خانه » مقالات » چگونه می توان در طی COVID به کانادا سفر کرد

چگونه می توان در طی COVID به کانادا سفر کرد

erfan keyvan بدون نظر عمومی مقالات
4
(1)
چگونه می توان در طی COVID به کانادا سفر کرد
4/5 - (3 امتیاز)

چگونه می توان در طی COVID با (COPR) به کانادا سفر کرد

اکنون همه دارندگان تأیید اقامت دائم کانادا(COPR)  معتبر می توانند وارد خاک کانادا شوند. پس از 15 ماه، مرز کانادا مجدداً برای کسانی که اقامت دائم کانادای تأیید شده دارند، بازگشایی شده است. این تازه واردان اکنون می توانند هنگام ورود به مرز رسماً به کانادا مهاجرت کنند. مسلم اس ، آنها تحت همان اقدامات بهداشت عمومی قرار خواهند گرفت که تمام مسافران ورودی موظف به انجام آن هستند.

وزیر مهاجرت مارکو مندیچینو در 21 ژوئن 2021 بازگشایی مرز کانادا را برای افراد دارای اقامت دائم کانادا را تأیید کرد. پیش از آن، این افراد که سند تأیید اقامت دائم کانادا (COPR) خود را پس از 18 مارس 2020 دریافت کرده بودند، از محدودیت سفر مستثنی نبودند. برای تکمیل روند ورود به خاک کانادا، آنها نیاز به معافیت دیگری داشتند. در نتیجه، آنها در انتظار بلاتکلیفی مهاجرت مانده بودند – نه اینکه بطور رسمی اقامت دائم داشته باشند، حتی اگر هر مرحله دیگری از روند مهاجرت را پشت سر گذاشته باشند.

مقامات کانادایی گفتند که حدود 23000 دارنده COPR در خارج از کانادا وجود دارد. کسانی که مدارک آنها هنوز معتبر است اکنون از محدودیت های سفر معاف هستند. علاوه بر این، مسافران کاملاً واکسینه شده می توانند از قرنطینه اجباری بگذرند.

البته تصمیم نهایی درباره اینکه چه کسی وارد کانادا می شود با مقامات مرزی کانادا است. آماده سازی از قبل می تواند از مشکلات ناخواسته جلوگیری کند. صفحات سایت اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)  دارای اطلاعات رسمی هستند و منابعی مانند ابزار محدودیت سفر آنلاین را ارائه می دهند. همچنین ، مسافران می توانند برای پرسیدن سئوالات خاص با آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA)  تماس بگیرند.

با این اوصاف، در اینجا برخی اطلاعات کلی در مورد سفر به کانادا به عنوان دارنده COPR آورده شده است.

قبل از سفر به کانادا در طی COVID چه باید کرد؟

ناگفته نماند که در صورت بروز علائم COVID-19، مسافران نباید سعی در عبور از مرز کانادا داشته باشند. همچنین، بهتر است به خاطر داشته باشید که هر استان اقدامات بهداشت عمومی خاص خود را دارد که در سایت های دولتی مربوطه منتشر می شود. 

قبل از سفر به کانادا در طی COVID چه باید کرد؟

مسافران ورودی می توانند از برنامه Arrive CAN برای بارگذاری اسنادی مانند طرح قرنطینه، اثبات آزمایش COVID منفی و سایر اسناد مورد نیاز استفاده کنند. افسران مرزی در تمام شیوع بیماری مدارک سفر را به این روش می پذیرند. 

درباره برنامه Arrive CANاز تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۲۰ کسانی که مقصد نهایی آن‌ها سفر به کشور کانادا است، موظف هستند تا اطلاعات هویتی خود را از طریق اپلیکیشن ArriveCan به صورت دیجیتالی به ثبت برسانند.

 جهت ثبت موارد زیر الزامی است:

  • تکمیل اطلاعات تماس و اطلاعات پرواز
  • اعلام دقیق برنامه قرنطینه شخصی
  • ارزیابی سلامت فردی و علائم کووید – ۱۹

مزایای نصب اپلیکیشن ArriveCan

نصب اپلیکیشن ArriveCan در راستای جلوگیری از شیوع کرونا محسوب می‌شود. مسافران از طریق این برنامه اطلاعات خود را خیلی سریع به دولا کانادا ارائه می دهند.

علاوه بر آن مسافران می‌توانند در جریان قوانین بهداشت عمومی کانادا و استان های کانادا قرار بگیرند و مدت زمان فرآیند سفر را کوتاه تر می کند. همچنین تماس فیزیکی میان مسافران و افسران مرزی کانادا کاهش می یابد.

به جز افرادی که مشمول معافیت از قرنطینه هستند، برای سایر افراد توجه به نکات قرنطینه ضروری است  و از طریق برنامه ArriveCan مشخص کنید در جایی که برای قرنطینه یا ایزوله کردن خود اعلام کردید، مستقر شده اید. در دوران قرنطینه، بصورت روزانه علام کرونا خود را ارزیابی و کامل کنید.

 همه مسافرانT، حتی اگر کاملا واکسینه شده باشند، هنوز باید قرنطینه اجباری خود را برنامه ریزی کنند. دولت ابزاری را به مسافران ارائه می دهد تا ارزیابی کنند که آیا برنامه قرنطینه آنها مناسب است. در مرز ، افسران معمولاً می خواهند ببینند که مسافران برای 14 روز جایی برای اقامت دارند.

همچنین، آنها می خواهند برنامه دستیابی به غذا و سایر مواد ضروری را ببینند. علاوه بر این، مسافران باید نشان دهند که هیچ فرد آسیب پذیر را در معرض خطر قرنطینه خود قرار نمی دهند. مسافران بالای پنج سال نیاز به ارائه تست منفی دارند که 72 ساعت قبل از رسیدن به مرز انجام شده است.

سپس، آنها باید هنگام ورود دوباره آزمایش دهند. بسته به اینکه از طریق زمینی یا با هواپیما سفر می کنید، اقدامات مرزی مختلفی وجود دارد. تفاوت عمده این است که مسافران هواپیمایی باید منتظر نتایج آزمون COVID خود در یک هتل مورد تأیید دولت باشند.

پس از ورود، مسافر به این بستگی دارد که آیا فرد با واکسنی که در کانادا تأیید شده باشد، کاملاً واکسینه شده است یا خیر. تاکنون چهار واکسن مورد تایید وجود دارد: Astra Zeneca ، Pfizer ، Moderna و Johnson & Johnson. 

مسافرینی که واکسینه نشده اند باید باید منتظر نتیجه آزمایش بدو ورود در هتل باشند. همچنین، آنها باید آزمایش COVID دیگری را در روز هشتم قرنطینه خود انجام دهند. مسافران کاملا واکسینه شده می توانند از این مرحله صرف نظر کنند.

از 5 جولای، کلیه مسافران به کانادا معاف قرنطینه مشمول این مصوبه جدید برای افرادی که کاملا واکسینه شده اند هستند. این مسافران فقط باید در خانه قرنطینه کنند در حالی که منتظر نتیجه آزمایش COVID-19 خود در مرز هستند.

 کودکانی که به سن کافی برای دریافت واکسن نرسیده اند، مجبور خواهند بود در طول 14 روز کامل در خانه قرنطینه شوند. حتی اگر والدین کاملا واکسینه شده باشند این قانون اجرایی خواهد بود. اگرچه، آنها مجبور به انجام قرنطینه هتل نیستند در فرودگاه، جایی که تازه واردان باید منتظر نتیجه آزمایش در یک هتل مورد تایید دولت باشند، نیستند.

مسافران  واکسینه نشده هنوز باید این شرط را داشته باشند و مجدد در فرودگاه تست مجدد دهند و درهتل فرودگاه کانادا قرنطینه شوند. IRCC توصیه می کند که در صورت امکان، همه اعضای خانواده که در برنامه اقامت دائم کانادا گنجانده شده اند، بهتر است همزمان به کانادا سفر کنند.

 اگر COPR منقضی شده باشد چه باید کرد؟

چگونه می توان در طی COVID با Confirmation of Permanent Residence (COPR) به کانادا سفر کرد

از آنجا که حتی قبل از همه گیری، مقامات مرزی اسناد منقضی شده را قبول نمی کنند. با توجه به اعتبار COPR به امتحان پزشکی و تاییدیه سلامت گره خورده است، تعدادی از آنها که پس از 18 مارس تاییدیه دریافت کرده اند، دیگر منقضی شده است.

در حال حاضر، هیچ دستورالعملی برای دارندگان COPR با اسناد منقضی شده وجود ندارد. اما صفحه سایت دولت کانادا اعلام کرده اطلاعات بیشتر به زودی ارائه می شود. IRCC گفته است که هیچ کسی که COPR در اثر محدودیت های سفر منقضی شده است مجبور به درخواست مجدد برای مهاجرت کانادایی نیست.

در عوض، دولت قول می دهد که روشی برای چاپ مجدد اسناد وجود خواهد آورد. وب سایت IRCC می گوید COPR های منقضی شده نباید از طریق فرم وب یا ایمیل دفتر پردازش با آنها تماس بگیرند. اگر قبلاً داشته باشید، شخصی از IRCC درخواست شما را بررسی کرده و دستورالعمل هایی را به شما ارائه می دهد.

هلدینگ افق روشن همراه با ایجنت رسمی ICCRC خود و دیگر مشاورین متخصص خود در خدمت شماست. تا بهترین، سریعترین، راحتترین روش مهاجرتی متناسب با شرایط شما را پیشنهاد دهد.

در مسیر دستیابی به اهداف خود و اخذ اقامت دائم کانادا شما را یاری رساند.با توجه به صدها پرونده موفق در جهت اخذ اقامت دائم کانادا هلدینگ افق روشن خدمات ویژه ای در راستای پرونده های مهاجرت به کانادا از جمله ویزای کار، ویزای تحصیلی، برنامه کارآفرینی، اکسپرس اینتری و … ارئه می دهد. حتما با کارشناسان و مشاوران ما مشورت نمایید.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 4 / 5. تعداد رای‌ها: 1

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان