خانه » مقالات » تحصیل در کانادا، اخذ اقامت دائم کانادا

تحصیل در کانادا، اخذ اقامت دائم کانادا

erfan keyvan بدون نظر مهاجرت تحصیلی
4.7
(3)
تحصیل در کانادا، اخذ اقامت دائم کانادا
4.5/5 - (2 امتیاز)

کانادا بهترین گزینه برای تحصیل، مهاجرت و زندگی در جهان است. این مقاله بطور جامع هر آنچه در مورد چگونگی تحصیل در کانادا، کار و مهاجرت باید بدانید را در اختیار شما قرار می دهیم.

چگونگی تحصیل در کانادا

در زیر مراحلی که در صورت تمایل به تحصیل در کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا باید انجام دهید، ذکر شده است.

تحصیل در کانادا مرحله اول

تحقیق کنید و برنامه آموزشی را که می خواهید در کانادا دنبال کنید را پیدا کنید.

تحصیل در کانادا مرحله دوم

برای موسسه یا دانشگاه معتبر در کانادا که دارای DLI  است درخواست خود را ارسال کنید.

تحصیل در کانادا مرحله سوم

با دریافت نامه پذیرش، برای ویزای تحصیلی به دولت کانادا ارائه دهید.

تحصیل در کانادا مرحله چهارم

پس از اتمام تحصیل، کمپبل برای کسب تجربه کار حرفه ای و اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنید

مزایای تحصیل در کانادا

 یکی از بهترین مزایای تحصیل در کانادا داشتن اجازه کار حین تحصیل و بعد از فارغ التحصیلی است. ترکیبی از تحصیلات کانادایی و تجربه کاری کانادایی که از طریق PGWP کسب شده است، شانس دانشجو برای اخذ اقامت دائم کانادا را افزایش می دهد.

مزایای تحصیل در کانادا

با این فرض که دانشجو در حال حاضر در یک برنامه دو ساله در یک کالج یا دانشگاه کانادایی ثبت نام کرده است. می تواند پس از اتمام برنامه خود یک ویزای کار کانادا PGWP کامل و سه ساله دریافت کند. یک ویزای کار کانادا PGWP با این طول سه سال فرصت را در اختیار شما قرار می دهد تا تجربه کار شرایط شدن در برنامه های مهاجرت کانادا را بیشتر بدست آورید.

 از مزایای سفر مهاجرتی تحصیلی به کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 خیالتان راحت است که می توانید برنامه کانادایی خود را در کشور خود شروع کنید حتی اگر به دلیل ویروس کرونا (به عنوان مثال ، عدم پروازهای موجود) قادر نباشید به موقع به کانادا بیایید.(زیرا با تحصیل آنلاین خللی در اجازه کار بعد تحصیلی ایجاد نمی شود) شروع آنلاین برنامه شما می تواند تحصیل در کانادا را برای شما مقرون به صرفه تر کند. در حال حاضر کانادا مقرون به صرفه تر از تحصیل در ایالات متحده ، انگلستان ، اروپا و استرالیا است.

  • اکثر دارندگان مجوز تحصیل کانادا به محض ورود به کانادا از نظر قانونی واجد شرایط کار در کانادا برای هر کارفرمایی خواهند داشت. در طول تحصیل در کانادا تا 20 ساعت در هفته و در تعطیلات منظم مانند تعطیلات زمستانی و تابستانی، تمام وقت کار کنید.
  • همسر یا شریک زندگی شما واجد شرایط دریافت مجوز کار باز برای کار برای هر کارفرمای کانادایی در طول تحصیل شما و بعد از آن است. همچنین می توانید فرزندان خود را با خود به کانادا بیاورید و آنها بدون نیاز به ویزای تحصیلی، در یکی از مدارس دولتی کانادا تحصیل کنند.
  • پس از اتمام تحصیل، مدرک کانادایی دریافت خواهید کرد که توسط کارفرمایان و مقامات دولتی کانادا شناخته و قابل اعتبار خواهد بود. این اعتبار به شما کمک می کند تا در بازار کار کانادا ادغام شوید و تحت برنامه های مختلف مهاجرت فدرال و استانی امتیاز بیشتری کسب کنید.
  • ادامه تحصیل در کانادا به ارتقا مهارت های زبان انگلیسی و  یا فرانسوی کمک می کند. مهارت های زبان قوی تر از ادغام اقتصادی و اجتماعی شما را در کانادا پشتیبانی می کند و همچنین به شما کمک می کند در برنامه های مهاجرت کانادا امتیاز بیشتری کسب کنید.

 دانشگاه ها و کالج های کانادا

دانشگاه ها و کالج های کانادا

بیش از 1500 دانشگاه ، کالج و سایر موسسات آموزشی وجود دارد که توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا IRCC مجاز به پذیرش دانشجوی بین المللی هستند. این مجوز DLI  نامیده می شود که به دانشجویان بین المللی در کانادا اجازه میدهد پس از فارغ التحصیلی در کانادا باقی بمانند. لیست DLI های مجاز IRCC به طور مداوم در حال رشد است. لطفاً با مراجعه به وب سایت رسمی دولت کانادا مطمئن شوید که دانشگاه، کالج یا موسسه که می خواهید در آن ثبت نام کنید توسط IRCC مجاز است.

 انتاریو و کبک از نظر جمعیت بزرگترین استانهای کانادا هستند و از این رو ، آنها بیشترین تعداد DLI ها را در کشور  دارند (تقریباً 1000 مورد به صورت ترکیبی).اگر می خواهید در مقطع کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی (به عنوان مثال کارشناسی ارشد یا دکترا) ادامه تحصیل دهید. کانادا حدود 100 دانشگاه دارد ، از جمله دانشگاه های مشهور بین المللی است از جمله:

 دانشگاه دالاهو

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک مستر

دانشگاه کوئینز

دانشگاه سایمون فریزر

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه کلگری

دانشگاه مونترال

دانشگاه اتاوا

دانشگاه تورنتو

دانشگاه واترلو

دانشگاه های سراسر کانادا سطح قابل مقایسه ای از آموزش با کیفیت بالا را ارائه می دهند. دلیل این امر این است که کانادا در سیستم آموزشی خود عدالت را ترویج می دهد. به این معنی که تلاش می کند تا همه دانش آموزان فارغ از اینکه در کدام م وسسه تحصیل می کنند، بهترین آموزش ممکن را داشته باشند. 

کانادا همچنین دارای حدود 150 کالج محلی است که آموزش با کیفیت خوبی ارائه می دهند. در حالی که دانشگاه ها در ارائه دانش نظری و آموزش شغلی در مشاغل خاص (به عنوان مثال پزشکی ، مهندسی ، حقوق) تخصص دارند. کالج های محلی آموزش های کاربردی تر را برای کمک به دانشجویان در ادغام سریع در بازار کار ارائه می دهند.

برنامه های کالج عملی تر هستند و دانش ارائه شده به دانشجویان برای کمک به آنها در یافتن کار در منطقه مورد مطالعه است. دقیقاً مانند دانشگاه ها، کالج های سراسر کانادا نیز سطح تحصیلات مشابهی را ارائه می دهند. دانشجویان بین المللی در کالج های کانادا نیز گواهینامه ای کسب می کنند که از اهداف حرفه ای و مهاجرت آنها پس از فارغ التحصیلی پشتیبانی می کند.

 اگر می خواهید برای یافتن برنامه مناسب خود در یک موسسه تایید شده در کانادا، اعم از کالج ، دانشگاه یا سایر انواع موسسات مشاوره دریافت کنید. لطفاً فرم ارزیابی رایگان را در سایت www.ofoghvisa.com تکمیل کنید تا در اسرع وقت مشاورین هلدینگ افق روشن پاسخگو شما باشند.

 مسیرهای اخذ اقامت دائم کانادا(PR)

دانشجویان بین المللی که تحصیلات خود را در کانادا به پایان می رسانند فرصتهای زیادی برای تمدید اقامت و در نهایت انتقال به اقامت دائم دارند.تحصیلات شما در کانادا شرایط شما را برای اخذ اقامت دائم کانادا عالی می کند.

 مسیرهای اخذ اقامت دائم کانادا(PR)

بسیاری از برنامه های مهاجرت فدرال و استانی برای نامزدهای دارای تحصیلات و تجربه کاری کانادایی ارزش بسیاری قائل هستند. پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا، می توانید با اخذ مجوز کار پس از فارغ التحصیلی PGWP تجربه کار کانادایی را کسب کنید. بسته به برنامه دانشگاهی کانادا، شما را قادر می سازد تا سه سال در کانادا کار کنید. در حالی که ویزای کار کانادا PGWP در اختیار دارید، می توانید پیش بروید و تعدادی از راه های اقامت دائم فدرال و استانی کانادا را دنبال کنید.  مانند:

 اکسپرس اینتری کانادا 

یکی از برجسته ترین روشهای اخذ اقامت دائم کانادا، ارائه مشخصات Express Entry است. Express Entry اصلی ترین راهی است که کانادا در برنامه های مهاجرتی کلاس کاری مدیریت می کند. داوطلبان اکسپرس انتری از طریق سیستم جامع رتبه بندی ارزیابی می شوند.

سیستم جامع رتبه بندی به داوطلبان جوان، دارای تحصیلات و تجربه کاری کانادایی و مهارت انگلیسی یا فرانسوی قوی هستند، امتیاز می دهد. این خصوصیاتی است که بسیاری از دانشجویان بین المللی کانادا از آن برخوردارند. از طریق اکسپرس اینتری کانادا، دانشجویان بین المللی می توانند از شرایط لازم برای برنامه محبوب کلاس تجربه کانادایی CEC بدست آورند. سالانه ده ها هزار دانشجوی بین المللی اقامت دائم کانارا را اخذ می کنند. 

برنامه نامزدی استانی

PNPبرنامه نامزدی استانیPNP  به استانها و مناطق سرتاسر کانادا اجازه می دهد نامزدهای مهاجرت را که نیازهای اقتصادی محلی آنها را برآورده می کنند، شناسایی کنند. بسیاری از جریان های PNP به دانشجوی بین المللی هستند امتیاز می دهد. 

برنامه مهاجرتی کبک

کبک دومین استان بزرگ کانادا است و شهر مونترال مقصد بسیار محبوب دانشجویان خارجی است. این استان سیستم مهاجرتی خود را با برنامه هایی متفاوت از برنامه های ارائه شده توسط دولت فدرال و تحت PNP اجرا می کند.

کبک همچنین دانشجویان بین المللی را ترغیب می کند که به اقامت دائم کانادا روی بیاورند. یکی از روشهای قابل توجهی که به دنبال آن است، از طریق برنامه تجربه کار و زندگی در کبک است. 

سایر برنامه های مهاجرتی فدرال

دولت فدرال علاوه بر سه برنامه ای که تحت برنامه Express Entry مدیریت می کند. برنامه های اضافی مهاجرت را نیز اجرا می کند. این برنامه ها جریان های ویژه ای را به دانشجویان بین المللی و یا معافیت از شرایط کار کانادایی ارائه می دهند. این برنامه شامل برنامه تحصیلات تکمیلی بین المللی آتلانتیک (که تحت آزمایشی مهاجرت آتلانتیک فعالیت می کند) و خلبان مهاجرت روستایی و شمالی است. 

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 4.7 / 5. تعداد رای‌ها: 3

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان