌پرورانند. با توجه به بالا بودن این درخواست و متقاضیان بسیاری که برای این راه مهاجرتی وجود دارد بهتر است تا برای دریافت بهترین نتیجه در کمترین زمان و متحمل شدن هزینه‌ای مقرون به صرفه از متخصصین، مشاورین و وکلای این حوزه راهنمایی بخواهید.

موسسه مهاجرتی افق ویزا با سابقه‌ای درخشان در تعدد بالای پرونده‌های موفق مهاجرتی می‌تواند همراه و مشاوری مورد اعتماد و کارآمد تا رسیدن شما به سرزمین رویاهایتان باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 4.5 / 5. تعداد رای‌ها: 2

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان