خانه » مقالات » مهاجرت کادر درمان به دانمارک

مهاجرت کادر درمان به دانمارک

erfan keyvan بدون نظر مقالات مهاجرت پزشکان
4
(4)
مهاجرت کادر درمان به دانمارک
4.5/5 - (2 امتیاز)

مهاجرت کلمه‌ای است که این روزها بیش از گذشته آن‌ را می‌شنویم. کادر درمان از جمله متقاضیان برای مهاجرت به دانمارک هستند؛ چرا که Denmark برای کادر درمان امتیازات ویژه‌ای را در نظر گرفته است که در نتیجه افراد زیادی را به خود جلب می‌کند. اما سؤال اینجاست: چرا مهاجرت؟ بسیاری از افراد در کشورهای مختلف جهان تحت تأثیر عوامل متفاوتی اقدام به immigration می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی دقیق مهاجرت کادر درمان به دانمارک بپردازیم.

فرم مشاوره رایگان
تیم وکلا و مشاوران باتجربه افق ویزا در کنار شما هستند. درخواست تان را ثبت کنید تا با شما تماس گرفته شود.

مهاجرت چیست؟

اگر بخواهیم معنای لغوی مهاجرت را بررسی کنیم، در لغت نامه دهخدا به این تعریف می‌رسیم:« ترک دیار گفتن و در مکان دیگر اقامت کردن.»

در تعریف عامیانه، مهاجرت در واقع حرکت افراد از یک مکان به مکان دیگر و سکونت آن‌ها در آن جا است.

حال بیایید نگاهی به قرآن بیاندازیم تا با دستورات خداوند در رابطه با مهاجرت آشنا شویم. خداوند در سوره نساء، آیه 97 می‌فرمایند:«آیا زمین خدا پهناور نبود که در آن هجرت کنید؟» در یکی از تفاسیر این آیه می‌خوانیم:

«همانا کسانی که فرشتگان، جانشان را می‌گیرند، در حالی که بر خویشتن ستم کرده‌اند، از آنان می‌پرسند: شما در چه وضعی بودید؟ گویند: ما در زمین مستضعف بودیم، فرشتگان (در پاسخ) می‌گویند: مگر زمین خداوند گسترده نبود تا در آن هجرت کنید؟»

با تفکر در کلام خداوند در می‌یابیم که مهاجرت گزینه‌ای است که پروردگار پیش روی ما گذاشته است تا در زمان‌هایی که از شرایط زندگی خود راضی نبودیم، به کشورها و سرزمین‌هایی هجرت کنیم که راه را برای رشد و پیشرفت ما هموار کرده‌اند.

انواع مهاجرت

مهاجرت یا immigration انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

انواع مهاجرت
  • مهاجرت داخلی: در مهاجرت‌های داخلی، افراد یک کشور به سفر در شهرهای مختلف همان کشور سفر کرده و مقیم آن جا می‌شوند.
  • مهاجرت خارجی: هنگام مهاجرت خارجی، افراد از کشور خود خارج و به کشور دیگری وارد و ساکن آن‌جا می‌شوند.
  • مهاجرت فصلی: در فصل‌های مختلف، شرایط مختلفی پیش می‌آید که افراد مجبور می‌شوند دست به immigration بزنند.
  • مهاجرت پناهندگی: در برخی از کشورها مسائلی پیش می‌آید که مردم آن جا بهترین انتخاب پیش روی خودشان را خروج از آن کشور می‌دانند؛ در نهایت افراد به کشورهایی با شرایط بهتر، نقل مکان می‌کنند.
  • مهاجرت تحصیلی: بسیاری از افراد برای تحصیل در رشته مورد نظر خود اقدام به هجرت می‌کنند تا به موقعیت تحصیلی دلخواه خود برسند.
  • مهاجرت کاری: در این نوع مهاجرت، افراد برای دست یابی به شرایط شغلی بهتر برای immigration اقدام می‌کنند.

دانمارک

دانمارک کشوری است در شمال اروپا که از جنوب با آلمان مرز خشکی و با سوئد و نروژ مرز دریایی دارد. پایتخت کشور دانمارک کپنهاگ است که از منظر شرایط کاری و رفاهی، می‌توان از آن به عنوان بهترین شهرهای دنیا نام برد. همچنین پایتخت Denmark از هوشمندترین شهرهای دنیا است. جالب است بدانید مردم این کشور، شادترین مردم جهان شناخته می‌شوند.

مساحت کشور دانمارک 43 کیلومتر مربع است که در مجموع از چندین جزیره تشکیل شده است. جمعیت این کشور در حدود 6 میلیون نفر است که 85 درصد این جمعیت را مهاجرین تشکیل می‌دهند. با توجه به این آمار و ارقام، به این نتیجه می‌رسیم که Denmark کشوری مهاجر است؛ پس می‌تواند گزینه‌ای عالی برای کسانی باشد که قصد immigration دارند.

روش‌های مهاجرت به دانمارک

شما می‌توانید از روش‌های متفاوتی برای مهاجرت به دانمارک اقدام کنید که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

روش های مهاجرت به دانمارک

ازدواج

ازدواج یکی از روش‌هایی است که می‌توان از طریق آن برای هجرت به دانمارک استفاده کرد. برای استفاده از این روش ازدواج، باید یک سری شرایط را دارا باشید. یکی از این شرایط، داشتن شرایط کاری است. از دیگر شرایط می‌توان به شرایط مالی، سنی، وضعیت سوء پیشینه و … نام برد.

سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یکی از روش‌های اقدام برای مهاجرت در دانمارک است. شرکتی که ثبت می‌کنید، سهامی که درگیر می‌کنید، کارمندهای به کار گرفته شده و … در این رابطه با سرمایه گذاری بسیار مهم است. از دیگر روش‌های سرمایه گذاری می‌توان به خرید ملک اشاره کرد که این راه کم دردسر تری برای سرمایه گذاری است.

ویزای کاری

اخذ ویزای کاری یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌توان به کمک آن برای مهاجرت اقدام کرد. اخذ ویزای کاری بستگی به سابقه کاری، حرفه، نوع قرارداد و … دارد که یکی از بهترین روش‌ها برای immigration به کشور دانمارک است.

مهاجرت کادر درمان به کشور دانمارک

همانطور که گفته شد، یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به کشور دانمارک از طریق اخذ ویزای کاری است. کادر درمان در این مسیر شانس بسیاری بالایی برای immigration و اخذ اقامت در این کشور را دارند، چرا که علاوه بر اینکه جمعیت این کشور به سمت پیری می‌رود، Denmark در نیروهای متخصص علی‌الخصوص در شاخه‌های درمانی با مشکل کمبود نیرو مواجه شده است. این موضوع بسیار مهم شرایط را برای immigration کادر درمان فراهم کرده است.

امتیازات مهاجرت کادر درمان به دانمارک

مهاجرت کادر درمان به دانمارک، امتیازات بسیاری را برای فرد متقاضی، همسر و فرزندان او دارد. کیفیت بالای زندگی، امنیت و رفاه از مزایای مهم immigration به دانمارک است. همچنین بعد از 5 سال اشتغال در این کشور، به افراد اقامت داده می‌شود. به همسر متقاضیان اجازه کار و برای فرزندان آن‌ها تحصیل رایگان فراهم می‌شود. همچنین شخص متقاضی و خانواده آن امکان استفاده از خدمات رایگان پزشکی وجود دارد. در ضمن همسر و فرزندان شخص متقاضی می‌توانند همراه با خود متقاضی، ویزا دریافت نمایند.

مراحل مهاجرت کادر درمان به دانمارک

کادر درمان مورد نظر برای مهاجرت به دانمارک، پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران هستند که این افراد با طی کردن چند مرحله می‌توانند موفق به هجرت به این کشور شوند.

مراحل مهاجرت کادر درمان به دانمارک

معادل سازی مدارک

برای مهاجرت کادر درمان به دانمارک، در ابتدا باید مدارک دانشگاهی و یا حرفه‌ای خود را برای Denmark ارسال کنید. این مدارک به دست وزارت بهداشت دانمارک بررسی می‌شود. این پروسه زمان‌بر است و ممکن است حتی تا یک سال به طول بیانجامد.

پس از بررسی مدارک توسط وزارت بهداشت در دانمارک و تأیید شدن آن‌ها، Denmark توسط سفارتی که در تهران دارد، به شما یک ویزای سه ساله می‌دهد تا بتوانید مجوز فعالیت حرفه‌ای در این کشور را کسب نمایید.

شرایط مالی مورد قبول

مرحله بعدی در مهاجرت کادر درمان به دانمارک این است که شرایط مالی متناسب خود را برای زندگی به مدت 6 ماه در این کشور را ثابت نمایید. این محدوده مطلوب از شرایط مالی در ادامه آورده شده است:

  • اگر شما به تنهایی در پی مهاجرت هستید: 36500 کرون
  • اگر ازدواج کرده‌اید و همسرتان همراه شماست: 73000 کرون
  • اگر شما و همسرتان صاحب فرزند (فرزندانی) هستید که همراه شما هستند: 87500 کرون
  • اگر شما صاحب فرزند (فرزندانی) هستید اما همسرتان همراه شما نیست: 73000 کرون

گذراندن دوره زبان دانمارکی

در زمینه مهاجرت کادر درمان به دانمارک، کادر درمان در هرکشوری باید به زبان آن مردم آن کشور مسلط باشد تا به راحتی بتواند با بیماران ارتباط برقرار کرده و به مشکلی برنخورند.

پس از تأیید شدن مدارک ارسالی توسط وزارت بهداشت دانمارک، متقاضیان باید به زبان این کشور تسلط پیدا کنند. برای این کار لازم است تا افراد در کلاس‌های زبان دانمارکی، شرکت کنند تا به این این زبان را فرا بگیرند و در نهایت بتوانند در آزمون زبان دانمارکی 3 (Prøve i dansk 3)، از 10، حداقل 7 را کسب نمایند.

نکته‌ای که در رابطه با فراگیری این زبان وجود دارد این است که فرد متقاضی می‌تواند هم در ایران آموزش زبان دانمارکی را ببیند و هم می‌تواند به کشور Denmark رفته ودر آن جا آموزش‌های لازم را ببیند. امتیاز مثبت فراگیری زبان دانمارکی در خود کشور دانمارک این است که این آموزش‌ها به صورت رایگان به متقاضیان داده می‌شود.

آزمون زبان دانمارکی 3 (Prøve i dansk 3)، در قسمت‌های متفاوتی گرفته می‌شود. یک قسمت این آزمون، ارتباط کتبی و درک مطلب است که حداقل نمره قبولی در آن 7 و در آزمون ارتباط شفاهی، حداقل نمره 10 را باید کسب کرد.

کارآموزی

در زمینه مهاجرت کادر درمان به دانمارک، پس از تأیید شدن مدارک و یادگیری زبان دانمارکی، نوبت به گذارندن دوره کارآموزی می‌رسد. هدف از این دوره، بررسی میزان آمادگی متقاضیان در رشته خودشان است. دوره کارآموزی بین 6 تا یک سال به طول می‌انجامد و در انتهای دوره، در صورت کسب رضایت مسئولان مرتبط، به متقاضیان مجوز فعالیت داده می‌شود.

دوره کارآموزی پرستاران به این شکل است که آن‌ها طی یک دوره چند ماهه همراه با حقوق و مزایای مرتبط، در بیمارستان‌ها زیر نظر سوپروایزر، آموزش و کارآموزی می‌کند و در نهایت در مراکز درمانی رسماً استخدام می‌شود.

دوره کارآموزی برای پزشکان در زمینه مهاجرت کادر درمان به دانمارک، پزشک متقاضی به مدت حداکثر یک سال به صورت موقتی استخدام می‌شود و پس طی این دوره موقتی، متقاضی می‌تواند مجوز فعالیت رسمی خود را دریافت کند.

ویزای کادر درمان دانمارک

برای مهاجرت به کشور دانمارک نیازمند اخذ ویزا است. ویزای کاری یک گزینه بسیار خوب برای هجرت به این کشور است. پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران می‌توانند با دریافت ویزای کادر درمان دانمارک، به این کشور immigration کرده و از مزایای بهره ببرند.

در رابطه با immigration کادر درمان به دانمارک، هنگام دریافت ویزای، متقاضیان و خانواده آن‌ها می‌توانند از امکاناتی برای آن‌ها فراهم می‌شود، استفاده نمایند. همچنین متقاضی و همسر آن، می‌توانند در طی مدت یادگیری زبان و کارآموزی در این کشور مشغول به کار شوند. همچنین فرد متقاضی در طی دوره کارآموزی نیز خقوق دریافت می‌کند که این، خود یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای مهاجرت کادر درمان به دانمارک

در این بخش به بررسی مدارک لازم برای اخذ ویزای مهاجرت کادر درمان به دانمارک را بررسی می‌کنیم.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای مهاجرت کادر درمان به  دانمارک

شرایط لازم برای اخذ اقامت کادر درمان در دانمارک

به طور کلی شرایط لازم برای اخذ اقامت کادر درمان در دانمارک طبق مطالب گفته شده باید پروانه صلاحیت در رشته و حرفه تخصصی خود را دریافت کرد؛ پس از طی کردن مراحل گفته شده، باید شرایط مالی مورد نیاز برای اقامت را داشت.

همانطور که گفته شد، برای مهاجرت کادر درمان به دانمارک، پس از تأیید شدن مدارک و دریافت اقامت موقت، می‌توان از حقوق و مزایا این کشور بهره برد و در نهایت پس از 5 سال اشتغال در این کشور، اقامت خود و همسر و فرزندان را نیز دریافت کرد.

در رابطه با مهاجرت کادر درمان به دانمارک که یکی از بهترین کشورها است و امکانات بسیار عالی را برای کادر درمان خود فراهم می‎کند، می‌تواند گزینه‌ای عالی هجرت باشد. این کشور با جاذبه‌های دیدنی زیبا، امنیت و رفاه اجتماعی بالایی که برای افراد خود فراهم می‌آورد، مقصدی مطمئن برای کادر درمان است. شما نیز اگر در دسته کادر درمان هستید و قصد immigration به دانمارک را دارید، می‌توانید برای پیگیری روند هجرت خود از طریق تیم با تجربه افق ویزا اقدام نمایید. همچنین می‌توانید دیدگاه خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مشاوره تخصصی مهاجرت
زمان شما ارزشمند است فرصت را از دست ندهید
نگران قوانین پیچیده مهاجرت نباشید، وکلای با‌تجربه ما در این مسیر همراه شما هستند
اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 4 / 5. تعداد رای‌ها: 4

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان