خانه » مقالات » اخذ تابعیت و شهروندی کانادا

اخذ تابعیت و شهروندی کانادا

erfan keyvan بدون نظر مهاجرت تحصیلی مهاجرت خانوادگی
4.8
(6)
اخذ تابعیت و شهروندی کانادا
4.5/5 - (2 امتیاز)

ویزای ورود خود را برای زندگی در کانادا دریافت کرده اید اما چگونه می توانید برای آنچه که هنگام ورود با آن روبرو می شوید آماده باشید؟

هلدینگ افق روشن قصد دارد ابزارها ، منابع و اطلاعات لازم را برای اطمینان از ادغام موفقیت آمیز در جامعه کانادا و نیروی کار کانادا در اختیار شما قرار دهد.

اگر هنوز در تلاش برای پیدا کردین بهترین و مناسب ترین روش مهاجرت به کانادا هستید. لطفا فرم ارزیابی رایگان را در سایت www.ofoghvisa.com تکمیل کنید تا درباره گزینه های خود برای مهاجرت به کانادا بیشتر بدانید. 

اقامت دائم کانادا

اقامت دائم کانادا دارای حقوق و تعهدات خاصی است. ما اطلاعات مفیدی درباره کارت اقامت دائم کانادا شما و اینکه در صورت عدم حضور در خارج از کانادا و نیاز به سند سفر موقت، چه باید بکنید ، جمع آوری کرده ایم.

 تابعیت کانادایی پس از سه سال زندگی در کانادا به عنوان اقامت دائم کانادا، شما می توانید واجد شرایط تابعیت کانادا شوید. درباره جنبه های مختلف تابعیت کانادا بیشتر بیاموزید و ببینید که چگونه می توانیم به درخواست شهروندی شما کمک کنیم.

اقامت دائم کانادا حق ورود و زندگی در کانادا را دارند. اقامت دائم کانادا باید برخی از تعهدات مربوط به اقامت را داشته باشد در غیر این صورت ممکن است وضعیت اقامت دائم خود را از دست بدهند. دو سال اقامت  باید در هر دوره پنج ساله داشته باشد. روزهای اقامت نیازی نیست که بصورت متوالی باشد و ممکن است در داخل یا حتی خارج از کانادا به روش های زیر جمع شوند:

 داخل کانادا:

با حضور فیزیکی

خارج از کانادا:

با همراهی همسر / شریک زندگی مشترک که شهروند کانادا است 

یا به عنوان کودک همراه والدین

​​یابا استخدام به صورت تمام وقت در یک شرکت کانادایی یا خدمات عمومی کانادا.

یا با همراهی یک مقیم دائم کانادا که خارج از کانادا است و به صورت تمام وقت در یک شرکت کانادایی یا خدمات عمومی کانادا به عنوان همسر کارمند / شریک زندگی مشترک یا فرزند کار می کند.

محاسبه روزهای اقامت برای شخصی که بیش از پنج سال در این کشور اقامت دائم کانادا داشته باشد. به پنج سال قبل از امتحان محدود می شود. افرادی که کمتر از پنج سال اقامت دائم کانادا داشته اند باید نشان دهند که بلافاصله پس از اقامت دائم کانادا می توانند در مدت 5 سال شرایط اقامت را برآورده کنند.

 کانادایی ها به تابعیت و جایگاه، حقوق و آزادی های خود افتخار می کنند.اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کاناداIRCC  دپارتمان فدرال است که اعطای تابعیت کانادا را مدیریت می کند.

از سال 2010 ، کانادا سالانه به طور متوسط بیش از 260،000 اقامت دائم کانادا پذیرفته است. بسیاری از این تازه واردین در مرحله شهروندی کانادا هستند و بسیاری دیگر در آینده برای شهروندی کانادا اقدام می کنند. وقتی این روند به پایان رسید. آنها سوگند وفاداری می بندند که به مسئولیت ها و امتیازات شهروندی کانادا را متعهد باشند.

تغییرات اخیر به این معنی است که شما ممکن است زودتر از قبل بتوانید برای تابعیت کانادا اقدام کنید. واجد شرایط بودن تابعیت کانادایک مهاجر کانادایی می تواند پس از گذراندن حداقل سه سال اقامت دائم در کانادا، درخواست تابعیت کانادا را بدهد. آیا شرایط شهروندی کانادا را دارید؟

برای ارائه درخواست تابعیت کانادا باید چندین شرط را برآورده کنید، و سپس ممکن است نیاز به تست تابعیت کانادا داشته باشید. درباره روند کار بیشتر بیاموزید.

حقوق و مسئولیت های شهروندان کانادایی

در حال حاضر ، برای واجد شرایط بودن برای تابعیت کانادا ، شرایط زیر باید رعایت شود:

  • متقاضیان باید دارای وضعیت اقامت دائم کانادا باشند و از پنج سال گذشته قبل از اقدام حداقل سه سال (1095 روز) در کانادا زندگی کرده باشند (مگر اینکه شرایط استثنایی وجود داشته باشد).
  • کودکان زیر 18 سال نیز باید دارای وضعیت اقامت دائم کانادا باشند. اما لازم نیست که شرایط سه ساله را برآورده کنند.
  • متقاضیان باید بتوانند به یکی از دو زبان رسمی کانادا (انگلیسی یا فرانسوی) صحبت کنند تا بتوانند در جامعه کانادا ارتباط برقرار کنند.افراد بین 18 تا 54 سال باید مدارک مهارت زبان را ارائه دهند.
  • متقاضیان نمی توانند سابقه کیفری داشته باشند که برای اعطای تابعیت کانادا منع قانونی تلقی می شود (طبق تصمیم مهاجرت ، پناهندگان و شهروندی کانادا IRCC)
  • متقاضیان باید از حقوق و مسئولیت های شهروندان آگاهی داشته و از جغرافیا، سیستم سیاسی و تاریخ کانادا دانش کافی داشته باشند

متقاضیان باید یک درخواست رسمی به IRCC ارائه دهند و هزینه پردازش دولت و حق شهروندی را پرداخت کنند. داوطلبان واجد شرایط می توانند برای تابعیت کانادا اقدام کنند.

پس از تأیید، آنها ملزم به شرکت در آزمون تابعیت خواهند شد (فقط برای متقاضیان بین 18 تا 54 سال. متقاضیان موفق پس از آن باید در یک مراسم تابعیت شرکت کنند که گواهی تابعیت کانادا را دریافت می کنند و رسما شهروند جدید کانادا می شوند. 

مراسم شهروندی کاناداپس از تأیید به عنوان شهروند کانادا، می توانید در مراسم شهروندی شرکت کنید تا سوگندنامه شهروندی کانادا را بخوانید.

 حقوق و مسئولیت های شهروندان کانادایی

اقامت دائم کانادا از بسیاری از حقوق شهروندان کانادایی برخوردار است اما نه از همه. پس از اخذ تابعیت کانادا، از کلیه حقوق و آزادی های شهروندان کانادایی برخوردار خواهید شد.این حقوق عبارتند از:

  • حقوق قانونی
  • حقوق برابری
  • حقوق بومیان بومی
  • حق اجتماعات مسالمت آمیز
  • حق رای
  • آزادی اندیشه
  • آزادی بیان
  • آزادی عمل به دین

مهم است که تشخیص دهیم این حقوق و آزادی ها با مسئولیت همراه هستند. این مسئولیت ها شامل موارد زیر است:

  • برای اطاعت از قوانین کانادا.
  • ابراز عقاید آزادانه در عین احترام به حقوق و آزادی دیگران.
  • کمک به افراد جامعه خود، به عنوان مثال ، از طریق داوطلبانه.
  • مسئولیت حفاظت از محیط زیست و حفظ میراث خود را بر عهده بگیریم.

 اثبات تابعیت کانادا

اگر شما در خارج از کانادا متولد شده اید و یکی از والدین شما شهروند کانادا است یا اگر یک کانادایی هستید و دارای فرزندانی هستید که در کشور دیگری متولد شده اند.

ممکن است این گزینه را داشته باشید که تابعیت کانادا را برای خود یا فرزندان خود دریافت کنید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که برای اثبات تابعیت اقدام کنید.  

تابعیت دوگانه کانادا

کانادا تابعیت مضاعف را به رسمیت می شناسد. شما برای دریافت تابعیت کانادا ملزم به ترک تابعیت قبلی خود پس از تابعیت کانادا نیستید. تابعیت دوتایی (یا چندگانه) زمانی اتفاق می افتد که فرد تابعیت دو یا چند کشور را همزمان داشته باشد.

تابعیت دوگانه کانادا

یک شهروند کانادایی با کسب تابعیت دوم در کشور دیگر تابعیت کانادا را حفظ خواهد کرد. در واقع، شهروندان کانادایی نمی توانند تابعیت خود را از دست بدهند مگر اینکه داوطلبانه از طریق یک رویه قانونی پیچیده از آن دست بکشند.

 با این حال، برای شهروندان بسیاری از کشورهای دیگر که تابعیت کانادا را دریافت می کنند.تابعیت مضاعف همیشه اعمال نمی شود. برخی از کشورها با گرفتن گذرنامه کانادایی از شهروندان آن کشور تابعیت را لغو می کنند. ممکن است ملل دیگر تابعیت جدید را به هیچ وجه به رسمیت نشناسند.

 برخی از روش های معمول برای اخذ تابعیت عبارتند از:

  • متولد شدن در قلمرو آن کشور محسوب می شود.
  • داشتن یک یا چند پدر و مادر که تابعیت آن کشور را دارند.ا
  • زدواج با شخصی با آن تابعیت.
  • طی مراحل قانونی اخذ تابعیت از طریق آزمون در یک کشور خارجی که قبلاً انجام شده است.

مدت زمان کافی در آن کشور برای واجد شرایط بودن برای تابعیت زندگی کرده است.بسیاری از کشورها اجازه تابعیت مضاعف را دارند که کانادا یکی از آنهاست.

در حالی که کانادا قوانینی کاملاً باز و پذیرفته در مورد تابعیت مضاعف دارد. اما نمی توان برای همه کشورها این را گفت هر کشور دارای قوانین و قوانین خاص خود در مورد تابعیت مضاعف است.

افرادی که به دنبال تابعیت کانادا هستند باید در صورت اخذ تابعیت کانادا با دولت بومی یا سفارت یا کنسولگری کشور بومی خود در مورد کسب اطلاعات کامل در مورد تأثیر آن بر وضعیت تابعیت فعلی خود مشورت کنند. 

در حالی که مزایای تابعیت دو و چندگانه بسیار است. اما برخی از معایب ممکن است رخ دهد. علاوه بر اینکه ممکن است تابعیت قبلی لغو شود. ممکن است در بین قانونی بودن دو کشور، مالیات ، خدمت اجباری نظامی و سایر مشکلات به ظاهر غیر منتظره نیز گرفتار شوید.

قوانینی که برای هر فرد اعمال می شود به این بستگی دارد که شخص در آن زمان در کدام کشور تابعیت اقامت داشته باشد. از بسیاری جهات، تابعیت مضاعف برای کانادا و شهروندان آن یک افتخار است.

شهروندی دوگانه، از تنوع و راحتی کانادا با چند فرهنگی صحبت می کند. بسیاری از کانادایی های جدید تصمیم دارند علاوه بر تابعیت کانادایی ، تابعیت قبلی خود را نیز حفظ کنند. در بیشتر موارد ، داشتن تابعیت مضاعف مثبت و سودمند است.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید در گام اول باید با بهترین و با تجربه ترین وکیل مهاجرتی مشورت کنید تا شما را راهنمایی نماید کدام روش برای شما مناسب تر است. هلدینگ افق روشن شما تا رسیدن به اقامت دائم کانادا، شهروندی و اخذ تابعیت کانادا شما را یاری خواهند رساند. کلیه خدماتی که در مسیر نیاز دارید را به پشتوانه سالها تجربه در اختیار شما قرار خواهد داد

اشتراک گذاری:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برروی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین نمرات 4.8 / 5. تعداد رای‌ها: 6

اولین فردی باشید که به این مطلب نمره می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما فرم رایگان ارزیابی درخواست مشاوره رایگان