خانه » مقالات » چگونگی دریافت جاب آفر کانادا از کارفرما

چگونگی دریافت جاب آفر کانادا از کارفرما

erfan keyvan بدون نظر مقالات مهاجرت کاری
4
(3)
دریافت جاب آفر کانادا
3.5/5 - (2 امتیاز)

برای این که بتوانید برای ویزای کار کانادا اقدام کنید یا این که از طریق برنامه‌های مختلف به کانادا مهاجرت کنید، باید جاب آفر کانادا را از یک کارفرمای فعال در این کشور دریافت کرده و به اداره مهاجرت ارائه دهید. اما جاب آفر کانادا یا پیشنهاد شغلی چیست و چه اهمیتی دارد؟ از چه طریق می‌توان جاب آفر داشت و چگونه می‌توان کار و مشاغل مناسب در کانادا را پیدا کرد؟

در این محتوا به صورت کامل و جامع در مورد جاب آفر در کانادا و روش‌های دریافت آن صحبت خواهیم کرد؛ به گونه ای که به تمامی سوال‌های شما در این زمینه پاسخی کاربردی داده شود.

فرم مشاوره رایگان
تیم وکلا و مشاوران باتجربه افق ویزا در کنار شما هستند. درخواست تان را ثبت کنید تا با شما تماس گرفته شود.

جاب آفر کانادا چیست؟

جاب آفر به معنای پیشنهاد شغلی است و وقتی صحبت از جاب آفر کانادا می‌شود، به این معناست که متقاضی از یک کارفرمای کانادایی پبشنهاد شغلی دریافت کند و آن را به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهد. شما برای این که بتوانید در کانادا کار کنید و ویزای کاری بگیرید، در اکثر موارد باید جاب آفر داشته باشید.

از طرف دیگر اگر بخواهید به کانادا مهاجرت کنید با جاب آفر سر و کار خواهید داشت. متقاضیانی که جاب آفر کانادا داشته باشند، امتیاز بهتری در سیستم اکسپراینتری دریافت می‌کنند و شانس بهتری برای مهاجرت و دریافت اقامت دائم کانادا خواهند داشت. البته باید خاطرنشان کنیم، شغلی که به فرد پیشنهاد می‌شود باید شرایط خاصی داشته باشد و مورد نیاز دولت کانادا و استان‌های آن باشد. در ادامه بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد.

شرایط و قوانین جاب آفر کانادا چگونه است؟

به این موضوع توجه کنید که کارفرماهایی می‌توانند پیشنهاد شغلی ارائه دهند که قوانین و شرایط خاصی را رعایت کرده باشند. این شرایط برای جاب آفر کانادا به شرح زیر است:

  • اولویت کار برای موقعیت شغلی مورد نظر کارفرما، برای شهروندان کانادا یا افرادی است که اقامت دائم این کشور را دارند. به این منظور کارفرما باید ثابت کند که برای این موقعیت شغلی نمی‌تواند نیروی متخصص مورد نیاز خود را در خاک کانادا پیدا کند.
  • برای اثبات این موضوع، کارفرما باید به مدت 4 هفته آگهی استخدام موقعیت شغلی مورد نظر خود را منتشر کند. کارفرمایی که به دنبال نیروی ماهر خارجی است؛ باید حداقل در 3 تا 5 نشریه و وسیله ارتباط جمعی در کانادا، آگهی استخدام خود را منتشر کرده باشد.
  • یکی از مهم‌ترین شرط‌ها برای تایید جاب آفر کانادا این است که شغل مورد نظر معتبر باشد. اگر جاب آفر معتبر نباشد، اداره مهاجرت آن را قبول نخواهد کرد. به همین دلیل است که باید در قبول پیشنهادات کاری دقت کنید و حتما در این زمینه از کمک و مشاوره کارشناسان خبره کمک بگیرید.
  • موقعیت شغلی پیشنهادشده نباید فصلی بوده و باید شغلی تمام وقت باشد؛ به این معنا که مدت زمان کار، حداقل 30 ساعت درهفته باشد.
  • مدت زمان قرارداد کار پیشنهاد شده توسط کارفرما، حداقل باید یک سال باشد.
  • دارای مجوز Lmia باشد به این معنا که اگر کارفرما بعد از 4 هفته نتوانست از میان شهروندان کانادا فردی را برای سمت شغلی مورد نظر خود پیدا کند (بعد از انتشار آگهی استخدام)؛ باید از اداره کار کانادا مجوز Lmia مثبت را دریافت کند. با این کار ثابت می‌کند که استخدام نیروی بین‌المللی، تاثیر منفی و بدی برای بازار کار و اقتصاد کانادا نخواهد داشت. داشتن Lmia برای جاب آفر از اهمیت زیادی برخوردار است.
شرایط و قوانین جاب آفر کانادا چگونه است

در نظر داشته باشید که برخی از موقعیت‌های شغلی، نمی‌توانند درخواست جاب آفر ارائه دهند:

  • اگر موقعیت شغلی در کبک کانادا باشد و کارفرما برای کار دراین استان درخواست دهد.
  • اگر کارفرما جزو مقامات دولتی، عالی رتبه یا سفارت‌های فعال در کانادا باشد.
  • اگر کارفرما و موقعیت شغلی پیشنهاد شده، در کانادا غیرمجاز شناخته شود.

روش های پیدا کردن کار در کانادا

برای این که بتوانید جاب آفر کانادا را به دست آورید، در ابتدا باید بتوانید کارفرمای معتبری را پیدا کنید که به شما برای موقعیت شغلی مورد نظر خود نیاز داشته باشد. همان‌طور که گفته شد، هر موقعیت شغلی و کارفرمایی نمی‌تواند جاب آفر ارائه دهد و باید شرایط خاصی داشته باشد. به همین دلیل ممکن است پیدا کردن کارفرمای مناسب چندان کار آسانی نباشد.

با کمک روش‌های زیر می‌توانید کار مورد نظر خود و کارفرمای معتبر را پیدا کرده و از طریق آن جاب آفر کانادا را دریافت کنید.

روش های پیدا کردن کار در کانادا

داشتن ارتباطات و شبکه‌سازی

شاید بتوان گفت که ساده‌ترین، موثرترین و بهترین روش پیداکردن کارفرما و موقعیت شغلی مناسب برای جاب آفر کانادا، از طریق شبکه‌سازی و داشتن ارتباطات در خاک کاناداست. اگر دوست، آشنا یا خانواده شما در کانادا مقیم هستند، می‌توانید از آن‌ها درخواست کنید تا از ارتباطات خود استفاده کرده، موقعیت‌های شغلی در دسترس را به شما معرفی و شما را به کارفرمایان کانادایی متصل کنند.

از دو منظر این روش بسیار مناسب خواهد بود. در درجه اول پیداکردن و راضی‌کردن کارفرما برای استخدام و ارائه پیشنهاد شغلی، با توصیه دوست یا آشنای شما راحت‌تر انجام می‌گیرد و درجه دوم می‌توانید از اعتبار جاب آفر پیشنهادی اطمینان حاصل کنید؛ اینکه آیا کارفرما و موقعیت شغلی پیشنهادی، شرایط مناسب و قانونی را دارد یا خیر.

موسسات و شرکت‌های کاریابی

یکی از مراکزی که می‌توانید برای پیداکردن کارفرما یا موقعیت شغلی مناسب برای دریافت جاب آفر کانادا به آن مراجعه کنید، آژانس‌ها و موسسات کاریابی است.

معمولا کارفرمایانی که به دنبال نیروی متخصص و ماهر هستند، به این نوع شرکت‌ها مراجعه می‌کنند تا بتوانند نیروی کار خود را تامین کنند.

شما با ارتباط برقرار کردن با این موسسه‌ها و ارائه شرایط و روزمه کاری خود، می‌توانید موقعیت‌های شغلی و کارفرمایان دلخواه خود را پیدا کرده و با آن‌ها ارتباط بگیرید. موسسات و آژانس‌های مختلف و گوناگونی در این حوزه فعالیت می‌کنند که می‌توانید به صورت حضوری یا آنلاین به آن‌ها دسترسی پیدا کرده و از خدماتشان استفاده کنید.

یکی از ویژگی‌های این موسسات، در اختیار قراردادن اطلاعات ارزشمند در مورد بازار کار و شرایط کاری در کاناداست. این موضوع می‌تواند برای انتخاب موقعیت شغلی مناسب، بسیار به شما کمک کند. البته باید از اعتبار این نوع شرکت‌ها اطمینان حاصل کنید تا به مشکل بر نخورید.

استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین

خوشبختانه در حال حاضر اینترنت و فضای مجازی، شرایطی را فراهم آورده است تا ارتباط بین کارفرمایان و کارجویان بسیار نزدیک شود و این دو بتوانند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این موضوع مخصوصا برای پیدا کردن جاب آفر مناسب در کانادا، می‌تواند بسیار کارآمد باشد. از منابع آنلاین در دسترس، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بانک مشاغل یا Job Bank

یکی از منابع آنلاینی که می‌توانید در آن مشاغل مناسب و کارفرماهای معتبری پیدا کرده و با آن‌ها ارتباط بگیرید، بانک مشاغل یا Job Bank است. این سایت رایگان است و در آن کارفرمایان و جویندگان کار، می‌توانند وارد شده و باهم ارتباط بگیرند. این سایت می‌تواند منبع مناسبی برای پیداکردن شغل مناسب شما باشد؛ ولی به خاطر داشته باشید که تمامی کارفرماها در آن فعال نیستند و ممکن است بسیاری از موقعیت‌های شغلی در آن پیدا نشود. دلیل آن نیز این است که احتمالا کارفرما با پلترفم دیگر فعالیت می‌کند و شغل مورد نظر خود را در این سایت ثبت نکرده است. به همین خاطر بهتر است از دیگر منابع کاریابی غافل نشوید.

لینکدین

یکی از شبکه‌های اجتماعی تخصصی که برای ارتباطات شغلی استفاده می‌شود، لینکدین است که می‌تواند به شما در پیدا کردن موقعیت شغلی و جاب آفر کانادا کمک کند. ابتدا باید در این شبکه اجتماعی عضو شوید و اطلاعات و روزمه کاری خود را وارد کنید. بسیاری از موسسات و کارفرماها، در این شبکه اجتماعی فعال هستند که می‌توانید با آن‌ها ارتباط گرفته و ترغیبشان کنید که بهترین گزینه برای موقعیت شغلی مورد نظر هستید.

نکات مهم برای جاب آفر کانادا

کارفرمایی که بخواهد شما را استخدام کند، شرایط و تخصص شما را بررسی می‌کند. به صورت کلی برای این کار ممکن است از شما مدارک و موارد گوناگونی را بخواهد تا بتواند صلاحیت شما را تایید کند. البته این موضوع برای کارفرماهای مختلف با یکدیگر متفاوت است و هر فرد روش کار مخصوص به خود را دارد. به طور کلی بهتر است به نکات و موراد زیر توجه ویژه‌ای کنید:

روزمه کاری قوی

روزمه یکی از مهم‌ترین مدارکی است که باید تهیه کنید. معمولا اکثر کارفرماها، اولین چیزی که از شما بخواهند رزومه کاری شماست. یک روزمه قوی و حرفه‌ای می‌تواند بر روی کارفرما تاثیر مثبت و خوبی بگذارد. مواردی که در رزومه باید آورده شود شامل سوابق شغلی، سوابق تحصیلی، سوابق پژوهشی، مهارت‌ها و تخصص‌های شماست.

نکات مهم برای جاب آفر کانادا

حتما اگر در حوزه تخصصی مورد نظر، پروژه‌ها و تحقیقات خاصی انجام داده‌اید آن را در رزومه خود وارد کنید. علاوه بر این اگر مهارت‌های نرم‌افزاری یا خاصی در زمینه شغل مورد نظر خود دارید، در رزومه به آن‌ها اشاره کنید. بسیار اهمیت دارد که تمامی مواردی که در رزومه به آن‌ها اشاره می‌کنید، مرتبط با کار درخواستی شما باشد. موارد نامرتبط تاثیر مثبتی در نگاه کارفرما به شما نخواهد داشت. به این موضوع توجه کنید که همیشه صادق باشید و واقعیت را در رزومه کاری خود بنویسید.

توصیه نامه

اگر از شغل قبلی یا کارفرمای گذشته خود، بتوانید توصیه‌نامه‌ای تهیه و آن را به کارفرما ارائه دهید، دید مثبت و خوبی نسبت به شما در او شکل خواهد گرفت. علاوه بر این، برخی از کارفرماها در کانادا، ممکن است بسته به سوابق کاری که در رزومه خود به آن‌ها اشاره کرده‌اید از شما درخواست کنند تا توصیه نامه از سمت‌های شغلی قبلی خود ارائه دهید.

مصاحبه

برخی از کارفرماها در کانادا برای ارائه جاب آفر و موقعیت شغلی، از متقاضیان درخواست مصاحبه می‌کنند. در برخی از مواقع این مصاحبه حضوری است؛ ولی در اغلب موارد به صورت مجازی و از طریق تماس تصویری خواهد بود. در این مصاحبه، کارفرما قصد دارد تا متقاضی شغل مورد نظر را ارزیابی کند و ممکن است سوال‌های مختلفی در رابطه با تخصص و سابقه کاری از شما بپرسد.

ویزای جاب آفر کانادا

در اکثر موارد برای این‌که بتوانید ویزای کاری موقت دریافت کنید، حتما باید جاب آفر معتبری داشته باشید. به همین دلیل است که جاب آفر کانادا اهمیت دارد و با داشتن آن به راحتی می‌توانید وارد خاک کانادا شده و در آن مشغول به کار شوید. به این موضوع توجه کنید که با گرفتن ویزای کار از طریق جاب آفر، شما محدود به کار برای کارفرمای مورد نظر هستید. مزیت این ویزا این است که می‌توانید پس از مدتی برای گرفتن اقامت دائم و مهاجرت به کانادا اقدام کنید که در ادامه بیشتر آن را بررسی خواهیم کرد.

ویزای جاب آفر کانادا

در این‌جا اهیمت دارد تا در سیستم طبقه‌بندی ملی کانادا (NOC)، شغل‌های مورد نیاز کانادا بررسی شود و با آگاهی کامل برای به دست آوردن پیشنهاد شغل و همچنین دریافت این ویزا اقدام کنید. در برخی از مشاغل نیاز به داشتن مدرک تحصیلی مرتبط خواهید داشت.

برای دریافت این ویزا به مدارک و شرایط زیر احتیاج خواهید داشت:

  • نامه جاب آفر از یک کارفرمای معتبر در کانادا
  • گواهی مجوز LMIA
  • عدم داشتن سوء پیشینه
  • روزمه کاری
  • مدرک زبان معتبر مانند آیلتس یا تافل
  • سوابق شغلی و بیمه‌ای
  • توصیه نامه کاری و مدارک تحصیلی

مهاجرت از طریق جاب آفر کانادا

همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز عنوان شد، شما می‌توانید با استفاده از جاب آفر و ویزای کاری موقت، در کانادا مشغول به کار شوید. بعد از مدتی نیز می‌توانید برای دریافت اقامت دائم کانادا و مهاجرت به این کشور اقدام کنید. البته با داشتن جاب آفر از همان ابتدا نیز می‌توانید برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری اقدام کنید.

توجه داشته باشید که برای اقدام از طریق اکسپرس اینتری که شامل نیروی کار ماهر فدرال و تجربه کانادایی می‌شود، حتما الزامی به ارائه جاب آفر کانادا نیست؛ ولی داشتن آن امتیاز محسوب شده و شانس شما را برای به دست آوردن اقامت دائم کانادا افزایش خواهد داد.

مهاجرت از طریق جاب آفر کانادا

مهاجرت از طریق گروه نیروی کار ماهر فدرال و تجربه کانادایی در اکسپرس اینتری

همان‌طور که می‌دانید اکسپرس اینتری حالت رقابتی دارد و هر فردی که امتیاز بیشتری کسب کند، شانس بهتری برای دریافت اقامت دائم کانادا خواهد داشت. به این موضوع توجه کنید که جاب آفر کانادا امتیاز دارد و شانس شما را در این روش مهاجرتی افزایش خواهد داد. البته جاب آفری که در این روش مهاجرتی مورد قبول است، باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • نباید فصلی باشد و باید یک شغل تمام وقت باشد (حداقل 30 ساعت در هفته)
  • باید قرارداد شغل مورد نظر، یک سال اعتبار داشته باشد.
  • در لیست سیستم طبقه‌بندی ملی کانادا (NOC) باید دارای سطح مهارت 0 ، A و یا B باشد.
  • شغل مورد نظر باید دارای مجوز LMIA باشد.
  • کارفرمایی که پیشنهاد کاری را ارائه می‌دهد باید کانادایی باشد.
  • حقوق تعیین شده توسط کارفرما باید مطابق استانداردهای کاری در کانادا باشد.
مشاوره تخصصی مهاجرت
زمان شما ارزشمند است فرصت را از دست ندهید
نگران قوانین پیچیده مهاجرت نباشید، وکلای با‌تجربه ما در این مسیر همراه شما هستند
 

جمع بندی

برای این که بتوانید در کانادا ساکن شده و مشغول به کار شوید، باید ابتدا اجازه کار و ویزای کار بگیرید. برای اکثر روش‌های دریافت ویزای کاری، باید جاب آفر کانادا داشته باشید و نامه آن را به اداره مهاجرت ارائه نمایید. علاوه بر این داشتن جاب آفر کانادا می تواند به شما برای مهاجرت و دریافت اقامت دائم کانادا کمک کند.

در اکسپرس اینتری و گروه‌های مختلف آن، داشتن جاب آفر امتیاز دارد و شانس شما را برای دریافت اقامت کانادا از این طریق افزایش خواهد داد. برای دریافت پیشنهاد شغلی، باید شرایط و ضوابط آن را به خوبی درک کنید. در این مقاله سعی شده تا تمام جنبه‌های مختلف دریافت پیشنهاد شغلی کانادا بررسی شود. علاوه بر این روش‌های پیدا کردن کارفرما و موقعیت شغلی مناسب توضیح داده شد و شرایط جاب آفر به دقت بررسی شدند.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که هر موقعیت شغلی برای مهاجرت و دریافت ویزا به دردتان نخواهد خورد و باید در پیداکردن کارفرما و جاب آفر انتخابی خود دقت و احتیاط کنید. توصیه می‌کنیم که از مشاوره کارشناسان باتجربه در این زمینه استفاده کنید تا درآینده دچار مشکل نشوید.

سوالات متداول

نامه جاب آفر کانادا حاوی چه اطلاعاتی باید باشد؟

موارد مهمی که باید در جاب آفر به آن‌ها اشاره شود شامل این موارد می‌شود: مشخصات کارفرما (نام و آدرس)، مشخصات هویتی (نام شرکت یا موسسه، نام متقاضی، عنوان و نوع شغل کارفرما)، موقعیت شغلی پیشنهادی، توضیح در مورد وظایف متقاضی در شغل مربوطه، میزان حقوق و مسائل مالی، مدت زمان قرارداد کاری.

چه مشاغلی در کانادا امکان دریافت جاب آفر دارند؟

کارفرماهای کانادایی باید بتواند ثابت کنند که نیروی کار مورد نظر خود را نمی‌توانند از میان شهروندان کانادایی پیدا کنند و نیاز به نیروی ماهر خارجی دارند. به همین دلیل، محدودیت خاصی برای جاب آفر کانادا وجود ندارد. البته همان‌طور که در محتوا نیز به آن اشاره شد، جاب آفرهای مورد قبول در اکسپرس اینتری، باید در لیست ناک و سطح مهارت خاصی باشند.

شرط سنی برای دریافت جاب آفرکانادا وجود دارد؟

از آن جا که کارفرمای کانادایی باید قانع شود که شما مناسب موقعیت شغلی مورد نظر او هستید؛ پس این موضوع به نظر و صلاح دید کارفرما بستگی دارد.

اخذ جاب آفر کانادا چه فرایندی دارد؟

متقاضی ابتدا باید مشاغل مورد نیاز کانادا را بررسی کرده و شغل مناسب خود را پیدا کند. سپس با استفاده از روش‌های مختلف که در این محتوا توضیح داده شد، کارفرمای مورد نظر خود را پیدا کند و با تهیه مدارک و روزمه کاری برای آن شغل درخواست دهد. پس از انجام مصاحبه و تایید کارفرما و در نهایت دریافت جاب آفر، برای ویزای کاری کانادا اقدام کند.

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 4 / 5. تعداد رای‌ها: 3

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان